• 8.602.963 stemmen

Met onder meer: Trish Coren en M. Steven Felty

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Boo

"You don't have a ghost of a chance."

Een groepje studenten wil op Halloween iets griezeligs organiseren voor hun vriendinnetjes. Iets griezeligs in een verlaten ziekenhuis. En ze komen er al gauw achter dat het er spookt...

imageimageimageimage

avatar van killerfreak

killerfreak

Acteerprestaties zijn gewoonweg te slecht om ook maar iets van geloofwaardigheid in deze film op te bouwen. Desalniettemin kon er nochtans iets met deze film gedaan worden. Want het heeft op zich wel alle elementen van een goede horrorfilm. Alleen zijn sommige scènes te grappig voor woorden, en als er daarenboven ook nog eens slecht geacteerd wordt. Nja...

avatar van edwin1967

edwin1967

horrorachtig slecht

avatar van Shaky

Shaky

Wat een saaie film is dit zeg. Ik ben een groot fan van horrofilms, ook van de b-films/c-films: als ze maar weten te boeien.

Deze film kon me echter geen minuut boeien.

Slap verhaal met slechte acteurs. Enige pluspunt is dat de beeldkwaliteit prima is.

avatar van Lennert

Lennert

Mmm, ik had het allemaal toch wat minder serieus verwacht. Ik hoopte een zelfbewust slechte horrorfilm die ondanks het minieme budget nog met wat leuke gore of situaties op de proppen zou komen, maar uiteindelijk is het toch net weer te voorspelbaar en humorloos, daar verandert zelfs een zogenaamd blaxploitation icoon niks aan.

De film lijkt verder een combinatie van wat Silent Hill, House On Haunted Hill en wat standaard slashers en slaagt er zelfs op enkele momenten in wat sfeer te creeeren door leuk camerawerk of interessante gore. Jammer dat dit slechts momenten zijn, want over de gehele lijn is het allemaal toch net iets te pretentieus en zijn de special effects toch net te slecht. Een leuke verwijzing naar The Thing en een cameo van horrorqueen Dee Wallace Stone zijn toch niet genoeg om daarnaast over het afgrijselijke acteerwerk heen te komen, want de acteurs lijken op geen enkel moment echt bang te zijn, terwijl het serieuze script dit wel van hen eist.

Jammer, had meer ingezeten.

avatar van sworsvism

sworsvism

Dit kan toch niet...

Ik snap niet hoe je zo'n slechte film kan maken. En dan terugkijken... En dan denken... Ja die laten we zo. Helemaal goed, niets meer aan doen.

Dit is toch beschamend voor iedereen die eraan mee heeft gewerkt?

Ze hebben een serieuze poging gedaan om een goeie/leuke/enge/vermakelijke film te maken, en dit was het resultaat. Dan lijkt het me dat je maar beter een ander beroep kan gaan zoeken.

0,5 * Zou niet weten waar ze die halve ster aan verdiend hebben, maar kan geen 0 * geven.

avatar van DragQueen

DragQueen

Matige horror-film. het verhaal is aan de slappe kant. en het acteerwerk van de cast, is niet om over naar huis te schrijven. geen inleving, en beduidend nep. dat geldt overigens ook voor de special effects. maar dat zal aan het budget liggen. met een betere uitwerking was het nog een middelmatig filmpje geworden. nu zit het onder dat niveau. verder wel een paar leuke schrikmomentjes, die leuk in beeld gebracht zijn. 2 sterren.

avatar van *film fan*

*film fan*

tja matige horror

avatar van 606

fluppe schreef:

Nu kga eerlijk zijn over de film, vond het echt nog niet zo slecht, heb al veel slechtere gezien en vond toch dat er goeie schrikmomenten in zaten, mss toch beetje gefaked van fragile. Vond de ontploffende geesten er toch ook wel iets over, voor de rest vond ik dit wel geslaagde film hoor, misschien wel wat onderschat.

3,5!

Precies zo vond ik het ook, ken wel slechtere films.

Deze wist me enigszins toch te vermaken.

3 sterren

avatar van vcrrr

vcrrr

Diep triest.

De film zit te vol met schrikmomenten (de meeste vals alarm), de effecten zien er goedkoop uit, de acteerprestaties zijn, zoals bij zo veel B-horrors, ondermaats enne, tja, gewoon al met al niet eng. Jammer!

avatar van tcdaizz

tcdaizz

606 schreef:

Precies zo vond ik het ook, ken wel slechtere films.

Deze wist me enigszins toch te vermaken.

3 sterren

Ik vond hem ook zo slecht nog niet, heb me er prima mee vermaakt.

