Antitrust (2001)

Alternatieve titels: Conspiracy.com | > Antitrust <

Thriller / Misdaad

geregisseerd door Peter Howitt
met Ryan Phillippe, Rachael Leigh Cook en Claire Forlani

Milo krijgt een baan aangeboden bij een groot computerbedrijf, om te werken aan een groot satelliet-communicatiesysteem. Als een vriend van hem, die niet voor het bedrijf wilde werken, vermoord wordt, en de code waar hij aan aan het werk was later bij het bedrijf van Milo opduikt, begint hij achterdochtig te worden. Is Gary Winston, z'n baas, wel te vertrouwen?

avatar van sn@ke
Erg oppervlakkige thriller met een twist die iedereen wel zag aankomen en een informatica - open source verhaaltje op kleuterniveau. Enige pluspunt was Robbins.

MovieEter
Redelijke pulp thriller.

Een aardig filmpje die in mijn ogen net geen voldoende scoort. Verhaal is een beetje overdreven en wordt aan het eind steeds ongeloofwaardiger. Verhaallijn is ook simpel maar toch blij je kijken. Beeldkwaliteit dvd is heel goed evenals het geluid. Ik geef de film 2,5*.

avatar van notorious_kim
Ik kan de keren al niet meer tellen dat ik met deze film in mijn handen heb gestaan in de winkel. En elke keer legde ik hem weer terug. Ik zie graag Ryan Philippe en Rachel Leigh Cook spelen, maar aan de cover te zien zag het er iets uit dat me niet zo interesseren. Onlangs voor 2 euro op de kop kunnen tikken, ik dacht, als hij dan toch niet goed is, ben ik maar 2 euro kwijt en nam hem mee.

Het verhaal had me al van bij het begin te pakken, iets wat ik niet had verwacht. Ik werk zelf graag met computers, dus wat ze daar wilden bereiken, ik kon dat wel volgen. Hoe meer het verhaal zich ontwikkelde, hoe meer ik aan het scherm gekluisterd zat. En ... er zaten zelfs enkele wendingen in die ik totaal niet had verwacht, dus dat verraste me aangenaam! Tof verhaal!

Tja ... over de cast niets dan goed. Elke acteur was schitterend in zijn rol en Ryan Philippe was terug een lieve teddybeer waardoor ik enkel al door naar hem te kijken in de zevende hemel was, damn ... that boy is hot (maakt het wel soms moeilijk om het verhaal te volgen :-p).

Er is heel wat aandacht gestoken in de inbeeldzetting. Op de juiste momenten is er gespeeld met goede beelden, wat de spanning opdreef en mijn hart deed racen. Op andere momenten waar een neutraal beeld genoeg was, was er ook enkel een neutraal beeld, een aangename kijkervaring!

De film had me overtuigd. In dit tijdperk van computers is het natuurlijk niet moeilijk in te beelden dat dit in feite op het ogenblik onder onze neus zou kunnen gebruiken, misschien zelfs een beetje een beangstigend iets (ben ik blij dat ik geen informaticawonder ben :-p).

Dit is niet het soort film dat je veel bekijkt, maar ik ben er zeker van dat ik hem nog ga herbekijken en ik raad hem zeker aan iedereen aan. 't Is niet echt een zware film, ge kunt hem volgen met een half brein, maar het is wel zeer goed opgebouwd, gefilmd en geacteerd!
9/10

avatar van bartsch
Ik heb 'm bij de blokker voor erg weinig geld gevonden en ik vond het best een aardige (b)film.
Robbins is een hele overtuigende Gates-kloon (Bill who? ), de hoofdrolspeler is minder goed, maar het verhaal is aardig en het ontwaren van het complot is spannend om te zien. De side-switch van Claire Forlani was onverwacht.
Verder geen topper oid, maar niet onaardig.

notorious_kim schreef:

9/10

nou ik ben het dus helemaal eens met dit verhaal

echt top deze film

(allen dan van dat het verhaal moeilijk te volgen is omdat Ryan Phillippe zo lekker is geld voor mij niet )

Tamelijk goed film over de misdaad in de computerwereld.
Het zal je wel meteen opvallen, dat het personage van Tim Robbins wel heel erg lijkt op Bill Gates, inclusief de futuristische woning.
Maar het verhaal zit wel goed en ook de andere vertolkingen konden me wel bekoren.
Maar een echte topfilm is dit niet, daarvoor zitten er toch een paar kleine foutjes in het script.
Maar ik heb wel pret beleefd aan deze prent.

zotte film met tim robbins!

avatar van Timothyvdmeer
Redelijk spannende film met een leuke rol van R. Phillippe. Kijkt lekker makkelijk weg.

avatar van ILDIB
Beetje simpele weergave van microsoft. Robbins is niet 100% overtuigend, en forlani is ronduit slecht. Totaal niet geschikt voor de rol. Zij kan 1 ding maar en dat is het karakter uit meet joe black.
Verders enigzins vermakelijk, niet top.

