• 155.327 films
  • 9.292 series
  • 27.638 seizoenen
  • 604.160 acteurs
  • 345.929 gebruikers
  • 8.758.096 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Hunted (2003)

Actie | 94 minuten
2,64 939 stemmen

Genre: Actie

Speelduur: 94 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: William Friedkin

Met onder meer: Tommy Lee Jones, Benicio Del Toro en Connie Nielsen

IMDb beoordeling: 6,0 (49.120)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 5 juni 2003

  • On Demand:

  • Videoland Bekijk via Videoland
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

    Heb je nog geen account bij Jacks.nl? Dan wordt in samenwerking met MovieMeter je eerste storting verdubbeld tot 100 euro! Jacks Claim je welkomstbonus van €100,- bij Jacks.nl
  • Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Hunted

"Some men should not be found."

Voormalig militair overlevings-expert L.T. Bonham gaat samenwerken met FBI-agente Abby Durrell om de getrainde huurmoordenaar Aaron Hallam op te pakken. Deze neemt de 2 echter mee in een kat-en-muis spel waarin hij zijn achtervolgers telkens een stap voorblijft.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Abby Durrell

Irene Kravitz

Ted Chenoweth

Harry Van Zandt

Loretta Kravitz

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van m1701

m1701

  • 1824 berichten
  • 2193 stemmen

film was best aardig.... alleen duurde op een gegevenmoment best lang.

En de eerste vecht samen vanhen samen was wel lachwekkend

Verhaal zelf niet verkeerd

3*


avatar van missl

missl

  • 3868 berichten
  • 5139 stemmen

Ach ja gewoon een actiefilmpje, kat en muisspel. Benicio Del Toro speelt best eng, hij kijkt eng en hij doet eng. Filmpje kijkt wel lekker weg en er is gebruik gemaakt van mooie locaties.


avatar van Shinobi

Shinobi

  • 4110 berichten
  • 2449 stemmen

"I made him what he is, I can stop him."

Dit is een mislukte combinatie van The Fugitive (1993) en First Blood (1982).

Qua verhaal is het erg rommelig van opzet; de 'samenzwering' tegen Aaron Hallam wordt gewoonweg niet uitgewerkt en het blijft tot het einde onduidelijk. Naast het feit dat de vele plotgaten en continuïteitsfouten zich al gauw laten zien. Hierbij krijg je als kijker te maken met een ongemotiveerde Tommy Lee Jones en Benicio Del Toro kun je beschouwen als een miscast.

Dan zou je denken dat het met het kat-en-muisspel wel goed zit in 'The Hunted', helaas is dat ook spanningsloos te noemen. Weliswaar zitten er een aantal vermakelijke actiescènes tussen, maar door de slordige montage komt het niet helemaal over. Gelukkig zijn enkele locaties nog het aanzien waard.

Al met al een vrij inspiratieloze actiefilm om z.s.m. te vergeten.

Dikke 1,5 sterren.


avatar van Brabants

Brabants

  • 2541 berichten
  • 1891 stemmen

Onbegrijpelijke lage score krijgt deze sterke actiefilm van William Friedkin. Deze film kent het kat-en-muis spel als geen ander en is hiermee zinderend als we spreken over een jacht tussen meester en pupil. Er wordt op een hoog tempo de jacht geopend en aan actie hierbij zeker geen gebrek. De karakters ontwikkelen zichzelf fascinerend en worden door Tommy Lee Jones en Benicio Del Toro sterk gestalte gegeven. Het gevoel dat je als kijker haast sympathie krijgt voor de huurmoordenaar en met hem begint mee te leven werkt voor mij sterk. De film kent technisch zeker mankementen, maar over het algemeen is dit een hele sterke film.


avatar van 606

606

  • 23728 berichten
  • 11624 stemmen

Ik blijf het een gave film vinden die te laag wordt beoordeeld hier.


avatar van Onderhond

Onderhond

  • 86940 berichten
  • 11535 stemmen

Tegenvallend.

Niet omdat ik er vooraf zo veel van verwachtte, wel omdat het eerste half uur best te doen was. Ik zat toen helemaal klaar voor een showdown tussen Del Toro en Jones in het bos, met het bos zelf als derde personage. Geweldige locaties waar de twee heren zich perfect zouden kunnen uitleven.

