The Dream Team (1989)

geregisseerd door Howard Zieff
met Michael Keaton, Christopher Lloyd en Peter Boyle

Dr. Weitzman behandelt patiënten in een inrichting. Hij is ervan overtuigd dat het enige wat zijn groep nodig heeft frisse lucht en een tijdje weg uit de inrichting is. Hij krijgt toestemming om zijn groep mee naar New York te nemen. Hij raakt echter per ongeluk betrokken bij een misdrijf en hij belandt in het ziekenhuis. De groep blijft achter in het centrum van New York en ze zijn gedwongen zich te redden op een plek die nog gekker is dan de inrichting.

avatar van tovenaar
Deze film is zo ontzettend One flew over the cuckoo's nest

Maar lang niet zo sterk natuurlijk

avatar van John Doe
tovenaar schreef:

Deze film is zo ontzettend One flew over the cuckoo's nest

Maar lang niet zo sterk natuurlijk

Michael Keaton heeft zelfs dezelfde basisuidrukking als Jack Nicholson, waarbij het accent ligt op de wenkbrauwen en de grijnz, zie poster.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Zo'n film die ik elke keer dat ie op TV komt toch even wil meepikken. Een geniale komedie is het niet, maar de leuke vertolkingen en een aantal erg geestige grappen maken het leuk. De vier hoofdrolspelers, en dan met name Boyle en Lloyd, hebben een prima chemie met elkaar en zorgen ervoor dat The Dream Team niet weet te vervelen.

Vroeger best leuk, nu vrij saai en traag. De acteurs doen het aardig maar het verhaal is te eentonig.

avatar van Purmerend
Aanstekelijke komedie die iets te traag is, maar nog goed genoeg voor 3*

avatar van Flipman
Goeie herinneringen aan deze vermakelijke film ! Micheal Keaton was de reden dat ik 'm als klein jochie wilde zien, want hij blijft voor mij (nog steeds) dé Batman!!!

Deze film krijgt een vier.

avatar van sn@ke
Ontzettend charmante en geestige late 80's-komedie , duidelijk een light - comic - versie van one flew over the cuckoo's nest. Vooral Lloyd is bijwijlen hilarisch.

avatar van Dynamovie
Leuke film met Michael Keaton, Christopher Lloyd, Peter Boyle en Stephen Furst en aantal "schroefjes los". Vooral Keaton als de net-niet of niet-wel mafketel is geniaal. De lage score op moviemeter verrast me wat want ik weet velen die dit een vermakelijke film vinden. Ik ook. 4*

Typisch geval van; 'oh ja is dat deze film', toen ik hem gister voorbij zag flitsen. Zoals Tovenaar terecht aangeeft is deze film ontzettend gejat van One Flew... Het 10 minuten durende uitstapje dat ze daar hebben, wordt hier over een hele film uitgesmeerd. Een typisch geval van overdaad schaadt.

En wát een verspilling van talent. Keaton (die in hetzelfde jaar Batman zou maken), Boyle (die eigenlijk altijd wel leuk is) en Lloyd (voor wie hetzelfde geldt), worden hier compleet misbruikt. Zieff bewijst maar weer eens wat voor non-talent hij is. Deze film had (ondanks het jatwerk) potentie, maar er wordt niets mee gedaan. 1,5 sterren door een paar aardige momenten van Lloyd en Boyle.

Wie verzint die alternatieve titels??

avatar van Turkeyloverz
Degene die de film toevoegt, lijkt me. (Statistieken--> ''tijmengozer'')

avatar van as
as
Turkeyloverz schreef:
Degene die de film toevoegt, lijkt me. (Statistieken--> ''tijmengozer'')
Als ik het goed heb werden vroeger (vooral in de jaren 80) weleens alternatieve titels bedacht voor de videomarkt. Heb nog wel een aantal oude vhs banden. Vind het ook maar niks.

Leuk alternatief voor One Flew over the Cuckoo´s nest voor als je van Happy Ends houdt!!!

Leuke film, geweldig geacteerd.

Zo'n film moet je niet vergelijken met een topper zoals one flew over the Cuckoo's nest.

Maar gewoon lekker verstand op nul en lachen maar.

Kijkt goed weg.
Goed geacteerd.
Goed verhaal.
Soms grappig niet de hele film door maar toch.
3* hiervoor.

avatar van timburton
Tamelijk goed geacteerd door Lloyd. Afentoe tamelijk grappig, maar blijven uiteindelijk een beetje hetzelfde. Echt zo'n komedie tussendoortje van "O, heb je er zo weer een." Niets mis mee. 3 sterren

veron35
In het begin kreeg ik een beetje het gevoel van een parodie op One Flew over the Cuckoo´s nest. In die praat goep vooral. Maar dat bleek toch niet zo te zijn. Oneindig veel minder goed, maar deze was ook wel oké.

avatar van Heleentje
Ik vond de film een beetje raar... Ze acteerden wel goed, maar ik vond het een matige film...

Om van deze film te genieten heb je tonnen zout nodig, zo flauw is die, en bovendien ook in het geheel niet spannend. Zonde van de tijd.

avatar van horrorjp
Net gekeken en er zaten heel wat leuke grappen in. Het werd goed opgeboud en op gegeven moment hebben ze zoveel problemen dat je denkt dat het niet meer goed zal komen. Maar die 4 gekken weten er wel raad mee en lossen het met gemak op. Heel leuk gedaan.

avatar van hellblazer93
Erg vermakelijk maar af en toe wat flauw. Ik heb me er niet aan geirriteerd overigens. Het verhaal is wel erg leuk bedacht. En prima acteerwerk. Welverdiende 3½ *

avatar van Baggerman
Matig, maar voor zo tussendoor nog nèt wel te pruimen. Maar zelfs de vergelijking met One flew over the Cuckoo's Nest is al een belediging voor die film....

The Last
Snap sowieso niet waarom die vergelijking wordt gemaakt. Zijn toch 2 totaal verschillende films? Enig leuk feitje is dat Christopher Lloyd ook in OFOTCN (zijn debuutfilm) heeft gespeeld.

Vond het een aardige komedie, leuke personages en een aantal hilarische situaties (paar keer hard gelachen), maar ik vond het allemaal iets te simpel en geforceerd voor een echt hoge beoordeling. 3,0*

avatar van WB
WB
Het was alweer een tijdje geleden dat ik deze film gezien had, maar hierin schitteren geweldige acteurs. Die dragen het flinterdunne verhaal op zich. Een echte 80's komedie. Lloyd blijft geweldig!

avatar van SnakeDoc
Fascinerend dat de alternatieve Nederlandse titel voor 'The Dream Team' de titel 'Niks Is Deze Gekken Te Gek' draagt. Wie heeft dat verzonnen?

Of is dit al besproken ?

Aardige comedie waarin een viertal krankzinnegen uit een pscyhiatrisch ziekenhuis onder begeleiding een dagje uit gaan, maar ontsnappen. Echt hilarisch wordt het zeker niet en de situaties en het verloop is wat voorspelbaar. Maar mede door de leuke personages die ook door een leuke cast worden ingevuld toch nog 3.0 sterren.

avatar van Grindhouse62
Een zeer leuke film en heb regelmatig zitten te lachen en dat maakt voor mij deze komedie geslaagd. Kijkt lekker weg.