Clementine (2004)

Zuid-Korea / Verenigde Staten
Actie / Drama

geregisseerd door Du-yeong Kim
met Dong-jun Lee, Hye-ri Kim en Steven Seagal

Kim Seung-Hyun is de regerend wereldkampioen taekwondo. Tijdens een toernooi in de VS wordt hij op frauduleuze wijze uitgeschakeld. Bij zijn terugkeer in Zuid-Korea komt hij erachter dat zijn vrouw is overleden bij de bevalling van hun dochter. Hij besluit zijn vechtsportcarrière aan de wilgen te hangen en voor zijn dochter te gaan zorgen. Zijn verleden blijft hem echter achtervolgen wanneer een machtige onderwereldfiguur van zijn kwaliteiten hoort. Hij ontvoert Kim's dochter om hem zo te dwingen mee te doen aan lucratieve cagefightwedstrijden...

avatar van fritsy
easy snabbel voor Steven Seagal.

Hele slechte film jesus.

avatar van Mescalino
Echt een regelrechte ramp deze film.
Een half sterretje

Wel een redelijk leuke film. Maar buiten de actie/drama groep zou deze film ook wel passen bij romance, maargoed wel jammer dat Steven Seagal maar zo'n kleine rol heeft, want hij is toch wel de reden geweest waarom ik deze film heb gekocht, en met mij waarschijnlijk iedereen. De minpunten die Stallion heeft aangedragen ben ik het helemaal mee eens.

Toch nog een 3 voor deze film, echter zal ik voortaan wel bij soortgelijke films doorlezen of Steven Seagal wel degelijk een hoofdrol speelt

avatar van sinterklaas
Volgens mij kon Billy Blanks hier beter in spelen ipv Steven Seagal.

Wow! ik heb die film gezien en ik vond hem te gek alleen ik vondt een heel innieminnie minpuntje dat ze zovaak moest huilen dat meisje die dochter en ik vondt ook zo cool en lief dat hij voor zijn kind ging vechten dat vond ik dapper en ik vond het ook grappig toen ze in die klas zaten en die moeder en dat kind werden bang hahaha ik moest lachen en die dochter die was heel erg grappig

Verder mijn cijfer 4,0*

avatar van sherena
Wat een rare film zeg. Seagal heeft trouwens ook een hele kleine rol hierin. Vond het wel grappig wat dat meisje alemaal bij de afttiteling zei..

avatar van HarmJanStegenga
Ik heb de film gekocht omdat Steven Seagal zo mooi en flitsend op de hoes stond. Wist ik veel dat hij maar 2 minuten in beeld wordt gebracht! Belachelijk....! Slechte film ook nog eens, met wel een goede acteerprestatie van dat kleine meisje....!

avatar van DragQueen
Steven seagal verdient met deze film makkelijk zijn knaken. hij staat groot op de filmhoes, maar verschijnt maar een handvol minuten in beeld.de rest van de cast kon mij helaas ook niet bekoren. mijn god, wat een draak van een film. nu maakt seagal tegenwoordig geen kaskrakers meer, maar dit is bizar slecht. wat wel een feit is, is dat hij elke film weer enkele kilo's dikker lijkt te worden. man, man, echt een baggerfilm van de hoogste orde. slecht acteerwerk, met name die huil scenes daar gingen mijn tenen van krommen. in mijn ogen een absoluut prul van een film. ik geef de film dan ook de laagste score. 0,5 ster. we moeten het maar doen met zijn oude films, vrees ik. die zijn nog wel goed.

Jan Vanhulle
echt geen mooie film dit

ben een grote seagal fan maar zijn oude films zijn toch écht beter hoor...

Nomak
Stevan Seagal op de cover, ja dan huur je hem natuurlijk. En dan krijg je zo een misbaksel te zien waarin onze held maar amper 2 minuten in beeld is, jammer.

