Bean (1997)

Alternatieve titel: The Ultimate Disaster Movie

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Mel Smith
met Rowan Atkinson, Peter MacNicol en Pamela Reed

Bean werkt in een Brits museum, en zijn bazen willen hem ontslaan omdat hij telkens slaapt onder werktijd. Hij wordt echter naar Amerika gestuurd, naar een klein museum in Los Angeles om precies te zijn, waar hij de presentatie van een nieuw schilderij moet doen. Hij weet hier echter niets van af...

avatar van Pannenkoek
Echt een hele andere film als "mr. Bean on Holiday", wat ik persoonlijk echt een supergoede film vind.

Dit is een gewone Bean-comedie. Verwacht niets meer, niets minder.
Absoluut leuk om eens mee te lachen, slap verhaaltje en veel grappen.
Leuk voor als er niets anders op tv is.

avatar van hellblazer93
Redelijk filmpje, maar haalt het bij lange niet bij de serie. Hier worden veel grappen gerecycled uit de serie, maar toch ook wel vernieuwend in sommige opzichten. Erg grappig was dat Bean een verschrikkelijk zootje van maakt en helemaal in paniek raakt als hij het schilderij probeert te maken. Deel 2 is overigens wel slechter vind ik.

3 sterren.

K@i schreef:
zelfde verhaal als met tom en jerry
dit soort films moeten niet langer dan 5/10 minuten duren

Voor mij mag het 10 uur duren
Fantastisch figuur die Mr.Bean. Als ik die poster zie moet ik al lachen.

avatar van Donkerwoud
Ik heb hier ook vaak om moeten lachen, al is het zeker zo dat de humor beter tot zijn recht komt in de korte fragmenten dan in een lange film.

avatar van tommykonijn
Gisteren weer even snel herbekeken. Ik lach me telkens weer rot om die Mr. Bean. Rowan Atkinson heeft dit typetje echt tot leven gemaakt, en zonder hem betwijfel ik wel of dit een grappig personage was geweest. Ook de bijrollen van Burt Reynolds en Peter MacNicol waren goed ingevuld. En het einde had ik ook (toen ik de eerste keer keek dan) slechter verwacht. De serie vind ik nog een stuk leuker, maar deze film vond ik toch ook zeker geslaagd. Ik verander mijn stem van 3,0* naar 3,5*.

De eerste 30-40 minuten zijn leuk maar daarna heb je het al snel gehad met deze film. Bean is leuk voor 30 minuten maar niet voor films. Deze film was wel beter dan zijn laatste, Mr. Bean's Holiday, want die was echt schandalig slecht.

avatar van chevy93
Rowan Atkinson

Elke film waarin hij speelt is voor mij te kijken. Hij brengt net dat beetje extra. Gewoon droge humor

Leuk om te zien, hoe zij zichzelf tot elke keer weer in de nesten werkt

avatar van planet_of_death
Ik kan niet anders zeggen dan dit: wat een ondergewaardeerde film. Heb me regelmatig stuk gelachen, gewoon om dat deze film op een of andere film heel droog is. Ook vond ik de soundtrack geweldig! Maar goed, het is gewoon een erg vermakelijke film.

ninoboy1
Eerste paar keer dat ik hem zag was hij gewoon zalig, meer heb de film nu al zoveel keer gezien, dat ik hem intussen wat moe ben gezien. Maar dat weerhoudt niet de 4****

Prachtig werk van Bean, wel iets anders dan Mr. Bean's Holliday, maar verdient zeker en vast een 5

avatar van davita
Geniaaal!

Piraat
Bean is een held!

Een aantal leuke scenes, maar haalt het bij lange na niet bij de serie.

speranza
Ik heb me prima vermaakt met deze komedie. Rowan Atkinson is een briljante komiek.

avatar van clockwork72
Grappige film ik heb me er goed mee vermaakt! Wel veel beter als Mr. Beans Holiday

avatar van alcapachino
dit is toch ook met dat kotszakje in het vliegtuig hahaha

avatar van clockwork72
ja inderdaad.

avatar van aunuscus
Beter dan de moderne versie.

Leuk wel.Soms wat overdreven,maar toch is het wel grappig.

avatar van Thom1994
Wel grappig , maar geen topfilm. Af en toe werd het toch wel erg saai.

avatar van Zizzo
leuk maar niet geweldig. weinig op aan te merken. leuk voor de kids.

avatar van Vinokourov
Mr. Bean moet toch wel één van de grootste komieken zijn, zo niet een van de origineelste. Tuurlijk heeft deze film wel wat weg van wat verschillende sketches aan elkaar geplakt, aan elkaar verbonden door een simpel verhaaltje. Ik amuseerde me kostelijk met alle grappen en grollen van Rowan Atkinson.

avatar van lars-pixar
ik ben er niet fen van maar
tog vindt ik de film goed verzongen
en het verhaal ook,de serie en zo
gewoon leuk om te kijken af en toe.

avatar van movie acteurs
Erg grappige Bean film. Leuk verhaaltje. En leuke grappige scene's. De serie is wat leuker maar dit is ook erg grappig. 4,0.

Popeye Doyle
Een hele leuke komedie film die ik vaak herbekeken heb. Ondergewaardeerd, want behalve humor zit er ook nog een klein verhaaltje in en de nodige ''spanning'' is ook aanwezig.
Klassieke Bean verfilming!

4 ****

avatar van Thom1994
Na het herzien van deze film is er helemaal niets meer aan. Ik vind mr. Bean gewoonlijk erg grappig. Deze film bevat ook goede, grappige stukjes. Maar ik vind dat een komedie niet zo snel in kracht moet verliezen. Ik zou op dit moment een hoop films op kunnen noemen die ik na herzien nog steeds geweldig zou vinden, helaas zit deze daar niet tussen, dit is ook de reden van mijn lage stem.

Atkinson heeft het goed geprobeerd, maar hij is in mijn ogen geen topper in films. Naast deze heb ik ook de vreselijke afgang, Johnny English bekeken, ik vond deze gewoon niet grappig genoeg.

De nieuwe Bean's Holiday is de eerste waarvan ik wél genoten heb, dus ook de enige waar ik wel een hoge(re) beoordeling aan heb gegeven.

juhnzun
Geef um nog een voldoende maar dit was toch een beetje teveel van het het goede heb echt liever de oudere korte 5 min filmpjes van bean

avatar van Thom1994
Ja , de filmpjes zoals ik ze op TV zag vind ik echt geniaal. Deze is erg saai. Na een uurtje gekeken te hebben heb je wel genoeg gezien.