Curly Sue (1991)

Familie / Drama

geregisseerd door John Hughes (I)
met James Belushi, Alisan Porter en Kelly Lynch

Bill Dancer en zijn jonge metgezel Curly Sue zijn de klassieke daklozen met een hart van inhoud. Als ze de rijke en mooie Grey Ellison laten geloven dat ze Bill hebben aangereden, in de hoop een maaltijd te krijgen, staat ze er op dat de twee blijven overnachten. Bill raakt er van overtuigd dat dit de plek is waar Curly Sue hoort te zijn en hij laat haar in de zorg van Grey. Curly Sue denkt hier echter anders over.

avatar van misty
leuke familie film voor de zondag middag

avatar van Hemdale
Aardige film met soms wel leuke momenten maar niet veel bijzonders...

Derkje
Het niveau van de Hughes films liep terug, en deze film laat dat duidelijk zien. Wel een paar leuke grappen, maar daar is ook alles mee gezegd. Een 2,5.

avatar van SuperSideSwipe
Redelijke film met die kleine Sue (weet verder niet wie haar speelt, zal wel Alisan Porter zijn die daarboven staat) die de show stal. Ook Belushi is natuurlijk goed, maar het verhaal is niet optimaal. Wel een paar mooie momenten tussendoor.

Was vroeger mijn lievelingsfilm, heb m nu al jaren niet meer gezien. wordt weer is tijd

Belushi en Porter zijn aan elkaar gewaagd.
Leuke film.

avatar van Baggerman
Dat tutje die Curley Sue speelt vind ik echt het meest irritante kindsterretje dat ik ooit heb gezien. Ik word niet gauw agressief jegens kinderen, maar deze zou ik wel even met de tondeuse willen bewerken en van die krullen een paar geitenwollen sokken laten breien!!!!
Kortom: 0,5*

avatar van Ace Hanlon
Baggerman schreef:
Kortom: 0,5*

Geitenwollen sokken van mensenhaar?????????
Zou het misschien kunnen zijn dat de krullen en de titel van deze film iets met elkaar te maken hebben??????
Ik vond het overigens een leuke film.
Ook het feit dat Kelly Lynch er aan meedoet is natuurlijk een pluspunt.

3,5* dik verdiend.

Milan07
Die alternatieve titel kan beter huilen, dramatisch en krullen genoemd worden. Wat een flutfilm en dat wel met James Belushi die altijd wel aardige rollen neerzet.

avatar van jumpstylemovie
Verhaal is een cliché en is simpel uitgewerkt. Ook vond ik dat dat meisje wel een beetje normaal acteerde maar door haar tekst werd gedwongen er irritant uit te zien. James Belushi is helemaal prima bezig en ik heb me aardig vermaakt.

avatar van Spetie
Matige film, die slechts bij vlagen grappig is en daarnaast een ontzettend voorspelbaar verhaal kent.

James Belushi is soms best een grappige acteur, maar in deze film wil het allemaal niet zo vlotten met hem. Toch doet hij het in ieder geval nog een stuk beter dan Alison Porter, die van Sue een vervelend kind maakt. Aan een aantal zaken in het scenario worden nogal geforceerd gebracht, waardoor er ook nog eens de nodige clichés om de hoek komen kijken. Verder is het typisch zo’n film, die je snel weer vergeten bent en waar ik het graag bij een enkele kijkbeurt zou willen laten.

avatar van dutchtuga
Typische 80's, begin 90's feelgood film. Op de een of andere manier kan ik dit soort films uit die tijd veel beter smaken dan soortgelijke films van nu. Ze kijken veel lekkerder weg en zijn echt een stuk minder pretentieus. Daarbij helpt de 80's sfeer natuurlijk ook wel mee. Laat dat maar aan John Hughes over, al heeft hij veel beter werk op zijn naam staan.

avatar van arno74
Ik sluit me helemaal aan bij dutchtuga. Dit is een luchtig filmpje die ik toch wel altijd leuk gevonden heb. Met name die scene met de aanrijding is me altijd bijgebleven. Een leuke onschuldige en originele komedie voor alle leeftijden. Prima tussendoortje. 3 hele ruime sterretjes.

avatar van Phantasm
Filmpje dat lekker wegkijkt met leuke grappen erin.