Honeymoon in Vegas (1992)

Alternatieve titel: Liefdesnest in Las Vegas

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Andrew Bergman
met Nicolas Cage, James Caan en Sarah Jessica Parker

Een moeder die op sterven ligt laat haar zoon Jack (Nicolas Cage) beloven nooit te zullen trouwen. Deze belofte zorgt voor een psychische blokkade waardoor Jack zich niet wil binden aan zijn verloofde Betsy (Sarah Jessica Parker). Op een gegeven moment besluiten ze toch de knoop door te hakken en gaan naar Las Vegas om te trouwen. Daar doet Jack z'n best om het huwelijk op alle mogelijke manieren uit te stellen. Hij raakt verzeild in een spelletje poker waar hij $65.000 verliest aan beroepsgokker Tommy Korman (James Caan). Deze is bereid de schuld kwijt te schelden als hij één weekend mag doorbrengen met zijn verloofde.

AddictedToMovies
Spetie schreef:
Jammer alleen van die Elvis-muziek

excusez moi?

avatar van Spetie
AddictedToMovies schreef:

excusez moi?

Ik vind Elvis een bloedirritant figuur en zijn muziek is helemaal niet te harden. Vandaar mijn opmerking.

avatar van Norma
Cage zat wel prima in zijn rol, maar ik vond het verhaaltje zeer voorspelbaar en weinig amusant. En Las Vegas is zelden zo saai en kleurloos in beeld gebracht.

Leuke komedie, met een verrassend goede Sarah Jessica Parker, hoewel zij helemaal niet tot m'n favorieten behoort.
Ook Nicolas Cage en James Caan waren goed.
Simpel verhaaltje dat best te genieten is.

Jaren terug toen ik deze film heb gezien vond ik hem best vermakkelijk.

Dick2008
Nicolas Cage vind ik niet zo'n beste acteur en Sarah Jessica Parker geen aantrekkelijke actrice. Toch verrassend en eigenaardig genoeg heel leuke film, ook wel dankzij een gluiperige rol van James Caan en die Elvis-imitaties. Het gegeven in ruil voor een som geld met iemands anders geliefde door te mogen brengen, doet me denken aan Indecent Proposal (1993) met Robert Redford, alleen is de uitwerking in deze film geheel anders. 4.0

avatar van jan
jan
Niet erg komisch, maar geen onaardige film.

avatar van K. V.
Dit was nog een leuk filmpje. Het uitgangspunt deed me denken aan Indecent Proposal, maar in deze film gaat het er toch luchtiger aan toe.
De cast zat wel goed in z'n rol. De film bestond uit allemaal Elvis liedjes, maar eigenlijk stoorde het niet en versterkten ze wel het verhaal.
De film is wel redelijk voorspelbaar, maar desondanks stoorde dit niet.
'k vond het eigenlijk wel een goeie film die het bekijken waard is. Een aanrader.

Eigenlijk de voorloper van "Indecent Proposal" maar dan met paard Sarah Jessica Parker als vrouwelijke hoofdrolspeler. Het verhaal was best leuk gevonden en hier en daar zitten er wat leuke stukken in, o.a. natuurlijk het einde met het hoge aantal Elvis gehalte. De cast deed het ook niet onaardig en dan vooral natuurlijk Nicolas Cage, James Caan en ook het eerder genoemde paard Sarah Jessica Parker (wat een draak van een vrouw is dat toch). Hoogstaand is het allemaal zeker niet en de film bevat ook veel flauwe en saaie stukken. Maar voor een keertje is deze film zeker te doen.

Dick2008 schreef:

Cage en Caan in rollen die ze wel vaker hebben gespeeld, Cage als loser en Caan in een gemene rol. Deze film heeft zijn beste tijd ook weer gehad. En viel best tegen ondanks leuke omgeving, allerlei Elvissen en muziek van Elvis. Het leek wel jaren geleden dat ik deze had gezien, maar ik dacht dat ik hem twee, drie jaar geleden ook nog wel heb gezien. Maar zo traag en ook niet echt grappig. De film was destijds toch nog een aardig succes. 3.0

avatar van Marvinleeaday
Ben ik dan een van de weinige die Sarah Jessica Parker een mooie verschijning vindt?
Betreffende de film, die was best wel aardig alleen ontbrak wat mij betreft het komedie gehalte.

Dick2008 schreef:

De film heeft zelfs in mijn top 10 gestaan. Na een hilarisch begin, is het laatste gedeelte met het vliegtuig eveneens hilarisch. Voor de rest is het wisselend.
Het grootste nadeel is, dat je de keren er na al weet hoe het afloopt en de film is over het algemeen nogal sober gefilmd, ook al speelt het zich af in een opgewekte sfeer van Las Vegas en allerlei Elvis-imitators maar ik denk dat de gedateerdheid en daarmee het tempo ook wel een rol speelt. Al is het leuk verzonnen verhaal, toch ook behoorlijk eenvoudig.
En weten de drie hoofdrolspelers het nog heel aardig te rekken en te redden tot het einde toe. James Caan (weer) in een vieze, gemene rol. Nicolas Cage (weer) in een loser rol. Die beide inderdaad, zoals Caan halverwege al zegt, als ridders strijden om een vrouw. En waarbij Sarah Jessica Parker in verwarring gebracht zich eveneens toch kranig weet te handhaven. Hoewel het zeker geen erg komische film is en op sommige gedeelten zelfs saai, zijn er toch wel weer heel grappige momenten en het was vooral dankzij Cage maar net zo goed vanwege Caan en Parker, dat het deze keer toch wel weer amusant was om te zien. 4.0/5.0