Big Nothing (2006)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Thriller

geregisseerd door Jean-Baptiste Andrea
met David Schwimmer, Simon Pegg en Alice Eve

Een gefrustreerde werkloze leraar Charlie (David Schwimmer) besluit om zich, samen met zwendelaar Gus (Simon Pegg) en zijn vriendin, te storten op een chantagegeval. Niets loopt echter volgens het plan en de grootst mogelijke wanorde is het gevolg.

avatar van Turkeyloverz
Uiterst goede film. Vooral het camerawerk is uitstekend gedaan. Je verveelt je geen seconde, elke scene is prachtig, de tempo is lekker hoog, de sfeer is uitstekend en Big Nothing is af en toe ook erg grappig. Pegg-Schwimmer, totaal verschillende personages, maar een uitstekend koppel. Alice Eve als de 3e hoofdpersoon is zeker niet verkeerd, een lust voor het oog. Kortom, een superleuk filmpje.

avatar van OlafK
Erg goede film. Een komedie die gitzwart van karakter is met uitstekende acteerprestaties. Ik heb echt op het puntje van mn stoel gezeten!

avatar van DeCol
Ik ben aangenaam verrast. Een film vol onverwachte, grappige en meesta maffe wendingen. Misschien wat teveel maar daar stoorde ik me niet. Ik heb veel gelachen, er wordt aardige geacteerd en de muziek is leuk gedaan. Zeker een aanrader!

avatar van John Lee Hooker
Leuke combi van komedie en thriller, alhoewel je alles niet te sirieus mag nemen. Het is in ieder geval niet zo'n standaard geval. Er zaten echt wat geniale grappen in. Het stukje met de FBI-agent op de weg ( twee lijken in kofferbak ), het beeldje met de traan en de hakbijl bijvoorbeeld. Wel wat vreemd vond ik het licht. Vaak staan Gus, Charlie en Josie buiten in het donker terwijl hun gezichten keurig belicht worden. Ook dat stukje bij de brug met Josie is verlicht terwijl er geen lantaarnpalen of wat dan ook te bekennen zijn. Geen aandacht aan geschonken dus, dat zal toch een kenmerk zijn van het komedie-genre. Agent Hymes vond ik niet erg overtuigend en het is erg vreemd dat hij om hulp schreeuwde terwijl hij makkelijk had kunnen ontkomen. Neemt niet weg dat het stukje daarna in het huis best aardig was hoor. Dan komt de bilnaad van Alice Eve nog even voorbij, wanneer de camera in de lucht hangt. En het is een beetje vreemd dat alle computers in dat kantoor op hetzelfde beeld stonden. Terwijl er wel gewoon gewerkt werd.

Ondanks een aantal vergeten details en een ietsjes flauwe twist, bevat deze film aardige grappen en is het best leuk.

avatar van ibendb
Lekker zwarte komedie.
De hilarische omstandigheden waarin Gus, Charlie en Josie terecht komen zijn zeer leuk en zorgt ervoor dat de film blijft boeien. Telkens je denkt dat ze ze gepakt gaan worden, worden ze dat net niet. Maar uiteindelijk worden ze dat wel door hun eigen schuld. (Behalve Gus, Denk ik) Ik snap niet wat zijn echte achhtergrondverhaal is. De verschillende plotwendingen zijn ook tof.

avatar van Number23
Aardige misdaadkomedie met flink wat plottwistjes en leuke humor. Leuke rollen van Schwimmer, Pegg, Polito en de prachtige Alice Eve.

avatar van Gang_Star
Leuke film waarvan het hoesje een komedie aangaf, die toch meer een kruising is tussen komedie en thriller. Hoe dan ook, maakt eigenlijk niet uit wat voor genre je het zelf noemt, feit voor mij is dit ik het een leuke film vond. De combinatie tussen Pegg en Schwimmer is leuk uitgewerkt en deze heren laten zien dat ze prima in deze komedie passen.

avatar van lars-pixar
'Het één en het ander wordt opgevolgd door het één en het ander'

Anderhalf uur wordt gevuld met heel veel onverwachtse wendingen in deze Britse misdaad komedie.
Het begint allemaal al erg snel en grijpt de kijker meteen al beet met een spannende scene in het huis, met het lijk , de agent, de dvd's en nog heel wat onverwachtse momentjes.
Later in de film lijkt het wel of de regisseur nog meer in petto heeft, de trukendoos krijgt dan zijn kans om nog meer te laten zien.
De kijker wordt goed vermaakt en wordt de hele film bezig gehouden, naar mij idee was het op het eind wel wat over de top aan verrassende wendingen, maar dat bracht het niet in de war.
Het totaal plaatje wordt aangekleed door de casting, Simon Pegg, David Schwimmer en Alice Eve.
Echt een aanrader dus!

avatar van Left4Dead
Heel erg slap, slappe humor met die ssssaaaiiieee David Schwimmer in de hoofdrol. Als ik de man zie wordt ik al moe, hij trekt altijd diezelfde vermoeide kop. Enige pluspunt was Alice Eve, prachtige vrouw . Film krijgt hoge score hier terwijl er veel betere van dit soort gemaakt is. Heb niet kunnen lachen, not my cup of thea dus.

avatar van sinterklaas
Loodzware lachfilm!

Jean-Baptiste Andrea, die ik nog ken van de onderhuids spannende en zeer geslaagde Dead End, weet de elementen opnieuw te gebruiken met Big Nothing, een in eerste instantie zo'n typische klunzenfilm over een erg vroeg dementerende ex-leraar en een zwendelaar, die hier weer erg leuk wordt neergezet door Simon Pegg. Ze krijgen een aanbod om, op een valse en slinkse manier, heel rijk te worden in een avond, en dat van een doorgeslagen tiener. Een pedofiele priester, die regelmatig te vinden is op kinderporno-sites chanteren is een makkelijke klus en Charlie en Gus gaan er maar eens op uit. Alleen dan loopt echt alles mis, en komen ze in een schouwspel terecht waar echt niets om niemand is zoals het lijkt. Iedereen lijkt toch wel iets te verbergen.

En dat wordt hier weer op een heerlijke, duistere en zwartgallige manier neergezet en vele momenten worden lekker hard in je gezicht gewreven (Ik dacht al ergens dat snuff en de kerk wel samengingen). Ik had het bij Dead End al gezegt; dat de film is geregisseerd door een Fransman is al heel snel duidelijk. Maar gelukkig valt er ook genoeg te lachen en is de humor messcherp. De settings zijn ook lekker kil en guur, waarbij achter al die gekkigheid, de film ook een hoop lamlendigheid en hopeloosheid uitstraald.

Prima stemmingswisselende komedie. Eigenlijk niet geschikt voor 12 jaar en ouder, zoals er op de hoes staat.