The Hunted (2003)

Actie

geregisseerd door William Friedkin
met Tommy Lee Jones, Benicio Del Toro en Connie Nielsen

Voormalig militair overlevings-expert L.T. Bonham gaat samenwerken met FBI-agente Abby Durrell om de getrainde huurmoordenaar Aaron Hallam op te pakken. Deze neemt de 2 echter mee in een kat-en-muis spel waarin hij zijn achtervolgers telkens een stap voorblijft.

avatar van m1701
film was best aardig.... alleen duurde op een gegevenmoment best lang.
En de eerste vecht samen vanhen samen was wel lachwekkend
Verhaal zelf niet verkeerd

avatar van missl
Ach ja gewoon een actiefilmpje, kat en muisspel. Benicio Del Toro speelt best eng, hij kijkt eng en hij doet eng. Filmpje kijkt wel lekker weg en er is gebruik gemaakt van mooie locaties.

avatar van Shinobi
"I made him what he is, I can stop him."

Dit is een mislukte combinatie van The Fugitive (1993) en First Blood (1982).

Qua verhaal is het erg rommelig van opzet; de 'samenzwering' tegen Aaron Hallam wordt gewoonweg niet uitgewerkt en het blijft tot het einde onduidelijk. Naast het feit dat de vele plotgaten en continuïteitsfouten zich al gauw laten zien. Hierbij krijg je als kijker te maken met een ongemotiveerde Tommy Lee Jones en Benicio Del Toro kun je beschouwen als een miscast.

Dan zou je denken dat het met het kat-en-muisspel wel goed zit in 'The Hunted', helaas is dat ook spanningsloos te noemen. Weliswaar zitten er een aantal vermakelijke actiescènes tussen, maar door de slordige montage komt het niet helemaal over. Gelukkig zijn enkele locaties nog het aanzien waard.

Al met al een vrij inspiratieloze actiefilm om z.s.m. te vergeten.

Dikke 1,5 sterren.

avatar van Brabants
Onbegrijpelijke lage score krijgt deze sterke actiefilm van William Friedkin. Deze film kent het kat-en-muis spel als geen ander en is hiermee zinderend als we spreken over een jacht tussen meester en pupil. Er wordt op een hoog tempo de jacht geopend en aan actie hierbij zeker geen gebrek. De karakters ontwikkelen zichzelf fascinerend en worden door Tommy Lee Jones en Benicio Del Toro sterk gestalte gegeven. Het gevoel dat je als kijker haast sympathie krijgt voor de huurmoordenaar en met hem begint mee te leven werkt voor mij sterk. De film kent technisch zeker mankementen, maar over het algemeen is dit een hele sterke film.

avatar van 606
Ik blijf het een gave film vinden die te laag wordt beoordeeld hier.

Tegenvallend.

Niet omdat ik er vooraf zo veel van verwachtte, wel omdat het eerste half uur best te doen was. Ik zat toen helemaal klaar voor een showdown tussen Del Toro en Jones in het bos, met het bos zelf als derde personage. Geweldige locaties waar de twee heren zich perfect zouden kunnen uitleven.

Maar de film besliste daar anders over. Friedkin neemt z'n cast mee naar een nogal kille stad en gooit het hele eerste half uur te grabbel. Jones was leuk als oude boswachter, maar als knokige stadspadvinder komt hij eerder belachelijk over. De achtervolgingen in de stad zijn ook niet echt op niveau, de one-on-one actiescenes nog minder.

Het is jammer om de film langzaam te zien wegglijden, want het eerste deel vond ik best potentieel hebben. Maar dat heb ik wel met meer Friedkin films. Er zit altijd wel een goede film in verscholen, maar het komt er nooit echt uit.

avatar van xxERWINxx
Hele goede actie / avonturen film, zit idd een klein beetje Rambo achtige dingen in deze film, maar toch is deze wel weer anders.
Goede en spannende achtervolgingen en mooie beelden, eind gevecht was ook prima.

avatar van Gang_Star
Vermakelijke actiefilm die vooral doet denken aan The Fugitive, en nu eveneens met Tommy Lee Jones. Zijn rol doet eigenlijk denken aan eerder genoemde film, maar nu gaat hij achter Benicio del Toro aan (beide zetten een rol naar behoren neer). Met genoeg actie en spanning is dit een vermakelijke, maar tegelijkertijd ook standaard actiefilm.

`Niks bijzonders actiefilm, waarin ik Jones te oud vind om serieus partij te geven tegen Hallam. `Kijkt lekker weg filmpje,maar stel je er niks van voor. Dertien in dozijn actiefilm. `Now you see me , now you dont... `kat en muisspel. Gaaaaaaaaap.....

avatar van nadrin
Helemaal nog niet gedateerd. Goede film

avatar van Redlop
B-filmscript met A-acteurs. Veelbelovend begin dat clichématig inzakt. Een lachwekkend versus gênant moment wanneer Del Toro omringd door (water)politie van een brug in een rivier springt en daarna totaal spoorloos is. Een scene die probeert te lijken op de beroemde waterdam-scene in The Fugitive maar dan ontdaan van alle mogelijke geloofwaardigheid.

Het slaat ook serieus nergens op dat hij eerst omhoog klimt om daarna naar beneden te springen. Waarom niet meteen springen?

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, goede vermakelijke avonturen/actie film! Leuke achtervolgingen en een goed eind

avatar van Barry83
Matige film, iets teveel onzin allemaal.

avatar van IH88
“If you cross this line, you better be ready to kill me."

Een kat en muisspel tussen Tommy Lee Jones en Benicio Del Toro, wat kan er mis gaan? Wel, een verschrikkelijk slecht script met een rommelige, warrige en onlogische opbouw doet The Hunted de das om. De besneeuwde natuur en twee aardige vechtscènes tussen Jones en del Toro zijn de hoogtepunten. Maar voor de rest is The Hunted een totaal mislukte film die nergens indruk maakt.

Nog nooit zo'n ongeloofwaardige achtervolging gezien. De omgeving maakt dat de film een halve punt omhoog gaat.