Color of Night (1994)

Thriller / Erotiek
121 minuten / 140 minuten (director's cut)

geregisseerd door Richard Rush
met Bruce Willis, Jane March en Rubén Blades

Wanneer hij per ongeluk een patiënt tot zelfmoord leidt geeft psycholoog Bill Capa zijn praktijk op. Om met zichzelf in het reine te komen bezoekt hij een oude collega, Bob Moore, die vervolgens vermoord wordt. De zoektocht naar de moordenaar leidt Capa naar een aantal psychologisch verwarde patiënten van Moore. Even belangrijk is echter de relatie die zich ontwikkelt tussen Capa en de mysterieuze Rose.

nou nou zo goed ist nou ook weer niet

bekeken als 'foute' film waardeer ik hem iig meer

speranza
Wow! Dit is een heerlijke film! Jane March spat van het scherm af!

kramersietse
Bruce Willis wet! Wat een slap verhaal, hij moet een joekel hebben gezien eerdere uitspraken van zijn ex Demi Moore, maar zelfs die bleef slap. Met zo'n jong dingetje mag dat natuurlijk niet he.

Die zwembadscene was wel aardig, en ze zag er inderdaad heerlijk uit, maar om daar een budget tegenaan te gooien met zo'n slecht verhaal, jammer.

In zijn beginjaren had die Willis toch ook al pornodingetjes gedaan, mist ie het ofzo?

speranza
Porno is heel iets anders dan erotiek. Het is zeer vervelend dat deze twee genres die werkelijk niets met elkaar te maken hebben met elkaar vermengd worden. Erotiek is heel mooi. Porno is kil.

avatar van Karl van H.
Deze film is heus niet zo slecht als af en toe beweer wordt. Ja, het verhaal hangt van absurde onzinnigheden aan elkaar, de dialogen zijn lachwekkend slecht, de acteerprestaties zijn wisselend (Henrikson en Dourif deden het nog best aardig), de muziek maakt bepaalde scènes nog lachwekkender dan ze al waren - die zwoele muziek tijdens de seksscène als toppunt -, de locatie waar de film zich afspeelt is zo lelijk als de pest... maar leuk is het wel. Toegegeven, als serieuze thriller slaat Color Of Night natuurlijk nergens op, maar neem je het geheel met een korreltje zout, dan is het simpelweg een leuke en vermakelijke film om eens een keertje gezien te hebben. Color Of Night is nou wat je noemt een goede slechte film.

kramersietse
Wel als ie gewoon in de 'adult business' is begonnen hoor. Toen was ie wel heel jong, maar toch.

Ik snap ook nog wel het verschil tussen Erotiek en Porno, vertel mij wat haha.

Vintage schreef:
is dit niet die film dat hollywood zo geschokt was omdat Bruce Willis een meisje werkelijk had geneukt, of gepenetreerd zal ik maar zeggen.
Dat moet ook in een erotische film.

Al DeNiro schreef:
Goede thriller met een paar pikante scenes.

Lage waarderingen zijn lachwekkend.

Over deze film was destijds veel ophef omdat Bruce Willis naakt zwom in het zwembad en je zijn Willie zag. De film werd ook destijds afgekraakt maar ik vond het best een leuke thriller die zelfs regelmatig boeiend was. De erotiek in deze film stelt overigens weinig voor en je moet er ook niet veel van verwachten. Bruce Willis speelde goed en Jane March was wel een fraaie verschijning.

'n Beetje erotisch en slecht geregisseerd, deze psychologische thriller. Het dunne en haperende verhaal over een psychiater, zijn patiënten en een moordzaak kent veel dode fases, gaat nergens heen (er wordt wat afgeluld) en is met 140 minuten veel te lang, al wordt ie tegen het einde wel spannender en interessanter. Bij een aantal scènes had ik het idee dat de film zichzelf jammerlijk serieus neemt. Ook de cast is niet bepaald op dreef; opmerkelijk is dat Bruce Willis veertig was toen de film werd opgenomen en zijn tegenspeelster Jane March 21 (maar ze lijkt eerder 16). Je zit dus maar te wachten op die ene zwembad-seksscène en warempel een paar keer komt de penis van Willis kort in beeld. Alle ophef was, zoals te verwachten viel, niet meer dan een storm in een glas water.

avatar van Eraser2
Ik weet dat ik als kleine puber nogal onder de indruk was van de zwembadscène. Binnenkort deze dan maar eens herzien, al schrikt de lange speelduur wel af.

avatar van FlorisV
Wat me bijstaat van deze film is de totaal absurde ontknoping waarin het jongetje van de praatgroep met die bril en dat rare haar een meisje blijkt te zijn. Dat was erg slecht gedaan en voor het verhaal sloeg het ook nergens op.