

Genre: Drama / Thriller
Speelduur: 115 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Michael Apted
Met onder meer: Jennifer Lopez en Juliette Lewis
IMDb beoordeling:
5,8 (49.221)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 14 november 2002
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Amazon Prime
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Enough
"Everyone has a limit."
Slim ontdekt dat haar droomechtgenoot niet degene is die hij leek te zijn, aangezien hij haar mishandelt. Ze probeert samen met haar dochter te vluchten maar hij blijft haar achtervolgen. Bang dat haar dochter iets zal overkomen ziet ze maar één uitweg: de confrontatie aangaan.
Externe links
Acteurs en actrices
Slim Hiller
Mitch Hiller
Ginny
Joe
Jupiter
Jim Toller
FBI Agent
Instructor
Gracie Hiller
Phil
Video's en trailers
Reviews & comments

djaja
-
- 9 berichten
- 9 stemmen
Goeie thriller, ook vond ik het acteerwerk van Jennifer best goed. Goed opgebouwd, zaten wat spannende momenten in dat je er ook echt in meegaat en tsja, het einde, well done Jennifer!!
3 sterren voor de spanning, de opbouw en acteerwerk.

UltraMovieKiller
-
- 90 berichten
- 1664 stemmen
Een beetje een dertien in een dozijn film daar ben ik het wel mee eens, desondanks verbazen de vele 2 en 2,5 beoordelingen mij hier. Vond het toch een vrij aardige film. De film is spannend en je leeft mee met de hoofdpersoon, veel meer verwacht ik ook niet van dit type film. Acteerprestaties waren voldoende en Jennifer Lopez die vaak wordt bekritiseerd ook zeker niet slecht.
Voor een doordeweekse avond een prima drama/thriller!

Pazmaster
-
- 2716 berichten
- 5487 stemmen
J Lo is atijd weer een lust voor het oog, helaas is (op Lewis na) het acteerwerk in deze film zeer matig. Ik heb J Lo wel eens beter zien spelen dus ze kan het wel, maar helaas niet in deze film. Het verhaal is ook niet echt denderend, het is het bekende kat en muis spelletje tussen vrouw en gestoorde man waarbij de afloop weinig verrassend is. Ook de geloofwaardigheid is soms ver te zoeken. Het is weliswaar een wat oudere film maar een goede film blijft, ook na 14 jaar, een goede film. Dat kan ik van deze film niet zeggen, een matige film met matig acteerwerk dus.

missl
-
- 3866 berichten
- 5520 stemmen
Matige film over een man die Lopez slaat, Lopez wordt boos en gaat met haar dochtertje weg. Toch is die man overal waar zij is en dan is het inderdaad (zoals hierboven staat) tijd om de confrontatie aan te gaan. De meneer die slaat is helemaal niet eng, ook niet imponerend dus dit komt nergens over als iets beklemmends. Lopez is (zoals wel vaker) alleen gecast voor haar mooie koppie en pruillipje.

Mr. Chiel
-
- 1183 berichten
- 3586 stemmen
Na gister What Lies Beneath te hebben gekeken weer een film met een foute man. Het kon zo een themaweek bij RTL8 zijn... De droomman van Slim gaat vreemd en mishandeld haar. Ze vlucht met haar dochter. Zo ontstaat een kat- en muisspel. Op het eind wat over de top, maar vooruit... Prima thriller waarbij je goed meeleeft met de hoofdpersoon.

cor1946
-
- 1133 berichten
- 1564 stemmen
Redelijke film, zeker het einde was best. Moest meer gebeuren om deze kerels te straffen die vrouwen misbruiken.

Robsken
-
- 1 berichten
- 1 stemmen
Ondanks dat het een niet al te originele film is is hij redelijk te pruimen op een doordeweekse avond. Soms lijkt hij opvallend veel op Sleeping With The Enemy; verhuizen naar een andere stad, ander imago aannemen, haar eraf, etc, etc. Hoewel er best wel spannende momenten inzitten is het einde een regelrechte afknapper. Je hoopt dat de spanning tot een climax komt maar in plaats daarvan wordt de kijker belachelijk gemaakt. Na een paar lesjes zelfverdediging brengt ze dit in zijn eigen huis in de praktijk. Toevallig komt precies datgene wat ze geleerd heeft van pas...bovendien houdt ze aan het "stevige" gevecht geen schrammetje over. Nee, wat een leuke film had kunnen worden laat je na afloop teleurgesteld achter. Diegenen die het wel een goed einde vinden zijn waarschijnlijk vrouwen die een heldin nodig hebben, geloofwaardig is het echter allerminst. Niet meer dan 1,5 ster.

