Antitrust (2001)

Alternatieve titels: Conspiracy.com | > Antitrust <

Thriller / Misdaad

geregisseerd door Peter Howitt
met Ryan Phillippe, Rachael Leigh Cook en Claire Forlani

Milo krijgt een baan aangeboden bij een groot computerbedrijf, om te werken aan een groot satelliet-communicatiesysteem. Als een vriend van hem, die niet voor het bedrijf wilde werken, vermoord wordt, en de code waar hij aan aan het werk was later bij het bedrijf van Milo opduikt, begint hij achterdochtig te worden. Is Gary Winston, z'n baas, wel te vertrouwen?

avatar van Jordy
Wat een draak van een film. De film begint nog redelijk, met de enige positieve punten van de film: Tim Robbins zet een leuke Bill Gates imitatie neer, en de film gaat op een realistische manier om met computers, software en alles wat daar bij komt kijken. Daarna gaat het echter compleet mis. De film is lachwekkend dramatisch (verschrikkelijke close-ups als Milo achter de waarheid komt), voorspelbaar (clichés 6 t/m 32 van het Handboek Voor Spannende Films worden weer uit de kast gehaald) en bovendien wordt de film steeds onrealistischer. De ene computernerd is nog knapper dan de andere (Cook in een dieptrieste rol bijvoorbeeld), en de spanning in de film is van een "zal de floppy gekopieerd zijn voordat de slechterikken binnenkomen?"-niveau. Vermijden deze film, 1 ster.

neo (crew)
hele slechte film,waarin claire forlani het enige lichtpuntje is.1 1/2 ster

lindastuurman
Heb 'm in het vliegtuig gezien. Niet echt veel aan en een beetje over-the-top.

avatar van StuF
oeps.. volgens mij ben ik genept
jaaa zegt die gast van de videotheek: 'deze MOET je huren! leg southpark maar weer weg die heb je toch al eens gezien' pakt ie dat ding uit t rek en rekend al vast voor ons af! eikel!

Vond het wel een leuke film om naar te kijken. Zat ook wel een leuk verhaal in. Ik vond deze film prettiger te kijken dan Swordfish (saai).

avatar van NERD
uhh....wat heeft deze film te maken met Swordfish?

avatar van Ramon K
En waarom 5 sterren voor een "wel leuke film"???

geeen moer aan zeg ik je

Een van de betere 'straight-to-video'films van de laatste tijd. snel en vermakelijk. best de moeite waard

Mza
Al een stuk beter dan Hackers maar nog steeds niet voldoende.

zéér spannende thriller over een microsoft achtig verhaal. goed plot. van het begin tot het eind spannend... aanrader!

Een gewone bekijk-het-op-een-vrije-avond-als-je-niets-beter-te-doen-hebt film. Best wel eens leuk om naar te kijken. Vooral Rachael Leigh Cook (Lisa), best wel een knap meske.

Ach, ik vond hem best aardig. *** voor de moeite.

avatar van wackyboy
Ik zat me in het begin een beetje te ergeren aan de al genoemde cliche's in deze film, maar gaandeweg werd ik toch in dit conspiracy theory verhaaltje meegezogen en daar krijgt een film voor mij altijd wat extra punten voor.
Ryan Philippe ziet er alleen altijd uit als een uit zijn krachten gegroeid cherubijntje. Is deze dude wel echt, of komt hij zelf uit de computer? Verder vind ik zoveel product placement in een film die een soort van integere boodschap probeert over te brengen (Gary loopt secondenlang pontificaal in beeld uit een bus Pringles te kanen en die Pepsi automaat is ook wel steeds erg prominent in beeld) wel weer een beetje hypocriet, maar goed; ze kregen het budget zeker niet helemaal rond.
Gezien het feit dat deze film me maar 1 euro gekost heeft (Video Europa gooide een stapel ex rentals in de aanbieding) toch voldoende waar voor m'n geld.

Best wel vermakelijk filmpje, met Robbins als een erg leuke Gates-man (hij lijkt er zelfs op). 3*

avatar van bioscoopzaal
Nog wel een vermakelijk filmpje, maar een beetje rommelig en niet erg geloofwaardig. We leuk om al de acteurs zo vlot te zien jongleren met het computerjargon.

De dvd-versie die ik gezien heb, ging trouwens gebukt onder de mogelijk nog suffere titel "Conspiracy.com".

2.5 sterren.

avatar van V
V
Aardig filmpje met een hele sterke Robbins, maar vaak nogal ongeloofwaardig. Die jongedame links op de poster is trouwens erg aantrekkelijk 3* (voor de film )

die rechter ook!!

De film keek gemakkelijk weg, maar voor de rest boeide de film me totaal niet. onrealistisch en het ging wel erg makkelijk allemaal.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Best een vermakelijke film, ondanks de wat ongeloofwaardige momenten, het is allemaal flink over the top. De quote "wat denk je nou, dat je in Mission: Impossible 3 zit?" vat het allemaal al aardig samen. Daarnaast zijn computergeeks plotseling állemaal bloedmooie en goedverzorgde mensen.

Desondanks kijkt de film lekker weg en heeft een prima sfeertje. Met name het eerste uur is erg goed te doen. Het acteerwerk is niet geweldig, maar Robbins weet er nog wel wat van te maken. Score van Don Davis, met een aanstekelijke theme, is ook leuk. Al met al geinig vermaak, weet niet echt te vervelen en is een stuk leuker dan genregenoot Hackers.

3 sterren.

avatar van BoordAppel
Chainsaw schreef:

En dat kan niet? Computergeeks zijn bij voorbaat oerlelijke mensen met een pokdalige huid?

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Dat zeg ik ook niet. Alleen zijn echt álle computergeeks in deze film bloedmooie en bijzonder sociale mensen zonder ook maar een grammetje vet en perfect opgemaakt en in vorm. Beetje ongeloofwaardig als je 't mij vraagt.

avatar van Purmerend
Maar wel 1 Chinees en die houden zich wel vaker bezig met computers. Werkelijk niks aan deze film, het begin en het eind gaan nog wel maar dat hele vervelende lange middenstuk. Er gebeurde helemaal niks.

Deze film is super gaaf en spannend van het begin tot het einde , de meeste berichten die mensen plaatsen over deze film...die snappen de film niet of ze zitten niet in de opensource wereld. Hij is echt super goed. En computernerds worden vaak beschreven als puisterige pubers met bril, dat is totale onzin en dus niet waar.

ps: Zonder computernerds hadden jullie geen review of bericht kunnen typen, want zonder computernerds bestaat er geen internet en of computer programma's

avatar van Naomi Watts
Inderdaad heel irritant die stereotypes.

kos schreef:
PRECIES! geen hoog vlieger maar vermakkelijk

Aardig om naar te kijken, maar behoorlijk ongeloofwaardig.

Leuk om naar te kijken, onderhoudende middenmoter, soort The Firm-achtig plot maar dan in de computerwereld. Ryan Philippe vind ik ook wel aardig om te zien, dat scheelt. Tim Robbins zet een lekker schurkachtige computertycoon neer. Zit tussen de 3 en 3,5 in, dan toch maar een 3,5.

Vond Tim Robbins hier meer op Balkenende dan op Bill Gates lijken

Is er iemand die weet hoe dat vrolijke instrumentale deuntje heet dat in het menu als laatste klinkt...?

Ik kan het nergens vinden tussen de soundtracks..:(