Sharknado 3: Oh Hell No! (2015)

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Anthony C. Ferrante
met Ian Ziering, Tara Reid en Bo Derek

Wanneer Fin en April naar Florida op vakantie gaan, ontstaat er door een extreem sterke wind en veel regen een tornado gevuld met haaien. Als de tornado Florida verwoest en richting Washington D.C. trekt, is het wederom aan Fin en April om de 'sharknado' te stoppen.

avatar van john mcclane 2
missl schreef:
Deel 1 en 2 waren bijzonder slecht maar wel vermakelijk. Ik vind dat deel 3 zichzelf te serieus neemt, het tracht te veel een goed verhaal te zijn. En dat moet je bij deze films niet doen, zodra je jezelf te serieus gaat nemen is de grap weg.

Kom op,,,,niemand neemt dit serieus,als je de titel alleen al bekijkt AH hell no,
dat is toch niet echt een naam van bloed serieusheid.
Ik kan me ook niet voorstellen dat als iemand dit script leest denkt,,sorry dicaprio maar dat word weer geen oscar

avatar van missl
Nou ja ik vond het een heel ander verhaal dan deel 1 en 2. Waarin wel wordtgeprobeerd om een verhaal te vertellen. En dat past niet bij deze reeks. Ziering is sowieso oscarwaardig!

avatar van Ajax&Litmanen1
missl schreef:

Dit derde deel neemt zichzelf juist het minst van alle delen serieus. Kijk alleen al naar de plekken waar ze met haaien vechten.

Fed
Serieus...zijn er mensen die shi* zoals dit écht helemaal hebben afgekeken en er ook nog iets "zinnigs" over weten te schrijven? De naam zegt het al..."Oh hell no". Ik heb 10 sec. "gekeken" omdat de box vastliep en ik niet verder kon zappen. Je zult maar mee hebben "geacteerd" in deze brok ellende. Ik kan me niet voorstellen dat films zoals deze bezoekers trekken in een bioscoop...dat productie's zoals deze bende van ellende ook maar $10 heeft opgebracht. Ik zou deze film nog laten liggen al kreeg ik hem gratis bij 3 pakjes boter. Ik geloof ook niet dat er ook maar 1 produkt is die zich hieraan waagt om hun naam met deze wanprestatie te binden.
Ja...ik heb ook 1 pluspuntje gezien in die paar sec. die ik moest kijken. Ik heb gezien dat er voor elke afgeschreven acteur toch nog hoop is om weer eens in een film te mogen...of beter gezegd te MOETEN opdraven,aangezien "the Hoff" ook aanwezig is...helaas zonder Kitt.

Ik heb medelijden met personen die deze film verplicht moeten kijken omdat ze bijv. bedliggerig zijn en ze niet bij de afstandbediening kunnen. Dat dit mijn persoonlijke mening is moge duidelijk zijn.

avatar van Noodless
Totaal over the top....dat weet je al op voorhand, maar hier wordt dit toch wel nog eens extra overtroffen. Gewoon te overdreven, al moet ik er bij vermelden dat sommige scènes toch wel in hun opzet lukken dat de kijker het toch wel leuk vindt. Hier en daar een paar hilarische fragmenten wegen natuurlijk niet op tegen het geheel van de film die overigens heel wat minpunten heeft waardoor het verhaal eerder flauw en belachelijk overkomt dan lollig of vermakelijk. Zelfs verstand op nul lukt hier niet. 3/10

avatar van AmazingPP
Heerlijk over de top vervolg van de vorige twee delen. De film neemt zichzelf totaal niet serieus en dat is maar goed ook, want het is complete onzin! Het gaat nergens over, het gaat nergens naar toe, nergens spelen er zulke slechte acteurs en actrices in en nergens word het echt spannend, maar het is zooooooooooo grappig. 3,5 *

avatar van Kondoro0614
Noodless schreef:

Is dat niet in het algeheel gewoon weg de bedoeling bij de Sharknado reeks?

avatar van Noodless
Inderdaad en dat kan dus ook eens leuk zijn, maar hier vond ik het volledig erover. Dus over the top in kwadraat.

avatar van Ajax&Litmanen1
Voor wie wil weten of Tara Reid deze film nou overleefde of niet...

Gary Busey in cast Sharknado 4 | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Ik heb er wel weer zin in hoor. Mooie baggerreeks, wat ik nu eens positief bedoel.

