ad

Geregisseerd door: Matthew Vaughn

Met onder meer: Daniel Craig en Kenneth Cranham

Releasedatum: 30 september 2004

Over Layer Cake

Een succesvolle cocaïnedealer (Daniel Craig) heeft zijn plaats verdiend in de Engelse maffia-elite en besluit om uit de business te stappen. Maar de grote baas Jimmy Price heeft nog een zware opdracht voor hem. Hij moet Charlotte, de vermiste dochter van een oude vriend van Jimmy opsporen. Er zijn een aantal dingen die deze op zich simpele opdracht een stuk ingewikkelder maken: klasse A extacy ter waarde van 2 miljoen pond, een groep hardhandige Neonazi's en niemand die hij kan vertrouwen. In deze wereld zijn geen regels, geen codes en al helemaal geen respect. Het zal de ultieme laatste opdracht worden.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

• 1968 stemmen

Geweldige film!De personages,de quotes,de goed in mekaar gestoken plot begeleid door een schitterende soundtrack !!

Weer een erg ondergewaardeerde film !

4* Eén van de beste van 2004

avatar van luuk1988

luuk1988

best vette film ja! verrassende stukjes en een vlot verhaal !

avatar van giese

giese

Gave film, beetje in de stijl van Lock Stock and Two Smoking Barrels

avatar van Jonathan Crane

Jonathan Crane

giese schreef:

Gave film, beetje in de stijl van Lock Stock and Two Smoking Barrels

Meer in de stijl van The Long Good Friday zou ik zeggen.

avatar van Reinbo

Reinbo

Lekkere engelse gangesterfilm a la Long Good Friday , Snatch & Sexy Beast, maar mede door net iets te veel plotwendingen op het eind wel de minste van die vier.

roysommerdijk

goede film, wordt beetje langdradig maar zeker leuk verhalen, lekker ingewikkeld begin zoals ook bij snatch!!

kortom zeer leuk om te kijken en vooral met dat engels accent!!

avatar van Fianosther

Fianosther

ik vond de film bestwel oke. redelijk complex verhaal, met sommige karakters die totaal niet uit de verf komen maar de hoofdpersonen zijn goed te doen. 3,5*

avatar van Uier

Uier

Prima filmpje. Onderhoudend, leuke characters en amusante grove actie.

4*.

avatar van The One Ring

The One Ring

Ik vond hem een beetje tegenvallen. Het aantal plotwendingen en personages had wel wat meer plaats mogen maken voor wat meer relaxte momenten. En leuke dialoog of een beetje actie, maar dat ontbreekt in de film. Alles staat in het teken van het plot, waardoor de film een beetje zwaar valt. Het plot op zich is goed, maar niet super bijzonder. Grootste minpunt van de film was misschien wel de muziek. De film was te stil. Een lekker muziekje op de achtergrond zou de meeste scènes wonderen doen. Verder degelijke acteerprestaties, maar een flauw einde.

avatar van helleke

helleke

Heel leuke film.

Op het eind moet je er wel goed je verstand bijhouden om te weten hoe alles nu in elkaar zit.

Maar de film verveelt geen moment en voor je het goed en wel beseft is ie volledig uitgekeken.

Goeie acteerprestaties.

Daarom 3,5 sterren

avatar van Disk

Disk

Geweldige film! Sinds Snatch en heb ik lang moeten wachten naar iets als dit. OK het kon natuurlijk allemaal beter maar toch raakte het bij mij de juiste snaar. De muziek, dialogen, personages. Alles is gewoon goed en leuk om te zien, ikzelf heb me bij deze niet een moment verveelt. Jammer dat deze zo weinig aandacht heeft, want hij verdient zeker meer.

