Southland Tales (2006)
Genre: Komedie / Sciencefiction
Speelduur: 144 minuten / 160 minuten (Cannes Film Festival 2006)
Oorsprong:
Verenigde Staten / Duitsland / Frankrijk
Geregisseerd door: Richard Kelly
Met onder meer: Seann William Scott, Sarah Michelle Gellar en Dwayne Johnson
IMDb beoordeling:
5,3 (42.056)
Gesproken taal: Engels
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Southland Tales
"Have a nice apocalypse."
In 2008 heerst er in Los Angeles een hittegolf van drie dagen, die uitmondt in een groot 4th of July feest. We volgen het leven van drie mensen. Als eerste is er Boxer Santaros, een acteur die voornamelijk bekend is uit actiefilms en last heeft van geheugenverlies. Ten tweede is er Krysta Now, een actrice uit pornofilms, die bezig is met haar eigen televisieshow. En als laatste is er Roland Taverner, een politieagent die nogal met zichzelf in de knoei zit.
Externe links
Acteurs en actrices
Boxer Santaros / Jericho Cane
Roland Taverner / Ronald Taverner
Krysta Kapowski / Krysta Now
Private Pilot Abilene
Madeline Frost-Santaros
Fortunio Balducci
Bart Bookman
Dr. Inga Von Westphalen
Shoshana Kapowski
Serpentine
Reviews & comments
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3703 stemmen
De goede recensies komen louter van mensen die Donnie Darko overdreven goed waarderen.....Als je een regisseur lief hebt, ben je sneller geneigd om bepaalde zaken door de vingers te zien. Ik verwacht er dus weinig van.
Wel een beetje mee eens. Film is zeker niet zo slecht als er wordt geroepen. Veel critici over de hele wereld lijken 1 belangrijk ding te missen en dat is humor, vooral de schrijvende pers. Zijn een stel saaie oude mannetjes. Gelukkig is er het internet!
Maar er is zeker wel wat mis met deze film, bepaalde dingen zijn heel leuk, en doordat je extreem veel goede bedoelingen ziet was het voor mij zeker boeiend om te kijken. Maar Kelly lijkt hier toch wel een klein beetje te verdrinken in zijn eigen ambities en blijkt toch niet geheel klaar voor het grote werk. Was slimmer geweest om eerst nog een iets kleinere film te maken zoals Aronofsky deed met RfaD. De kijkers zullen dus ook verdeeld zijn tussen; Mensen die er totaal niks mee kunnen VS mensen die er erg om konden lachen en Die Hard Fans die in Richard Kelly de nieuwe messias zien 
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Heb hem dan eindelijk, ben zo benieuwd straks maar eventjes bekijken,
heb hoge verwachtingen...
Nou het is lang geleden dat ik zo naar een film uitgekeken heb, maarliefs twee jaar toen ik destijds hoorde dat richard kelly regisseur van een van de beste films ooit donnie darko een nieuwe film ging kijkn was ik direct benieuwd wat er nu weer uit voort zou komen vond het dan ook behoorlijk jammer toen ik hoorde dat de release keer op keer uitgesteld werd.
Maar gister was het zoals ik al zei dan eindelijk zoveer ging met veel verwachtingen de film bekijken en weet eerlijk gezecht niet wat ik ervan moet vinden (maargoed dat had ik ook met donnie darko) het is een behoorlijk vage film moge dat duidelijk wezen en moet dan ook toegeven dat ik op de helft de draad al een beetje kwijt geraakt was maar dat kon me weinig boeien het is volgens mij ook geen film waar je zo nodig een verhaaltje uit moet halen je moet het gewoon op je laten inwerken, ik het begin dacht ik al zoiets van'' holy jezus,, toch geen film op deze toer maar ik verranderde tien minuten later al van mening, de humor in de film is briljant het lijkt af en toe zelfs wel een soort van spoof op zichzelf te worden en het lijkt af en toe alsof de film zichzelf helemaal niet serieus neemt en dat vond ik nog wel het allerleukste aan de film, de tweede helft is stukken minder, het verhaal is ongelooflijk vaag en zoals ik al eerder zei kon er weinig van maken dat hele end of the world scenario vond ik een beetje raar maargoed dta had ik van te voren kunnen verwachten.