Matige film met een aantal spannende momenten. Slechte dialogen en het acteerwerk is ook niet veel beter. De computertechniek en software, waar het allemaal om draait in de film, werkt als een mcguffin.

avatar van narva77
Aardige film toch wel, met een paar leuke en onverwachte twists. Inderdaad een makkelijke wegkijker.

Verhaal heeft wel wat weg van een spannend jongensboek. Film is niet onaardig.

avatar van misterdhdh
had deze film gekocht voor 1 euro in blokker, wou deze film niet direct hebben maar ik moest 5 films kopen zodat het goedkoper zou zijn. dit is niet meteen mijn genre, de voorkant van de dvd stond me ook niet aan. Zo een saaie prent. Maar deze film heeft me wel zeer aangenaam verast. vond dit wel een goede film. Zeer goede acteerprestaties, zeer leuk verhaal ook al is het voorspelbaar. Vond eigelijk niets echt slecht aan deze film. Had geen spanning verwacht en die was er toch wel een beetje op sommige momenten. Heb wel met plezier naar deze film gekeken, werd beter toe naar het einde en heb me niet verveeld tijdens deze film. Duurde voor mij niet te lang. Soms wel onverwachte wentelingen.

3.5/5

Helemaal mee eens

avatar van FILM!BOY!
Een film zonder verhaal. Waardeloos. 0,5

avatar van Roger Thornhill
Aardig plot, prachtige rol van Tim Robbins, goed spel van Ryan Philippe, sterke muziek, fraaie visuals. Veel kritiek hier op het feit dat de geeks er te mooi en te goedverzorgd uitzien: als ze er echter te sjofel en te ongewassen uitzagen zou de kritiek juist weer luiden dat ze er teveel als clichématige nerds uitzien. De twist dat niet alleen de vriendin maar ook nog eens de collega van onze held door Bill Gates, ik bedoel natuurlijk Gary Winston zijn ingehuurd zag ik niet aankomen. Spijtig van het slot: er zit weinig spanning in omdat we toch wel begrijpen dat het Milo wel zal lukken om zijn boodschap wereldkundig te maken, en het filmpje waarin hij zijn baas ontmaskert is ongelooflijk belazerd en vol onnozele herhalingen. Maar al met al toch zeer onderhoudend.

avatar van Left4Dead
Ryan Phillippe die de hoofdrol speelt en Tim Robbins tweede viool. Ryan ben ik nooit echt een fan van geweest, Robbins daarentegen juist te meer. Film over de top van de computerindustrie, saai en bekend verhaal waren mijn eerste gedachten bij het lezen van het plot. Hopende dat Robbins er een feest van zou maken deze prent maar in de player gedrukt.

Het begin is tomeloos saai te noemen, dialogen met geen inhoud dienen om de spelers beter te leren kennen. Het wachten is op de thriller/misdaad zoals beschreven staat bij de plotomschrijving. Langzaam worden achtergronden wat duidelijker en vallen er doden. Milo krijgt het idee dat er meer aan de hand is en hij daar een rol in speelt. Tijd voor hem om te onderzoeken of zijn baas hierachter zit aangezien het lijkt dat iedereen hem in de gaten houd.

Origineel is de film zeker niet te noemen, tig van nerdfilms die problemen met hun computerkennis oplossen zoals Hackers, Takedown, The Net, The Matrix en Wargames gingen Antitrust voor.
Ik moet eerlijk bekennen dat er momenten waren dat mijn concentratie gegrepen werd maar echt het puntje van de stoel opzoeken zit er niet in. Dat heeft deels met het script te maken maar zeker ook met het acteerwerk. Robbins speelt zeker nier voor de volle 100%, ben meer van hem gewent, Phillippe was zoals gewoon redelijk te noemen.

Een matige film met weinig nieuws onder de zon, in een matige uitvoering en met een cliché einde. 2.5**

avatar van 606
Een ding is echt dom, Milo roept een genie te zijn. Vervolgens rijd hij wel weg in de auto van de baas, tja.

avatar van IH88
“We don't take anything seriously, unless it's on a hard drive.”

Redelijk. De film wil je graag wijzen op de gevaren van de moderne technologie en social media, maar echt diep gaat het allemaal niet. Antitrust wil vooral een vlotte en moderne thriller zijn, maar spannend wil het helaas niet worden. Er worden wat moorden gepleegd, Phillippe wordt achtervolgt, en het grote bedrijf blijkt allemaal louche dingen te doen, maar ik had de hele tijd het gevoel dat er veel meer in had gezeten. Het grote plan van Winston zal in 2001 best indrukwekkend zijn geweest, maar bezien door de ogen van nu komt het wat oubollig en suf over. Het acteerwerk is wel dik in orde, en Tim Robbins als Bill Gates wannabe is goud.