Gezien zijn tanden en mond, verwacht ik dat Gary Busey (zeer recent nog gezien in de film "The Buddy Holly Story (1978)") in het 4e deel een haai zal gaan spelen.

avatar van xxERWINxx
Wanneer komt deze op dvd uit ?

avatar van m1chel
The Asylum is een filmmaatschappij die zich concentreert op B-films die ook wel onder de naam mockbusters bekend staan. De maatschappij heeft een flinke voorkeur voor het horrorgenre, maar kon hier in eerste instantie geen voet aan de grond krijgen door de moordende concurrentie van andere filmmaatschappijen. Tot 2005, toen de maatschappij tegelijk met Steven Spielberg een film gebaseerd op War of the Worlds uitbracht. Deze vaarde mee op Spielberg’s succes en er werden door het bedrijf Blockbuster Inc. direct 100.000 exemplaren besteld, waarmee het de meest succesvolle film van The Asylum tot op dat moment werd. Toen in 2013 de film Sharknado uitgezonden werd op de zender SyFy channel, explodeerde de Tweets op Twitter, waarmee de film direct een soort cultstatus kreeg. ‘Uitmelken’ was de eerste gedachte en vervolgen konden dus niet uitblijven. We zijn met deze film alweer aanbeland bij het derde, en tevens meest belachelijke, deel.

Wat typeert de mockbusters van The Asylum nou eigenlijk? Die vraag is simpel te beantwoorden. De verhalen zijn vergezocht en je hoeft niet te kunnen acteren of ook maar over enig talent op dat vlak te beschikken. Vergeleken met de films van The Asylum zijn de acteerprestaties zijn in de plaatselijke schoolmusical nog Oscarwaardig te noemen. Sharknado 3: Oh Hell No! bewijst dat wederom, maar weet de liefhebbers toch ook weer flink te vermaken. Je moet het geheel ook compleet anders bekijken dan een gewone film. Maar zoals zo vaak zijn er toch weer wat bekende namen geregeld voor dit deel. Zo zien we Bo Derek in de rol van May Wexler. Maar de bekendste naam is natuurlijk die van David Hasselhoff, die met dit genre van wansmaak meer dan bekend is de laatste jaren. Zo speelde The Hoff onlangs ook mee in de verschrikkelijke producties Anaconda III en Piranha 3DD.

De film begint al goed, het begin van Sharknado 3: Oh Hell No! is namelijk te belachelijk voor woorden, en bovenop ronduit Amerikaanse propaganda. Toch gebeurt dat op zo’n belachelijke manier dat je de hele scène met een brede glimlach of misschien zelfs schuddebuikend zal bekijken. Als de haaientornado het Witte Huis verwoest zijn het Fin en de President van Amerika die de dag redden. Op detail is vooral niet gelet, maar wat maakt dat eigenlijk nog uit. Als er een deur opengaat vliegen de haaien naar binnen om zich tegoed te doen aan de ledematen van de mensen die daar in de buurt zijn. Wegblijven dus, maar Fin gaat gewapend met zijn gouden kettingzaag de haaien te lijf. De CGI-effecten doen hierbij pijn aan de ogen, want het ziet er werkelijk waar uit alsof het met een effecten-app voor op je smartphone is gemaakt.

Daar blijft het echter niet bij, want ook de scène waarbij een haai in de looping van een achtbaan terecht komt is een regelrechte giller. Het is de opmaak naar een einde dat zelfs in tekenfilms nog nooit vertoont. We moeten de makers dan ook nageven dat het aan fantasie en originaliteit werkelijke aan niets ontbreekt. Natuurlijk moet je dat niet linken aan ook maar een beetje kwaliteit, want dat is natuurlijk een ander verhaal. Maar vermakelijk is het zeker! Hierbij komt ook nog eens een dikke cliffhanger kijken, waarbij je op Twitter zelfs kon gaan stemmen hoe dit moet gaan aflopen voor het al geplande vervolg. De film is op het digitale kanaal van SyFy in première gegaan en als je een beetje van B-films houdt die zichzelf geen seconde serieus nemen is Sharknado 3: Oh Hell No! een absolute aanrader.

