Bird on a Wire (1990)

Actie / Komedie

geregisseerd door John Badham
met Mel Gibson, Goldie Hawn en Bill Duke

Ricky heeft van de FBI een nieuwe identiteit gekregen na geholpen te hebben bij het pakken van een drugsdealende FBI-agent. 15 jaar later ontdekt zijn voormalige verloofde hem, wat tot gevolg heeft dat Ricky enkele corrupte FBI-agenten achter zich aan krijgt.

• gisteren om 20:00 uur op TV (Net 5)

Volgens mij zijn er eind jaren tachtig, begin jaren negentig echt veel van dit soort films gemaakt...
**1/2

Lekkere formule-film.

Ten opzichte van de idd vele films die in dit genre gemaakt zijn is alles net een beetje beter: de actie, de humor, de wisselwerking tussen Gibson en Hawn, het script, de actiescenes, de regie.

Zet de popcorn klaar, het bier koud, verstand op nul en de blik op oneindig: effe lekker genieten.

Maz

avatar van Phooze
hmm, staat in de tv gids als "thriller" vermeld...

kappeuter (moderator)
Op imdb staat dat genre o.m. ook vermeld.

bij mij als 'flauwe film, vooral niet gaan zien'.

vooral wel gaan zien !

erg vermakelijke aktiekomedie, met een onderhouidend verhaal en leuke rollen van Mel Gibson en Goldie Hawn. 3.5*

laat mooi zitten en kijk die hard of lethal weapon. Vele malen beter op ieder front wat je maar kan bedenken.

Zinloze film. stem verlaagd van 2 naar 1.

goed plan, ga ik ook maar doen

avatar van SzJoowNiejCah
Gewoon lekkere zaterdagavond film..

avatar van dalma
gewoon een leuke film. wel geen topper, maar mag er best zijn.

DRJeFF
Geen heel boeiend verhaal maar een leuke wegkijker.
Kheb m thuis liggen en als ik me echt verveel mag ie nog wel eens op.2

avatar van CAPIpsv
leuke film

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Vaardig gemaakt en zeer vermakelijk, maar de film duurt te lang en het is me allemaal net iets te hysterisch. Daarom geen 3.5*, maar 3*.

kArIzMa_TuRk
leuke film, Mel Gibson deed het heel erg goed..

Ontzettend leuke film vind ik. Alles zit erin: humor, spanning, romantiek, leuke acteurs. We hebben deze formule inderdaad al zo vaak gezien, maar wat geeft dat nou als het gewoon een leuke film is? Een 5*!

avatar van 606
super leuke film en een leuk vermakelijk verhaal

4 sterren

avatar van Horror-Tijger
Daar komen Tijgers in voor! Jippieieieie!!!!

avatar van Shinobi
Erg vermakelijke film om te zien met lekker veel actie en de nodige lach momenten en de chemie tussen Hawn en Gibson is goed.

Ik geef 'm 4, 0 sterren, wel raar dat deze film zo laag staat.

avatar van Baggerman
Matig, niet erg origineel en met een veel te hysterische Goldie Hawn.

Mijn cijfer had nog wat kunnen worden opgekrikt met een alternatief einde waarin Mel Gibson wèl wordt opgevreten door de tijgers, maar helaas.....zo origineel was John Badham niet...........

Deze film ik heb destijds in de bioscoop gezien. Vond het toen wel een vermakelijke film. Leuk gespeeld door Gibson en Hawn.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Aardig actiefilmpje met Hawn en Gibson die ongewild in het avontuur worden gestort. Voor die tijd zeker goed, maar e.e.a. blijkt toch gebeten door de tand des tijds. Leuk vermaak, niets minder.

Redelijk.

avatar van 10-StepKill
Ik sla deze vanavond over en dat had Mel destijds ook beter kunnen doen en nog een extra deeltje Lethal Weapon kunnen maken.

Goldie Hawn is een grappig vrouwke en wel op haar plaats in deze film, maar dat is dan ook meteen het sterkste punt.

avatar van movie fan
redelijk filmpje , niks speciaal . maar best vermakelijk .

avatar van Phantasm
Lekkere vlotte aktie-komedie film, vermakelijk met hier en daar wat leuke humor.

Best knap deze film heeft meer dan 400 stemmers maar vrijwel niemand heeft er wat over geschreven Best wel knap want hij komt ieder jaar wel eens op TV en de film heeft ook nog eens een bekende cast.

avatar van DragQueen
Typische Actie-Komedie, zoals ze in die tijd meer werden gemaakt. Erg bijzonder is het allemaal niet. Maar Gibson en Hawn delen een prima chemie. En dat zorgt wel voor een handvol leuke momentjes. Het verhaaltje wordt verder hapklaar geserveerd, en dat maakt het wel een verteerbaar filmpje. 2,5 ster.

avatar van Spetie
Bird on a Wire van regisseur John Badham is een typisch voorbeeld van een actiekomedie, die nergens in uitblinkt, nergens bijzonder of origineel is, maar die wel aardig weet te vermaken.

Dat is vooral te danken aan Mel Gibson en Goldie Hawn. Niet dat de twee nu zo bijzonder goed acteren, maar je kunt wel zien dat de twee duidelijk zin hebben in hun rol en daardoor komt het acteerplezier toch wel duidelijk naar voren. Verder heeft Bird on a Wire een vrij voorspelbaar verhaal, met een redelijk hoog tempo. De humor is niet altijd even geslaagd, maar het kijkt nog wel vrij gemakkelijk is, al begint de tand des tijds hier en daar wel enigszins te knagen aan dit filmpje.

Niet slecht, niet bijzonder, maar toch nog redelijk goed te doen dit.

avatar van erik1677
Heerlijk filmpje is dit toch en wat was die goldy hawn sexy.
Mooie wisselwerking tussen Gibson en hawn.
De eindscene in de dierentuin vind ik zelfs fenomenaal.
heerlijke actie-komedie!

ipman-99
"I need a bed. I need a bath. I need a massage. I need a manicure... I need my therapist." ... " !!!

Heerlijke Actie-Komedie (Heropfrissing) !!! "Bird On A Wire" is een prachtige Actiefilm met heel wat komische accenten ! Ditmaal zijn de namen in dit geslaagde duo ... Mel Gibson en Goldie Hawn die letterlijk en figuurlijk van het scherm spatten. Heerlijk entertainment met een vette knipoog en hilarische toestanden. Heerlijk om slechteriken in deze film te hebben als David Carradine ('Kill Bill') en Bill Duke ("Commando") ! De actie was heerlijk om volgen, denk b.v maar aan die finale met al die dieren (in een soort dierentuin) !

ipman-99

avatar van W.V.
Onlangs was deze weer eens op tv, dit blijft dus een lekkere film om naar te kijken, het scenario zit gedegen in elkaar, de actie is goed gedoseerd, de film bevat veel lekkere humor en de wisselwerking tussen Hawn en Gibson is prima. Daarbij worden ze goed ondersteund door de bijrollen, met name Duke en Caradine als schurken overtuigen. Maar een absoluut pluspunt van de film is de muziek van Hans Zimmer, de titelsong heb ik al jaren hoog in mijn filmsongs top 50 staan. Een absolute aanrader deze film.

Matige film waarin een man die al jaren onder een andere naam schuil gaat, wordt herkent door een ex-vriendin. Een vrij typische actie-komedie met een mager verhaaltje dat ook nogal eens in de herhaling valt. Hier en daar wel vermakelijk en de regenwoud-set tijdens de finale ziet er prachtig uit. Mel Gibson en Goldie Hawn vormen een prima paar, maar hier had meer in gezeten.