Een welverdiende 4.

avatar van DeVrouw

DeVrouw

Na lang aandringen toch eindelijk gekeken. En eerlijk gezegd snap ik helemaal niks van die film. Er doen wel 20 gangsters in mee, geen idee wie wie opeens is. Het verhaal bleef wel duidelijk maar op het einde (als ze in die loods zijn met Temple) raakte ik het spoor bijster.

Pluspunt waren de dialogen oftewel gewoon het hele script. Ook snap ik niet wat Sienna Miller op de achterkant van de hoes doet, die vrouw zit op zijn hoogst maar 2 minuten in de film....krijgt toch een 3 voor het vlotte verhaal en de acteerkunsten

avatar van Barfly

Barfly

Wat een rommelige film. Ofwel, ik kon er mijn aandacht maar niet bijhouden. De laatste 10 minuten valt alles aardig op zijn plek, maar moet het daarvoor dan persé 90 minuten eerst zo'n warboel zijn?

avatar van feanaro surion

feanaro surion

Erg goede film, ben erg positief verrast . Begon lekker luchtig en wordt steeds serieuzer tot alles op het eind op zijn plek valt. Daniel Craig acteert zeer goed en ook de rest van de cast is goed bezig. 4.5 sterren.

avatar van centurion81

centurion81

• 1955 berichten

Ik heb me goed vermaakt met deze film. Goed verhaal, goede droge humor, mooie quotes, leuke soundtrack.

Verhaal had nog wel iets meer diepgang mogen hebben ipv vooral breedte.

Daniel Craig is prima in vorm en ook geen van de bijrolacteurs viel uit de toon!

Een erg goede bier & chips film!

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

Op de DVD hoes stond "van de producer van Lock Stock en Snatch", maar dit wekte een beetje een verkeerde suggestie. (Al vond ik de poster op de hoes, met de gele auto en het strijkijzer, beter dan deze trouwens.)

Ik vond het meer de Britse Carlito's Way, zeker gezien het einde, waarin ook een onbeduidend, beginnend gangstertje een rol speelt. Het was serieuzer, ingewikkelder en de focus lag meer op het verhaal dan de dingen eromheen.

De film is geweldig gefilmd, veel afwisselende shots en kleuren, zonder daarbij irritant Tony Scott-achtig te worden. De tronie van Craig en de geweldige soundtrack maken het compleet.

4 sterren

Eigenlijk is de film alleen al cool omdat Daniel Craig de hele tijd in een hele coole Audi stationbak rondrijdt.

avatar van Jorick

Jorick

• 2092 stemmen

Een vermakelijke gangsterfilm wat qua verhaal af en toe onduidelijk overkomt. Uiteindelijk vallen de puzzelstukjes op hun plaats en wordt alles duidelijker. Voor de rest bevat de film degelijk acteerwerk, mooie scenes (vooral het einde) en goede muziek.

avatar van Silvio Dante

Silvio Dante

• 1975 stemmen

Vond hier niet veel aan: een beetje een slechte Lock, Stock.

Hier en daar leuke muziek en leuke beelden, maar verder een hoop zever.

Het einde vond ik dan wel wer goed.

avatar van marion22

marion22

Geweldige Engelse gangster-thriller. Goed je aandacht erbij houden (wie is wie) maar aan het eind vallen alle puzzelstukjes in elkaar. Super!

avatar van offermans

offermans

Aardig, leuk verpakt. Goed geacteerd. Een 3,5.

avatar van newG

newG

• 2052 stemmen

Zeer goede acteurs met op kop die Jamaicaan (en Daniel Craig heeft me aangenaam verrast), goed verhaal, super goede oneliners ( i hope you dont tell your other guns you got favourites ), ruwe actie en fantastische onvoorspelbare plotwendingen.

