Big Nothing (2006)

Verenigd Koninkrijk / Canada
Komedie / Thriller

geregisseerd door Jean-Baptiste Andrea
met David Schwimmer, Simon Pegg en Alice Eve

Een gefrustreerde werkloze leraar Charlie (David Schwimmer) besluit om zich, samen met zwendelaar Gus (Simon Pegg) en zijn vriendin, te storten op een chantagegeval. Niets loopt echter volgens het plan en de grootst mogelijke wanorde is het gevolg.

avatar van Gang_Star
Leuke film waarvan het hoesje een komedie aangaf, die toch meer een kruising is tussen komedie en thriller. Hoe dan ook, maakt eigenlijk niet uit wat voor genre je het zelf noemt, feit voor mij is dit ik het een leuke film vond. De combinatie tussen Pegg en Schwimmer is leuk uitgewerkt en deze heren laten zien dat ze prima in deze komedie passen.

avatar van killer13
leuk om schwimmer nog eens af en toe in een film zien mee te spelen. al helemaal als het een komedie is

avatar van Davidus
Goeie tragi-komische thriller. Vol, tegen het absurde aanzittende, twisten in het verhaal.
En wat een heerlijk duistere sfeer heeft deze film zeg. Geen greintje zonlicht breekt er in door, alles grauw en somber. Dat hoofd van Schwimmer past hier echt perfect in, de gefrustreerde, droefgeestige loser die compleet door t leven wordt ingehaald.
Mooie stemmige en sombere muziek erbij, Eels Rammstein, en t duistere plaatje is compleet!

avatar van lars-pixar
'Het één en het ander wordt opgevolgd door het één en het ander'

Anderhalf uur wordt gevuld met heel veel onverwachtse wendingen in deze Britse misdaad komedie.
Het begint allemaal al erg snel en grijpt de kijker meteen al beet met een spannende scene in het huis, met het lijk , de agent, de dvd's en nog heel wat onverwachtse momentjes.
Later in de film lijkt het wel of de regisseur nog meer in petto heeft, de trukendoos krijgt dan zijn kans om nog meer te laten zien.
De kijker wordt goed vermaakt en wordt de hele film bezig gehouden, naar mij idee was het op het eind wel wat over de top aan verrassende wendingen, maar dat bracht het niet in de war.
Het totaal plaatje wordt aangekleed door de casting, Simon Pegg, David Schwimmer en Alice Eve.
Echt een aanrader dus!

Super film, zelden zo'n goede film gezien. Durft ik het te zeggen, ja , hij is bijna net zo goed als pulp fiction. Echt een absolute aanrader!!!!!!

De film had veel meer bekendheid verdiend.

avatar van ArnoldusK
plottwists gevolgd door plottwists.
heerlijk zwart en sterke soundtrack
jammer van de slechte eindscene die totaal overbodig was.

avatar van Left4Dead
Heel erg slap, slappe humor met die ssssaaaiiieee David Schwimmer in de hoofdrol. Als ik de man zie wordt ik al moe, hij trekt altijd diezelfde vermoeide kop. Enige pluspunt was Alice Eve, prachtige vrouw . Film krijgt hoge score hier terwijl er veel betere van dit soort gemaakt is. Heb niet kunnen lachen, not my cup of thea dus.

avatar van sinterklaas
Loodzware lachfilm!

Jean-Baptiste Andrea, die ik nog ken van de onderhuids spannende en zeer geslaagde Dead End, weet de elementen opnieuw te gebruiken met Big Nothing, een in eerste instantie zo'n typische klunzenfilm over een erg vroeg dementerende ex-leraar en een zwendelaar, die hier weer erg leuk wordt neergezet door Simon Pegg. Ze krijgen een aanbod om, op een valse en slinkse manier, heel rijk te worden in een avond, en dat van een doorgeslagen tiener. Een pedofiele priester, die regelmatig te vinden is op kinderporno-sites chanteren is een makkelijke klus en Charlie en Gus gaan er maar eens op uit. Alleen dan loopt echt alles mis, en komen ze in een schouwspel terecht waar echt niets om niemand is zoals het lijkt. Iedereen lijkt toch wel iets te verbergen.

En dat wordt hier weer op een heerlijke, duistere en zwartgallige manier neergezet en vele momenten worden lekker hard in je gezicht gewreven (Ik dacht al ergens dat snuff en de kerk wel samengingen). Ik had het bij Dead End al gezegt; dat de film is geregisseerd door een Fransman is al heel snel duidelijk. Maar gelukkig valt er ook genoeg te lachen en is de humor messcherp. De settings zijn ook lekker kil en guur, waarbij achter al die gekkigheid, de film ook een hoop lamlendigheid en hopeloosheid uitstraald.

Prima stemmingswisselende komedie. Eigenlijk niet geschikt voor 12 jaar en ouder, zoals er op de hoes staat.

lezertje
Heerlijke grimmige thrillerkomedie, waarin het allemaal anders verloopt dan je als kijker verwacht en de originaliteit van het verhaal ten goede komt. David Schwimmer is geknipt voor zijn tol als de druilerige Charlie.