• 8.608.887 stemmen

Genre: Komedie / Romantiek

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Pim van Hoeve

Met onder meer: Daan Schuurmans en Hanna Verboom

IMDb beoordeling: 4,2 (810)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 14 oktober 2004

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Snowfever

Op vakantie kan je zijn wie je wil zijn. Op wintersport zonder haar ouders gaat de aanvankelijk dromerige en verlegen Nicky helemaal los. In navolging van haar populaire vriendinnen Max en Sam, stort ze zich in de hevige concurrentiestrijd om de populaire snowboardleraar Ryan. Daarbij dreigt ze de vriendschap kwijt te raken met Eef, haar dikste vriendin - letterlijk en figuurlijk. Ook riskeert ze de liefde van de jongen waar ze echt om geeft: Ryan's jongere broer; Erik. Op het Oostenrijkse nieuwjaarsbal is Nicky in haar weelderige Sissi-jurk het prinsesje dat ze altijd al heeft willen zijn. Maar dan realiseert ze dat ze zichzelf is kwijtgeraakt om tot daar te komen.

image

avatar van JerryL

JerryL

Veel (onterechte) kritiek naar mijn mening. De film vind ik toch behoorlijk te pruimen. Er zijn vele films die stukken slechter zijn.

Het is een vrolijke film met een prima ''ski-vakantie sfeer''. De film heeft enkele komische momenten en enkele niets zeggende momenten. Voorals nog is deze film een absolute aanrader voor fans van de Nederlandse film. De een acteert wat beter dan de ander. Hoofdrol speelster Hanna Verboom deed het prima.

avatar van Hip-Hop Drunkie

Hip-Hop Drunkie

Zonde van een paar sukkels die hun kakker attitude teveel lieten doorschemeren , maar goed die ene Blonde chick die altijd met die donkergekleurde meid samenheult is wel teringgeil! Zeker die scene in dat bubbelbad als ze 'om ter slettigst' gaan spelen was ik blij dat ik bij boxershirts blijf zweren

avatar van Killer-Instinct

Killer-Instinct

Quido schreef:

In de rest speelt ie - op Keyzer & de Boer na - ook zeer kleine rollen. Schuurmans kan echt wel wat, maar heeft net als Verbaan last van het imago dat ze door Costa! toebedeeld hebben gekregen. Vooral in Knetter (en wat mij betreft ook in Alles is Liefde en Polleke) laat hij zien dat ie meer kan dan alleen 'de mooie jongen' spelen.

In Westenwind vond ik hem juist heel goed.

avatar van Killer-Instinct

Killer-Instinct

Matige film die nergens origineel is en voor een komedie eigenlijk geen grappen in huis heeft.

Tenzij een paar die een scheet laat grappig moet zijn.

Voorspelbare film,matig geacteerd,kinderachtige dialogen,en eigenlijk alleen leuk voor hele jonge meiden.

Als het een Amerikaanse film was geweest had ik nog een lager cijfer gegeven maar als het Nederlands is heb ik toch een kleine zwak voor dit soort film en is het nog wel aardig om te kijken,maar complimenten kan ik niet erg aan deze film geven,behalve de locatie en een bijrol van Yolanthe maar ze had wel sexier gekleed mogen zijn.

En Hanna Verboom vind ik een leuke meid.

avatar van Robi

Robi

Waardeloze puberale film. Slechte acteurs, verschrikkelijke dialogen en de cliché's die er vanaf druipen. Verveelt al vanaf de vijfde minuut en is verder dus ook nauwelijks door te komen.

avatar van GuyB

GuyB

Veel kritiek, grappig genoeg van Nederlanders zelf.

Ondanks de matige film verdwijnt de charisma van Schuurmans niet, vond hem trouwens leuk als Anton Noordermeer in Westenwind vroeger.

Met gemak kunnen uitkijken.

avatar van donkied

donkied

ROMMEL!!!

avatar van mikey

mikey

Wat gebeurde er nou met Yolanthe?? Ze ging kaasfonduen en toen is ze nooit meer teruggekeerd??

