Brick Mansions (2014)

Frankrijk / Canada
Actie / Misdaad

geregisseerd door Camille Delamarre
met Paul Walker, David Belle en RZA

In de criminele onderwereld van Detroit worden de straten overspoeld met geweld en drugs en de corruptie beïnvloedt de levens van velen. Voor Lino (David Belle) is elke dag een strijd voor een eerlijk leven. Maar wanneer een drugsbaron zijn vriendin ontvoert, leidt dat tot de samenwerking met Damien Collier (Paul Walker), een undercover agent die de betrokkenheid van de drugsbaron in iets veel ergers onderzoekt - een plan om de hele stad te verwoesten.

avatar van joeygamer2
Goede film! Goede spanning en actie prima vermaakt met de film! Het verhaal was aan de mindere kant, maar verder is alles erg goed in deze film. Beetje underrated voor mijn gevoel. Verwachte dat deze film slecht was, maar viel reuze mee! Einde was ook heel mooi

avatar van JanLo
NovaChe schreef:
De originele Franse film B13 (Banlieu 13) is stukken beter. De helft van deze film is precies als B13, alleen is B13 veel rauwer opgezet.

2,5 ster omdat ik me wel vermaakt hebt, maar de originele is beter!
Deze film lijkt me doordat er een beter origineel is dus knap overbodig!!

avatar van JanLo
Wat een zielige vertoning is dit. Dit kun je geen remake van Banlieue 13 noemen, maar een kopie. En dan ook nog niet zo'n geweldige kopie. Het enige wat ze zelf bedacht hebben dat het nu niet in Parijs is, maar in Detroit. De wijk heet dit keer geen Banlieue 13, maar Brick Mansions. De kruidenierszaak is nu een wasserette, maar verder is er niks zelf bedacht. Ik begrijp dat deze film veel minder gewaardeerd wordt dan Banlieue 13.

Voor de mensen die van plan zijn deze film te gaan bekijken, wil ik adviseren om Banlieue 13 te gaan kijken in plaats van deze nepfilm!!!

Wat een ongelooflijke flutfilm zeg.

avatar van Shadowed
Veel potentie.

Een experimenterende actieregisseur. Dat zijn meestal de leuke regisseurs. Maar het lijkt alsof regisseur Delamarre zichzelf hier niet volledig durfde te laten gaan. Het ziet er wel aardig uit, maar het maximale is er bij lange na totaal niet uitgehaald.

Heb het origineel nog niet gezien, dus ik kan ze moeilijk vergelijken qua loop en stijl. Maar deze had in ieder geval redelijk een eigen smoel. Het ziet er vaak prima uit, maar ik had het gevoel dat de regisseur nog een stuk verder kon gaan qua experimenteren.

Zo is de film bij vlagen best boeiend, maar dit soort films leunen op een hoog tempo. Die weet Delamarre er niet kundig genoeg in te houden, waardoor deze film ook saaie momenten kent. Dat is dodelijk in dit soort films, want van het verhaal en personages moeten ze het al zeker niet hebben.

Voor de rest ook redelijk brave en veilige actie. Het ziet er vaak best aardig uit, maar veel verder dan wat slaan, gooien en schoppen komt het niet. En de indrukwekkende bewegingen van Belle kunnen de film niet 90 minuten lang blijven vullen.

Walker, in zijn laatste rol, is helaas wat matig. Ik weet dat hij veel en veel beter kan. Belle kan goed stunten, acteren wat minder. Ook RZA heeft nooit echt een gevaarlijke uitstraling helaas. Voor de rest blijft er dan weinig over. Gouchy Boy vond ik dan nog het leukst als K2.

Film met geen verhaal en te weinig benutte actie. Veel potentie en een goede opening. Maar de rest van de film laat het op vele gebieden afweten. Meer stijl, meer bloed en betere, grovere actie. En zeker meer tempo. Die ontbreekt eigenlijk. Voor de rest prima, maar niet genoeg voor een voldoende.

avatar van boemboem27
veel actie,erg over de top.
film waar nadenken overbodig is.
simpel verhaaltje maar geschikt voor puur tijdverdrijf.
dus heb je een keer geen zin in moeilijke films.
is deze zeer geschikt