Kortom southland tales is een geval apart, het heeft weinig weg van de vorige film van regisseur kelly en af en toe te vaag voor woorden dit neemt echter niet weg dat ik er af en toe behoorlijk van genoten heb, de humor en dialogen zijn geweldig, de apart samengestelde cast doet het erg leuk en de effecten (vooral op het eind) zien er weer erg mooi uit, maar aan de andere kant vond ik het een nogal vage kijkervaring, hij duurt net dat beetje te lang, gaat af en toe net dat beetje te ver over de top en is vaak erg moeilijk te volgen desondanks het ik me prima vermaakt.
3,5 sterren
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik kijk altijd alle films af die ik heb, hoe slecht ze ook zijn. Maar niet deze...
Na een uur kijken snapte ik nog geen ene hol van het verhaal en het boeide me ook allemaal voor geen meter. Wat een baggerzooi zeg.
Enige pluspuntje vond ik het goede acteerwerk van Dwayne Johnson en Sean William Scott.
Deze film is gemaakt door de makers van Donnie Darko. Nooit gezien, maar volgens verhalen ook een enorm complexe en vage film. Misschien dat de liefhebbers dus van Southland Tales genieten gaan, maar ik ieder geval niet.
1*
Paalhaas
-
- 1582 berichten
- 2569 stemmen
De goede recensies komen louter van mensen die Donnie Darko overdreven goed waarderen.....Als je een regisseur lief hebt, ben je sneller geneigd om bepaalde zaken door de vingers te zien. Ik verwacht er dus weinig van.
Nee hoor, ik waardeer Donnie Darko volgens mij niet overdreven goed (kleine 4/5). Ik vind Southland tales dan ook met gemak de betere film. Ga deze film zeker zien!
Uier
-
- 2006 berichten
- 3749 stemmen
Het komt erg weinig voor dat ik een film twee keer achter elkaar zie, laat staan drie keer achter elkaar. Southland Tales is geloof ik ook de eerste film die ik ooit drie keer achter elkaar heb gezien en bij deze derde keer realiseer ik me dat deze excentrieke productie van Richard Kelly er één is om nooit te vergeten.
Wederom de woorden uit mijn mond. Ik heb 'm ook ondertussen voor de derde keer gekeken en nog steeds zit ik met verbazing te kijken. Een overwelming van hoogstaande cinema in combinatie met een van de beste soundtracks ooit.
Ik had gedacht dat zo'n pakket aan geweldige muziek niet te overtreffen viel, door de geweldige composities van J. Murphy in 28 Weeks Later, maar ST doet daar nog een schepje bovenop. Fantastisch hoe deze muziek zich doet smelten in de visueel prachtige scenes, dat tesamen zorgt voor een prachtig effect. Een compleet plaatje. Hadden maar meer films zo'n geheel.
De raakvlakken met DD liggen er inderdaad wel bovenop, maar ST wist me toch meer te boeien. Wellicht dat mijn voorkeur gaat naar de maatschappelijke- i.p.v. de psychologische-issues. Het toekomstbeeld dat hier geschetst wordt wist me ook te raken. Daar het een korte sprong in de toekomst is, is er nog niet zo veel veranderd, maar eigenlijk is het een overdreven visie op de huidige maatschappelijk krikiek. Alle het conservatieve is overboord gegooid en alles draait om de knaken. Dit resulteert in grote vrijheid, incluis het domme gezwets van de nyfomanes en porn-actrices. De keerzijde van de medialle wordt prima belicht.