Film is trouwens verspilling van talent

avatar van Queno

Queno

Snowfever is de Costa! van de sneeuw; een omgevormde pulpsoap. Ben je GTST gewend en kick je op sterren? Dan is dit wat voor jou. In een aflevering van de Adam’s Family is het eens gebeurt dat de kinderen vastgebonden worden om vervolgens een stel schattige filmpjes te kijken, dus beeld je in: hoe zou het zijn om vastgebonden Costa!, Snowfever en een Volle Maan te moeten bekijken achter elkaar..? Typische films waarbij je van tevoren al weet dat je ze éigenlijk nooit van je leven wil zien. Commerciële wanstaltigheid.

Om niet te vervallen in alleen maar loze kreten als ‘walgelijk’ en ‘slecht’ etc; de hele film is pretentieloos er is niet eens geprobeerd om er iets moois van te maken.
Prima datefilm om onderwijl stiekem te zoenen in het donker en allicht een sterke stimulans voor après-ski feesten, zoals Costa! dat is voor beachclubs. Voor de doelgroep, tieners met een eigen wil, is het dan ook weer erg effectief om ze naar de bioscoop te lokken.
Daan Schuurmans speelt de rol van skileraar die uit is op scoren. Of zoals ze zelf zeggen: op ‘verse sneeuw’ en ‘blauwe pistes’; jonge maagdelijke meiden en al wat ‘ingegleden’ vrouwen/ Het hoogtepunt is als een paard een wind laat als Nicky en Ryan elkaar willen kussen. Onvoorstelbaar…het toppunt van slechte smaak is gevonden. Maar ja, deze film heb ik nuchter gezien, veel typischer is het om het met een volle lever te bekijken en met wat vrienden onder invloed..

En hé, de titel op het affiche...dat herkennen we ergens van; inderdaad, Jim’s Mars sponsoring moest ook even extra benadrukt worden.

avatar van bozzy

bozzy

weinig woorden aan vuil maken,dit is echt waardeloos.

Op alle punten heeft deze film gefaald.

Tjonge wat een acteerprestaties zeg.

snel vergeten deze pulp.

avatar van juliegirlxoxo

juliegirlxoxo

In het begin hoor je al meteen kutsneeuw, kutbril, kutskieen, kutwintersport vanaf dat ik dat hoorde dacht ik meteen kutfilm,en ik had nog gelijk ook

Theunissen

Tsja deze film kwam uit in een periode dat de Nederlandse markt overspoeld werd met dit soort Nederlandse troep (net zoals Costa!) films. Gelukkig heb ik mijn tijd tot nu toe nog niet verspeeld aan deze film en dat wil ik ook graag houden. Als ik de cast al zie en zie een zogenaamde flut acteur staan als Anaal Schuurmans dan krijg ik al de kriebels in mijn maag. En dat is niet van vreugde maar eerder dat mijn net opgegeten braadharing weer naar boven wilt komen.

avatar van The Goss

The Goss

Werd net aangekondigd als Veronica MEGA MOVIE.

avatar van erpunited

erpunited

Voorspelbare film. Slecht geacteerd, matig verhaal.

avatar van BBC

BBC

Mijn wintersportvakanties zijn toch braver! Nee niet zo'n succes. Het acteerwerk is echt onder de maat, en vooral teleurstellend omdat Hanna Verboom veel meer potentie in zich heeft, dat heeft ze laten blijken in feuten en de co-assistent.

Het verhaal is ook zo bagger als maar kan, 2,0*

avatar van Queno

Queno

Op vakantie kun je zijn wie je wilt zijn; op wintersport zonder haar ouders gaat de aanvankelijk dromerige en verlegen Nicky helemaal los. In navolging van haar populaire vriendinnen Max en Sam stort ze zich in de hevige concurrentiestrijd om de populaire snowboardleraar Ryan. Daarbij dreigt ze de vriendschap kwijt te raken met Eef, haar dikste vriendin – letterlijk en figuurlijk. Ook riskeert ze de liefde van jongen waar ze echt om geeft: Ryan’s jongere broer Erik. Op het Oostenrijkse nieuwjaarsbal is Nicky in haar weelderige Sissi-jurk het prinsesje dat ze altijd heeft willen zijn. Maar dan realiseert ze dat ze zichzelf is kwijtgeraakt om daar te komen.

