Back to the Future Part II (1989)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Robert Zemeckis
met Michael J. Fox, Christopher Lloyd en Lea Thompson

In dit langverwachte vervolg moet Marty met Doc Brown naar de toekomst reizen om zijn toekomstige zoon uit de problemen te helpen. Zonder dat ze het weten 'leent' Marty's aartsrivaal Biff Tannen de tijdmachine om een kalender met sportuitslagen naar zijn vroegere ik in 1955 te brengen. Als Marty er in het heden achterkomt dat Biff met gokken een fortuin heeft vergaard, moet hij terug naar 1955 om de zaken weer recht te zetten.

avatar van Jordy
M'n favoriete deel uit de BTTF serie: een goed, redelijk complex verhaal, en een hele leuke visie van de toekomst, en van het alternatieve heden. 4 sterren.

Zoals meestal vond ik deel I beter.

neo (crew)
mijn favoriete back to the future film.

Dit was het beste deel van de trilogie, erg vermakelijk

leuker

Meningen verschillen, maar ik zie alle delen als 1 geheel aangezien het een echte trilogie is.

Deze film mist een beetje de magie van het eerste (en het beste) deel. Dit wordt deels gecompenseerd door de actie scenes en de special effects. Als echte bttf-fan kan ik de film dan ook niet anders dan 4,5 ster geven.

BS
ja,iets minder dan deel 1,maar wel een goede poging.3,5 ster

Deze vond ik nou leuker dan de 1e

Ik vond deze niet zo goed als de eerste, maar het scheelt zo weinig dat ie toch dezelfde score krijgt.

***1/2

avatar van Ralfke
Zie: BTTF I.

Het orginele van het 1e deel is er iets af maar hij blijft leuk.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Ontzettend vermakelijk vervolg, maar niet zo leuk als het eerste deel. Film zit goed in elkaar en het acteerwerk is opnieuw top, maar de verrassing is er een klein beetje af. Maar goed, verder is dit nog steeds amusement ten top.

Dit deel is een stukje donkerder dan deel 1, maar wederom een juweeltje. Vooral de knipogen naar andere films vind ik erg leuk. Wat ze ook goed gedaan hebben is dat dezelfde grappen in alle drie de delen in eenzelfde vorm terugkomen (lees: mest, het omverduwen van de groep in een bar/saloon, achtervolging op het skateboard enz..) (Dit principe is ook gebruikt (met succes) in de Austin powers reeks )
Deel 2 en 3 zijn iets meer met elkaar verweven wat dat betreft.

Deze film krijgt van mij 4,5 sterren!

Vandaag deel twee van de trilogie gekeken en ook deze film zit vol met leuke scènes: erg leuk vond ik dat sommige scènes hetzelfde waren, maar vanuit een ander oogpunt verteld werden. Verder acteert de cast weer erg leuk, hier en daar een paar erg leuke grappen en verder is het gewoon een lekkere 'frisse' film. 4*

Ik had Bij frequency geplaatst dat er iets niet klopte aan BBTF.. Nouja hier komt die dan.

In BBTF wordt er gebruik gemaakt van tijdlijnen. Als er iets veranderd wordt in het verleden en je gaat op dat moment naar de toekomst kan het zijn dat de complete toekomst veranderd is (wat er dan ook gebeurd in BBTF2 naar aanleiding van dat sportboekje....)

Marty en Doc. Brown gaan naar de toekomst om dingen te doen. Ze gaan in de toekomst langs bij het huis van Marty. Je ziet daar oude Biff staan en de auto jatten om vervolgens terug te gaan in de tijd. Daar geeft Oude Biff het sportboekje aan jonge Biff en gaat weer tijdreizen naar de toekomst om de auto terug te zetten.
En op dat punt gaat het fout, want op het moment dat Oude Biff terug gaat naar de toekomst om de "geleende tijdmachine" weer netjes terug te zetten, zodat de prof. en Marty niks in de gaten hebben zou hij in een andere toekomst terecht moeten komen waar hij stinkend rijk is. Hij kan niet meer terug naar de toekomst waar Marty en Doc zitten (ja, de enigste manier is het boekje van zichzelf weer afpakken en alsnog terug gaan...)

Volgens mij klopt de rest van de film wel...

Ik hoop dat ik hier geen fouten maak, tis namelijk alweer een paar jaar geleden dat ik de film voor het laatst gezien heb. Maar volgens mij zeg ik alles wel goed. Ik hoop dat het duidelijk is

avatar van WB
WB
Heel duidelijk, en je hebt gelijk! Maar ook klopt iets niet bij deel 3, maar dat zet ik wel bij dat deel neer!
Echt een zeer goeie film, en verdient ook weer 5 sterren! Echt orgineel, en niet een film heeft kunnen tippen qua tijdreizen aan deze film! Timecop kwam ook wel in de buurt, maar is een geheel ander genre, dus mag eigenlijk niet vergeleken worden

Echt een aanrader deze... en de andere 2 delen uiteraard ook!