Maar de film besliste daar anders over. Friedkin neemt z'n cast mee naar een nogal kille stad en gooit het hele eerste half uur te grabbel. Jones was leuk als oude boswachter, maar als knokige stadspadvinder komt hij eerder belachelijk over. De achtervolgingen in de stad zijn ook niet echt op niveau, de one-on-one actiescenes nog minder.

Het is jammer om de film langzaam te zien wegglijden, want het eerste deel vond ik best potentieel hebben. Maar dat heb ik wel met meer Friedkin films. Er zit altijd wel een goede film in verscholen, maar het komt er nooit echt uit.

2.0*


avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

  • 1531 berichten
  • 833 stemmen

Hele goede actie / avonturen film, zit idd een klein beetje Rambo achtige dingen in deze film, maar toch is deze wel weer anders.

Goede en spannende achtervolgingen en mooie beelden, eind gevecht was ook prima.


avatar van Gang_Star

Gang_Star

  • 6837 berichten
  • 3401 stemmen

Vermakelijke actiefilm die vooral doet denken aan The Fugitive, en nu eveneens met Tommy Lee Jones. Zijn rol doet eigenlijk denken aan eerder genoemde film, maar nu gaat hij achter Benicio del Toro aan (beide zetten een rol naar behoren neer). Met genoeg actie en spanning is dit een vermakelijke, maar tegelijkertijd ook standaard actiefilm.


avatar van frans123

frans123

  • 3356 berichten
  • 855 stemmen

`Niks bijzonders actiefilm, waarin ik Jones te oud vind om serieus partij te geven tegen Hallam. `Kijkt lekker weg filmpje,maar stel je er niks van voor. Dertien in dozijn actiefilm. `Now you see me , now you dont... `kat en muisspel. Gaaaaaaaaap.....


avatar van nadrin

nadrin

  • 1208 berichten
  • 1243 stemmen

Helemaal nog niet gedateerd. Goede film


avatar van Redlop

Redlop

  • 8962 berichten
  • 3566 stemmen

B-filmscript met A-acteurs. Veelbelovend begin dat clichématig inzakt. Een lachwekkend versus gênant moment wanneer Del Toro omringd door (water)politie van een brug in een rivier springt en daarna totaal spoorloos is. Een scene die probeert te lijken op de beroemde waterdam-scene in The Fugitive maar dan ontdaan van alle mogelijke geloofwaardigheid.

2,5*


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12252 berichten
  • 5170 stemmen

Het slaat ook serieus nergens op dat hij eerst omhoog klimt om daarna naar beneden te springen. Waarom niet meteen springen?


avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

  • 1531 berichten
  • 833 stemmen

Vandaag herbekeken, goede vermakelijke avonturen/actie film! Leuke achtervolgingen en een goed eind


avatar van Barry83

Barry83

  • 711 berichten
  • 688 stemmen

Matige film, iets teveel onzin allemaal.


avatar van IH88

IH88

  • 8037 berichten
  • 3026 stemmen

“If you cross this line, you better be ready to kill me."

Een kat en muisspel tussen Tommy Lee Jones en Benicio Del Toro, wat kan er mis gaan? Wel, een verschrikkelijk slecht script met een rommelige, warrige en onlogische opbouw doet The Hunted de das om. De besneeuwde natuur en twee aardige vechtscènes tussen Jones en del Toro zijn de hoogtepunten. Maar voor de rest is The Hunted een totaal mislukte film die nergens indruk maakt.


avatar van stekman

stekman

  • 103 berichten
  • 62 stemmen

Nog nooit zo'n ongeloofwaardige achtervolging gezien. De omgeving maakt dat de film een halve punt omhoog gaat.


avatar van FlorisV

FlorisV

  • 1558 berichten
  • 634 stemmen

Matig. Een veelbelovend gegeven waar veel te weinig mee wordt gedaan. Allereerst wordt het gereduceerd tot een poepsimpele, ordinaire klopjacht, waarbij we eigenlijk maar weinig meekrijgen van het natuurschoon in Oregon. Psychologische diepgang is er ook amper terwijl de relatie tussen de 2 toch potentieel biedt voor wat meer dialoog tussen de twee. Je krijgt ook nooit te zien of horen wat er in de brieven stond. Nu hoeven de misdaden van del Toro niet goedgepraat te worden maar de film doet wel heel weinig met het gegeven van iemand die eerst tot moordmachine wordt gemaakt en waarbij vervolgens het uitknopje beschadigd raakt. Een monster dat eerst gecreeerd wordt en vervolgens vernietigd moet worden. Natuurlijk is dat een beroepsmatig risico voor een militair maar de film gaat volledig voorbij aan de tragiek ervan, ook al zien we wel zijn gezin even. De motivatie van Jones blijft ook volstrekt onduidelijk. Wil hij del Toro echt redden, het lijkt er wel op, want waarom riskeert hij zijn leven, maar waarom zoekt hij dan niet meer een dialoog op, of een manier om del Toro bewusteloos te maken (ze hadden hem ook een pijltjesgeweer kunnen geven) want daar waren wel een aantal kansen op?

