Sharknado (2013)

Horror

geregisseerd door Anthony C. Ferrante
met Ian Ziering, Tara Reid en Cassie Scerbo

Wanneer een enorme orkaan Los Angeles teistert beginnen duizenden haaien de bewoners te terroriseren. Als vervolgens de harde wind er voor zorgt dat er tornado's ontstaan boven zee, regeert het meest dodelijke dier zowel in het water als op het land en in de lucht.

Capablanca schreef:
Hoe diep kan een regisseur zinken...

Nou, zo te zien begon hij al niet erg hoog..

Wat een ongelofelijke domme stomme film! deze maar snel doorgespoeld want er gebeurde werkelijk nergens niks en het was ook nergens lachen zoals anderen hier beweren. RTL7 had ook de hele film geen ondertiteling die ze van begin aan beloofde zo spoedig mogelijk te repareren. toen de film afgelopen was nog geen ondertiteling. op zich maakte mij dat niks uit maar vond het wel een blunder voor RTL7,

maar dat ze zulke films maken is gewoon verspilling van tijd en geld. ik geef een halve ster omdat ik minder niet kan kiezen maar vind het eigenlijk nog geen halve ster waard.

soundenlight
Alle 6 films van sharknado zijn de slechtse films die ik ooit heb gezien. Alles in deze films is ontzettend nep. Alle films zijn gewoon nep. Jammer van alle acteurs dat ze in zo'n lage low budget film spelen.

Kan niet geloven dat mensen hier serieus geld voor neertellen in een bioscoop

avatar van Dziban
xxERWINxx schreef:
De haaien zijn goed en zien er ook best wel echt uit, je hebt soms films waar ze er erg nep uitzien, dat was hier niet

WTF ?

avatar van mjk87
Deze film is camp en dat is ook het enige leuke. Ik had ergens nog gehoopt op een enigszins vermakelijke film, hoe slecht die verder ook zijn wezen mocht, maar helaas. De film is saai door een te simpel script en matige acteurs. Matig tempo en dan gaat wel meespelen dat de computereffecten slecht zijn. Ik zie wel vaker slechte films, maar als er dan nog wat overtuigende vernietiging in zit, kan ik daar nog wel mee leven. Bij deze niet. 1,0*.

Kwalitatief ongetwijfeld één van de slechtste films die ik gezien heb. Wel gemaakt volgens het motto zo slecht dat het weer leuk wordt, als je zulke waanzinnig slechte effecten in elkaar flanst is het duidelijk dat de makers het allemaal bewust niet serieus nemen. Dat motto werkt maar gedeeltelijk, slechtst tegen het einde had dit filmpje het hilarische effect dat men eigenlijk voor de volle anderhalf uur meende te kunnen bewerkstelligen. Een film maken kost anno 2013 blijkbaar niet al te veel geld meer, anders is het niet te verklaren dat dit geprutst ook nog zo veel vervolgen kreeg. Cult film blijkbaar, had het vervolg al opgenomen om een keer te kijken, maar weet nu al dat ik de rest van dit stel met liefde oversla.

avatar van Kondoro0614
Haha, geweldig! Ik heb me helemaal kapot gelachen om de film, want wat kan een film zo ontzettend slecht zijn dat het van zelf wel leuk word. De film valt natuurlijk niet in smaak bij het publiek, en als je er wat serieus in gaat valt hij inderdaad ontzettend vies tegen. Ik kijk nu al een tijdje tegen de reeks van alweer zes delen aan, heb zelfs hier een mini-figure van deze film staan thuis in mijn film collectables die ik ooit heb gekregen. De films staan, hoe verzin je het ook, al een langere tijd boven aan mijn lijstje en wil ik al een hele tijd graag zien. Vandaag is de laatste dag dat ze op Netflix staan, dus wou ik in ieder geval het eerste deel sowieso even mee snoepen.

Maar goed, deze film een voldoende geven is natuurlijk erg onrealistisch. De film is op alle vlakken ontzettend slecht, het gebied van CGI is rondweg amateuristisch en de acteurs acteren stuk voor stuk slechter. Bijvoorbeeld de ex-vrouw van Fin, en zijn dochter is nog belachelijker. Ik kijk daar niet héél storent tegen aan want dat kun je gewoon weg verwachten met een film als dit! Ik vond alleen wel dat het na een tijdje wat begon te vervelen, en dan was de leukigheid van al het amateuristische werken toch weg.

Verhaal is er niet. Ja, ze moeten L.A. redden van tornado’s die vol zitten met haaien, logisch. Nee ik vond het begin echt ontzettend leuk, dat we voor het eerst kennismaken met de haaien. Daar voelde de film nog helemaal niet zo saai aan, dat werd toch wel op het einde. Het was iets te veel toen Fin’s zoon en dochter richting een helikopter lopen nadat er een tornado over het vliegveld heen was gegaan. Alles was verwoest maar juist die helikopter stond nog onbeschadigd daar te wachten, en dan ook zo dichtbij de tornado vliegen zonder ook maar iets te zien in de cockpit dat hij het moeilijk heeft en met moeite de helikopter recht kan houden. Dit soort praktijken zie je de hele film door.

Zeker op het begin onwijs hard moeten lachen, want alles was gewoon weg slecht. Neemt niet weg dat dit smaakt naar meer, en ik nu nog meer zin heb gekregen de rest van deze waardeloze reeks te gaan zien. Onverwachts erg vermaakt tot op het bot, heerlijk!

avatar van xxERWINxx
Beste deel van de hele reeks, vandaag nog eens herbekeken, leuke onderhoudende film, hierna werd het helaas alleen nog maar slechter en nepper met de Sharknado films.
Deze film is tenminste nog serieus te noemen en is niet nep of lachwekkend, deel 2 gaat ook nog wel.
3 sterren voor deze goede film!

Als je deze film niet al te serieus neemt is hij wel leuk om te bekijken.
Fel overdreven allemaal natuurlijk en de speciale effecten zijn zelfs lachwekkend.
Als tussendoortje, met verstand op nul, anderhalf uur vermaak.

avatar van Dziban
xxERWINxx schreef:
3 sterren voor deze goede film!

Heb jij nog een aantal exemplaren op zolder liggen die je nog via marktplaats moet slijten?