Enough (2002)

Drama / Thriller

geregisseerd door Michael Apted
met Jennifer Lopez, Bill Campbell en Juliette Lewis

Slim ontdekt dat haar droomechtgenoot niet degene is die hij leek te zijn, aangezien hij haar mishandelt. Ze probeert samen met haar dochter te vluchten maar hij blijft haar achtervolgen. Bang dat haar dochter iets zal overkomen ziet ze maar één uitweg: de confrontatie aangaan.

Goeie thriller, ook vond ik het acteerwerk van Jennifer best goed. Goed opgebouwd, zaten wat spannende momenten in dat je er ook echt in meegaat en tsja, het einde, well done Jennifer!!
3 sterren voor de spanning, de opbouw en acteerwerk.

avatar van UltraMovieKiller
Een beetje een dertien in een dozijn film daar ben ik het wel mee eens, desondanks verbazen de vele 2 en 2,5 beoordelingen mij hier. Vond het toch een vrij aardige film. De film is spannend en je leeft mee met de hoofdpersoon, veel meer verwacht ik ook niet van dit type film. Acteerprestaties waren voldoende en Jennifer Lopez die vaak wordt bekritiseerd ook zeker niet slecht.

Voor een doordeweekse avond een prima drama/thriller!

avatar van Pazmaster
J Lo is atijd weer een lust voor het oog, helaas is (op Lewis na) het acteerwerk in deze film zeer matig. Ik heb J Lo wel eens beter zien spelen dus ze kan het wel, maar helaas niet in deze film. Het verhaal is ook niet echt denderend, het is het bekende kat en muis spelletje tussen vrouw en gestoorde man waarbij de afloop weinig verrassend is. Ook de geloofwaardigheid is soms ver te zoeken. Het is weliswaar een wat oudere film maar een goede film blijft, ook na 14 jaar, een goede film. Dat kan ik van deze film niet zeggen, een matige film met matig acteerwerk dus.

avatar van missl
Matige film over een man die Lopez slaat, Lopez wordt boos en gaat met haar dochtertje weg. Toch is die man overal waar zij is en dan is het inderdaad (zoals hierboven staat) tijd om de confrontatie aan te gaan. De meneer die slaat is helemaal niet eng, ook niet imponerend dus dit komt nergens over als iets beklemmends. Lopez is (zoals wel vaker) alleen gecast voor haar mooie koppie en pruillipje.

avatar van Mr. Chiel
Na gister What Lies Beneath te hebben gekeken weer een film met een foute man. Het kon zo een themaweek bij RTL8 zijn... De droomman van Slim gaat vreemd en mishandeld haar. Ze vlucht met haar dochter. Zo ontstaat een kat- en muisspel. Op het eind wat over de top, maar vooruit... Prima thriller waarbij je goed meeleeft met de hoofdpersoon.

avatar van cor1946
Redelijke film, zeker het einde was best. Moest meer gebeuren om deze kerels te straffen die vrouwen misbruiken.

Ondanks dat het een niet al te originele film is is hij redelijk te pruimen op een doordeweekse avond. Soms lijkt hij opvallend veel op Sleeping With The Enemy; verhuizen naar een andere stad, ander imago aannemen, haar eraf, etc, etc. Hoewel er best wel spannende momenten inzitten is het einde een regelrechte afknapper. Je hoopt dat de spanning tot een climax komt maar in plaats daarvan wordt de kijker belachelijk gemaakt. Na een paar lesjes zelfverdediging brengt ze dit in zijn eigen huis in de praktijk. Toevallig komt precies datgene wat ze geleerd heeft van pas...bovendien houdt ze aan het "stevige" gevecht geen schrammetje over. Nee, wat een leuke film had kunnen worden laat je na afloop teleurgesteld achter. Diegenen die het wel een goed einde vinden zijn waarschijnlijk vrouwen die een heldin nodig hebben, geloofwaardig is het echter allerminst. Niet meer dan 1,5 ster.