Nu is dat gebrek aan diepgang op zich prima voor een spannende actiethriller maar de actie weet niet te overtuigen, het camerawerk schiet tekort en spannend wordt het echt nooit. Er zitten nogal wat ongeloofwaardigheden in. Een greep:
-op een metro springen, met de blote handen wat van het dak afslopen en dan in het daarmee gemaakte gat springen;
-met een been aan een touw vastgebonden een metertje of 50 naar beneden vallen en niets breken;
-een mes door de biceps krijgen en daarna dezelfde arm gewoon gebruiken.


Jammer, jammer.


avatar van blurp194

blurp194

  • 3976 berichten
  • 3262 stemmen

Miskleun.

Er klopt gewoon zo veel niet aan deze film. De intro - zowel het stuk in Joegoslavie als in Canada - hangt er maar een beetje raar bij. Het karakter van Del Toro is zo onlogisch als wat - van de eerste gebeurtenissen af al eigenlijk. En dan Jones nog - wat probeert hij eigenlijk te doen, en is hij niet veel te oud om geloofwaardig te zijn tegenover Del Toro als het op matten aankomt. En dan nog zo'n er met de haren bijgesleept love interest, en nog met een schattig kindje ook natuurlijk.

Het is dat het allemaal wel met redelijk wat vaart gebracht wordt, en dan blijft de suspension of disbelief wel voldoende suspended. Maar het verhaal rammelt gewoon echt te hard, en er zijn teveel ongeloofwaardige acties, en daar krijg je dan achteraf alsnog de rekening wel voor.

Toch ook wel een paar mooie beelden - Jones die achterop de tram springt en het ruit bewasemt. Ook dat klopt natuurlijk niet heel erg - het is daar niet het goeie weer voor. Maar wel een mooi beeld.


avatar van Lebarron

Lebarron

  • 1021 berichten
  • 702 stemmen

Een film met goede bedoelingen begint maar uitdraait op een sof. Benicio Del Toro speelt Delta Force Soldaat Aaron Hallam. Hallam heeft te veel ellende gezien en daar door PTSD opgelopen en dat in dusdanige mate dat hij begint door te draaien. De openingscene in Bosnia is gruwelijk goed. Je begrijpt direct dat hij getraumatiseerd is na het zien van die beelden. Wanneer hij twee jagers ziet valt hij ze aan en dood ze met zijn mes. Er komt een klopjacht geleidt door de FBI en ze schakelen zijn oude instructeur L.T. Bonham in om te helpen. Waar de film eerst lijkt op een kopie van First Blood loopt hij uit op een vreemde climax die mij een nare bijsmaak opleverde. Waar Rambo nog de tragische anti-held was waar je vooral intens medelijden mee had zegt men over Hallam letterlijk dat hij dood beter af is. Dat is misschien ook wel zo maar waarom dan niet klinisch middels een schot? Nee het moet middels een mesgevcht tussen Hallam en Bonham! Dit mesgevecht komt op mij over dat ze van iets tragisch iets spectaculairs proberen te maken. Ook daarna geen greintje respect voor Hallam middels begrafenis met een vlag op de kist. Alsof hij een wegwerpproduct was maar hij was ook een mens. Dit einde voelt als een trap in het kruis voor een ieder die ooit gedient heeft. Natuurlijk was niet alles geweldig aan deze film, zeker niet! Normaal wil ik wel door de vingers zien maar het einde verpest de film volledig voor mij. Zo ga je niet met veteranen om!


avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

  • 2683 berichten
  • 1941 stemmen

Kruising van Rambo en The Fugitive die vroeger al geen indruk maakte en dat nog steeds niet doet.

