ad

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Oorspronkelijke titel: Zus & zo

Releasedatum: 1 januari 2001

Over Zus & Zo

Als Nino (Jacob Derwig) zijn zussen Wanda, Sonja en Michelle vertelt dat hij gaat trouwen met zijn vriendin Bo, zijn ze alle drie sprakeloos. Niet alleen omdat ze dachten dat hij homo was, maar ook omdat hij door te trouwen hotel Paraiso in Portugal erft. Het hotel waar ze allemaal recht op dachten te hebben... De drie zussen smeden een plan om de bruiloft te saboteren totdat ze uitgenodigd worden door Bo om haar te helpen bij de bruiloft.

imageimage

Dat soort dingen vallen me altijd meteen op, en daar kan ik me enorm aan ergeren. Aangezien ik de dvd bezit kan ik je verzekeren dat van asynchroniteit geen sprake is.

kappeuter schreef:

Oke, dank je Kapp. Vandaar dat je ook zo positief bent over De Gulle minnaar...;-)

Vandaar mijn gulle stem idd.

Quido

Vandaag gekocht bij de Media Markt voor een bedrag van maar €4,99!!! En meteen even een stukje gekeken en idd lopen de stemmen gelukkig niet a-synchroon.

avatar van homerjay

homerjay

Een Chickflic.

Mijn hart ging er in elk geval niet sneller van bonzen. Irritante zussen vond ik leuker uitgewerkt in Punch-Drunk Love; Verkleedpartij is passender gedaan in Todo Sobre Di Madre; Intriges zijn beter gedaan in een gemiddelde klucht. En daarbovenop nog totaal ongeloofwaardig.

Hoewel heel afwijkend van de gemiddelde Nederlandse comedy was er 1 overeenkomst: Om beide lach ik niet.

Dustyfan

In het begin vond ik de film wat rommelig aandoen en had ik wat moeite om alle verhaallijnen te volgen. Maar na een half uurtje werd de film alsmaar beter en ik heb er werkelijk van genoten.

avatar van FisherKing

FisherKing

Vond de film stukken beter bij herziening. Prachtig gemaakte komedie die over alle linies wel werkt. Begintitels en aftiteling trouwens erg leuk gedaan.

Erg goed spel van de cast.

Deed me denken aan Billy Wilder meets Pedro Almodovar.

En deze keer geen irritatiegevoelens bij de muziek.

Belachelijk laag gemiddelde heeft de film hier trouwens.

avatar van E V

E V

Wèl één van de betere films op Nederlands filmgebied, maar toch niet overtuigend.

FisherKing schreef:

En deze keer geen irritatiegevoelens bij de muziek.

Snif * En waarom FK?

Zag de film van de week weer en heb verhoogd naar 4 sterren. De balans tussen humor en drama pakte beter uit dan de vorige keer.

avatar van FisherKing

FisherKing

Het lijkt wel of je aan sommige componisten moet "wennen"

neo (crew)

En welke van meneer de componist deden jou ooit anders denken dan?

Hier trouwens een net geschreven film score review: link

avatar van Quentin

Quentin

Ben denk ik te mannelijk voor deze film, vond er niet veel aan. Rommelig en niet echt grappig. 2,5*

Te mannelijk?

avatar van Quentin

Quentin

Deze film was toch puur vrouwen humor.

Quido

Aardig verhaal met een paar leuke wendingen, uitstekende muziek van Merkies en zichtbaar met veel plezier gespeeld door de gehele cast. Leuke (bij)rollen van Boermans en Spijkers als respectievelijk pessimist en 'droogkloot' (geweldige scène als Spijkers een paar logés het huis uitstuurt). De tijd vliegt voorbij en ondertussen word je nog getrakteerd op een aantal rake grappen en mooie scènes. Het slot van de film is erg sterk.

Blijf trouwens zitten tijdens de aftiteling, aan het eind komt nog een scène voorbij.

neo (crew)

Puur vrouwen humor? Is daar een definitie voor opgesteld?

avatar van juba

juba

Ik zag deze film al eerder, vanavond nog een keer.

Mijn vraag is; wie weet hoe dat nummer heet dat gedraaid wordt wanneer Bo gaat dansen in de bar in het Hotel. Een zanger met een hoge stem, tekst gaat iets over Just give me that Emotion o.i.d.

Het is niet "I second that Emotion"...

Alvast bedankt !

Gr. Theo

avatar van fiatlux

fiatlux

juba schreef:

Mijn vraag is; wie weet hoe dat nummer heet dat gedraaid wordt wanneer Bo gaat dansen in de bar in het Hotel. Gr. Theo

Volgens mij is het toch echt een nummer van Smokey Robinson & The Miracles.

Van dit nummer bestaat nog een vrij curieuze versie door de 80ties band Japan (David Sylvian).

avatar van juba

juba

Hallo Fiatlux,

bedankt voor je reactie, maar Nee, dit is echt niet dat nummer uit de film... de tekst is ook anders; Just give me that emotion

Er zijn meer covers van dit nummer, maar het is het niet.

w.s. zit er niets van Emotion in de titel... ik kan hem nergens vinden.

