Non-Stop (2014)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Verenigde Staten / Canada
Actie / Thriller

geregisseerd door Jaume Collet-Serra
met Liam Neeson, Michelle Dockery en Julianne Moore

Bill Marks (Liam Neeson) is een uitgebluste veteraan van de Air Marshals service. Hij beschouwt zijn job niet als een taak die levens kan redden, maar als een kantoorbaantje in de lucht. De vlucht van vandaag zal echter geen routine blijken. Kort na het opstijgen van een transatlantische vlucht van New York naar Londen krijgt hij een reeks mysterieuze tekstberichten die hem bevelen ervoor te zorgen dat de regering het bedrag van 150 miljoen dollar overmaakt op een geheime bankrekening. Indien dit niet gebeurt zal elke twintig minuten een passagier sterven.

avatar van ILDIB
Hoe verneuk je een film?. Deze prent laat zien hoe in de laatste 10 min. Echt zeer goed en spannend met een heerlijke sfeer. Een dan komt het slotplot. Tsja. Blijft er toch nog een 3.5 over.

avatar van Toontje G
Ach, niet slecht.

avatar van IH88
“I hate flying. The lines. The crowds. The delays...”

Puike actiethriller met een Liam Neeson die er weer anderhalf uur lang op los gromt. Neeson heeft zich echt opnieuw uitgevonden als taaie actieheld en ook hier werkt het als een tierelier. Actiethrillers die zich afspelen in een vliegtuig zijn meestal erg vermakelijk en ook Non-Stop doet weinig verkeerd.

De spanning wordt mooi opgevoerd en wie er achter de moorden zit wordt tot op het laatst goed verborgen gehouden. Je hebt wel een idee maar dat gevoel van paranoia is zeker aanwezig. Moore heeft ook een leuke rol en heeft zichtbaar plezier in het spelen van een personage waarvan je niet weet wat haar motieven en drijfveren zijn. Prima film die je niet moet kijken als je last hebt van vliegangst.

avatar van kleintje 2
Spannend tot op het bot, dat vind ik van deze thriller. Veel lokale spanning. Ze hielden de spanning er de hele film mooi in en ze laten niet weten wie de dader is. Dat is de spanning en het verhaal waar veel mensen op wachten. Liam Neeson speelde en bleef goed in zijn rol. Ook is aan Julianne Moore niet veel p te merken dan goed en spannend acteerwerk. Heb er zeer van genoten.

avatar van Valak
Hele goeie 'whodunnit' thriller, met een sterke spanningsopbouw en goed verassingseinde.
Was erg onder de indruk van de duikvlucht van het vliegtuig zwaartekrachloze precies vanaf het moment dat de piloot zo mooi zegt: "Fuck it."

avatar van Traiannnn
ILDIB schreef:

Ben ik het helemaal mee eens. Onrealistischer kon het einde niet zijn. Hey ons vliegtuig is net open gescheurd maar we hebben het overleefd dus lachen maar! Net zoiets als het einde van de film 2012. Oh 90% van de wereldpopulatie is dood maar wij zijn blij dat we leven. En dan ook echt de liefde tussen Liam Neeson en Julian Moore. De hele film was goed, maar de laatste 10 minuten waren inderdaad wtf.

avatar van panax
goeie aktiefilm,veel spanning
neeson is weer top ,moore speelt ook goed
gewoon een goeie aktiefilm met mooie beelden !!

Mee eens wat mijn voorgangers zeggen. Door het plot kom ik maar op een 3.0.
Spannende film die helaas dan zo eindigd.

avatar van leatherhead
Houten klaas Liam Neeson mag weer eens de heldhaftige superpapa uithangen in een onbedoeld kolderieke luie-zondag thriller. Want daar hadden we natuurlijk nog lang geen genoeg van. Het is dat het vliegtuig een vermakelijke setting biedt en het eerste halfuur nog wel te harden is, want eens de slotfase in volle gang is stond het kotsen me nader dan wat dan ook. Nee, dat vliegtuig had voor mijn part lekker boem mogen doen. 1,5*.

avatar van Marbles
wat een spoilers weer hier. jammer.

avatar van Vinokourov
Wat blijft dat toch een beperkte acteur, die Liam Neeson. Geen greintje sympathie weet ie bij mij op te wekken met zijn typische cliché-rollen. In Non-stop moet ie de miskende held uithangen wanneer er een Saw-achtig scenario zich ontvouwt tijdens een vlucht boven de Atlantische Oceaan. Het wordt absurder en absurder en je hoopt eigenlijk tegen beter weten in dat een film eens een keer wel slecht afloopt.