En een gebek aan humor volgens de critici??? Ik weet niet wat men dan wel als goede humor ziet, maar die dubbele moord is werkelijk hilarisch. Vooral die bloedbommetjes naderhand, fantastisch. Ook The Rock's reactie hierop bezorgde me een lach van oor tot oor.
Ook een opmerkelijk punt: de cast. Of eigenlijk: de compleet anti-typecast. Acteurs en actrices die je eigenlijk nooit in een dergelijke rol zal tegenkomen. Misschien is dit ook een grote kracht van de film, want alle hoofdpersonen spelen fantastisch, terwijl ze normaal gesproken niet serieus genomen worden. Een Scorpion King, een Buffy en een Stifler in een serieuze film... geef Kelly maar snel een beeldje, ter stimulans voor meer van deze fantastische cimena!
Beitel
-
- 415 berichten
- 0 stemmen
Wat een drama. Ik ben nooit een gigantische fan geweest van Donnie Darko, maar dat was prachtig gemaakt. Niet elk element werkte en ik zette vooral mijn vraagtekens bij dat hele Philosophy of Time Travel, maar er zaten prachtige karakters in en het wist lekker ironisch met typisch Amerikaanse zaken om te gaan. Southland Tales is echter een soort ontploffing van alle fouten van Donnie Darko.
Het eerste uur is nauwelijks doorheen te komen. Richard Kelly is goed in het casten van acteurs, maar doet er verder niks mee. The Rock met name, die hij een irritant trekje geeft dat totaal niks met het karakter te maken heeft. Maar het gaat veel verder en dieper dan dat: geen enkele acteur weet wat die met het script aanmoet waardoor alles volledig vlak overkomt. Zowel de humor als het drama komen maar niet uit de verf. Daarnaast vergeet Kelly ook zijn personages goed te introduceren, waardoor je als kijker maar geen binding weet te krijgen met de personages en het de vlakheid alleen maar verergert.
Het duurt twee uur voordat de film eindelijk als een duidelijk geheel kan worden gezien en sommige scènes eindelijk het beoogde effect bereiken. Maar dan blijkt het allemaal gebakken lucht te zijn. En vlak, want de dialogen blijven onbegrijpelijk, zonder enige context voor de kijker om op terug te vallen.
Wat Kelly doet? Teruggaan naar de achilleshiel van Donnie Darko: die verdomde tijds portalen! Dat is niet eens de eerste herhalende fout die hij maakt, je moet eigenlijk ook nog eens de 'graphic novel' hebben gelezen om alle schijnbaar onbegrijpelijke details te begrijpen. Misschien werkt het als strip ook wel beter en had de film achterwege gelaten moeten worden.
Toch is er een verklaring voor het geheel: de Openbaring van Johannes die ongetwijfeld al die vreemde personages verklaard. Natuurlijk is dat een goede reden om alles heel diepgaand te verklaren, maar zo werkt het niet. Deze Openbaring is voor Kelly duidelijk belangrijker geweest dan de personages of een duidelijk plot. Hij had een film moeten maken die op zichzelf al zou overtuigen en daarnáást een prachtige dubbele laag zou kennen. Maar hij concentreerde zich teveel op het laatste en vergat daarmee het belangrijkste.
Mooi geprobeerd, maar het blijft een grandioze mislukking.
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
'mja, weet ook net. voor de rest wel heerlijk zo'n recensie. Dat er maar meer mogen volgen. 
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
Dat soort recensies bedoel je? Niet echt positief. En wat dat trekje betreft, ik wil het niet eens weten 
ralfsjam
-
- 2144 berichten
- 1345 stemmen
orriginele film die me boeiend liet kijken. maar ook erg verwarrend. weet niet wat ik echt van moet vinden. misschien moet ik het even laten bezinken. voor nu een 3. acteurs waren wel leuk, en de manier van filmen was ook prima! maar toch miste ik wat...
niethie
-
- 7319 berichten
- 7246 stemmen
Zie dit persoonlijk meer als een komedie die je niet al te serieus moet nemen.
