Banlieue 13 (2004)

Frankrijk
Actie / Misdaad

geregisseerd door Pierre Morel
met David Belle, Cyril Raffaelli en Tony D'Amario

Parijs, 2010. Damien is een eliteagent bij de politie, gespecialiseerd in martial-arts en een kei in undercoverwerk. Op een dag krijgt hij de zwaarste klus van zijn carrière aangeboden: hij moet in een agressieve en levensgevaarlijke straatbende infiltreren om te achterhalen waar de leden een krachtige bom bewaren, die de hele stad in de as zou kunnen leggen.

avatar van sinterklaas
Bij Free Record Shop is ie voor 7 euro tekoop en staat in het 3 voor 15 rek. Moet ik hem maar eens snel kopen want ik ben benieuwt.

avatar van boerenpummel
Heb hem ook bij de 3 voor 15 actie van de FRS gekocht.
Zeker de moeite waard!

avatar van sn@ke
Laatste tijd moet je in Frankrijk zijn om goede actiefilms te vinden. Bijzonder dynamische , gelikte , frisse en vooral erg vermakelijk film. De stunts zijn van een hoog niveau , de cameramoves , fotografie , de gangsters , het verhaal .... 1 explosieve coctail van geweld en gelikte cinema. .... In het genre veruit een meesterwerk.

avatar van Quentin
Uitstekend gemaakte genrefilm, waarbij flink naar EFNY is gekeken. Alleen jammer van het flauwe einde. 3,5*

avatar van Mc
Mc
Snelle montage, leuke 'thumpin' muziek en een hippe manier van filmen maken deze film tot een frisse nieuwe kijk op het genre. Ik had het niet eens erg gevonden als hij in NL was uitgekomen in de bios, maar helaas...
Geweldig hersenloos vermaak dat zeker 3,5 sterren waard is. Misschien nog wel een halfje meer.

Voor nu: 3,5*

boerenpummel schreef:
Heb hem ook bij de 3 voor 15 actie van de FRS gekocht.

Ik heb hem nog niet gekocht maar ik heb het op www.frs.nl gezien dat ie 6,99 koste.

Maar morgen ga ik naar de stad, Ook maar eens de frs bezoeken en ik hoop hem te vinden, of is ie bij alle frs's verkrijgbaar????

avatar van sinterklaas
Had hem zonet gekocht in het 3 voor 15 actie.
Vanavond maar eens kijken ben zeer benieuwt

avatar van sinterklaas
Gisteravond gekeken. Maar von het wel jammer dat ie maar 80 minuten duurde (veelste kort) er had gewoon veel meer in gekund en die dany(lola) had gewoon een veel grotere rol mogen krijgen en ze hebben het de laatste kwartier pas over de BOM. Wel opwindend datdie lola tussen allemaal mannen vanonder haar rok haar slipje uittrekt en in een mond propt van een spierbundel

Maar voor de decors, vecht en actie scenens en voor dany heeft ie wel een 3,5 verdiend

avatar van skip
Korte, snelle en sterke actiefilm met goede acteurs......

Leuke film met veel actie. Voor de verhalen kijk ik wel franse filmhuisfilms 3,5*

avatar van luuk1988
goeie actie en een wat eenvoudig verhaal niets mis mee 3.5 sterren

heel goede film een soort yamakasi film waar ik van hou.
die David Belle doet echt yamakasi.
goede actie-scenes.
die dikke met in zijn achterhoofd K-9 geschoren hihi

sydney
Misschien had die K-3 op zijn achterhoofd moeten scheren. De film heeft namenlijk net zoveel inhoud als de liedjes van deze Belgische formatie. 1,0*

Ik had hem een tijd geleden gekocht bij free record shop bij de 3 voor 15, ik wist niet wat voor film het was, nog nooit van gehoord, maar ik had hem gewoon gekocht, aan de voorkant te zien leek het me wel een leuke film, en ik weet dat de franse goeie films maken (luc besson), misschien wel weinig inhoud--> sydney, maar echt geweldige actie !!! echt een aanrader

Ik vond dit een sterke film. Goed verhaal, goed uitgewerkt en bovengemiddelde actie.
In totaal dus goed dat is 4**

Halfje erbij. Toch wel beter dan gewoon goed.