Ik ben een grote Seagal fan. Ok ik geef toe hij heeft ook wat mindere films gemaakt, maar tot nu toe kon ik hem nog niet betrappen op een echt slechte film. Het verhaal achter op het hoesje van de dvd plus het feit dat Seagal er in meespeelde gaf mij dus genoeg redenen om deze film aan te schaffen. Vol verwachting deed ik 'm in de dvd speler en ging lekker onderuit zitten om te gaan genieten van 100 minuten actie van mijn grote held. Ik had van te voren al kunnen verwachten dat er iets met deze film was. Als gesproken taal kan je kiezen uit frans en koreaans en dat is op zich al vreemd voor een film met Seagal erin. Ik weet dat hij vloeiend japans spreekt, maar koreaans is toch iets anders en al zou hij het kunnen spreken dan was het toch logischer dat de film in het engels was.
Goed na het verplichte verhaaltje over dat deze film niet gecopieerd mag worden konden we eindelijk beginnen. Wat meteen al opvalt is de koreaanse letters tijdens de aankondiging. De regieseur, de acteurs, de componist van de muziek alles stond in het koreaans aangekondigd. Ik spreek geen koreaans en kan het al helemaal niet lezen dus had ik aan deze informatie niet echt veel. Maar daarom niet getreurd als de film goed is dan ben ik tevreden.
De film begint veel belovend. Een vrouw wordt met een noodgang op een brancard door de gangen van een ziekenhuis gereden en het is duidelijk dat het niet echt goed met haar gaat. Dit wordt afgewisseld met een gevecht in een sportstadiom waar het publiek enthosiast zijn of haar favorite vechter aan moedigt. De vrouw sterft maar baart nog wel even een baby.
Daar had van mij de film kunnen stoppen en dan was het welliswaar een zeer korte film geweest, maar in deze scene was opzich een prima scene. Niks mis mee.

Maar dan begint de film pas echt en daarmee ook de verveling.
Wordt je via de tekst op de achterkant lekker gemaakt door woorden als "ontvoering, mafia, gevecht en het feit dat Seagal er in mee doet, de werkelijkheid is wel even iets anders.
Ok eerlijk is eerlijk, wat er staat vermeld klopt allemaal. Er is een gevecht, er is een ontvoering er is mafia en de koreaanse hoofdrol speler zorgt zo goed en zo kwaad als het kan voor zijn dochtertje. Of in dit geval kan je beter zeggen zijn dochtertje zorgt voor hem. Al met al niks mis mee en je kan met die gegevens een hele goede film maken.
Het probleem is alleen het wordt tot vervelends toe uitgediept hoe het met deze man vergaat voordat er eindelijk een beetje actie komt. Ik zeg actie, maar eigenlijk kan je beter zeggen "het begint er een beetje op te lijken" beter op z'n plaats, met de nadruk op "een beetje".
Pas helemaal aan het eind van de film lijkt het weer iets te worden. Seagal komt weer in beeld (was sinds je hem even in de openingsscene zag, niet meer geweest) en er komt eindelijk weer een gevecht. Waren andere vechtscenes in deze film van een zeer laag niveau, en ook nog heel erg kort (niet meer dan een paar seconde) had ik me verheugd op een spectaculair slot gevecht. Dat viel dus ook dik tegen.
Tegen beter weten in ben ik deze film blijven kijken en heb na de aftiteling (weer in het koreaans) met een zeer ontevreden gevoel de tv uit gezet. 100 minuten van mijn leven vergooit aan een film waar ik grote verwachtingen van had.
Het enige lichtpuntje in deze film was misschien Sa Rang, het dochtertje van de hoofdrolspeler die met haar bijdehante soms tegen het iritante, maar toch leuke gedrag de film toch enigsinds aardig maakte.
Wat Seagal betreft zou ik deze film niet m'n CV zetten als ik hem was.

avatar van niethie
Vond hem persoonlijk zo slecht nog niet, ging hem in de tijd kijken aangezien Seagal er in meedeed en ook lekker groot op de hoes stond maar aangezien zijn rolletje- minimaal was was dat destijds wel een klein teleurstelling voor me. De film zelf kent een standaard verhaaltje maar keek nog redelijk lekker weg.

2,5 sterren

Jan Vanhulle
wat een gekak....

avatar van Lennert
Als ik hier lees dat mensen de film alleen gekocht hebben omdat ze dachten dat het een Seagalfilm was kan ik me best voorstellen dat zij zich bekocht voelen, maar kom op mensen, zo slecht was deze film echt niet.

Neem nu allereerst de actie zelf: niet alleen is taekwondo een spectaculairdere martial art dan karate (en daarmee dus ook interessanter om naar te kijken), maar het geheel is dermate goed gefilmd (rondvliegende bloedspetters, geen hinderlijke slow-motion waardoor de vaart er goed inblijft) dat de enkele knokscenes die erin zitten erg goed uitkomen. Zo ook Steven Seagal, die in de 5 minuten dat hij in beeld is lekker soepel en vlot los gaat op zijn tegenstanders. Wat ook fijn is dat hij niet gedubbed is, maar gewoon in het Engels mag praten tegen de hoofdpersoon die ook de moeite neemt hem in gebrekkig Engels te antwoorden.