'Nobody rocks the cock like Krysta Now' 
Beitel
-
- 415 berichten
- 0 stemmen
Ik moest er even over nadenken hoe ik dat trekje moest omschrijven, maar hij tikt in ieder geval telkens zijn vingers tegen elkaar, zoals bad guys in films wel eens kunnen doen wanneer ze hun plan voor wereldverovering aan het uitleggen zijn. Een bijzonder geforceerd trekje dat ook totaal niet past.
En oh, laat ik vooral duidelijk maken dat ik het ook als komedie wilde zien, maar dat het niet grappig was. Ik zag wat er grappig zou moeten zijn, maar op de één of andere manier weet Kelly het telkens zo te filmen dat de humor eruit gezogen wordt. De acteurs wisten waarschijnlijk gewoon niet waarom ze hun tekst zeiden, dus konden ze het niet met de benodigde komische flair uitbeelden. Dat geldt met alles dat Kelly probeert: het wordt allemaal volstrekt vlak gepresenteerd.
smettipie
-
- 64 berichten
- 588 stemmen
Nou het is lang geleden dat ik zo naar een film uitgekeken heb, maarliefs twee jaar toen ik destijds hoorde dat richard kelly regisseur van een van de beste films ooit donnie darko een nieuwe film ging kijkn was ik direct benieuwd wat er nu weer uit voort zou komen vond het dan ook behoorlijk jammer toen ik hoorde dat de release keer op keer uitgesteld werd.
Maar gister was het zoals ik al zei dan eindelijk zoveer ging met veel verwachtingen de film bekijken en weet eerlijk gezecht niet wat ik ervan moet vinden (maargoed dat had ik ook met donnie darko) het is een behoorlijk vage film moge dat duidelijk wezen en moet dan ook toegeven dat ik op de helft de draad al een beetje kwijt geraakt was maar dat kon me weinig boeien het is volgens mij ook geen film waar je zo nodig een verhaaltje uit moet halen je moet het gewoon op je laten inwerken, ik het begin dacht ik al zoiets van'' holy jezus,, toch geen film op deze toer maar ik verranderde tien minuten later al van mening, de humor in de film is briljant het lijkt af en toe zelfs wel een soort van spoof op zichzelf te worden en het lijkt af en toe alsof de film zichzelf helemaal niet serieus neemt en dat vond ik nog wel het allerleukste aan de film, de tweede helft is stukken minder, het verhaal is ongelooflijk vaag en zoals ik al eerder zei kon er weinig van maken dat hele end of the world scenario vond ik een beetje raar maargoed dta had ik van te voren kunnen verwachten.
Kortom southland tales is een geval apart, het heeft weinig weg van de vorige film van regisseur kelly en af en toe te vaag voor woorden dit neemt echter niet weg dat ik er af en toe behoorlijk van genoten heb, de humor en dialogen zijn geweldig, de apart samengestelde cast doet het erg leuk en de effecten (vooral op het eind) zien er weer erg mooi uit, maar aan de andere kant vond ik het een nogal vage kijkervaring, hij duurt net dat beetje te lang, gaat af en toe net dat beetje te ver over de top en is vaak erg moeilijk te volgen desondanks het ik me prima vermaakt.
3,5 sterren
helemaal mee eens, behalve dat ik er maar 2,5 sterren aan geef!!!
John Doe
-
- 916 berichten
- 2122 stemmen
Wat een drama. Ik ben nooit een gigantische fan geweest van Donnie Darko, maar dat was prachtig gemaakt. Niet elk element werkte en ik zette vooral mijn vraagtekens bij dat hele Philosophy of Time Travel, maar er zaten prachtige karakters in en het wist lekker ironisch met typisch Amerikaanse zaken om te gaan. Southland Tales is echter een soort ontploffing van alle fouten van Donnie Darko.
