Ticker (2001)

Actie / Drama

geregisseerd door Albert Pyun
met Tom Sizemore, Dennis Hopper en Steven Seagal

Agent Nettles is een tijdje geleden zijn familie kwijt geraakt, waardoor hij zijn werk niet langer uit kan staan. Zijn partner, Art 'Fuzzy' Rice, probeert met hem te praten over zijn problemen waardoor de twee een goede band krijgen. Als ze op het spoor raken van een gekke bommenlegger nemen ze een meisje gevangen die hij graag terug wil. Via het meisje probeert de politie achter de plannen van de bommenlegger te komen.

avatar van van duijn
chevy93 schreef:
En hij was nog niet eens begonnen toen je dat bericht plaatste!

Ik had nog niet gestemd voor deze film maar hem een tijdje geleden al gezien. Dus vandaar...

Ik heb deze film gisteren voor de 10de keer gezien. Hij blijft ook gewoon steengoed met een ijzersterke Seagal. Het moet een eer zijn voor Hopper, Sizemore en NAS om naast Steven te mogen werken.

Kan niet wachten tot zijn volgende film. Steven: WEDEROM BEDANKT!!!!!!

avatar van chevy93
Een 5,0* voor dit? Is ook wel te verwachten van iemand die een film in zijn top 10 zet nog voordat hij hem gezien heeft.

Nog 45 stemmen voor de Flop Top 250

Dat ik Expandables in mijn top 10 zet, heeft nostalgische redenen. Voor mij een persoonlijke ode aan de topacteurs, die erin spelen, maar het woord nostalgie komt kennelijk niet in jouw vocabulaire voor.

avatar van rep_robert
chevy93 schreef:

Nog 45 stemmen voor de Flop Top 250

Flop 100

avatar van van duijn
Slaat nergens op dat ze NAS op die wallpaper zetten... Hij is 5 minuten in beeld geweest.

avatar van Kiekena
het ging eigelijk aleen om de ontploffingen. verhaal is slecht en acteerwerk ook , vooral dat stukje waar die agent doodging

avatar van Buurman Zijlstra
Haha dat activeren van die bom op het einde. Gewoon de 5 indrukken.

Het moment waarop ik een vlieg doodsloeg vormde het enige hoogtepunt: 0.50 (0.70)
Slappe hap tot en met. En dat zou je niet direct verwachten met Sizemore en Hopper aan het roer, en ook Seagal kan over het algemeen rekenen op een trouwe fanschare. Gedrieën bakken ze er werkelijk helemaal niets van, de ontluisterend zwakke Seagal voorop, die ook nog eens op een totaal onlogisch moment een aantal martial arts uit de kast mag toveren. Het script is van een beschamend niveau met enkele psychologisch bedoelde dialogen die haast lachwekkend zijn, en kunnen de uitermate simpele actiemomenten het leed ook al nauwelijks verzachten. Regisseur Pyun mag zich de malaise eveneens aanrekenen want de beste man grossiert in onkunde. Slecht camerawerk, de onevenwichtige regie en ook verschrikkelijke soundtracks benadrukken het niveau van Ticker eens te meer.

[630/635]

Nomak
Oei, wat een zwakke film. En dan ook nog eens met zo een sterrencast. Ok, sterrencast is misschien wat overdreven, maar er komen toch heel wat bekende namen voorbij. Steven Seagal, Tom Sizemore, Dennis Hopper, en dan ook nog eens Nas & Ice-T (helaas een te kleine rol), met zo een cast kan je toch wat. Maar helaas, de acteurs stellen toch wel wat teleur, ze hebben stuk voor stuk allemaal al veel beter gepresteerd in andere films.
Steven Seagal krijgt hier niet de kans om zijn vechtkunsten te laten zien en hij heeft zijn scherpe oneliners ingeruild voor een handvol filosofische spreuken. Jammer, want er zijn weinig dingen die leuker zijn dan een vechtende en oneliner spuwende Steven Seagal.
Ticker is dan ook een teleurstellende film die ondanks een normale speelduur wel erg lang lijkt te duren, en dat is geen goed teken. Helaas kan ik hier geen voldoende aan geven.

avatar van Kr!kke
Normaal gezien ben ik een grote fan van Steven Seagal, maar deze film viel me toch wat tegen. Allereerst vind ik het geen typische Seagal-film: hij heeft niet echt DE hoofdrol, eerder een gedeelde hoofdrol. Van een Seagal film ben ik het volgende gewoon: een simpel verhaaltje met een bende slechteriken die Seagal 1 voor 1 afknalt of eens een goed pak slaag geeft. Het simpel verhaal was aanwezig in deze film, maar de leuke actiescènes met Seagal bleven wat achterwege (jammer genoeg).