De schrijvers hebben hier wel aan gedacht. ik zou je eens voorstellen om de deleted scenes op de dvd versie te bekijken hier kan je namelijk zien dat:
Biff gewist wordt even nadat hij is aangekomen in de toekomst (netzoals dat met Marty stond te gebeuren toen hij aan het optreden was). Ik weet niet exact waarom de regisseur deze scene eruti geknipt heeft maar ik geloof dat dat toch met een verwijzing naar Biff's dood in de toekomst te maken had (door Marty's moeder geloof ik)

ThaNick
Er zitten inderdaad een paar foutjes in:

FOUT 1:
Oude Biff gaat naar het verleden, en raakt de oude Biff aan.. dat KAN niet, want Doc vertelt, dat als je jezelf aanraakt, je niet meer bestaat..

FOUT 2:
Als de Marty die net gitaar heeft gespeeld van het podium komt.. zegt zijn moeder tegen hem: "Marty, that was very interesting" Dan stopt de muziek even.. maar in deel I was er helemaal geen pauze toen ze dit zei

FOUT 3:
Wanneer Marty (met de zwarte kleding) op het feest is, wanneer de Marty van 1955 een liedje van Johnny B. Goode speelt.. zegt hij: "This is a blues riff in B, watch for the changes and try to keep up.. en buigt naar de microfoon terwijl hij dat zegt.. maar in BTTF1 kijkt hij juist de andere kant op!

FOUT 4:
Als je goed kijkt, als Marty op de hover board van het meisje springt, heeft hij normale schoenen, maar wanneer hij niet meer verder kan op het water, heeft hij weer die High-Tech Nike's!

FOUT 5:
In BTTF, is de leider van de band gewond aan zijn hand.. wanneer Marty de trap opklimt, zie je dat zijn handen allebei in orde zijn!

Er zijn nog meer fouten, maar die kan je bekijken op MovieMistakes.com

Harstikke leuk dat je de fouten beschrijft maar je hebt zelf ook een grote fout gemaakt, we kunnen je tekst niet lezen! En elke film zitten wel fouten en met zo'n film als Back to the Future(met een best wel gecompliceert plot) zijn die gauw gemaakt.

avatar van V
V
Beste Gonzo, dubbelklik even op het grote blanco veld en de tekst zal verschijnen. Dit is een zogenoemde spoiler, kijk voor meer info bij FAQ

V schreef:

Ah ik dacht al

FX
Ik heb dit deel net toch maar een half sterretje erbij gegeven, want eigenlijk vind ik hem wel even goed als het eerste deel.
Ik heb hem inmiddels al tig keer gezien, maar de film gaat eigenlijk nooit vervelen, ook niet door de kleine foutjes waarop vaak wordt gewezen. Deze hebben mij nooit echt kunnen storen.
Christopher Lloyd vind ik echt fantastisch als doc. Brown. Ja, dit blijft een van mijn favorieten, 5*.

prisje
blijft mooi dit deel is een van de beste vind ik

Boy28
Wel leuk om te zien,maar ik houd niet zo van die overjarige pubers

avatar van dray
Voor mij de minste in de reeks.
Naar mijn idee neigt het ook iets te veel naar een klucht..

radiohead
het beste deel uit de serie.
ik ben het vet niet eens met dray
5.00

djelle
Ik vind het ook de beste van de 3. Er zaten enkele leuke knipoogjes naar andere films in, een interessante en creatieve aanpak van vertelling soms, wederom erg mooie decors, leuke grappen en dialogen, nog iets beter verhaal en vooral de overtuigende en sfeervolle toekomstwereld was voor mij een facinerende meerwaarde.

Spijtig dat er enkele fouten inzaten (bijkbaar) maar voor mij geeft dat niet echt. Je moet al erg de film zitten ontleden of het plot echt wel 100% waterdicht is, vooraleer je je daaraan kan storen. Dat is niet mijn stijl. Van dit soort filmpjes geniet ik liever zonder mij al te veel aan te trekken van de technische correctheid. Ze zijn vooral gemaakt voor hun entertainingswaarde, en dat doen ze ongelooflijk, dus zolang het geen superopvallende megafouten zijn trek ik me daar niks van aan en ga ik er zeker niet achter zoeken. Dit even terzijde. Prachtige film! 4,5*

avatar van Edie
Dit deel kon me prima vermaken, en ook een van de leukere uit de 3 stuks. 4 Sterren.

avatar van BoordAppel
Ik verhoog naar een 4. Het verhaal is volgens mij niet plotholeloos zoals deel 1 maar erg leuk en origineel. Had verwacht dat ik de films wat flauw zou vinden maar de humor doet het nog erg goed. Ook zijn de special effects nog steeds erg goed. De scenes waar je dezelfde acteur in meerdere rollen ziet zijn vooral erg goed gemaakt, ziet er nergens vreemd uit en de dialogen lopen er lekker. Ook de toekomstvisie ziet er nog niet echt verouderd uit.

Leuke rol trouwens van Flea en Elijah Wood die nog even voorbij komt. De verwijzing naar Midnight Cowboy (die je wel vaker in films ziet trouwens) was ook grappig.

Zie nu dat Jennifer door een andere actrice gespeeld wordt dan in deel 1. :O dat had ik niet eens door.