Ook 3 sterren voor mij.

avatar van namingway24

namingway24

Niet zo dramatisch slecht als hier wordt beweerd.

Vooral in het begin is het een leuke spookfilm met wat aardige schrikmomentjes en redelijke special effects. De sets zijn ook lekker eng, met veel donkere kamers en half verlichte gangen. Het ziekenhuis zit vol met kleine details, en visueel vind ik het dus wel leuk.

Het verhaaltje is een beetje aan de dunne kant maar in het eerste uur nog redelijk mysterieus. Het laatste half uur vond ik wel weer slappe hap met rare plotwendingen en een halfbakken einde. Een beetje gezwets over de pijn van het leven; ik kon er niet zoveel mee.

De special effects zijn niet zo beroerd. De spoken zijn lekker eng als ze plotseling uit de schaduwen opduiken, en de gore stukjes zijn niet altijd even goed maar wel lekker smerig met al die ontploffende lichamen. het stukje met de hond was nog best freaky.

De acteurs? Ja, die zijn matig, maar de stille scènes wisten wel een enge sfeer te scheppen en de 'spoken' waren lekker over de top neergezet. Het hoofdpersonage vond ik waardeloos en de tieners waren ééndimesionaal. Dee Wallace Stone geeft de film nog enig aanzien mee en ze is verreweg de beste acteur in 'Boo'.

Leuk filmpje voor tussendoor, en ik ga wachten op Dynamite Jones the Movie.

avatar van Nitrouz

Nitrouz

Boo lag voor anderhalve euro in de Media Markt voor het grijpen. De hoes zag er aardig uit en dit leek een leuk, Amerikaans, geestenfilmpje te zijn. Dat viel helaas wat tegen.

De eerste helft van Boo is prima, veel schrikmomenten, wat cliché karakters, slap acteerwerk, een geweldige setting en af en toe toch behoorlijk eng door onder andere prima special effects en toffe geesten.

Maar de tweede helft zakt het in, wordt het acteerwerk dramatisch en wordt het vooral erg saai. Schrikmomenten zie je bijvoorbeeld van mijlenver aankomen. Er wordt een erg dun verhaaltje toegevoegd in de vorm van het blonde meisje met haar visioenen. Nee, dit ging hem niet worden leek het.

Het laatste halfuur moest ik dan ook zelf mijn ogen openhouden, want het werd nooit meer echt spannend, wel af en toe wat belachelijk en vooral erg voorspelbaar. Sterretje.

avatar van neysen1985

neysen1985

Nog helemaal niet zo'n slecht filmpje deze boo.

Opzich wel vermakend.

Vooral de jongeren werden leuk gespeeld en goed neergezet.

Helaas lijdt deze film wel een beetje aan overcliché schrik-en griezelmomenten.

avatar van snoes92

snoes92

De slechtste horror die ik ooit heb gezien.. En geloof me ik heb er genoeg gezien!

avatar van misterdhdh

misterdhdh

Wat een lelijke afbeelding, de voorkant van mijn dvd ziet er anders en veel beter uit, met deze lelijke dvd hoes had ik deze film waarschijnlijk niet gekocht. De film kon mij nooit echt boeien, al heb ik wel al veel slechtere films gezien, niet veel nieuws aan deze film, leuke locatie, maar slecht acteerwerkt. Ze proberen een spannende sfeer te creëren , maar dit komt er onvoldoende uit. Ben ook amper geschrokken in deze film, teveel zaken die de film naar beneden halen, afgewisseld door een paar goede scenes. Leukste vond ik nog die hond die tot leven kwam, al was het voorspelbaar, einde kon mij zeker niet meer boeien, was mij een zorg hoe de film afliep, leefde niet echt mee met de film. Wou eerst een 3 geven, maar ga een 2.5 geven

2.5/5

avatar van Metalfist

Metalfist

Some buildings don't have a thirteenth floor, this place shouldnt have a third

Na het vermakelijke Among Friends hadden we gisteravond nog wel zin in een tweede horror film, het was alleen even zoeken naar iets dat iedereen interesseerde. De keuze viel uiteindelijk op deze Boo. Een op het eerste zicht standaard geestenfilmpje in een psychiatrisch ziekenhuis, maar aangezien ik grote fan blijf van het gigantisch ondergewaardeerde Session 9, hoopte ik dat dit me ook ging kunnen beklijven. Zo'n ambetant gevoel als bij Session 9 is er weliswaar niet gekomen maar toch..

