Follow the Fleet (1936)

Alternatieve titel: Leve de Jantjes

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Mark Sandrich
met Fred Astaire, Ginger Rogers en Randolph Scott

Zij wilde haar carrière laten voorgaan en wees zijn huwelijksaanzoek af. Hij ging toen bij de marine. Nu is hij echter terug, is ze een stuk vriendelijker en blijkt ze een leuke zus te hebben voor een collega van hem.

avatar van matthijs_013
Als je een van de Astaire-Rogers-films hebt gezien, heb je zo ook meteen allemaal gezien, blijkt maar uit deze.

Dick2008
matthijs_013 schreef:

Het hoofddoel zal ook wel geweest zijn om het beroemde danspaar te kunnen zien op het witte doek. Maar de uitwerking toen maar nu nog, is veel groter. Het is namelijk ook best lekkere muziek uit die films. Fred Astaire kon ook goed zingen. Dus de liedjes verschenen op plaat en werden hits. En de broers Gershwin, Irving Berlin en Cole Porter vonden het ook mooi hoe Astaire hun liedjes vertolkte en het resultaat, nogal wat evergreens uit die films.
2.0

avatar van witboek
Heb wel genoten van het gedans.

De matrozenpakjes openden de weg naar romance en muziek. Hollywood smeet in de jaren 30 Fred Astaire in de ring om zich van sukses te verzekeren en deed dat ook in de 40-er jaren met Sinatra en Gene Kelly ("Anchors Aweigh" en "On the Town").
Het plot speelde amper een rol, wel to face the music and dance.

Dick2008
Dick2008 schreef:
2.0

De BBC kan niet genoeg krijgen van deze films, want ze worden regelmatig herhaald. Toen ik deze vroeger op de BBC zag en dat is echt al jaren geleden, waren ze verbaasd dat er toch zoveel jonge mensen naar deze films keken. Dat zal nu wel niet anders zijn en de belangstelling voor dit soort films zal heus wel vele malen groter zijn dan het aantal stemmen bij deze film doet vermoeden, zie het verschil dan ook bij IMDb, en dat is nog betrekkelijk. Voor liefhebbers een leuke film met het beroemde danspaar Fred and Ginger.

Ik vond deze vroeger al niet veel aan, maar ik dacht laat nog maar eens kijken, het is er niet slechter op geworden maar ook niet beter. Naast Ginger en Fred toch ook vrij groot aandeel van Randolph Scott en Harriet Hilliard, die al getrouwd was met bandleider Ozzie Nelson, zingt hier twee liedjes. Zouden later veel succes hebben als Ozzie and Harriet. De zoon Ricky Nelson zou ook heel bekend worden. Kleinere rolletjes van Betty Grable en heel klein rolletje van Lucille Ball.

Behoorlijk lange film, sjiek hollywood en vaak terugkerend decor voor films hier the navy (maar vaak toch ook army en airforce). Hoop studiowerk, het draait dan ook veelal om het dansen, toch ook jazzy/swingmuziek erbij, begon toen de trend te worden. Aantal bekende nummers van Berlin. Let yourself go wordt vrij vaak herhaald. Ginger zingt en tapdanst. Fred speelt piano (aldus IMDb).
Let's Face the Music and Dance komt helemaal aan het eind. Lijkt me meer een dansfilm dan echt zo'n musical met een hoop show erbij, maar heb er verder niet zo'n kijk op. 2.0