Thomas & Friends: Big World! Big Adventures! The Movie (2018)

Alternatieve titel: Thomas De Stoomlocomotief: Grote Avonturen In De Grote Wereld

Verenigd Koninkrijk
Animatie / Actie

geregisseerd door David Stoten
met de stemmen van Joseph May, Teresa Gallagher en Eliud Gabriel Porras

Thomas de stoomlocomotief verlaat Sodor en trekt de wijde wereld in. Tijdens zijn avontuurlijke reis naar verre landen leert hij andere culturen kennen en maakt hij nieuwe vrienden. Hij doorkruist woestijnen, jungles en gevaarlijke bergstreken doorheen vijf continenten en ziet dingen die hij voordien nooit aanschouwd heeft.