ad

Geregisseerd door: Jaume Collet-Serra

Met onder meer: Liam Neeson, Michelle Dockery en Julianne Moore

Releasedatum: 27 februari 2014

Over Non-Stop

"The hijacking was just the beginning."

Bill Marks (Liam Neeson) is een uitgebluste veteraan van de Air Marshals service. Hij beschouwt zijn job niet als een taak die levens kan redden, maar als een kantoorbaantje in de lucht. De vlucht van vandaag zal echter geen routine blijken. Kort na het opstijgen van een transatlantische vlucht van New York naar Londen krijgt hij een reeks mysterieuze tekstberichten die hem bevelen ervoor te zorgen dat de regering het bedrag van 150 miljoen dollar overmaakt op een geheime bankrekening. Indien dit niet gebeurt zal elke twintig minuten een passagier sterven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van =EL!ZE=

=EL!ZE=

Goede film. Maar dat einde he....ik bleef een beetje met het gevoel zitten dat iemand er mee weg gekomen is.

avatar van nadrin

nadrin

Heel goede Liam. Verhaal is echt wel te. Maar kijkt leuk weg

avatar van xKoSai

xKoSai

Deze film nog eens gezien. Echt van begin tot einde wordt de spanning hoog gehouden. Alleen het laatste van de film kon wat beter uitgewerkt worden. Liam speelt wel vaker zo'n rollen zoals in The Commuter.

avatar van Capablanca

Capablanca

Het interesseerde me vanaf het begin totaal niet, wie de dader was. Dat zegt genoeg.

avatar van Antinous

Antinous

Geen saaie film. blijft spannend tot het einde dat toch een klein beetje tegenvallend is. daarom 4 sterren

avatar van sateck

sateck

De film begon leuk, lijkt qua sfeer ook wel op Taken. Komt natuurlijk ook Liam Neeson. Maar hoe langer de film duurde, hoe meer mijn aandacht wegvloeide. De clou maakte mij ook niet veel meer uit. En die viel overigens ook erg tegen. Op het einde werd het allemaal wel heel nep.

Evengoed wel vermaakt, maar meer van verwacht. 2,5*

avatar van Eric001

Eric001

Een originele Amerikaanse onzin baggerfilm.

avatar van Don Homer

Don Homer

Vermoeiende adrenalinerush in het vliegtuig. Ligt het aan mij of heeft de regisseur de kijker zwaar beïnvloed door Julianne Moore zwaar verdacht te maken? Ik dacht dus na 10min ofzo dat de kijker te weten krijgt wie de dader is en dat de film gaat over vooroordelen en blindheid voor de vrouw die naast je zit. Het was voor mij in ieder geval heel verrassend en een tegenvaller toen ze opeens onschuldig was. Los daarvan speelde Moore een hoogst irritant personage, steeds in die gang lopen en zich overal mee bemoeien... Einde viel inderdaad ook tegen.

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Jaren geleden vond ik dit blijkbaar een vrij toffe thriller, maar daar bleef bij deze herziening weinig van over. Het verhaal hangt eigenlijk niet zo heel sterk aan elkaar, en vooral de motivatie van de bad guy is belabberd slecht en houdt geen steek. De aandacht wordt ook iets te vaak overduidelijk gelegd op sommige personages, waardoor je makkelijk weet dat zij al niet de dader zijn. Maar bon, voor een avondje vermaak viel dit nog wel mee. Op zich zit de spanning er voldoende in met momenten, en is het een toffe keuze dat de film niet boordevol actie zit, maar tijd neemt voor opbouw. Het grootste pluspunt is Liam Neeson. Hij speelt het laatste decennium altijd hetzelfde soort rol, en daar wijkt hij hier ook niet echt van af, maar hij weet een film toch altijd maar te dragen en zelfs omhoog te trekken.

2.5*, volledige punt verlaging.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Mja, typische rol voor Liam Neeson. Weinig vernieuwend zowel voor hem als de film zelf. Film had bij aanvang nog wat potentieel, maar de aandacht en de spanning ebde weg naarmate de film naar zijn climax toe ging. Verder nogal wat clichématige personages. De moslim bvb kon het nooit gedaan hebben anno 2014, een groot verschil overigens met films van 20-30 jaar terug. Dus we dichten hem iets anders toe (wat perfect kan natuurlijk), maar het ligt er dan weer te dik op.

Julianne Moore heeft ook zo’n vaag personage en zo zijn er nog een paar. Het plot was maar zus en zo. Vrij vreemde eis ook van de terroristen en nog vreemder dat hier nog op ingegaan werd ook om nog maar te zwijgen van de korte tijd dat dit gerealiseerd werd.

Maar zowel steeds wel vermakelijk en goed voor een keertje om naar te zien. Stelt allemaal niet te veel voor, maar prima voor een avondje hersenloos vermaak.