Het verhaal was op zich niet slecht, maar spectaculair was het ook niet. Toch vond ik de film redelijk boeiend om te volgen, dus een slechte film vond ik het zeker niet. De cast is toch wel redelijk sterk, al zijn ze in deze film niet echt op hun best (zoals Nomak ook al aangaf).
Wat ik nog wel redelijk dom vond, waren de filosofische uitlatingen van Steven Seagal: deze vond ik werkelijk op niets slagen...

avatar van DiDa
Regisseur Albert Pyun heeft op Twitter gezegd dat dit de volgende Director's Cut wordt die hij gaat uitbrengen. Deze film is door de studio ook verprutst. In zijn versie zit geen stock-footage en hij geeft aan dat Seagal de vechtscenes zelf heeft uitgevoerd. De studio heeft die scenes destijds met een stunt double opnieuw opgenomen...

Middelmatige film met Steven Seagal, waarin hij echter niet de hoofdrol heeft, die is voor Tom Sizemore.
Met de vorige jaar overleden Dennis Hopper.

avatar van DiDa
Hier de cover van Ticker The Director's Cut.
De film is te bestellen via het daarbij vermelde e-mailadres..

Foto's van Albert Pyun Movies | Facebook

avatar van DiDa
Ik heb zojuist mijn Director's Cut van Ticker besteld bij regisseur Albert Pyun. Ben benieuwd. En dan voornamelijk naar het commentaar van Pyun tijdens de film. Hij doet alles uit de doeken over wat er allemaal fout is gegaan tijdens de productie en hoe de producers zijn film uit handen hebben genomen...

avatar van DiDa
Ik heb mijn copy van de DC van Ticker ontvangen, met handtekening en persoonlijke boodschap van Albert Pyun. Ga hem van het weekend maar eens kijken...

avatar van DragQueen
Zeer matige actiefilm. die op de meeste punten teleursteld. zo is het acteerwerk van sommigen nog vrij aardig hier en daar, voor de meesten geldt dit echter niet. Slecht uitgewerkt verhaal, en behoorlijk belabberde special effects. ik had meer verwacht van een film met Sizemore, Hopper en Seagal in de gelederen. die laatstgenoemde is waarschijnlijk nog de grootste teleurstelling van deze film. 1 ster.

DiDa schreef:

hoe hebt gij de gekregen? ik vond de gewone versei al oke. is de herwerkte versie beter ?

avatar van DiDa
Je moet even een paar posts terugkijken. Daar vind je een link waar je de film kunt bestellen. Het is wel zonder NL ondertiteling. De Director's Cut voegt niet echt veel meer toe hoor. Wat wel interessant is is het audiocommentaar van Albert Pyun. Alle budgetproblemen en de reden waarom Seagal's vechtscenes uiteindelijk door een stand in zijn gedaan komen aan bod. En verder nog meer van dit soort ins en outs tijdens het filmen van Ticker.

DiDa schreef:

als het de film niet veel veranderd dan moet het niet voor mij. de comentaren intresseren mij niet echt. bedankt voor de info

avatar van DiDa
In de Director's Cut zijn de explosies anders, het verhaal loopt iets anders en in de eindvechtscene zien we wel Seagal en niet zijn stuntdouble.

avatar van pieterTk
Wat een slechte film zeg... Steven Seagal is normaal leuk, maar niet als hij (bijna) niet vecht...

avatar van jeroentjuhhhhh
Sizemore is waardeloos, niet om aan te gluren zelfs. Hopper doet het goed als badguy en Seagal blijkt in zijn bijrol toch van waarde te zijn. Daar wel van kunnen genieten, maar hoe de rest van de film zich ontvouwt, is niet om warm van te worden. Vrij matig actie werkje dat gelukkig nog een tweetal sterke B-acteurs wist te strikken.