Ga er maar mee om als voor jou geschikt lijkt, maar voor sommige mensen heeft de film wel een andere laag, van waaruit het acteren meer betekenis krijgt.
Uier
-
- 2006 berichten
- 3749 stemmen
Me too. Juist geweldig dat zo'n onverschrokken pimp als Jerrico Kane (Die naam ook.
) zo'n zenuwachtig en onzeker trekje heeft.Diegene die opgelet hebben, weten trouwens dat het trekje het gevolg is van de gespleten zielen van verschillende dimensies, die bij elkaar komen op sommige momenten. Iedere ziel is een hand.
Wellicht dat het genre 'komedie' ook niet gepast is bij deze film. Als ik de insteek had om een lachfilm te gaan zien, was het mij misschien ook tegengevallen. Ik verwachte dan ook een serieuze film zoals Donnie Darko en met die insteek komt de film vaker verrassend grappig uit de hoek.
Het bewijst wel weer dat ST een echte 'hate it or love it' film is. Ook gezien de diversiteit in de stemmen: http://www.moviemeter.nl/film/24514/votes/
Beitel
-
- 415 berichten
- 0 stemmen
Ga er maar mee om als voor jou geschikt lijkt, maar voor sommige mensen heeft de film wel een andere laag, van waaruit het acteren meer betekenis krijgt.
De hele film lang zat ik te denken "dit moet een komische scène zijn", "dit zal vast zijn aanklacht tegen Irak zijn", "dit zou grappig moeten zijn omdat het zo bizar is". Ik zie precies wat Kelly hier allemaal probeert (alhoewel de dialogen soms wel echt niet te volgen zijn), maar dat er 'een diepere laag' in zit betekend dat niet dat het een goede film is.
Kelly wilde duidelijk met deze film op allerlei zaken commentaar geven, maar hij weet niet eens zijn karakters overtuigend neer te zetten, laat staan dat hij slaagt in zijn meer ambitieuze opzet. De beste man kan gewoon geen goede film maken en dan vind ik ook nog eens dat het verhaal en de bijbehorende 'diepere laag' sowieso al weinig voorstellen.
Me too. Juist geweldig dat zo'n onverschrokken pimp als Jerrico Kane (Die naam ook.
) zo'n zenuwachtig en onzeker trekje heeft.Diegene die opgelet hebben, weten trouwens dat het trekje het gevolg is van de gespleten zielen van verschillende dimensies, die bij elkaar komen op sommige momenten. Iedere ziel is een hand.
Had Kelly de moeite genomen om het karakter behoorlijk te introduceren, dan zou het grappig of interessant zijn. Maar dat doet hij niet, waardoor ieder 'grappig' trekje niet goed overkomt omdat je als kijker totaal niet weet waar het karakter voor staat (de eigenlijk grappige scène waarbij hij over zijn filmscript verteld valt om dezelfde reden in het water). Het zijn eigenlijk heel normale regels wat betreft het vertellen van een verhaal die bewijzen hoe belangrijk ze zijn. Nu ben ik verliefd op filmmakers die daarvan afstappen, maar je moet ze eerst wel beheersen voordat je ervan af kan wijken.
Uier
-
- 2006 berichten
- 3749 stemmen
De beste man kan gewoon geen goede film maken
Kom op zeg. ST is zijn 2e productie en DD wordt massaal de hemel in geprezen. Of dat terecht of onterecht is, laat ik in het midden, maar feit blijft wel dat het een hoop mensen interesseert en ook zodoende prima beoordeeld wordt, gezien de hoge top-250 notering van Donnie Darko.
Dat jij er niks aan vindt, heeft eerder met jouw smaak te maken, niet met de kunsten van Kelly. Smaak blijft relatief en zoals ik al zei; hate it or love it.
Ik denk trouwens dat deze film uiteindelijk nog boven de 3,50* uit gaat komen.
