Donnie Darko (2001)

Sciencefiction / Drama
113 minuten / 133 minuten (director's cut)

geregisseerd door Richard Kelly
met Jake Gyllenhaal, Jena Malone en Patrick Swayze

2 oktober 1988, een gewone dag in het leven van de verwarde 16-jarige Donnie Darko. Dan valt er vanuit het niets een vliegtuigmotor door het dak van z'n huis, recht in Donnie's kamer. Gelukkig ligt Donnie niet in bed, aangezien hij hiervoor in een visioen gewaarschuwd is door een 2 meter lang konijn. Terwijl Donnie het leven en de liefde begint te verkennen ontdekt hij de geheimen van het universum waardoor hij de mogelijkheid krijgt om de tijd en zijn lot te veranderen.

Dit is 1 van de geweldigste films die ik gezien heb...
Maar dit is nog beter.
THE SITE
www.donniedarko.com
Meesterlijk!!!

tovenaar
Lees wel eerst even de handleiding voor de site door, anders kom je er niet echt uit

avatar van Macmanus
komt die nu mee

tovenaar
Even een summiere handleiding voor de site, als je er echt niet meer uitkomt...

Klik HIER!

sunnier?

summier dan

tovenaar
ik heb ook maar geknipt en geplakt haha

avatar van Armin
De film wordt hier wel erg de hemel in geprezen. Was er zelf niet zo van onder de indruk. Tuurlijk, er wordt goed geacteerd en het is wel een origineel verhaal, maar een meesterwerk ?? Nee ***

een meesterwerk ?? ***
Ja!

Linda
die donniedarko.com is trouwens een leuke site

avatar van petey
de dvd binnen, is luisteren wat de regiseur te melden heeft.

GerwinF
de dvd binnen, is luisteren wat de regiseur te melden heeft.

Ze hebben nogal lol eh bij die commentaartrack

ja nee dit vond ik niet echt een goede fim
vind dat ik er niet meer dan 2,5 ster voor
kan geven.

ja nee dit vond ik niet echt een goede fim
vind dat ik er niet meer dan 2,5 ster voor
kan geven.

wat vond je er niet goed aan dan????
word toch veel goeds over gesproken

avatar van pjotr
hmmm, volgens mij heeft meneertje Maximus een stopwoordje............

ja toch....?

neo (crew)
Even een sunniere handleiding voor de site, als je er echt niet meer uitkomt...

Klik HIER!

tovenaar wijst u de weg

neo (crew)
een echte good-better-best film. wat begint als een soort van highschool komedie met wat surrealistische scenes eindigt als zeer donkere film. geweldige cast, betoverende muziek en wat een intelligent verhaal verhaal. haast nog nooit ging een film zo snel voorbij. 5 welverdiende sterren

Die soundtrack is zeker het aanschaffen waard!!

neo (crew)
Die soundtrack is zeker het aanschaffen waard!!

maar ja die had ik natuurlijk allang

marloes
ik snapte er eigenlijk niet veel van.. toch heel goede film!

Linda
ik snapte er eigenlijk niet veel van.. toch heel goede film!

hoe kun je een film nou leuk vinden als je hem niet eens snapt?????

avatar van Jordy
tuurlijk kan dat

tuurlijk kan dat

ik kan me niet voorstellen dat dat kan
en al helemaal niet bij deze film.
ff een voorbeeld :toen ik nog klein was zag ik the usual suspects. ik snapte er niks van en vond hem niks aan. toen ik hem een paar jaar later weer zag snapte ik hem wel en vond ik hem wel leuk , allemaal omdat ik het verhaal toen wel snapte. donnie darko vind ik juist zo geweldig door het verhaal. als ik de film niet zou snappen zou ik hem gewoon niks aanvinden want je weet niet waar de film nou eigenlijk over gaat.
in de film zie je dus de hele tijd dat konijn , als je de film niet zou snappen weet je dus niet waarom er een konijn is. en als je het verhaal niet snapt , snap je dat tijdreizen ook niet en dat is juist waar de film over gaat

ik kan me niet voorstellen dat dat kan
en al helemaal niet bij deze film.

Je hoeft een film niet per se te snappen om hem leuk te vinden hoor Linda (je moet natuurlijk wel weten wat je aan het kijken bent ) Bij deze film had ik niet het gevoel dat ik iets niet snapte, maar bij bijvoorbeeld een film als Mullholand Dr. snapte ik veel dingen niet, maar toch vond ik hem mooi om naar te kijken, vanwege het mooie sfeertje, de spanning en de muziek in de film. Dus je kan een film wel leuk vinden als je wat dingen niet snapt.

Linda
maar gotti , zoals jij het zegt zijn het kleine dingetjes die je niet begrijpt maar marloes snapte er niet veel van. dat is toch weer anders.

tovenaar wijst u de weg

Linda

Geweldige film, had hem eerst op DivX gezien (zonder ondertiteling), maar zag gisteren opeens dat ie in het Filmtheater in Hilversum draaide, dus ik er heen gegaan natuurlijk.

Merkte dat ik toch wat dingen gemist had toen ik hem voor het eerst zag. Vond hem alleen nog maar beter, fantastisch verhaal, de film blijft door m'n hoofd spoken... Maar ook het geluid (wat nu in de zaal nog beter klonk dan op m'n computer natuurlijk) was echt goed.

Dit is echt een film die je meerdere keren kan, nee moet zien zelfs! Wil hem binnenkort toch wel op dvd hebben eigenlijk. Ik geef Donnie Darko 5 sterren!

avatar van Macmanus
Waar en wanneer is hij te KOOP OP DVD als ik vragen mag.

Linda
Waar en wanneer is hij te KOOP OP DVD als ik vragen mag.

vanaf vandaag