Na fantastische karakterrollen speelt Liam Neeson de laatste jaren meer en liever actiehelden, zo ook in deze onvervalste vliegtuigthriller. In een spitsvondig scenario zowaar waarbij terroristen via aangenaam sms-gechat een bom willen doen ontploffen en terwijl enkele passagiers op interessante wijze laten ombrengen in het vliegtuig waar Neeson airmarchal is. Claustrofobie, clichés en plotwendingen ten top met Liam Neeson iets teveel op automatische piloot. 3*

avatar van Ruben24
Vond het echt een spannende actie film. met elke keer een andere wending dan dat ik dacht .
weer goed geacteerd allemaal . geef hem 4 sterren

avatar van xxERWINxx
Herbekeken, ook na de 2e keer bekijken wist ik niet meer via de dader is, je vraagt je de hele film af wie het gedaan zou hebben omdat iedereen er verdacht uitziet.
Spannende film!

avatar van TornadoEF5
Heel erg spannend, en wat zie ik Liam Neeson toch graag bezig. Helaas een beetje een dom einde en onvermijdelijk ook de vele gaten/plotfouten. Heeft veel weg van Unknown eigenlijk.

ILDIB schreef:

Zo dacht ik ook hierover, zeer jammer..anders was hij 4,5 ster en door het te snelle en domme einde een ster minder.

avatar van notsub
Het is inderdaad jammer dat het op het eind ontspoort in een "speelgoedfilm". Het oorspronkelijke idee is best duister en heeft voldoende potentieel. Op een gegeven moment rook ik zelfs Seven en Saw achtige complotten. Helaas bleek dat niveau niet haalbaar en krimpt het plot met een paar rare dwalingen ineen. Zoals zo vaak wil de film aan het eind een paar extra stappen nemen om het helemaal over de top te laten gaan en juist dan gaat het helemaal mis. Liam Neeson als actieheld is bij voorbaat geen zekerheid, toch weet hij er nog iets van te maken. Maar een kleiner duister plot had hier beter op zijn plek gevallen en had de film echt kunnen redden.

Zwakke thriller, waarin schrikbarend veel duidelijk wordt hoe een matige acteur Neeson wel niet is. Scenario was ook wat rommelig. Film was algemeen gezien nog doenbaar, maar weinig verrassend en ik vermoed niet dat ik hem nog eens zal bekijken.

avatar van danuz
Matige thriller met Neeson wéér in een zelfde soort rol. Hij moet ze slapend kunnen spelen onderhand. Collet-Serra laat de film verder veel te veel op het whodunnit leunen, en dan de kijker halfslachtig telkens op het verkeerde been zetten. Zat al vrij snel stoïcijns toe te kijken..

avatar van Imane10
ik vraag me af of er word ge edit met Neeson zn stem. Ik vind het soms zo kalm en rustig overkomen? Of ligt dat aan mij. ik heb soms het gevoel als ik naar hem kijk dat zn stem, er later pas bij word gevoegd..

Vinokourov schreef:

Eens...ik mijd zelfs Neeson films. Ik vind het zo'n matige, amateuristische acteur. Als ik hem zie gaat bij mij het beeld uit. Taken is toch ook een rotfilm.......

Bekijk de bollywood film neerja dat vind ik een betere film.

avatar van Phantasm
Leuke spannende film die lekker wegkijkt.

Leuke spoiler weer.
Bedankt.
Hoef ik hem niet meer te kijken.
Hartelijk dank Traiannn!!!.
Nooit gehoord van spoilers zeker.

avatar van Shadowed
Best spannend.

In geïrriteerde recensies van andere mensen zal ik proberen niet te spoileren. Ik hoef geen oorlog en ik ben ook niet op zoek naar oorlog. Dus goed, de recensie.

Van de regisseur heb ik eigenlijk redelijk wat gezien, The Commuter was prima, The Shallows minder maar nog steeds vermakelijk en Orphan vond ik ook niet een hele bijzondere film maar hij wist ook wel gewoon te vermaken.

Persoonlijk zit ik tegen vliegangst aan, dus dat maakte deze film vooral aan het begin erg spannend voor mij. Gewoon het opstijgen dan en daarna was het gewoon vermakelijk. Je kan de hele film gewoon goed puzzelen over wie het gedaan heeft.

De film stelde me niet teleur, prima uitkijker

avatar van Mark de Jong
Aardig, maar te veel clichés.

avatar van Warning
Zelfde soort film als The Commuter, met ook een van mijn favoriete acteurs namelijk Liam Neeson, spannend. Een 'warning' voor de mensen die deze film nog niet gezien hebben, in sommige reviews hierboven wordt geen gebruik gemaakt van spoilers, wellicht kan een moderator hier iets aan doen?

Een geweldige film met liam neeson.de meest films met hem vind ik geweldig.dit is er dus 1van. heb weer genoten.met ook een ijzersterk verhaal vind ik.dat is ook al zo met de taken films.the commuter moet ik nog zien.ben ik ook erg benieuwd naar.maar in iedergeval een spannende film.

Deze film staat helemaal niet op Videoland. Net als tal van andere films waarbij het hier staat aangegeven. Heel vermoeiend