Een geweldige film die van mij 3.5* krijgt. Er zat ergens in het midden in een dipje. Misschien dat ik hem later nog tot 4* bekroon...

avatar van lefty

lefty

op mijn hoes staat dat het ook met neo-nazi's te maken heeft

maar die ben ik niet tegen gekomen

of zullen ze die joegoslaven bedoelen?

avatar van centurion81

centurion81

• 1955 berichten

idd ze bedoelen die joego's in de kassen

avatar van FillumGek

FillumGek

Hoewel ik de film een voldoende vind scoren en Craig best aardig acteert, twijfel ik nog steeds of ik hem als de nieuwe Bond kan accepteren.

avatar van boerenpummel

boerenpummel

Goede Britse misdaadfilm die wel wat wegheeft van Lock Stock en Snatch wat betreft de vele gangsters in alle soorten en maten die voorkomen in de film. Qua opbouw en humor is deze echter wel heel anders, iets serieuzer.

avatar van grid8400

grid8400

Waar halen ze toch al die types vandaan? en 3,5* Prima actie/gangster film. Het is af en toe wel even opletten, maar uiteindelijk heb ik me prima vermaakt met deze prent.

avatar van davidov

davidov

Barfly schreef:

Je volgt het verhaal vanuit de positie van de hoofdpersoon. Er zou enorm veel spanning voor het publiek verdwijnen als je vanaf het begin al zou weten hoe vork in de steel zou steken.

Van de week eens gekocht op dvd en nu maar eens gekeken. Viel me zeker niet tegen. De verwarring, chaos, steeds verslechterende situaties, de setting, hoeveelheid "fucks" en doden doet idd erg denken aan lockstock en snatch. Grote verschil is dat waar lockstock en snatch beiden makkelijk vermaak zijn en snatch dan ook nog eens een tikkeltje amerikaans, is deze film ook nog gewoon een stuk(je) beter. Zit mooi in elkaar en muziek mag er ook wezen.

Einde was vrij verrassend maarrrr in de originele versie (de versie die Sony wilde zien) zie je X vertrekken naar de horizon met zn vriendin. Echter de regisseur wilde wat anders en bij een test screening kreeg hij gelijk van het publiek. In het boek tevens krijgt X een paar schoten in zn hoofd en lichaam...raakt in coma...maar weet te herstellen. Het open einde is dus enigzins wel gesloten, maar je kan er van maken wat je wil. Prima eigenlijk, heb inmiddels genoeg zons ondergangen gezien.

avatar van Respekked

Respekked

Laat die Britse jongens maar gangsterflicks maken hoor! Vergelijking met Ritchie is niet moeilijk, gezien Vaughn Lock Stock en Snatch heeft geproduceerd. Gelikte montage en manier van filmen, wat de schwung in deze film brengt zonder dat het script daarvoor nodig is. Dit zorgt ervoor dat de focus op het plot kan blijven. Dit is erg sterk aan de film. Verder wordt in Layer Cake wel geacteerd in tegenstelling tot Snatch waarin iedereen Het gewoon is. Hierdoor komt het gangster wereldje af en toe wat geforceerd over, zeker ook omdat er ongeveer honderdduuzend voorbij komen. Af en toe een lolletje, maar het ligt er gelukkig niet dik boven op. Dat zou ook niet passen in de lijn van de film. Vooral hoe de Duke wordt vermoord is grappig

Hoewel ik totaal niks met Avalon heb, viel mij de eetscène ook gelijk op. Smerig

avatar van Rancid

Rancid

Puik filmpje! Had me er niet bijster veel van voorgesteld, omdat er zo weinig aandacht voor is (geweest). Maar dat viel me erg mee, het verhaal is ok, alle gangsters zijn best cool, er zitten leuke tot geweldige grappen in en Graig acteert prima. Erg mooi vond ik het dat hij de held van de film is, maar vaak meer weg heeft van een anti-held. Soms is het best wel een (naïve) sukkel die heel wat rake klappen krijgt te voorduren. Ook het einde kwam bij mij als een meer dan welkome mokerslag.

Absoluut 4 dikverdiende sterren.

Louis2703

Raar einde maar wel leuk.