Boo, wat meteen één van de stomste titels aller tijden is, is vooral sterk in het begin/midden. Goede sfeerschepping, een leuke locatie, een stel tieners die stomme acties doen, ... Alle aspecten voor een geslaagde horror film en lange tijd lijkt dit ook erg goed te gaan. De toevoeging van Dynamite Jones zorgt voor nog wat afwisseling, maar de film zakt in elkaar eenmaal heel het plotje rond Jacob uit de doeken wordt gedaan. Had voor mij ook niet meteen een uitleg moeten hebben trouwens, gewoon een geest die een locatie teistert is al uitleg genoeg voor mij. Soit, naar het einde toe verliest de film helemaal de pedalen wanneer de verpleegster er ook nog eens bij komt en toch blijft dit op zijn eigen manier een ietwat ondergewaardeerde film. Moeilijk te specificeren waarom maar een aantal geslaagde schrikscènes trekken me over de streep.

Dig Wayne is het lichtpuntje in de cast. Hij speelt agent Arlo Ray Baines die in een ver verleden een heuse filmster was en aan de lopende band een aantal Dynamite Jones films heeft gemaakt. Uiteraard inclusief signature move (die hij uiteraard op één van de geesten uitprobeert en dat mislukt dan faliekant) en Wayne speelt dit met verve. Hij wordt bijgestaan door een stel tieners waarvan niemand echt indruk maakt. Dit soort films moet het dan ook vooral hebben van zijn effecten en dat blijkt hier nog wel vrij goed te zijn. Film is ondertussen toch ook alweer een jaar of 10 oud, maar met uitzondering van hier en daar eens een wat fake ogende geest, is er weinig op aan te merken.

Kan misschien wel gewoon zijn dat ik een sucker ben voor dit soort films, maar dat ik dat nog niet doorheb. Boo is zo'n film waar best wel wat op aan te merken is maar die op de een of andere manier toch nog wel vermaakt. Leuk voor eens een keer gezien te hebben, al blijft het jammer dat het einde wat een neerwaartse spiraal is.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Boo. Om te beginnen heeft deze film niet bepaald de meest interessante titel en qua originaliteit is het toch wel heel droevig gesteld. Gelukkig is de film wel een stuk beter dan de titel, al moet gezegd worden dat het ook zeker geen goede film is. De setting daarentegen is wel goed. De film speelt zich af in een vervallen ziekenhuis, wat het meest voor plezier zorgt. Qua acteren is het zwak maar de special effects zien er vrij behoorlijk uit. Verhaal werd een beetje teveel van het goede en ging na een tijdje wel wat vervelen. Qua sfeer op zich zo nu en dan best oké, met een aantal redelijke schrikmomenten aangevuld.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

"Boo" is een horror om eens te bekijken en daarna mag je de film gerust vergeten.

Het verhaal is redelijk maar niet geweldig uitgewerkt, de film is niet irritant om naar te kijken maar het voegt weinig toe aan het horrorgenre. Het is allemaal net niet genoeg,

Toch nog een voldoende: 6.

avatar van Shadowed

Shadowed

Een vroege Ferrante.

Dit keer zelfs een serieuze poging om een sfeervolle en spannende horrorfilm neer te zetten. Het hedendaagse publiek zal hem waarschijnlijk eerder kennen van simpele films zoals Sharknado. Waar die haaienfilms echter een soort parodie zijn gaat Ferrante hier serieuzer te werk.

Er zitten namelijk genoeg pogingen in om er een spannende mix van te maken tussen paranormale bevindingen en speelse effecten. Een ideale balans is er nooit, maar de film weet wel te boeien. Lijkt ook een ideale locatie te hebben gevonden. Ik betwijfel of Ferrante veel aan die locatie heeft toegevoegd, lijkt me eerder gevonden, maar niettemin biedt het wel wat voordeel op het vlak van sfeer.

De voornaamste kracht die de film heeft zijn de klungelige effecten, die er uiteraard niet uitzien, maar wel vermakelijk zijn. Genoeg variatie in de dreigingen hier. Knotsgek wordt het nooit, maar Ferrante leunt er genoeg op om het tempo er niet uit te laten knallen. Was ook wel nodig want uit de personages zou het niet gekomen zijn.

Vind eigenlijk wel de statusfilms van Ferrante beter, want verder is dit vooral een beetje klungelen in een verlaten hospitaal. Er wordt nauwelijks naar behoren wat spannends opgebouwd en voorspelbaar is de film ten alle tijden. Je hapt er eigenlijk zo doorheen, maar omdat het wel nog aardig wegkijkt ben ik bereid het een 2,0* te geven. Genoeg op aan te merken, maar wel lekker vlot.

avatar van Phantasm

Phantasm

Redelijke horror waar ik wat meer had van verwacht.