Sharknado 3: Oh Hell No! is een van de meest belachelijke films ooit gemaakt en slaat op elk vlak de plank mis. Een geslaagde missie voor The Asylum natuurlijk en liefhebbers van de inmiddels tot cultstatus verheven Sharknado-films zullen hier dan ook zeker de vingers bij aflikken. Wat men ook over deze film wil beweren, je moet het de makers nageven dat de scènes die je te zien krijgt absoluut uniek zijn in hun soort. In het kader van de wansmaak beoordeel ik de film dan ook totaal anders dan normaal. De vier sterren zijn dan ook puur wansmaak-punten voor deze B-film, hoewel we hier misschien wel van een C-film kunnen spreken. Normaal gesproken zou de film het becijferen niet waard zijn, maar ik maak toch een kleine buiging voor deze hele foute, maar o zo vermakelijke mockbuster.

avatar van Barry83
Zoals deel 1 en 2 ook hier weer zo slecht dat je deze gewoon moet zien

Wel veel lekkere wijven, dus dat is zeker al een pluspunt, al mag Tara Reid uit de film, die ziet er gewoon eng uit.

Zie dat Sharknado 4 er inmiddels ook al is

avatar van Tapa
Lekkere onzinfilm

avatar van xxERWINxx
Vandaag bekeken en ik vind deze film lang niet zo goed als deel 1 en 2.
Het stuk in het pretpark (Orlando) was wel goed, maar tegen het einde aan gaan ze de ruimte in om de storm te stoppen, dat hele stuk was eigenlijk niets aan en was vrij saai, ook word er meer gepraat in de film en word er een verhaal verteld wat in de andere delen juist niet was en we meer haaien zagen.
Daarom een halve punt minder dan deel 1 en 2.

avatar van Vascago
Zwaar genoten van deze totale onzinproductie. Alles zo zwaar over de top en slecht geacteerd. Af en toe is dat toch gewoon heerlijk. Ik heb me iig kapot gelachen. Toppertje van The Asylum. Op naar deel 4 en 5

avatar van krosnicky
Klein beetje te veel van hetzelfde weinig vernieuwends in vergelijking met de 2 vorige en de toevoeging van The Hoff was ook niet echt WoW ik vond zijn vertolking in Piranha 3DD veel beter hopelijk zijn deel 4 en 5 dan weer iets beter ik heb zoizo lage verwachtingen bij deze reeks maar ik heb toch graag een beetje variatie

avatar van Donkerwoud
Wordt niet per se beter, maar wel anders.

Dit zou verboden moeten worden.

avatar van ILDIB
nondeju wat een kolder. gelukkig is t zo nep dat t weer cult wordt.. opdraven van semi sterren helpt ook wel.

avatar van Capablanca
Niet helemaal mijn smaak.

Niet om aan te zien zo slecht! dit is al de derde Sharknado film in de reeks die ik snel doorgespoeld heb.
ik kan er totaal ook niet om lachen en vind het zo niks aan, gelukkig kwam Zombibi achter deze film die ik ook nog nooit gezien had en daar heb wel om kunnen lachen maar anders was de avond helemaal weggegooid geweest, vanavond komt Sharknado deel 4 op RTL7 maar die wil ik niet eens meer kijken want weet zeker dat die nog slechter is wat eigenlijk al niet meer kan! ik kijk dan nog liever een film die ik al 10 keer gezien heb waarvan ik weet dat die goed is als naar deze shit. ik kan niet begrijpen waarom ze deze films maken in zoveel delen als het eerste deel al volledig flopt.

avatar van Lovelyboy
Klein stukje gezien, snel weer uitgedaan. Niet mijn ding

avatar van Shadowed
Haha.

Leuker dan de vorige delen, die ik wel kon slikken maar niet echt om kon lachen. Hier kon ik zeker wel om lachen. De film neemt zich geen minuut serieus en gaat steeds verder over the top. Hoe verzinnen ze het toch elke keer.

Acteerwerk is niet heel bijzonder natuurlijk. Jammer dat die vervelende Scerbo weer terug is. Ik vond haar al vervelend in deel 1 en dit is niet veel verandering. Gelukkig zijn er genoeg over the top onzin momenten die deze film helemaal genietbaar maken.

Effecten zijn natuurlijk nog steeds bagger. Ik snap ook niet dat mensen verder gaan met de reeks kijken als ze vanaf deel 1 al 0,5* geven. Dan weet je toch al dat het niks is voor jou? Sharknado 3 is voor mij de #1 SyFy film tot nu toe. Op naar deel 4.