Het dramagehalte is heel hoog in deze film, maar door Sa Rang toch goed uit te zitten omdat ze een hele vertederende (en goed geacteerde) rol neerzet. Hoe vergezocht het verhaal soms ook mag zijn, de soundtrack was goed gekozen en het acteerwerk maakte het allemaal zeer draaglijk. Dat Seagal zich zou moeten schamen voor zijn rol in deze film is zwaar overtrokken, het laat tenminste zien dat hij niet te beroerd is ook een 'mindere' rol aan te nemen en een kleine film zo beter helpt verkopen.

avatar van Erick1985
HarmJanStegenga schreef:
Inderdaad. Ik ben na een halfuur kijken gefrustreerd op fast-forward gaan drukken, en ben zo in tien minuten tijd door de film gaan rennen. Kwam Seagal niet meer tegen. Wat een miskoop zeg. Deze rommel krijgt geen sterren van me, zelfs geen halve.

Nomak
Erick1985 schreef:
Deze rommel krijgt geen sterren van me, zelfs geen halve.

Niet slim van je.
Als je een halve ster geeft, dan heeft dat namelijk meer negatieve invloed op het gemiddelde dan wanneer je niet stemt.

echt rommel. waardeloze film. segal is nota bene maar 5 minuten in beeld ( hoogstens) en dat moet ik eerlijk zeggen is dan nog het meest POSITIEVE aan de gehele film.

eerlijk gezegd ik hoef die mislukte dikzak niet meer te zien in een film, echt waardeloze dikke vent. bah.

GuyB
Het is inderdaad wat teveel van het goeie om hier een halve ster voor te geven. Maar ze niet geven zou mijn stempel niet drukken op het gemiddelde en dat moét echt wel. Als waarschuwing naar mensen die net zoals ik een Seagal actieprent hadden verwacht maar iets anders in de plaats kregen, om het beleefd te houden.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Knokkende paardenstaart.

Dit cinematografische gedrocht begint als een middelmatig misdaadfilmpje met de nodige, verkeerd gefilmde, gevechtsscènes. Helaas verandert de toon van de film al snel in een drama met een belachelijk verhaaltje. De actie verdwijnt vervolgens volledig tegen de achtergrond om tegen het einde kortstondig de overhand te nemen met de, speciaal ingevlogen, vervallen vecht-ster inclusief zijn haar-implantaat. De knokkende paardenstaart is echter twee minuten in beeld, waarbij de oplettende kijker al snel een double detecteert tijdens de afstandsshots. Het benadrukt de sneue bedoening die deze film eigenlijk is.

Slecht.

avatar van Lancher
FillumGek schreef:
Ik leende deze van m'n oom. Ik dacht; Leuk! Steven Seagal! Dat wordt knokken, bloed, geweld!

Ok dat viel enigszins tegen
1. De actiescenes waren echt totaal niet boeiend.
2. Waar was Seagal? Ok het bleek dus dat hij alleen aan het einde eventjes wat van zijn trucjes kwam laten zien.

Opzich had ik daar niet zoveel moeite mee want de rest van de film vond ik juist helemaal niet zo slecht.

Het verhaaltje stelt nu iets meer voor dan in een gemiddelde Seagal film, evenals de tranen die gelaten werden. Dat viel wel op, want meestal zijn het de kijkers die bij een Seagal film tranen laten. Ook vond ik Sarang wel leuk spelen.

Al met al een aardige film die je vanwege Seagal niet hoeft te huren, maar die toch nog voor een avondje vermaak kan zorgen.

Eigenlijk ben ik het wel met je eens, alleen mag je daar aan toevoegen, dat de soundtrack op sommige momenten wat misplaatst is en dan bedoel ik hetgeen wat je hoort.

Nu had ik eerst de comments gelezen en daaruit bleek dus al dat 'Steven Seagal' eigenlijk niet zoveel te zien is in deze film. Met dat en dat het een drama is in me achterhoofd, ben ik dan toch aan de film begonnen en al met al vond ik het echt geen slechte film. Er kloppen dan hier en daar wat dingen niet en het is geen hollywood budget, maar na de eerste 10 minuten had ik dat al bijna niet meer door.
Door o.a. het acteren van Sarang bleef ik kijken en het verhaal vond ik ook wel wat hebben.

Al met al zou ik de film 2,75* geven, maar dat kan niet, dus daarom 3*.
Ps. Misschien kwam het echt doordat mijn verwachtingen zo laag waren, dat het me uiteindelijk allemaal is mee gevallen....

avatar van Kondoro0614
DVD voor 30 ballen? Alle Jezus hé!