Een bij aanvang prima verhaal krijgt vorm met de door PTSS geteisterde veteraan, die na de meest verschrikkelijke dingen gezien te hebben, het padje een beetje kwijt is. Een van zijn voormalige instructeurs wordt van stal gehaald om te adviseren, maar lijkt na verloop de enige kracht die de losgeslagen veteraan tot stilstand kan brengen.

Friedkin doet een dappere poging iets van dit product te maken en slaagt daar heel soms best nog wel in qua locaties, camerastandpunten en onheilspellende muziek. Best prima soms. Het is echter de rest van de film en karakter/dialoog technisch die door het ijs zakt. De zogenaamde oorlogsscene in het begin doet al bijna pijn aan de ogen, zo overdreven en onwerkelijk, maar zal vooral als doel hebben te tonen waar een veteraan aan blootgesteld wordt en last van kan hebben. De film faalt vooral daarna op het gebied van karakters. Waar Jones en Del Toro zekerheidjes behoren te zijn wordt er bitter weinig met de mannen gedaan en krijgen zowel Hallam als Bonham totaal geen diepte. Na een uur en kwartier valt zowaar eindelijk eens klare taal en een dialoog die er toe doet. Dan is er nog het bizarre uithoudingsvermogen van Jones die lopend Del Toro tot twee keer toe bijhoudt terwijl de laatste op een fiets of in een auto zit. Iemand trouwens ook opgevallen dat de achtervolgingsscène start in de regen, met druppels op de ramen en plassen op de weg, en dat een montage later de zon schijnt en alles droog is?

Nee, The Hunted is ondanks een aardig concept, met PTSS en doofpot, een tegenvaller waar zelfs Friedkin noch Jones en Del Toro weinig meer van kan maken. En dat ligt nog het meeste aan de fletse en totaal niet boeiende karakters, hier was toch echt wel wat meer van te maken geweest.


avatar van cinemanukerke

cinemanukerke

  • 879 berichten
  • 652 stemmen

De camouflagetechnieken van Friedkin. Zijn carrière heeft een hobbelige pad gevolgd. Vanaf de jaren ’90 kreeg hij bijna geen werk en nam ook noodgedwongen enkele studio projecten aan. The hunted is er één van maar Friedkin maakt nooit hapklare Hollywood. Op het eerste zicht is deze actie adventure flick een formule film maar net als spoorzoeker Tommy Lee Jones zoeken we naar hints die vertellen wat verborgen zit.
De bad guy is een getormenteerde, verwarde oorlogsheld. Een slachtoffer. Dat maakt Friedkin al duidelijk in de (volgens mij fantastische) intro , een in geel/oranje tint gefotografeerde inferno waarin Del Toro door het beleven van zinloos geweld van een oorlog mentaal onderuit zal gaan. Er is geen goed of slecht in een oorlog.
Op het einde in The hunted is de confrontatie tussen good guy en bad guy is niet zo maar een duel. Het is vader tegen zoon. Uiteindelijk wordt de zoon vermoordt en Jones die wenend bij het lichaam van Del toro zit. Friedkin had dan ook dit einde reeds voorspeld in de allereerste minuut van de film. We horen de eerste strofe van de Bob Dylan song Highway 61 revisited door Johnny Cash verwerkt in zijn song The man comes around. De Bijbelse verwijzing van Abraham (en breder Kain en Abel) zit dus in het ganse verhaal meer nog daarover gaat het.
Achtervolgingen en metro, Friedkin heeft er iets mee en ook hier maakt hij (alweer volgens mij) een knappe sequentie. De stad gefilmd en beleeft als een jungle. De spoorzoeker gebruikt dezelfde technieken om Del Toro te vinden en Del Toro gebruikt dezelfde technieken om zich te verstoppen/camoufleren. Zo kun je Del Toro spotten vb onderaan beeld links of rechts wanneer Jones voorbij komt rennen. De metafoor van urban jungle.
Toch blijft de film steken op goede middelmatigheid want het scenario gaat af en toe flink uit de bocht, andere personages (alle politieagenten in feite) zijn meer plotelementen dan mensen en een achtervolging als hoofdlijn is steeds mager maar Friedkin is toch maar iedereen die dacht een standaard actie film te krijgen te slim af.


avatar van des1

des1

  • 1659 berichten
  • 952 stemmen

Als er één acteur getypecast is als een agent die op zoek is naar een crimineel, dan is het Jones wel. Deze film, de twee fims waarin ie een U.S. Marshall speelt, No Country for Old Men, Double Jeopardy waarin ie Ashley Judd achterna zit... Meer nog?


avatar van AniSter

AniSter

  • 1727 berichten
  • 1310 stemmen

Om met het beste te beginnen: Johnny Cash!