Beitel
-
- 415 berichten
- 0 stemmen
Kom op zeg. ST is zijn 2e productie en DD wordt massaal de hemel in geprezen. Of dat terecht of onterecht is, laat ik in het midden, maar feit blijft wel dat het een hoop mensen interesseert en ook zodoende prima beoordeeld wordt, gezien de hoge top-250 notering van Donnie Darko.
Dat jij er niks aan vindt, heeft eerder met jouw smaak te maken, niet met de kunsten van Kelly. Smaak blijft relatief en zoals ik al zei; hate it or love it.
Ik heb me verkeerd uitgedrukt: Kelly is vergeten hoe hij films moet maken (of had gewoon geluk met Donnie Darko, waar ik wel naar neig eigenlijk, alhoewel ik die wel een score gaf van 4/5). Mijn commentaar draait vooral om de uitvoering. Heel veel zaken vind ik fantastisch aan de film (sommige scènes, het concept, de stijl, de keuze van acteurs), maar als het toch niet werkt dan wijt ik dat gewoon aan incompetentie van de maker.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
Heel veel zaken vind ik fantastisch aan de film (sommige scènes, het concept, de stijl, de keuze van acteurs), maar als het toch niet werkt dan wijt ik dat gewoon aan incompetentie van de maker.
Heb je het nu over Southland Tales? Dan is je score wel erg magertjes...
Beitel
-
- 415 berichten
- 0 stemmen
Heb je het nu over Southland Tales? Dan is je score wel erg magertjes...
Er zijn elementen in Southland Tales die ik heel erg kan waarderen maar die nog steeds niet uit de verf komen. In theorie is een groot stuk echt fantastisch, maar toch weet Kelly er een gigantische rotzooi van te maken. Nu wil ik niet meteen zeggen dat ik het een 4,5/5 zou hebben gegeven wanneer Kelly alle elementen in de film wél goed had laten werken, daarvoor kent het onderliggende verhaal nog veel te veel problemen, maar het grote probleem met Southland Tales is gewoon Kelly's beheersing van zijn eigen materiaal en het medium film.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
Ik volg je niet altijd meer even goed moet ik eerlijk zeggen. Je kan veel elementen in de film erg waarderen, in theorie vind je een groot stuk van de film fantastisch, maar toch geeft je een gigantisch lage score omdat je vind dat Kelly het niet laat werken. Wat laat Kelly dan niet goed werken? Ik vind de samenhang van prachige beelden, geweldige muziek, bizarre/hilarische momenten en heerlijke personages juist goed werken.
john constantine
-
- 263 berichten
- 243 stemmen
WTF de film komt uit 2006 en is hier pas in mei in de bioscoop:S ik heb hem hier op dvd liggen, het is wel een aparte film!!
Beitel
-
- 415 berichten
- 0 stemmen
Ik vind de samenhang van prachige beelden, geweldige muziek, bizarre/hilarische momenten en heerlijke personages juist goed werken.
De stilering van de wereld is fantastisch, waarbij veel personages geweldig zijn aangekleed. Het is meteen duidelijk wat voor grappig effect Kelly met zijn personages wilde bereiken, maar omdat hij ze niet goed uitwerkt weten ze niet te overtuigen, ze komen opeens geforceerd over. Ik zie wat voor doel Kelly ermee had en het had fantastisch kunnen zijn, maar doordat hij ze nauwelijks introduceert of uitwerkt mislukken ze.
Hetzelfde geldt voor de op zich prachtige scènes met muziek: doordat je als kijker geen idee hebt hoe je een scène moet plaatsen overtuigen die scènes niet. Toen de film tegen het einde wat duidelijker werd en ik alle personages eindelijk kon plaatsen was er eindelijk een scène hier en daar die wist te overtuigen, alhoewel dat nog steeds niet veel voorstelde.
