National Security (2003)

Actie / Komedie

geregisseerd door Dennis Dugan
met Martin Lawrence, Steve Zahn en Bill Duke

Earl Montgomery is afgewezen op de politieschool, en Hank Rafferty is een agent. De twee ontmoeten elkaar bij een verkeersincident, waarna ze als beveiligingsbeambten samen moeten werken om een smokkeloperatie te stoppen. Ondanks dat ze tegengewerkt worden door de politie komen ze op het spoor van de criminele plannen van Nash en zijn bende.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, goede en vermakelijke film met actie en humor.
Maar Blue Streak met Martin Lawrence is beter en leuker.
Deze film kan er mee door, word soms wat flauw, maar verder niet storend.

avatar van FunkStarr
Angelo2 schreef:
Flauw en vervelend. Amper leuke grappen. Kijk ook geen Martin Lawrence films meer. Gek doen en schreeuwen is niet mijn humor.

Amen

avatar van ILDIB
Gewoon heel slecht. Misschien 2 leuke grappen. De rest is vreselijk overtrokken en stereotyp. Lawrence niet te hachelen. Zahn iets beter. Actiescènes kolderiek.

avatar van IH88
“Do you actually believe the crap that comes out of your mouth?”
“I'm not really sure until I'm finished talkin'.”

Aardig. Martin Lawrence is goed op dreef, maar echt grappig wil zijn buddycop gedoe met Zahn niet worden. Zahn en Lawrence zijn geen Gibson en Glover, en vooral in het begin wordt dat al gelijk pijnlijk duidelijk. Wanneer er wat meer actie en vaart in de film komt, en de schietpartijen de overhand nemen, komt ook de film wat tot leven. Net op tijd, anders was National Security helemaal het aanzien niet waard geweest.

avatar van DragQueen
Aardige komedie, met weliswaar een voorspelbaar verhaaltje, maar wel een die zijn leuke momenten kent. Daarbij acteren Lawrence en zahn prima, en delen een aardige chemie. Leuk om eens gezien te hebben. 2,5 Ster.