Matige film met een rommelig en onduidelijk verhaal. Hier en daar wat mooie actie behalve de man tot man gevechten: te onwaarschijnlijk. Dat was ook van toepassing op het laatste gedeelte waarin Hallam er op zeer korte tijd in slaagde om diverse boobytraps te installeren en zelfs een smederij te beginnen. Hoe krijg je het verzonnen om zo'n domme elementen te gebruiken. Helaas, ik heb veel betere films gezien: van zowel Jones als van Del Toro.


avatar van Basto

Basto

  • 9497 berichten
  • 6662 stemmen

Friedkin’s Rambo

Net als in First Blood gaat het hier over een ex-commando die zich terugtrekt in de bossen en iedereen die op hem jaagt uitschakelt. Maar Friedkin is niet van het halfslachtige werk, dus de bodycount is vele malen hoger en Del Toro maalt er ook niet om of zijn achtervolgers goed of fout zijn. Hij is gewetenloos en heeft niet het beste voor met het menselijk ras. Ook hier moet zijn oude commandant (Jones) erbij gehaald worden om m op te sporen en uit te schakelen. Het is aanleiding voor een fantastisch kat en muis spel en bij vlagen ook reten spannend. Later verplaatst het strijdtoneel zich naar de grote stad. Daar verliest de film soms zijn geloofwaardigheid. Het lijkt wel of Del Toro zijn achtervolgers niet wil afschudden, want na elke ontsnapping duikt hij weer in hun nabijheid op. Ook vind ik Lee Jones iets te oud om nog een waardig tegenstander te kunnen zijn. Maar dat zijn twee kleine minpuntjes op een verder uitstekende jachtfilm.

4*


avatar van Peter Pan

Peter Pan

  • 236 berichten
  • 487 stemmen

Neem First Blood, klein beetje Fugitive/US Marshals er bij en een vleugje Predator, even goed husselen en je hebt First Blood 2003!

Normaal zou je zeggen een "slap aftreksel", maar omdat de bovengenoemde films toppers zijn, blijft er door die elementen toch nog een redelijke goede actie-thriller over en zeker wanneer je Tommy Lee Jones en Del Toro de hoofdrollen geeft.

De start van de film is direct hard en geweldadig, waardoor meteen duidelijk wordt wat de psychische toestand van Hallam is.

Het inschakelen van Bonham en de klopjacht die volgt had zomaar een verlengde kunnen zijn van The Fugitive/US Marshals en wanneer Bonham gewoon "Samuel Gerard" had geheten had dit uitstekend gepast.

Wel zou er met wat meer speelduur, iets meer rust en nog meer spanning kunnen komen in de film en had er meer ruimte geweest voor het "ontsnappen, verstoppen en overleven" van Hallam.
Nu volgde alles zich in een rap tempo op, dat was jammer, maar verder niet storend.

Wat wel ietsje stoorde was hoe het uiterlijk van de rol van Tommy Lee Jones was weergegeven. een iets wat oudere man met baard die in z'n nette overhemdje, de strijd aan gaat met een jonge afgetrainde ex-militair. Weliswaar door hem zelf getraind, dus dat zou in z'n voordeel werken, maar een iets vlotter uiterlijk had meer indruk gemaakt!

De film heeft voldoende spanning, genoeg actie, een aantal mooie achtervolgingen en zeker ook een paar mooie mes gevechten, in het bos, in de flashbacks en tegen het einde.

Goed!
8-
3,5*


avatar van jordorientje

jordorientje

  • 409 berichten
  • 335 stemmen

Ik heb echt moeite met films waarbij de “dader” eigenlijk een slachtoffer is, maar deze slachtoffer wordt neergezet als dader.

Dat was ook al met de film “Dont Breathe” zo waarbij 3 idioten besluiten om in te breken bij een blinde man en deze ook aanvallen.Ik zag dat als zelfverdediging, dus ik had 0 medelijden met die 3 inbrekers. Ik hoopte juist de hele film dat ze alle 3 uitgeschakeld zouden worden en vond het daarom geen thriller, maar een heerlijke, vermakelijke actie film.

