Sharknado (2013)

Horror

geregisseerd door Anthony C. Ferrante
met Ian Ziering, Tara Reid en Cassie Scerbo

Wanneer een enorme orkaan Los Angeles teistert beginnen duizenden haaien de bewoners te terroriseren. Als vervolgens de harde wind er voor zorgt dat er tornado's ontstaan boven zee, regeert het meest dodelijke dier zowel in het water als op het land en in de lucht.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, ik vond deze film erg goed! De haaien zijn goed en zien er ook best wel echt uit, je hebt soms films waar ze er erg nep uitzien, dat was hier niet en verder gebeurd er genoeg in de film, ik heb me er wel mee vermaakt, natuurlijk is het allemaal erg flauw en soms nep, maar dat kan je hierbij ook verwachten.
Ik ga ze allemaal bekijken, dus op naar deel 2 , 3 en 4!

avatar van max cady
Gezien de cultstatus toch maar eens gaan bekijken ...

avatar van Flitskikker
Gisteren op Netflix gezien, en eigenlijk alles was bagger.
Het verhaal was bagger, de acteerprestaties waren bagger, de ondertiteling was bagger (was te verwachten op Netflix), de VFX kan ik niet eens onder woorden brengen.

Ik wist dat dit een slechte film was, en meestal kan ik de humor van pulp-/cultfilms wel inzien (oude Seagal-films scoren bijvoorbeeld hoog), maar dit was gewoon niet leuk meer. Op een gegeven moment maar gaan seeken.

Zijn de vervolgdelen beter of kan ik deze serie maar beter vergeten?

0/10

avatar van IH88
“We can't just wait here for sharks to rain down on us.”

De term ‘zo slecht dat het leuk wordt’ is wel van toepassing op Sharknado. Goedkope beeldkwaliteit, lachwekkende special effects, barslechte dialogen en dito acteerwerk, Sharknado heeft het allemaal. Het verhaal gaat over haaien die door een tornado over land worden geblazen en wel een stukje mensenvlees lusten…. Met zo’n film heb je te maken. Met een biertje (of tien) erbij en de juiste kijkinstelling is het allemaal best vermakelijk. Alleen al om Ziering, Reid en Scerbo te zien acteren.

avatar van Petina
Wat een lachwekkend slechte film.
En elke keer trap ik er weer in.

Syfy....Wat een bagger...

Iedereen die hier serieuze kritieken op heeft, snapt de lading van de film niet. De film is zó slecht en nep dat het in de jaren een enorme culthit is geworden, met maar liefst vier (4!) sequels. Het is zogezegde 'waardevolle pulp', dat zeer gewaardeerd wordt door de fans. Dit valt in een hele andere categorie films en ik zie de humor er wel van in. Daarom zeker geen zware onvoldoende.

avatar van Shadowed
Zo slecht dat hij leuk is.

Erg lollige film, redelijk origineel. De CGI is natuurlijk barslecht maar ik heb zo een idee dat ze het expres zo doen. Tenslotte blijft het een SyFy film.

Ikzelf vond et vermakelijk maar zeker niet goed. Eigenlijk ga ik wel op naar deel 2

avatar van philtuper
Zooo slecht dat ie niet eens leuk is. Begrijp me goed. Ik hou van goed fout en kan genieten van pulpklassiekers als Riki-Oh: The Story of Ricky maar dit zelfs te matig voor goeie pulp.

avatar van des1
Zelfs John Heard komt er in voor? Zou die daarom het leven hebben gelaten?

tjonge tjonge zonde van mijn tijd

avatar van filmofiel
Meuk van de hoogste categorie, kan er niks anders van maken.

avatar van Aapje81
Sharknado is in de wereld van The Asylum een klein meesterwerkje. De meeste films zijn goedkope aftreksels van blockbusters maar Sharknado is zowaar best origineel te noemen.

Het scenario is natuurlijk onzinnig maar wel ontzettend onderhoudend en leuk gedaan. Het tempo zit er gelijk goed in en de acteurs zijn van een klassieke B garnituur. Het leukste is nog om Steve uit Beverly Hills 90210 als een soort Bruce Cambell uit Evil Dead aan de slag te zien gaan. Daarnaast loopt Tara Reid nog af en toe door het beeld en heeft John Heard nog een leuke bijrol. Ook Cassie Scerbo die ik kende van het vergelijkbare Bering Sea Beast (2013) deed het aardig.

Heb af en toe hard gelachen en kijk al uit naar de vier en vast nog veel meer vervolgen. Als je met de juiste pet op hier naar kijkt is dit prima pulp.

Voor The Asylum een prima film.

avatar van nathaniel177
Cringe cringe cringe. Wat een verrekes slechte film. Klopt geen zak van. Nr 1 slechste film die ik gezien heb

avatar van m1701
Hij is zo slecht dat ie gewoon grappig is! Acteerwerk is slecht maar t ergste zijn toch wel de special effects....lijkt wel gemaakt door een stagiair! Pffff maar was vermakelijk

avatar van Kijkoperatie
Dit is nou bewuste pulp. Al die serieuze reacties hier, woeeiiii!

avatar van Roger Thornhill
Natuurlijk, je kunt alles rechtvaardigen met "so bad it's good", maar er is een grens, en bewust-ironisch acteren maakt deze film nog niet beter of zelfs maar acceptabel. Niemand hier nog de scène genoemd waarin de dochter van Fin opeens gaat klagen dat haar vader haar zo weinig aandacht geeft? Brak m'n hart. Nee, dit is echt te veel onkunde en te weinig vermaak om voor het geheel meer dan een halve ster te geven, maar gelukkig scoort dat inventieve slot met Fin en Nova warempel nog een extra halfje. Wel teleurstellend dat déze film dan in de flop-100 staat en Swamp Zombies!!! (2005) vanwege te weinig stemmen helaas niet. Pulpliefhebber, laat dát je volgende film zijn! (Tenzij je natuurlijk liever gaat voor Sharktopus, Dinoshark of 3-headed shark attack – allemaal ècht bestaande titels.)

avatar van Bakema NL
Net eindelijk eens gezien. En heeft de hype waargemaakt wat mij betreft. Wat een heerlijk debiele onzin dit!

Matig tot slecht geacteerd, effecten dramatisch (maar haaien best ok) en dan van die misplaatste momenten van vader/dochter en dat oh zo stupide geweldig eind....hij zaagt zich er uit en verdraaid, het meisje zit er ook nog in en overleeft het. Daar lag ik toch echt bijna van de bank van het lachen . Kolder van de bovenste plank en vermakelijker dan menig zogeheten A-film.

avatar van max cady
OK. Ik heb het geprobeerd en heb besloten de volgende delen niet te gaan kijken ..

avatar van Thampon
Mensen die DeadPool 2 al hebben gezien, er zit wel een mooi verwijzing naar de Sharknado reeks

avatar van Altijdklagen
Ik heb smakelijk zitten lachen om deze mega fanta! Wat een onzin hebben ze in deze film weten te stoppen. Over de top zooi die hartstikke leuk is met de juiste omstandigheden! (speciaalbier/worst/kaas en nog veel meer speciaal bier!)

avatar van RuudC
Ik dacht dat ik wel zin had in rommel, maar ik was gewoon vergeten hoe afgrijselijk slecht deze maaksels zijn. Netflix zal me nog wel een tijdje blijven vragen of ik deze verder wil kijken, maar de teller blijft op 12 minuten staan.