Go (2001)

Japan
Drama / Actie

geregisseerd door Isao Yukisada
met Yôsuke Kubozuka, Kou Shibasaki en Shinobu Otake

Sugihara is een Koreaanse jongen die het moeilijk heeft in Japan. Dit wordt erger als hij van de Koreaanse lagere school naar de Japanse middelbare school gaat. Zijn vader is zijn bokstrainer en hij wordt verliefd op een Japans meisje.

avatar van YuLaw16
Intelligente tiener drama. Fantastisch. Aanrader! 4.5/5

avatar van Dopke
Fijne film dat sterk begint met lekker vlotte editing en de kijker redelijk lang in het gewisse laat over waar de film naar toe zal gaan. Vanaf het moment dat onze hoofdpersoon met het meisje het schoolplein oploopt zakt de film echter enigszins in. Veel humor wordt ingeruild voor drama en minder boeiende momenten worden te lang uitgerekt.

Genoeg spanningsbogen om de aandacht erbij te houden (Korea/Japan, vader/zoon-relatie, vriendenkring), maar het had allemaal scherper en sneller gekund zodat het beter bij het begin zou aansluiten. Naar het einde toe worden de losse eindjes aan elkaar geknoopt en weet de film zichzelf weer goed op te pakken, maar er beklijft toch het gevoel dat er meer ingezeten had. Lof overigens voor een hoop geweldige visuele traktaties.

avatar van J.T.O
Prachtige film en het zal vooral de tweede en derde generatie jongeren aanspreken die min of meer in dezelfde situatie zitten of daarmee goed kunnen meeleven. Vooral dit element had flink mij goed te pakken en daarom vind ik het ook een topfilm. Geen enkel moment verveelt en goed afgewisseld met een beetje humor en romantiek tussendoor. Niet alleen de allochtonen in Japan hebben het moeilijk, maar de vrouwen daar worden ook niet bepaald intelligent afgebeeld. Kortom, een vermakelijk film met een zeer mooie boodschap.

4,5 sterren

avatar van Prinz
Niet mijn type film, te opgeblazen en bombastisch.