En bij deze film had ik hetzelfde gevoel: ik had medelijden met Hallam en hoopte de hele tijd dat hij weg zou komen. Hij deed immers niemand kwaad? Hij heeft niemand (zomaar) vermoord. Hij heeft enkel de lui omgelegd die met zwaar geschut voor hem kwamen in het bos. Dus dat zag ik ook als zelfverdediging. Hij had op zijn vlucht zoveel mensen kunnen vermoorden, bijv die man in die tram, maar dat deed ie niet.

Bovendien vond ik het verhaal niet goed uitgewerkt en onafgemaakt, want er was duidelijk meer aan de hand met die hele samenzwering tegen Hallam. Daardoor vind ik hem dus een slachtoffer en denk ik dat ie niet uit was op kwaad.

Jammer dat ze in de film geen ruimte hebben gemaakt voor L.T en dat hij niet heeft doorgevraagd wat er was en wat hem dreef tot die moorden. Dat stuk is dus compleet genegeerd en overgeslagen. Heel irritant, een film zonder plot.


avatar van het lallende kadaver

het lallende kadaver

  • 98 berichten
  • 111 stemmen

het begon wat vaag maar halverwege kwam er aardig wat actie in!


avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

  • 173 berichten
  • 306 stemmen

mooie locaties en best wel aardige film, Tommy Lee is er wel op vooruit gegaan door ouder te worden


avatar van schram101

schram101

  • 16218 berichten
  • 1861 stemmen

Typische 90ies actieflick. Best aardig om eens op te zetten tijdens een regenbui, al heeft het natuurlijk weinig om het lijf. Vrij simpel plotje in een standaard leerling vs oude meester verhaaltje. Tommy Lee Jones barst van het charisma wat meer dan genoeg is, Del Toro stelt wat teleur met zijn nietszeggende rol.

Verder krijgen we een aardig slotgevecht en blijft de film keurig binnen de 100 minuten.

2,5*


avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

  • 5383 berichten
  • 2106 stemmen

Dit begint op zich ijzersterk, met eerst een gruwelijke scène in Kosovo (eigenlijk niet gepast in een standaard actiethriller als dit) en daarna twee jagers die zelf opgejaagd worden, maar daarna wordt de film langzaam maar zeker ongeloofwaardiger en vooral lachwekkender, met Jones die overal maar de voetafdrukken van Del Toro tegenkomt (zelfs in het huis van zijn ex-vriendin ruimt hij zijn modderspoor niet op!) en steeds nog nèt flitsen ziet van Del Toro die nèt niet ver genoeg uit de buurt is. Of zou dat opzet zijn van Del Toro om Jones weg te lokken naar een terrein waar ze op hun gemak hun messengevecht kunnen houden? Niet onmogelijk, maar omdat geen van beiden hier later nog op terugkomt gaat dat er bij mij niet in. Hoogtepunt van de film is dat ze hun achtervolging even onderbreken om onder triomfantelijke muziek messen te smeden en gecompliceerde booby-traps te zetten. Compenserende pluspunten zijn de muziek van Brian Tyler met de effectieve drone eronder, de realistische hoeveelheden bloed die de slachtoffers verliezen, en het feit dat de vechtscènes zonder muziek plaatsvinden, maar dat zijn slechts kleine doekjes voor het bloeden. Misschien dat deze film wat beter uit de verf was gekomen als hij een half uur langer had geduurd en wat meer tijd voor de personages en de plot had genomen, maar aan de andere kant vond ik 90 minuten ook wel weer lang zàt. Van de eerste keer dat ik deze film zag herinnerde ik me nog dat ik hem behoorlijk spannend vond, maar de herziening is een behoolijke tegenvaller geworden.


avatar van JanLo

JanLo

  • 281 berichten
  • 946 stemmen

Redlop schreef:

B-filmscript met A-acteurs. Veelbelovend begin dat clichématig inzakt. Een lachwekkend versus gênant moment wanneer Del Toro omringd door (water)politie van een brug in een rivier springt en daarna totaal spoorloos is. Een scene die probeert te lijken op de beroemde waterdam-scene in The Fugitive maar dan ontdaan van alle mogelijke geloofwaardigheid.

2,5*

Ik geloof dat ik de woorden cliché en geloofwaardigheid meer gezien heb in recensies op moviemeter. Ik durf zelfs te beweren dat het de meest voorkomende uitspraken zijn. Geweldig!