ad
  • 8.077.994 stemmen

Color of Night (1994)

Thriller / Erotiek | 121 minuten / 140 minuten (director's cut)

Genre: Thriller / Erotiek

Speelduur: 121 minuten / 140 minuten (director's cut)

Geregisseerd door: Richard Rush

Met onder meer: Bruce Willis, Jane March en Rubén Blades

Releasedatum: 19 augustus 1994

Over Color of Night

"In the heat of desire, love can turn to deception. Nothing is what it seems when day turns into night."

Wanneer hij per ongeluk een patiënt tot zelfmoord leidt geeft psycholoog Bill Capa zijn praktijk op. Om met zichzelf in het reine te komen bezoekt hij een oude collega, Bob Moore, die vervolgens vermoord wordt. De zoektocht naar de moordenaar leidt Capa naar een aantal psychologisch verwarde patiënten van Moore. Even belangrijk is echter de relatie die zich ontwikkelt tussen Capa en de mysterieuze Rose.

imageimage

avatar van Joyy

Joyy

nou nou zo goed ist nou ook weer niet

bekeken als 'foute' film waardeer ik hem iig meer

speranza

Wow! Dit is een heerlijke film! Jane March spat van het scherm af!

kramersietse

Bruce Willis wet! Wat een slap verhaal, hij moet een joekel hebben gezien eerdere uitspraken van zijn ex Demi Moore, maar zelfs die bleef slap. Met zo'n jong dingetje mag dat natuurlijk niet he.

Die zwembadscene was wel aardig, en ze zag er inderdaad heerlijk uit, maar om daar een budget tegenaan te gooien met zo'n slecht verhaal, jammer.

In zijn beginjaren had die Willis toch ook al pornodingetjes gedaan, mist ie het ofzo?

speranza

Porno is heel iets anders dan erotiek. Het is zeer vervelend dat deze twee genres die werkelijk niets met elkaar te maken hebben met elkaar vermengd worden. Erotiek is heel mooi. Porno is kil.

avatar van Karl van H.

Karl van H.

Deze film is heus niet zo slecht als af en toe beweer wordt. Ja, het verhaal hangt van absurde onzinnigheden aan elkaar, de dialogen zijn lachwekkend slecht, de acteerprestaties zijn wisselend (Henrikson en Dourif deden het nog best aardig), de muziek maakt bepaalde scènes nog lachwekkender dan ze al waren - die zwoele muziek tijdens de seksscène als toppunt -, de locatie waar de film zich afspeelt is zo lelijk als de pest... maar leuk is het wel. Toegegeven, als serieuze thriller slaat Color Of Night natuurlijk nergens op, maar neem je het geheel met een korreltje zout, dan is het simpelweg een leuke en vermakelijke film om eens een keertje gezien te hebben. Color Of Night is nou wat je noemt een goede slechte film.

kramersietse

Wel als ie gewoon in de 'adult business' is begonnen hoor. Toen was ie wel heel jong, maar toch.

Ik snap ook nog wel het verschil tussen Erotiek en Porno, vertel mij wat haha.

Vintage schreef:

is dit niet die film dat hollywood zo geschokt was omdat Bruce Willis een meisje werkelijk had geneukt, of gepenetreerd zal ik maar zeggen.

Dat moet ook in een erotische film.

Al DeNiro schreef:

Goede thriller met een paar pikante scenes.

Lage waarderingen zijn lachwekkend.

Theunissen

Over deze film was destijds veel ophef omdat Bruce Willis naakt zwom in het zwembad en je zijn Willie zag. De film werd ook destijds afgekraakt maar ik vond het best een leuke thriller die zelfs regelmatig boeiend was. De erotiek in deze film stelt overigens weinig voor en je moet er ook niet veel van verwachten. Bruce Willis speelde goed en Jane March was wel een fraaie verschijning.