Reinbo
Duidelijk op Escape from New yort en ander werk van Carpenter gebaseerd werkje, dat na een goede openeingscene en set up helaas verzand in een vrij slap buddy filmpje. De film sprint naar het eind en mis dan ook wat de carpenter films zo goed maakt. Namelijk sfeer. Maar al met al best vermakkelijk 3,5*.

Echt een goeie film, ook een goed verhaal geen moment verveelt.

avatar van doorzetterke
Ik ben geen aanhanger van Franse films maar B13 scoort bij mij erg hoog. Het is een leuke ontspannende film met de nodige humor. Vergeleken met 'Un Ange', wat ik persoonlijk ook wel een Franse topper vind, is B13 toch nog pakken beter.Deze laatste krijgt van mij een 3.5

avatar van P8rb
viel iets tegen bij mij, maar toch een redelijke actie film.

avatar van P8rb
Wouter schreef:
Halfje erbij. Toch wel beter dan gewoon goed.

same here, gisteren herzien. toch best goede actie film.

CheizXL
Ik heb hem gisteren met veel plezier gekeken!

Een heerlijke vlotte actiefilm! Met leuke scénes en orginele stunts!
Heerlijk die wallclimbers! Vette muziek onder een aantal scénes en prima acteer werk!

Het verhaal was niet heel echt goed, dat had beter uitgewerkt kunnen worden en de film is wat aan de korte kant.

Maar al om al een vermakelijke film! Als je B13 ziet liggen voor een euro of 7.50,- vooral kopen!

3.0 *

avatar van pampie
CheizXL schreef:
Ik heb hem gisteren met veel plezier gekeken!

Een heerlijke vlotte actiefilm! Met leuke scénes en orginele stunts!

3.0 *

helemaal mee eens maar voor 7.50,- zou ik m laten liggen aangezien het ook voor 5,- kan.

maar zeker een zeer vermakelijke film die duidelijk beter dan gemiddeld is. 3.5* sterren

Spectaculaire actiefilm. Toffe personages (K2 en het cadeautje bijv.) en mooi gefilmde actie. Helaas was het me bij tijd en wijlen wat te politiek correct en duurde de film nét te lang (de eindscene had niet gehoeven wat mij betreft).

Leuke knipoog naar Escape From NY en Scarface, trouwens.

avatar van kleez
Een heeeeele tijd geleden gehuurd bij de Videotheek!
Als je van actie houd is dit zéker een heeeerlijke film om te kijken!

avatar van ralfsjam
goeie film zeg!!! die fransen kunnen er wat van! goed gedaan...

avatar van russell
Met tegenzin heb ik hem aangezet (zoon) en ik moet zeggen de film is gewoon heel erg tof. Ik dacht dat het over auto's en dat soort dingen ging maar integendeel. De film is zeer snel en vlot en je blijft aan de film gekluisterd. Ik weet zeker dat je veel callorien bent verloren na het kijken van deze film.
Waarom ik hem met tegenzin hebt opgezet komt door de kaft en zulke films trekken mij gewoon niet, integendeel!!

Een ronduit slechte film vond ik david belle en cyril moeten gewoon niet gaan acteren het is dat ik een fan ben van Cyril raffaelli anders was het een 1* ster geworden nu geef ik een 2,5*.

Zeker een hele goede film.
Sterke actie, goede acteerprestaties en een mooie zus in het verhaal.
Film duurde precies lang genoeg.

Ze mogen van mij wel meer films met Free Running maken.
Hij is wel goed!
3.5