• 8.487.295 stemmen

Thomas and the Magic Railroad (2000)

Familie / Fantasy | 85 minuten

Genre: Familie / Fantasy

Oorsprong: Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Britt Allcroft

Met onder meer: Alec Baldwin, Peter Fonda en Mara Wilson

Plot Thomas and the Magic Railroad

"Little Engines CAN Do Big Things..."

De slechte locomotief Diesel is terug op het spoor en is naarstig op zoek naar de verdwenen stoommachine Lady. Als hij deze kan vernietigen, dan zullen namelijk alle stoommachines verdwijnen. De mysterieuze stoommachine, die in het verleden al eens is aangevallen door Diesel, is opgelapt en verborgen door opa Stone. Echter hij heeft speciale kolen nodig om de locomotief te laten rijden. Ondertussen gebruikt Mr. Conducteur goudstof om zichzelf vliegensvlug te verplaatsen op het eilandje. Hiermee kan hij alles, en dan vooral Diesel, in de gaten houden. Maar dan raakt zijn voorraad op...

imageimageimageimage

Mr. Conductor

Grandpa Burnett Stone

Lily Stone

Thomas (stemrol)

Diesel 10 / Gordon / Splatter / Tumbleweed (stemrol)

Lady (stemrol)

Henry / Dodge / Bertie / Harold (stemrol)

Percy (stemrol)

James (stemrol)

avatar van Justice4All

Justice4All

Stukjes gezien op TV. Is een leuke kinderfilm onder de 6 jaar Had niet verwacht dat Alec Baldwin in deze film zou spelen. Leuk geacteerd door hem. Helaas heb ik niet volledig gekeken anders had dezefilm zeker 3,5*** gekregen.

avatar van TimD

TimD

Die stem van die locomotief is vreselijk.

avatar van Pilcrepus

Pilcrepus

Ze hebben we de legendarische 5 minuten versie schande aangedaan door er echte mensen in te laten voorkomen.

Ik wil die poppetjes terug!

Ik keek die serie standaard toen ik 4/5 jaar oud was. Mijn enige droom was toen om ooit een trein te zijn.

avatar van Justice4All

Justice4All

Justice4All schreef:

Eindelijk gezien. had niet veel gemist

3,5 *** zoals beloof

avatar van TimD

TimD

Die mond beweegt geeneens van die treintjse.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2095 stemmen

Saaie Film om te zien, Ik denk dat deze heel erg geschikt is voor de kleintjes maar voor oudere kinderen of volwassenen niet .

avatar van Legan

Legan

De serie nooit echt gezien, op een minuutje hier en daar, maar ik denk dat die toch wel een stuk beter is dan de film.

De landschappen, de treintjes met hun gezichten, e.d. zijn vermakelijk en sfeervol, alleen gaat het verhaal erg van de hak op de tak. Voor kleintjes is dat niet zo erg aangezien die vooral kijken naar de plaatjes, maar voor anderen werkt het toch wel storend. Een hoop zaken zijn niet goed uitgewerkt en blijven onuitgelegd, terwijl de film teveel rust op toevalligheden.

Grootste minpunt is echter de slechte cast. Zwaar ondermaats waarbij het nu juist de veteraan is die zwaar tegenvalt. En dan heb ik het natuurlijk over Peter Fonda. Wat een zoutzak! De andere veteraan, Alec Baldwin, doet het nog 'redelijk'.

Toch, als geheel is Thomas and the Magic Railroad best amusant en onderhoudend en zonder de menselijke cast, had er misschien wel een voldoende in gezeten.

Gerelateerde tags

vrouwelijke regisseur