Thomas and the Magic Railroad (2000)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Familie / Fantasy

geregisseerd door Britt Allcroft
met Alec Baldwin, Peter Fonda en Mara Wilson

De slechte locomotief Diesel is terug op het spoor en is naarstig op zoek naar de verdwenen stoommachine Lady. Als hij deze kan vernietigen, dan zullen namelijk alle stoommachines verdwijnen. De mysterieuze stoommachine, die in het verleden al eens is aangevallen door Diesel, is opgelapt en verborgen door opa Stone. Echter hij heeft speciale kolen nodig om de locomotief te laten rijden. Ondertussen gebruikt Mr. Conducteur goudstof om zichzelf vliegensvlug te verplaatsen op het eilandje. Hiermee kan hij alles, en dan vooral Diesel, in de gaten houden. Maar dan raakt zijn voorraad op...

Stukjes gezien op TV. Is een leuke kinderfilm onder de 6 jaar Had niet verwacht dat Alec Baldwin in deze film zou spelen. Leuk geacteerd door hem. Helaas heb ik niet volledig gekeken anders had dezefilm zeker 3,5*** gekregen.

TimD
Die stem van die locomotief is vreselijk.

avatar van Pilcrepus
Ze hebben we de legendarische 5 minuten versie schande aangedaan door er echte mensen in te laten voorkomen.
Ik wil die poppetjes terug!

Ik keek die serie standaard toen ik 4/5 jaar oud was. Mijn enige droom was toen om ooit een trein te zijn.

Justice4All schreef:
Eindelijk gezien. had niet veel gemist
3,5 *** zoals beloof

TimD
Die mond beweegt geeneens van die treintjse.

avatar van tommykonijn
Saaie Film om te zien, Ik denk dat deze heel erg geschikt is voor de kleintjes maar voor oudere kinderen of volwassenen niet .

avatar van Legan
De serie nooit echt gezien, op een minuutje hier en daar, maar ik denk dat die toch wel een stuk beter is dan de film.

De landschappen, de treintjes met hun gezichten, e.d. zijn vermakelijk en sfeervol, alleen gaat het verhaal erg van de hak op de tak. Voor kleintjes is dat niet zo erg aangezien die vooral kijken naar de plaatjes, maar voor anderen werkt het toch wel storend. Een hoop zaken zijn niet goed uitgewerkt en blijven onuitgelegd, terwijl de film teveel rust op toevalligheden.

Grootste minpunt is echter de slechte cast. Zwaar ondermaats waarbij het nu juist de veteraan is die zwaar tegenvalt. En dan heb ik het natuurlijk over Peter Fonda. Wat een zoutzak! De andere veteraan, Alec Baldwin, doet het nog 'redelijk'.

Toch, als geheel is Thomas and the Magic Railroad best amusant en onderhoudend en zonder de menselijke cast, had er misschien wel een voldoende in gezeten.