Hard Target (1993)

Actie / Avontuur

geregisseerd door John Woo
met Jean-Claude Van Damme, Lance Henriksen en Arnold Vosloo

Een vrouw huurt een 'rondtrekkende' man in als haar gids door New Orleans om op zoek te gaan naar haar vermiste vader. Ze ontdekken een dodelijk kat- en muis spel dat met de verdwijning van haar vader te maken heeft.

avatar van max cady
John Woo, king of slow motion denk ik vaak bij het kijken van zijn films haha. Leuke films destijds en aardig om te herzien.

avatar van Left4Dead
Ben geen Woo-fan, dat is me weer duidelijk geworden. JcD constant in slomo met de actie, in praten ook maar hij kan niet anders. Nee de gast is een houten klaas.
Het verhaal is typisch jaren 90 en dan ook nog van het begin, erg mager allemaal en het script stelt ook weinig voor. Zelfs Henriksen, die ik graag mag zien, kan hier werkelijk niet uit de voeten met zijn rol.
Ach, ik had hem op 2** maar vooruit; 2,5**.

avatar van Brabants
Heerlijke hersenloze actiefilm met JCVD in de hoofdrol. Enige minpuntje vond ik de hoeveelheid aan magazijnen die er werden gebruikt om tegenstanders uit te schakelen. Zag daar niet zo het nut van in.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, blijft een echte klassieker, veel actie in de vorm van explosies en schietpartijen.
Verstand op 0 en kijken maar, vooral het einde vind ik goed in de natuur bij het oude huis / fabriek.

avatar van 84robkuh
Standaard actiefilm met herkenbaar verhaal.
Toch enkele iconisch scenes mij altijd zijn bijgebleven.(de jacht op de twee zwervers en de ratelslang)

Uiterst vermakelijke sfeervolle jaren 90 actiefilm klassieker, met een stoer uitziende Jean Claude van Damme! Wat een geweldige uitstraling heeft hij in deze film. Vaak vindt ik Van Damme films vermakelijk om naar te kijken. En deze vindt ik persoonlijk 1 van zijn BESTE films.

De film gaat lekker vlot, verveelt geen moment en zit vol met actie om van te genieten moet ik zeggen: (mooie slow motion shots) Explosies, schietpartijen en gave vechtscènes! Als jongetje van 12 leefde ik helemaal mee in de actiescènes.

Met name in de schiet en vechtpartijen lach ik in een deuk

Zo leuk om te zien met al die dom uitziende premiejagers (met uitzondering van Lance Henriksen en Arnold Vosloo) met de grootste wapens, die allemaal 1 voor 1 vaak op een lachwekkende manier (slow motion) , uitgeschakeld worden door de geweldige Van Damme. En dan vooral in de eindscene van de film in een leegstaande fabriekshal met carnevalsartiekelen.

Een aanrader!

Van alle Van Damme films geef ik deze als uitzondering toch 4*

avatar van Macmanus
Impossible Target.

Geen al te beste film dit. JCvD was samen met Seagal toch altijd een maatje kleiner dan Sly en Arnold, toch moet gezegd dat JC hier best aardige namen achter de camera heeft. Woo en Raimi. Bij het eerste shot met de pijl dacht ik al meteen aan Raimi. Met Woo voor het eerst in de US verwacht je ook wel wat. Helaas is dit geen goede mix gebleken. Het verhaaltje is opvallend slecht. Zelfs voor dit soort actiefilms. JC is pijnlijk slecht maar het wordt met Lance en die vrouw niet veel beter. Op momenten denk je bijna naar een spoof te kijken van een actiefilm a la Hot Shots! Toen dat gevoel zijn intrede deed won de film mij wel een beetje over. Zo is de witte duif die JC een brainwave geeft geweldig cheesy. Heeft de editor vrij random gekozen voor wipes, en gaat JC het gevecht aan met een slang.

Het maakte de film niet goed, maar wel veel vermakelijker, b-film pur sang dit.

2.5 sterren.

Tof om weer in terug te gaan naar de jaren 90. Oud en vertrouwd. Maar toch wel heel jammer dat er tegenwoordig niet mee zulke mannen tevoorschijn komen als Jean Claude, Sylvester, Steven of Arnold, Bruce, Nicolas, Keanu... die je gewoon jaren lang kan volgen met gevechten. Alleen Jason Statham zou nog in dat rijtje passen.