gauke

'n Beetje erotisch en slecht geregisseerd, deze psychologische thriller. Het dunne en haperende verhaal over een psychiater, zijn patiënten en een moordzaak kent veel dode fases, gaat nergens heen (er wordt wat afgeluld) en is met 140 minuten veel te lang, al wordt ie tegen het einde wel spannender en interessanter. Bij een aantal scènes had ik het idee dat de film zichzelf jammerlijk serieus neemt. Ook de cast is niet bepaald op dreef; opmerkelijk is dat Bruce Willis veertig was toen de film werd opgenomen en zijn tegenspeelster Jane March 21 (maar ze lijkt eerder 16). Je zit dus maar te wachten op die ene zwembad-seksscène en warempel een paar keer komt de penis van Willis kort in beeld. Alle ophef was, zoals te verwachten viel, niet meer dan een storm in een glas water.

avatar van Eraser2

Eraser2

Ik weet dat ik als kleine puber nogal onder de indruk was van de zwembadscène. Binnenkort deze dan maar eens herzien, al schrikt de lange speelduur wel af.

avatar van FlorisV

FlorisV

Wat me bijstaat van deze film is de totaal absurde ontknoping waarin het jongetje van de praatgroep met die bril en dat rare haar een meisje blijkt te zijn. Dat was erg slecht gedaan en voor het verhaal sloeg het ook nergens op.

avatar van stratmans

stratmans

bruce willis ok, de zotte ook goed geacteerd

avatar van hasanordek

hasanordek

De al suïcidale client van psycholoog Willis krijgt van hem een iets te ruwe behandeling en pleegt voor zijn ogen zelfmoord. Hierdoor heeft Willis een selectieve kleurenblindheid ontwikkeld voor de kleur rood.

Hierdoor gaat Willis naar een bevriend psycholoog in Los Angeles om daar in behandeling te gaan. Deze bevriende psycholoog wordt vermoord. De politie agent Blades denkt dat de dader uit die groep komt. Willis neemt de behandeling van het groepje over om en passant ook als amateur detective te werk te gaan.

De film is uitgekomen in de tijd dat films als Basic Instinct populair waren. Dat is aan deze film heel goed te merken. De erotische scènes zijn behoorlijk expliciet, lang en onnodig, maar niet veel.

Als inspiratie voor het verhaal heeft men gekeken naar Hitchcock. Denk daarbij aan de films Vertigo en Psycho. Helaas niet van hetzelfde niveau. Sterker nog, het verhaal slaat eigenlijk helemaal nergens op. De personages slaan ook nergens op.

Om aan het verhaal van de film een goed eind te draaien, komen er plot twists die je met alle beste bedoelingen niet goed kunt praten. Het is jammer, want de acteurs doen hun stinkende best. De regie daarentegen is echt belabberd.

Desondanks heb ik mij best vermaakt met deze film. Het is verre van een goede film, maar ik was benieuwd hoe de film zou gaan afronden. De afronding slaat helemaal nergens op. Het komt heel gekunsteld over.

avatar van hasanordek

hasanordek

Overigens ben ik ook geïnteresseerd naar het verhaal van de wat obscuurdere acteurs, zoals bijvoorbeeld Paul L. Smith. Over hem ben ik een documentaire/interview tegengekomen. Dat was heel interessant.

Hetzelfde zou ik over Jane March willen vinden. In deze film was ze al jong en speelde ze een gewaagde rol. Maar in The Lover was ze jonger en speelde ze bijkans een gewaagdere rol.

Kent iemand een vergelijkbare documentaire/interview over deze actrice?

avatar van goongumpa

goongumpa

Vermakelijke, bij wijlen hilarische miskleun. Vooral kunnen lachen om hoe Bruce Willis plots tegen zichzelf de gebeurtenissen begint te becommentariëren, als een soort wandelende voice-over. Ook onnavolgbaar wat die inspecteur - geweldige rol - allemaal uitkraamt. Bijvoorbeeld: "You stick your dick in a barrel of barracudas once, maybe you won't lose it. You leave it in there, it's gonna get chewed off at the root".

Leuke cast, met Dourif en Henriksen in grote bijrollen. Niet kijken als je een spannende thriller zoekt (je ziet de twist van mijlenver aankomen), maar zeker grappige camp.

avatar van shrink

shrink

Ik ben verbaasd over de slechte scores. Het laatste half uur is fenominaal. Jane March is fantastisch!