Daarnaast, zoals ik eerder zei, zie ik dat er veel grappig bedoelde momenten zijn. Ik weet waarom ze grappig moeten zijn en op papier vind ik ze ook wel grappig, maar doordat je niet weet waar de personages voor staan en waar het verhaal naartoe gaat overtuigd het niet. Zie bijvoorbeeld de scène waarbij Boxer over zijn script verteld. Eigenlijk heel grappig, maar ik moest niet echt lachen. Dit was namelijk de allereerste scène waarin Boxer echt voorkwam en ik zat meer te denken: "waarom zit hij zo over dat script te lullen als hij vlak daarvoor met geheugenverlies van het strand geplukt was?". Een grap moet ingeleid worden, met de clou alleen kom je niet verder. Natuurlijk kun je ook zo'n bizarre wereld creëren dat het past en daarnaast grappig was, maar dat was hier ook niet het geval.
Kortom, Kelly is naar mijn mening een slecht filmmaker geworden sinds Donnie Darko, dat niet meer weet hoe hij een verhaal moet opbouwen en waarbij alle goede bedoelingen in het water vallen. En als er iets is waar ik niet van hou, dan is het wel slecht filmmakerschap, iets dat ik dan strenger afstraf dan ik de potentie beloon.
Hier laat ik het overigens bij, ik denk dat ik alles inmiddels wel uitgelegd heb: veel overtuigen zal er denk ik niet meer gebeuren.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
Misschien is herziening een optie die wonderen kan doen? Dan weet je meer over de personages en heb je die inleiding opzich niet nodig. Waarschijnlijk komen de scenes die je zo prachtige vind dan meer uit de verf. Ik denk dat je gewoon niet te veel achter alles moet zoeken en je lekker moet laten gaan. Ik raad je herziening aan in ieder geval en dan maar hopen dat het je score in positief opzicht verbeterd 
Beitel
-
- 415 berichten
- 0 stemmen
Ik ben wel van plan de strip op te zoeken eigenlijk, die schijnt een stuk beter te werken en misschien daarna de herziening, zo heel veel zin heb ik er voorlopig niet in om nóg eens 2,5 uur te steken in zo'n vermoeiende film.
Uier
-
- 2006 berichten
- 3749 stemmen
Herziening werkt zeker in deze, daar je nu weet waar het verhaal heen gaat en de stukken beter kan plaatsen.
Net als Revolver vind ik Southland Tales dan ook een film die beter wordt naarmate je hem vaker ziet. Donnie Darko had dat ook.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4897 stemmen
''This is Deep Throat Two, the bitch is back!!''
Geweldige scene!
Het laatste nieuws

Eerste teaser en releasedatum onthuld van de goed beoordeelde horrorserie 'FROM'

Netflix gooit ook de geprezen oorlogsfilm 'Platoon' uit het aanbod

Waargebeurde WOII-film 'Anthropoid' met Cillian Murphy is vrijdag te zien op televisie

Nederlandse komedieserie 'Moedermaffia' scoort op Videoland
Bekijk ook

Angel-A
Komedie / Drama, 2005
74 reacties

September Dawn
Drama / Romantiek, 2006
26 reacties

Gridiron Gang
Drama / Sport, 2006
114 reacties

Strange Days
Sciencefiction / Thriller, 1995
77 reacties

Black Snake Moan
Drama / Romantiek, 2006
237 reacties

Diva
Actie / Thriller, 1981
16 reacties
Gerelateerde tags
zelfmoordbroer of zus relatiespionprophecymidden-oostenterroristouder-kindrelatieman vrouw relatienevadageheugenverliesallegorymass murderontvoeringchantageafghanistantijdreizenundercover agentmarxism smokkeltwin brotherfilm in filmsurrealismeinterraciale relatieend of the worldsamenzweringterrorismesplit personalitybig corporation doppelgängergovernment corruptionsouthern california alternate timelineenvironmental issueworld war iii mysterious pastabsurdismfourth dimension
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.