Wie oh wie ???

Gr. Theo

avatar van otherfool

otherfool

Onbegrijpelijk dat dit een oscarnominatie heeft opgeleverd. Disfunctionele gezinnen zijn wel eens beter in beeld gebracht (Familie bijvoorbeeld), ongeloofwaardige en vlakke karakters zelden. Mannen die door hun echtgenotes erop uit worden gestuurd om vreemd te gaan, het kan ook alleen in een Nederlandse film. Of was dat zo'n tragikomische scene om mee te lachen? Dan ontging me dat even.

Vervelende personages, flauwe grappen, al met al een teleurstellende film, ondanks het behoorlijke acteren van met name Boermans en Spijkers.

1,5*.

Youri

De film begint meteen zonder aanloop, daarom had ik na een half uur alles op een rij wie in welke relatie thuis hoort. Nadat het mij duidelijk was vond ik de film wel erg grappig. Aardig complot en een film om niet al te serieus te nemen. Het geluid liep inderdaad a - synchroom.

avatar van rubenab

rubenab

lekker makkelijke wegkijker, maar niet onaardig. Het is nog altijd een film voor een zeer klein afzetgebied (Nederlandse taal probleem bij films). wel een 3, niet meer. Over dat synchroon lopen van geluid, het kan ook aan je DVD speler liggen. Oude (en vaak goedkope) DVD-spelers willen nog wel eens een fractie van een seconde achter lopen. Als je er eenmaal op let blijf je de hele film zwaar geïrriteerd kijken. Een van de ergste a-syncrone films is Jalla Jalla! van Josef Fares. Het doet gelukkig geen afbreuk aan de genialiteit van de film!

avatar van Guyke

Guyke

Na het bekijken weet ik niet wat nu de bedoeling was. Wat gezwets, wat obligate sexproblemen met bijhorende scenes, wat wild heen een weer geloop. Totaal ongeloofwaardig verhaal, met veel te veel nevenverhalen die van de film helemaal een warboel maken. De film leidt gewoon nergens naartoe. Het einde moest en zou echter een happy end zijn en daarom maar een einde overgenomen uit de bouquet-reeks met vuurwerk en al erbij. Volgens de tagline “jouw leven, alleen grappiger” had ik begrepen dat deze film eigenlijk een komedie voorstelt. Er valt echter weinig te lachen met deze droevige prent. Van enige betrokkenheid als kijker met een van de personages is geen sprake. De acteerprestaties zijn matig, niemand van de acteurs leek echt geïnspireerd door het scenario. Storende achtergrondmuziek. Kortom een rotfilm.

avatar van tevelenco

tevelenco

Deze film een comedy ???

Dan wel een hele slechte, want ik heb echt niet 1 keer moeten lachen.

Ikvond het in ieder geval een erg vreemde en rommelige film.

Die me maar zeer matig kon boeien.

Nee geen aanrader , zeker niet als je een comedy verwacht.

avatar van Nielz

Nielz

Heb ook niet 1 keer moeten lachen. Ik vond het niks speciaals.

2,5 *

avatar van Buska

Buska

Wat saaaai.

Ik hou het niet langer vol dan 25 minuten.

Films hoeven van mij beslist niet jachtig, geweldadig, of eng te zijn om te boeien, in tegendeel soms.

Maar dit is alsof ze tegenwoordig boven elk en ieders slap verhaaltje een camera ophangen . .

avatar van Goodfella_90

Goodfella_90

Je hebt nog geen eens een kwart van de film gezien en deelt een 0.5 uit. Slaat helemaal nergens op.

avatar van by_the_way

by_the_way

Goodfella_90 schreef:

Een 0.5 is inderdaad wel erg laag. Ik geef sowieso films bijna nooit een 0.5 alleen als ze echt super slecht zijn en bij deze valt dat nog wel mee.

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Wat een gedrocht van een film.

Normaal zou ik een uitgebreide review schrijven wat er niet zou deugen aan deze film. Maar ik vond hem gewoon zo onopvallend slecht (geen heerlijke zeurpunten ofzo) dat hij zelfs gewoon te saai is om af te kraken. Bah wat slecht.

avatar van Mug

Mug

Maar eerlijk is eerlijk, de eerste helft van de film is zeer slecht. Banale humor, vervelende typetjes, verschrikkelijk saai.

Een film kijk ik gewoon uit, desnoods door multi-tasking. Maar de tweede helft van Zus & Zo was geheel anders. Sterke humor, de typetjes werden degelijke warme en serieuze personages, het werd zelfs meeslepend.

1,5* voor de eerste helft, 4* voor het laatste gedeelte. Maar een sterk slot is het halve werk kun je nu en dan zeggen. 3*, zeer jammer voor de uitermate zwakke eerste helft. Doorzettingsvermogen werd eens beloond.