• 8.348.252 stemmen

Geregisseerd door: Dennis Dugan

Met onder meer: Martin Lawrence, Steve Zahn en Bill Duke

Releasedatum: 17 april 2003

Plot National Security

"They only look like cops."

Earl Montgomery is afgewezen op de politieschool, en Hank Rafferty is een agent. De twee ontmoeten elkaar bij een verkeersincident, waarna ze als beveiligingsbeambten samen moeten werken om een smokkeloperatie te stoppen. Ondanks dat ze tegengewerkt worden door de politie komen ze op het spoor van de criminele plannen van Nash en zijn bende.

imageimageimageimageimage

Hank Rafferty

Earl Montgomery

Detective Frank McDuff

Lieutenant Washington

District Attorney Robert Barton

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag herbekeken, goede en vermakelijke film met actie en humor.

Maar Blue Streak met Martin Lawrence is beter en leuker.

Deze film kan er mee door, word soms wat flauw, maar verder niet storend.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Angelo2 schreef:

Flauw en vervelend. Amper leuke grappen. Kijk ook geen Martin Lawrence films meer. Gek doen en schreeuwen is niet mijn humor.

Amen

avatar van ILDIB

ILDIB

Gewoon heel slecht. Misschien 2 leuke grappen. De rest is vreselijk overtrokken en stereotyp. Lawrence niet te hachelen. Zahn iets beter. Actiescènes kolderiek.

avatar van IH88

IH88

“Do you actually believe the crap that comes out of your mouth?”

“I'm not really sure until I'm finished talkin'.”

Aardig. Martin Lawrence is goed op dreef, maar echt grappig wil zijn buddycop gedoe met Zahn niet worden. Zahn en Lawrence zijn geen Gibson en Glover, en vooral in het begin wordt dat al gelijk pijnlijk duidelijk. Wanneer er wat meer actie en vaart in de film komt, en de schietpartijen de overhand nemen, komt ook de film wat tot leven. Net op tijd, anders was National Security helemaal het aanzien niet waard geweest.

avatar van DragQueen

DragQueen

Aardige komedie, met weliswaar een voorspelbaar verhaaltje, maar wel een die zijn leuke momenten kent. Daarbij acteren Lawrence en zahn prima, en delen een aardige chemie. Leuk om eens gezien te hebben. 2,5 Ster.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Slecht.

Martin Lawrence op z'n meest irritant; dat vat het zowat samen. Het is ook veelzeggend, want de film ontsnapt niet aan veel lawaai en getier en drukdoenerij, helaas zonder komisch te zijn. De wisselwerking met Steve Zahn - die eigenlijk ook alleen maar mag schmieren - is pover en dat is dodelijk voor een 'ouderwetse' buddyfilm.

avatar van Dick2008

Dick2008

Dick2008 schreef:

Leuke maar ook melige film. Toen de collega van Zahn werd neergeschoten kon ik hem al niet serieus nemen. Maar het politie-uniform staat hem goed, haha. Lawrence ouwehoert wat teveel. Toch leuk samenspel tussen die twee, met een aantal goede stunts en veel grapjes. De actiescène aan het einde is wel matig en de slotscène is zooo voorspelbaar. Het alternatieve einde wat op de dvd staat is overigens niet veel beter. Deed me wat aan Beverly Hills Cop denken. Op bepaalde momenten wat houterig en te laag tempo in de overloop naar de volgende scène. Maar toch plezierige actiekomedie en met leuke (vrouwelijke) bijrollen in deze film, o.a. van Robinne Lee (Denise). 4.0

Het alternatieve einde is best leuk.

Begint goed maar laat dan wat steken vallen. Steve Zahn is uitstekend in zijn rol, rouwend om zijn doodgeschoten maat en vervolgens vals beschuldigd wordt door degene met wie hij samen op zoek gaat naar de dader. Goede grapjes, goede stunts, hoop gelachen. Alleen het einde is ongeloofwaardig.