La Prophétie des Grenouilles (2003)

Alternatieve titels: Beestenboot | Raining Cats and Frogs

Frankrijk
Animatie / Familie

geregisseerd door Jacques-Rémy Girerd
met de stemmen van Romain Bouteille, Michel Galabru en Annie Girardot

Het verhaal vertelt over een oude zeeman en zijn Afrikaanse vrouw die, samen met hun zoontje, op een boerderij wonen. Wanneer de buren in Afrika op zoek gaan naar krokodillen, krijgen zij de hoede over het buurmeisje. Maar heel wat 4-potige bezoekers, allemaal even exotisch, maken onverwacht hun opwachting op de boerderij.

avatar van Freud
Veruit de leukste filmsite die ik al heb gezien, laat het kind in u naar boven komen en bezoek:

avatar van Freud
Deze film is de slotvoorstelling van het Internationaal Kinderfilmfestival Antwerpen morgen, en raad eens wie er is uitgenodigd?

Oke, ik zit hier toch maar tegen mezelf te praten want hier komt toch niemand langs, dus zal ik mezelf ook niet teveel vervelen, maar ik ben intussen echt wel benieuwd of het op iets gaat trekken.

avatar van Freud
Als ik in mijn eentje een pagina vol heb geschreven stop ik, maar mijn mening over de film wil ik mezelf toch niet onthouden:

Een zeer verfrissende en originele animatiefilm, leuk qua verhaal en zeker qua tekenwerk. Een aantal cliches uit kinderfilms krijgt hier een nieuwe invulling, wat echt wel leuk was, en soms is de film behoorlijk amusant.
Maar: ik vrees dat dit weer zo'n geval is van een artistieke kinderfilm die de ouders meer bevalt dan de kinderen zelf, wat dus betekent dat ik er van heb genoten, maar dat ik vermoed dat veel kinderen Brother Bear leuker zullen vinden, om maar iets te noemen.
Maar deze film blijft voor mij meer dan goed, ook de muziek is super bijvoorbeeld, en het einde was zeer leuk.

avatar van Freud
Ah ja, voor ik het vergeet: de stemmenregie voor de Vlaamse versie is van Dominique Deruddere, met de stemmen van Jan Decleir, Frank Focketyn, Wim Opbrouck, Warre Borgmans, en dan nog twee schitterende kinderen en een hoopje vrouwen die ik niet kende (maar ook wel erg goed 'spraken').

Je ziet maar, het is een grote fout om deze film zo te negeren als jullie nu doen!

avatar van titia
Ze zijn van plan deze film in oktober in de Nederlandse bioscopen te brengen. (nog geen precieze datum bekend)

'De Beestenboot'

Vanaf 22 december 2004 draait deze ook in Een van de Almeerse bioscopen / filmhuizen.

avatar van donnie darko
Ik heb hem van de bib meegenomen, en ga hem zeker eens kijken.

avatar van gizzegiz
En ik ga hem zeker opnemen op DVD volgende maandag; hij komt op Ketnet!