Snowfever is de Costa! van de sneeuw; een omgevormde pulpsoap. Ben je GTST gewend en kick je op sterren? Dan is dit wat voor jou. In een aflevering van de Adam’s Family is het eens gebeurt dat de kinderen vastgebonden worden om vervolgens een stel schattige filmpjes te kijken, dus beeld je in: hoe zou het zijn om vastgebonden Costa!, Snowfever en een Volle Maan te moeten bekijken achter elkaar..? Typische films waarbij je vantevoren al weet dat je ze éigenlijk nooit van je leven wil zien. Commerciële wanstaltigheid.

Daan Schuurmans speelt de rol van skileraar die uit is op scoren. Of zoals ze zelf zeggen: op ‘verse sneeuw’ en ‘blauwe pistes’; jonge maagdelijke meiden en al wat ‘ingegleden’ vrouwen… Het hoogtepunt is als een paard een wind laat als Nicky en Ryan elkaar willen kussen. Onvoorstelbaar…het toppunt van slechte smaak is gevonden. Maar ja, deze film heb ik nuchter gezien, veel typischer is het om het met een volle lever te bekijken en met wat vrienden onder invloed..

avatar van GuyB

GuyB

Heb net geboekt naar Sölden voor de krokusvakantie! Moet ik deze film maar eens een nieuwe kans geven!

avatar van zzz_dafnuh_zzz

zzz_dafnuh_zzz

Zoveelste cliche verhaal. Na costa en volle maan, nu snowfever.

Nee, ik zou je de moeite besparen deze film te gaan kijken...

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Zo jammer dit. Ik ben één van de weinige mensen die de films Costa en Volle Maan wel kon waarderen dus ik had goede hoop voor deze film. Helaas kon het me allemaal niet bekoren. Het ziet er gewoon allemaal niet uit. De manier waarop de karakters zijn neergezet is ZO over de top dat het soms bijna wat weg had van een klucht. En zo op een niet grappige manier.

Een combinatie van regisseur en het acteerwerk denk ik. Sommigen proberen nog wat te maken van hun rol maar anderen..... Och, Jolanthe met haar kaasfondue. Hoe afschuwelijk !!!

En omdat het allemaal zo gekunsteld en overdreven overkomt, komt de romantiek ook niet echt goed over. Inclusief dat overdreven romantische einde als ze samen al skiend een hartje maken, braak. Toen de film al begon met Hanna Verboom die "kut dit, kut dat, kut zus, kut zo" loopt te roepen had ik al mijn vermoeden dat het niveau niet al te hoog zou zijn en dat klopte dus.

avatar van Phantasm

Phantasm

Erg matige film waar niet veel humor in zit, er zijn wel betere Nederlandse speelfilms dan dit.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Gisteren voor 1 euro aangeschaft bij de kringloopwinkel, dat is dus ongeveer het honderdvoudige van wat dit wangedrocht eigenlijk waard is. Dat zo'n maf verhaal in je opkomt is nog tot daar aan toe, maar dat je er vervolgens ook nog de financiële middelen voor krijgt om het tot een film uit te werken, is werkelijk van de zotte. Alles aan deze film is lelijk. Wat direct opvalt zijn de foeilelijke harde kleuren. Je zou toch denken dat ze in Oostenrijk wel een mooi licht hebben, maar dit doet echt zeer aan je ogen. De muziek is ook al zo'n bij elkaar geraapt zooitje. Het ene moment staat er iemand een karaokeversie van Tell It To My Heart te brullen, het andere moment zit je te luisteren naar zo'n kitscherig walsdeuntje van Strauss. Tot overmaat van ramp sluit de film af met die overgewaardeerde cover "Heaven" van Do (Don't met Hell). Acteerwerk is ook beneden alle peil. Vervelende soapsterren die akelige, jaloerse, gemene pubers spelen die elkaar alleen maar lopen af te zeiken, domme figuranten die recht in de camera kijken. Grappen waar zelfs Duitsers nog hun neus voor ophalen (meisje slaat hard op defecte condoomautomaat, automaat spuwt alle condooms uit, zegt ander meisje: "Zo, jij bent wat van plan... ".

Zum kotzen.