IH88
-
- 9364 berichten
- 3148 stemmen
“Self-defense is not murder.”
Matige film die door het simplistische plot over een saaie echtgenoot, die zijn handje niet thuis kan houden, nooit tot volle wasdom komt. Vooral het laatste gedeelte slaat helemaal nergens op, en Lopez die in een paar scènes een getraind vechtster wordt is ongeloofwaardig en eerder lachwekkend. Billy Campbell is helemaal een saaie piet en straalt totaal geen dreiging uit. Te veel minpunten voor een film met een op zich sterke boodschap.

Elchapo
-
- 1008 berichten
- 1925 stemmen
Er zijn overeenkomsten met sleeping with the enemy,maar deze is wél beter.Ik ben absoluut geen Lopez fan,niet als zangeres maar ook niet als actrice maar hier doet ze het niet slecht.....4 stars.

CocoNutz_IV
-
- 49 berichten
- 62 stemmen
Saaie bedoeling, dacht af en toe dat ik naar een soort romantische film met een stukje drama en een verdwaald stukje thriller zat te kijken. Simpel verhaal en zo is de uitwerking ook. Jennifer Lopez, 50 Cent, allemaal figuren die nooit het filmpodium hadden moeten betreden.
Jammer, had meer in kunnen zitten, zeker met de boodschap die de film met zich meebrengt.
0,5*

boemboem27
-
- 1372 berichten
- 1238 stemmen
13 in een dozijn filmpje,maar is toch wel de moeite waard.
En niet alleen voor de prima spelende en mooie JeLo.
Niet te lang niet te kort,genoeg spanning.
Aanrader.

ForrestHanks
-
- 167 berichten
- 159 stemmen
Waarom zou je midden in de nacht, sneaky en omslachtig bij je man weggaan terwijl hij overdag gewoon op z'n werk zit? Zó onligisch
Verder vond ik Lopez nogal mieperig acteren met betraande puppy ogen en hondslelijke pruiken. Het clichématige " de volgende dag een maskerende zonnebril dragen" waardoor het er eigenlijk nog dikker op ligt dat je iets te verbergen hebt irriteerde me mateloos. en de zelfverzekerde, don't fuck with me- versie die ze op het eind moest zien te verkopen vond ik totaal ongeloofwaardig
Nope, dan vond ik sleeping with the enemie toch veel boeiender. Die had een veel geloofwaardigere en charismatische cast in ieder geval.

DjFrankie
-
- 3212 berichten
- 3295 stemmen
Spannend genoeg om te blijven boeien. Dus niks mis mee, ruime voldoende derhalve.

