Hard Target (1993)

Actie / Avontuur

geregisseerd door John Woo
met Jean-Claude Van Damme, Lance Henriksen en Arnold Vosloo

Een vrouw huurt een 'rondtrekkende' man in als haar gids door New Orleans om op zoek te gaan naar haar vermiste vader. Ze ontdekken een dodelijk kat- en muis spel dat met de verdwijning van haar vader te maken heeft.

avatar van max cady
John Woo, king of slow motion denk ik vaak bij het kijken van zijn films haha. Leuke films destijds en aardig om te herzien.

avatar van Left4Dead
Ben geen Woo-fan, dat is me weer duidelijk geworden. JcD constant in slomo met de actie, in praten ook maar hij kan niet anders. Nee de gast is een houten klaas.
Het verhaal is typisch jaren 90 en dan ook nog van het begin, erg mager allemaal en het script stelt ook weinig voor. Zelfs Henriksen, die ik graag mag zien, kan hier werkelijk niet uit de voeten met zijn rol.
Ach, ik had hem op 2** maar vooruit; 2,5**.

avatar van Brabants
Heerlijke hersenloze actiefilm met JCVD in de hoofdrol. Enige minpuntje vond ik de hoeveelheid aan magazijnen die er werden gebruikt om tegenstanders uit te schakelen. Zag daar niet zo het nut van in.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, blijft een echte klassieker, veel actie in de vorm van explosies en schietpartijen.
Verstand op 0 en kijken maar, vooral het einde vind ik goed in de natuur bij het oude huis / fabriek.