Grabbers (2012)

Verenigd Koninkrijk / Ierland
Komedie / Horror

geregisseerd door Jon Wright
met Russell Tovey, Richard Coyle en Bronagh Gallagher

Ciarán O'Shea, de knappe maar afgeleefde politieagent van het slaperige Erin Island, vult zijn dagen door in de kroeg te hangen met de lokale dronkenlappen. Samen met zijn ijverige collega Lisa krijgen ze plots te maken met dode walvissen, onthoofde vissers en vreemde buitenaarde wezens genaamd grabbers. Als een reuzeninktvis met tentakels, grote kaken en een stekelige tong van een meter, maken ze gehakt van de lokale bevolking. O'Shea en Lisa komen er achter dat de enige overlevende van de laatste slachting zo dronken was dat zijn bloed giftig was voor de monsters.

avatar van paul83
Prima film uit Ierland!

Gezien de score was ik redelijk sceptisch, maar ben aangenaam verrast.

De CGI, muziek en humor is meer dan goed in deze "goedkope" productie. Ik heb een aantal keer goed gelachen om de grappen waar vooral de oude zuiplap debet aan was. Idem dito voor de barkeeper trouwens.

Het is inderdaad wel zo dat het wat inkakt zodra ze in de bar zijn en merk je dat de ideeën wel een beetje op zijn. Desalniettemin heel goed vermaak ala Slither die mij ook erg wist te bekoren.

Mensen die zeggen dat de film zichzelf te serieus neemt, moeten zich eens even na laten kijken. Foei wat een wanargument zeg.

Veel te laag gemiddelde voor een film als deze.

avatar van Drifter
Ow, zo werken de noticificaties. Haha.
Bedankt.

avatar van schram101
Leuke nieuwe poster!

avatar van lars-pixar
Het monster was leuk gecreëerd en geplaatst in het redelijke verhaal wat zich afspeelt in Ierland!
Regisseur Jon Wright kan het wel en dat geloof ik ook, zeker na het zien van Tormented, maar met de goeie bedoelingen viel mij dit toch een beetje tegen.
Locatie en verhaal en de personage's daar in gaan trouwens wel goed samen, goeie combinatie dus.
Maar toch lijkt dan ook wel of het verhaal me niet kon vermaken of interesseren, net als de humor...

avatar van jipt
Voor liefhebbers van Gwoemul (2006) en The Mist (2007), alleen val ik niet in die categorie. 2*

avatar van Noodless
Vermakelijk zonder meer.
Ouderwetse monsterfilm die hier en daar grappig oogt , maar vooral door het enthousiasme van de cast en door de degelijke effecten zich ontwikkelt tot een leuke aardige film. 6/10

avatar van Spartaan1986
Goed gespeeld en de effecten waren nog best oke voor een film met een gering budget.

Helaas is de film van begin tot eind voorspelbaar. Van de ontmoeting tussen de 2 hoofdpersonen tot de zoenscene, van de eerste eieren tot de eieren aan het einde. Daarnaast schiet de film zowel als comedy als horror tekort.

avatar van Gang_Star
Toch ietwat verrast. Een leuke combinatie van horror en humor die goed wegkijkt, met af en toe een aantal leuke grappen, redelijke gore en qua spanning best aardig. Toch best een leuke film.

avatar van Corcicus
Behoorlijk saaie film waarin de effecten inderdaad aardig waren, maar de komedie en de horror sterk te wensen overlieten.

Matige film waarin de bevolking van een klein Iers eilandje wordt opgeschrikt door bloeddorstige monstertjes. Op zich niet vervelend, maar allemaal te standaarden dertien in een dozijn om ook maar ergens indruk te maken. Dat de bevolking dronken moet worden om de monstertjes af te weren, levert wel een aantal vermakelijke momenten op.

avatar van jeroentjuhhhhh
Mwah. Vond Wright's ''Tormented'' destijds ook al niet veel. Dit laat ook maar weinig zien. Wel erg verzorgd geschoten, prima look. Maakt het in ieder geval nog sfeervol, want ondanks de pogingen; is dit niet erg grappig, noch expliciet genoeg om een vermakelijke monsterflick te zijn. De Grabbers zelf zien er wel geinig uit, kleurrijk en armed with teeth. Dan heb je de hoogtepunten wel zo'n beetje gehad. Semi-lollig gedoe zonder het beetje eigenheid om de potentie te benutten.

avatar van Biosguru
By the book. Met de nodige schrikeffecten, helaas geen enkel beeld wat je onthoudt of echt grote indruk maakt.

avatar van alexspyforever
Eigenlijk best wel onderhoudend. Het is natuurlijk allemaal wel voorspelbaar en op vlak van gore valt het een beetje tegen. Monsters zijn best wel leuk gemaakt. De cliché matige karakters en handelingen moet je er bij nemen om er toch van te kunnen genieten. Ik vond het zeker wel vermakelijk voor één keertje. Gek toch dat er totaal geen kinderen op dat eiland woonden. Stel je voor dat ze die dan dronken hadden moeten voeren.

avatar van Shadowed
Meevaller.

Op het gebied van horror mist het wel een hoop elementen zoals gore en spanning. Ook al is het een komedie, en deze humor kan ik meestal ook wel waarderen. Soms waren er ook wel hele lollige momentjes. Ook wel redelijk vaak moeten giechelen.

De cast doet het heel redelijk, alleen wat stroef aan het begin. Pas op het laatst is het weer beter want dan kan je volgens mij ook weer meer laten zien. De grabbers zagen er trouwens erg leuk uit. De CGI was echt wel leuk gedaan.

Leuke uitkijker, voelt soms wat lang aan maar prima te doen.

avatar van joolstein
De buitenaarde wezens/monsters stellen niet teleur! Wel CGI, maar nog best indrukwekkend aangezien het budget niet groot moet zijn geweest. Tja, en daar houd het wel een beetje op... Horror volgens het boekje, onderhoudend en zeker leuk voor een keer. De personages die we leren kennen zijn de klassieke Ierse archetypen. En oké de creatures zijn allergisch voor alcohol maar voor de kijker is te veel en te vaak naar dronken shenanigans kijken veel minder leuk! De film strandt dan ook in; Leuk idee! Het is soms best leuk voor even maar ze weten niet wanneer ze moeten stoppen,en daardoor duurt de grappen vaak te lang. Daarnaast blijft het allemaal wel erg netjes, er is zo goed als geen Gore. (twee rollende hoofden maar geen bloed) En met soort tong om te zuigen vroeg ik me af waarom dat die Grabbers dan ook tanden hadden? Het bleef mij een raadsel?