• 10.514 nieuwsartikelen

Met onder meer: Martin Lawrence, Steve Zahn en Bill Duke

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 17 april 2003

Plot National Security

"They only look like cops."

Earl Montgomery is afgewezen op de politieschool, en Hank Rafferty is een agent. De twee ontmoeten elkaar bij een verkeersincident, waarna ze als beveiligingsbeambten samen moeten werken om een smokkeloperatie te stoppen. Ondanks dat ze tegengewerkt worden door de politie komen ze op het spoor van de criminele plannen van Nash en zijn bende.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Earl Montgomery

Hank Rafferty

Detective Frank McDuff

Lieutenant Washington

Hank's Lawyer

Robert Barton

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag herbekeken, goede en vermakelijke film met actie en humor.

Maar Blue Streak met Martin Lawrence is beter en leuker.

Deze film kan er mee door, word soms wat flauw, maar verder niet storend.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Angelo2 schreef:

Flauw en vervelend. Amper leuke grappen. Kijk ook geen Martin Lawrence films meer. Gek doen en schreeuwen is niet mijn humor.

Amen

avatar van ILDIB

ILDIB

Gewoon heel slecht. Misschien 2 leuke grappen. De rest is vreselijk overtrokken en stereotyp. Lawrence niet te hachelen. Zahn iets beter. Actiescènes kolderiek.

avatar van IH88

IH88

“Do you actually believe the crap that comes out of your mouth?”

“I'm not really sure until I'm finished talkin'.”

Aardig. Martin Lawrence is goed op dreef, maar echt grappig wil zijn buddycop gedoe met Zahn niet worden. Zahn en Lawrence zijn geen Gibson en Glover, en vooral in het begin wordt dat al gelijk pijnlijk duidelijk. Wanneer er wat meer actie en vaart in de film komt, en de schietpartijen de overhand nemen, komt ook de film wat tot leven. Net op tijd, anders was National Security helemaal het aanzien niet waard geweest.

avatar van DragQueen

DragQueen

Aardige komedie, met weliswaar een voorspelbaar verhaaltje, maar wel een die zijn leuke momenten kent. Daarbij acteren Lawrence en zahn prima, en delen een aardige chemie. Leuk om eens gezien te hebben. 2,5 Ster.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Slecht.

Martin Lawrence op z'n meest irritant; dat vat het zowat samen. Het is ook veelzeggend, want de film ontsnapt niet aan veel lawaai en getier en drukdoenerij, helaas zonder komisch te zijn. De wisselwerking met Steve Zahn - die eigenlijk ook alleen maar mag schmieren - is pover en dat is dodelijk voor een 'ouderwetse' buddyfilm.

avatar van Dk2008

Dk2008

Dk2008 schreef:

Leuke maar ook melige film. Toen de collega van Zahn werd neergeschoten kon ik hem al niet serieus nemen. Maar het politie-uniform staat hem goed, haha. Lawrence ouwehoert wat teveel. Toch leuk samenspel tussen die twee, met een aantal goede stunts en veel grapjes. De actiescène aan het einde is wel matig en de slotscène is zooo voorspelbaar. Het alternatieve einde wat op de dvd staat is overigens niet veel beter. Deed me wat aan Beverly Hills Cop denken. Op bepaalde momenten wat houterig en te laag tempo in de overloop naar de volgende scène. Maar toch plezierige actiekomedie en met leuke (vrouwelijke) bijrollen in deze film, o.a. van Robinne Lee (Denise). 4.0

Het alternatieve einde is best leuk.

Begint goed maar laat dan wat steken vallen. Steve Zahn is uitstekend in zijn rol, rouwend om zijn doodgeschoten maat en vervolgens vals beschuldigd wordt door degene met wie hij samen op zoek gaat naar de dader. Goede grapjes, goede stunts, hoop gelachen. Alleen het einde is ongeloofwaardig.

avatar van teigertje

teigertje

Een kostelijke en erg grappige film.

Maar met een serieuze tint ook erin.

Toen in deze periode was Martin Lawrence succesvol.

Met verschillende hele leuke films.

Een geslaagde film.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag weer eens herbekeken, ditmaal op Blu-ray!

Goede en vermakelijke film met actie en humor.

Maar Blue Streak met Martin Lawrence is wel een stuk beter en leuker.

Deze film kan er mee door, word soms wat flauw, maar verder niet storend, wel een goed duo Earl en Hank samen

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Mijn 11-jarige dochter houdt wel van die buddy cop humor actiefilms. Zo'n Rush hour is in het genre nog best te pruimen, maar deze film vond ik ontzettend lame. Vrij ergerlijk gedoe van Martin Lawrence om steeds op dezelfde nagel te kloppen van racisme en discriminatie. Het begonnen me gewoon te ergeren. De lol was er snel van af. Ook dat gekissebis van die hommel, dat voortdurende getreiter, neen, leuk was het al lang niet meer. Onuitstaanbaar personage die Earl.

Steve Zahn vond ik wel nog OK. Niet memorabel, maar wel prima in zijn rol in dit soort film. Met de actie zat het dan wel weer beter. De schietpartijen en de scène met de truck waren redelijk. Leuk om ook steeds Bill Duke in een bijrolletjes te zien. Imposant figuur toch steeds. En Eric Roberts als bad guy.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Een maat van me wilde deze kijken en prees hem helemaal de hemel in, constant keiharde lach uitbarstingen bij hem, en ik heb nog niet kunnen glimlachen. Hoogst irritant mannetje die Lawrence, die ook echt maar 1 trucje lijkt te beheersen.