yeyo
-
- 6322 berichten
- 4504 stemmen
Ha, de filmzomer van 2002. In het betere bioscoopcomplex wacht ons een heerlijk degustatiebord aan blockbusters. Een bont allegaartje van high school films, serial killer flicks, crossdressing komedies en vooral... sterrenvehikels. In 2002 volstond het inderdaad nog om iemand met wat 'star power' te casten in een banaal huis, tuin en keuken verhaaltje, misschien inspelend op een eerdere film die succesvol was, met het bijgeloof van een gokker aan een craps tafel in Caesar's Palace. Kan je het je voorstellen wat een boeiende tijd dit moet geweest zijn in Hollywood? Acteurs en producers, steeds op zoek naar een nieuwe trend of modegril die ze in een miljoenenproductie kunnen exploiteren. Een wereldvreemde nerd als M. Night Shyamalan die plots de meest gegeerde director in town wordt. Acteurs die een onderhandelingsmarge hebben om minstens een miljoen dollar te vragen voor een rol. We beginnen te tellen vanaf een miljoen, voor alles, bedragen daaronder zijn van geen tel meer. Individuen met weinig diepgang, die op slag multimiljonair worden, om een in een idiote film een idioot personage te spelen. Eigenlijk is het van een obscene decadentie die we sinds de Weimar republiek niet meer gekend hebben.
Zo ook 'Enough' met Jennifer Lopez: een groots opgezette 'domestic abuse' thriller, in de lijn van Sleeping with the Enemy en Double Jeopardy. Eigenlijk iets van tv-film of pulp cinema niveau, zoiets dat in het tijdperk van Roger Corman ingeblikt werd voor 50 000 dollars en in drive-ins vertoond zou worden. Het budget van Enough: 38 miljoen. Een productie van Irwin Winkler natuurlijk, de geknipte man voor een pronkerig sterrenvehikel. Het salaris van J.lo bedroeg minstens 2 miljoen. Of misschien zelfs drie, ze lijkt me een harde tante aan de onderhandelingstafel. Het is eigenlijk niet te verantwoorden dat een dergelijke film zoveel moet kosten, maar dat maakt het net zo aanlokkelijk. Wat een baldadige zet van de studio's om zoveel te investeren in een verhaaltje dat je net zo goed in een tv-soap kunt zien. Om dan toch het publiek te gaslighten dat ze een vijf sterren behandeling mogen verwachten. Je kan niet beweren dat die lui geen risico's namen.
Hoewel critici destijds Enough genadeloos neersabelden als 'simplistisch vermaak', kijk ik twintig jaar na datum melancholisch terug naar dit soort simplisme. Wat is er immers mooier dan een rudimentaire thriller op de wereldmarkt te exporteren als luxeproduct? De strijd van een huisvrouw tegen haar abusievelijke man. Geschoten op tal van prachtige locaties, met hier en daar een uplifting r&b muzakje ertussen. "The strength to stand alone, the power of not knowing and letting go" Een film is maar zo goed als zijn eindgeneriek. Toeschouwers wereldwijd hebben zich destijds blootgesteld aan dit spektakel. Kan je je de schoonheid inbeelden van twee leeghoofdige pubers die op een verloren namiddag Enough kijken in de nederigmakende weelde van een multiplex? Hoe de alchemie van een eenvoudige, doch efficiënte en herkenbare vertelling mogelijks een onverwachte diepgang in hun bestaan creëerde, waar zij tot vandaag nog de vruchten van plukken? De critici die destijds brandhout maakten van Enough, zijn dezelfden die vandaag de hele Disney machinerie normaliseren.
Dat de film 2 uur duurt, vind ik een gedurfde zet. Ofschoon dergelijke speelduur natuurlijk past bij de gentrification van het 'women in peril' genre, ben ik er nu eenmaal van overtuigd dat een simpele thriller niet boeiend kan zijn gedurdende twee uur. Na het kijken van Enough moet ik dienaangaande mijn mening bijstellen. Het is moeilijk te verklaren, maar ondanks plot holes, onlogische wendingen, dode sporen en ander scenaristisch vergif, verveelt de film geen seconde. Misschien heeft het te maken met de speelheids van Lopez als actrice, die een spanningsveld in haar spel houdt dat voortdurend de grenzen van het burleske opzoekt. Of misschien is het toch de opwinding van het nieuwe millenium, voelbaar in elke frame van Enough. We baden werkelijk in het optimisme van een nieuwe tijd. De openingssetting, een kleurrijke diner met giechelende serveuses, komt zo dicht bij het aards paradijs als we ooit zullen geraken. Ondertussen wordt de film herontdekt op Netflix, waar hij samen met een aantal andere nietszeggende Hollywood megaproducties uit zijn tijd ('Hush', 'The Glass House', 'Trapped') als een exclusief luxegoed staat te fonkelen. Gestuwd door een herhalend algoritme, blijft Enough zichzelf heruitvinden. Laten we dit meesterwerk vieren tot het einde der tijden.

blondiefilmfreak
-
- 748 berichten
- 353 stemmen
Jennifer lopez in een ijzersterke rol.
Girl power in optima forma

hatebreeder
-
- 994 berichten
- 797 stemmen
Nu net voor het eerst deze film gezien. Wat dan bij het kijken ervan gelijk opvalt is dat de film inmiddels wat verouderd aanvoelt. De film is ook wat trager dan dat we tegenwoordig gewend zijn. Toch heb ik me aardig kunnen vermaken met deze film. Acteerwerk was ook best wel aardig te noemen.
3*
Gerelateerd nieuws

In de ban van 'Baby Reindeer' op Netflix? Deze films blijven ook obsessief met je bezig
Bekijk ook

Leaving Normal
Drama / Komedie, 1992
Geen reacties

Coma
Thriller / Mystery, 1978
90 reacties

A Dog's Way Home
Avontuur / Familie, 2019
41 reacties

Selena
Biografie / Drama, 1997
30 reacties

Bordertown
Thriller / Drama, 2006
136 reacties

Out of Sight
Misdaad / Komedie, 1998
167 reacties
Gerelateerde tags
serveersterman vrouw relatieviolent husbandself-defenseviolence against womenmarry rich abusive husband
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API

© 2025 MovieMeter B.V.