• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.702 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.495 stemmen
Avatar
 
banner banner

Signs (2002)

Sciencefiction / Horror | 106 minuten
3,08 3.123 stemmen

Genre: Sciencefiction / Horror

Speelduur: 106 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: M. Night Shyamalan

Met onder meer: Mel Gibson, Joaquin Phoenix en Rory Culkin

IMDb beoordeling: 6,8 (410.854)

Gesproken taal: Engels en Portugees

Releasedatum: 5 september 2002

Plot Signs

"It's not like they didn't warn us."

Graham Hess is een voormalig geestelijke in een dorpje op het platteland van Pennsylvania. Na de dood van zijn vrouw heeft hij zijn baan opgegeven, en leidt hij samen met zijn broer en twee kinderen een rustig leven. Op een dag verschijnen er mysterieuze graancirkels in zijn land. Bij zijn zoektocht naar de waarheid achter de cirkels wordt hij in zijn geloof getest.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Hobbes

Hobbes

  • 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Draaien ze daar films?

alleen aan de donkere kant.


avatar van tovenaar

tovenaar

  • 6723 berichten
  • 0 stemmen

De maan, het leukste cadeau in het donker


avatar van FisherKing

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

Apollo 13


avatar van Goodfella

Goodfella

  • 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Sterke film... zwak einde

Ik begrijp niet dat mensen het einde zwak vinden. Die extra uitleg was nogal overbodig ja, maar da's toch iets anders dan zwak?

En bedankt voor het geven van jouw visie Fisherking. Ik vind het persoonlijk eigenlijk ook wat vergezocht, maar 't is altijd leuk om andermans kijk op een film te zien.


avatar van Jordy

Jordy

  • 22567 berichten
  • 2952 stemmen

ok ik ben er uit: mensen die de film goed vonden vanwege het alien-verhaaltje vonden het einde tegenvallen, en mensen die de film goed vonden vanwege de achterliggende verhaallijn (gibson z'n geloof enzo) vonden het einde goed...


avatar van FisherKing

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

Prima Conclusie Jordy; Je kunt het ook zo zeggen; Als ie in een Filmhuis (vergeet de vorige discussies ) draaide kwamen de mensen daar voor een mooie film ( want wat ik begrepen heb komt er een ander publiek in Filmhuizen ) en zal waarschijnlijk de waardering anders zijn. Nu draait ie als een Hoofdmovie in grote bioscopen en wordt 'neergezet' als een Alien-film. en daardoor de sterk wisselende reacties.


avatar van cornelis

cornelis

  • 4744 berichten
  • 681 stemmen

ok ik ben er uit: mensen die de film goed vonden vanwege het alien-verhaaltje vonden het einde tegenvallen, en mensen die de film goed vonden vanwege de achterliggende verhaallijn (gibson z'n geloof enzo) vonden het einde goed...

Terwijl geen van beide elementen in de film (noch de alien-lijn, noch de Gibson-lijn) goed gedaan zijn.


avatar van HaMMeR

HaMMeR

  • 1 berichten
  • 233 stemmen

Ik vond vooral de suggestie en de opbouw van de spanning in deze film ijzersterk gedaan. De manier die gebruikt werd toen een alien voor de eerste keer in beeld kwam... zo behoor je spanning op te bouwen. Super!

Het is weer echt zo'n film waarover je op weg naar huis verder na gaat denken.

Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik hem ben gaan zien (een vriend van mij die mee was wel)


avatar van Lt-zero

Lt-zero

  • 91 berichten
  • 515 stemmen

ik vond de spanningsmomenten echt geweldig, schrok elke keer weer terwijl je ze mijlenver ziet aankomen. maar vond de aliens wel behoorlijk dom, je zou denken dat ze helemaal geen voorbereidingen hadden getroffen. toch zeker een leuke film.


avatar van EmDee

EmDee

  • 7192 berichten
  • 1417 stemmen

mee eens, vond de aliens ook niet geweldig.


avatar van petterik

petterik

  • 25 berichten
  • 140 stemmen

Signs kon een hele goede film worden, als de misplaatste humor eruit werd gelaten en niet de verkeerde acteurs werden aangenomen.Mel Gibson is redelijk, maar de rest valt zwaar tegen.De verschrikkelijk slechte dialogen in het eerste deel van de film maakten de eerste helft van deze film moeilijk te verteren.Wel hele spannende momenten waar je doodsangst meevoelt.Zwaar tegenvallende film, in tegenstelling tot de trailer, die mijn verwachtingspatroon van de film te hoog maakte.Petterik.


avatar van NERD

NERD

  • 1720 berichten
  • 1432 stemmen

Ik vindt Joaquin Phoenix juist geweldig vooral in deze film.

Hij is inmiddels een van mijn favoriete actuers geworden (The Yards, 8mm)


avatar van Hobbes

Hobbes

  • 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Gladiator wastie ook erg goed (AM I NOT MERCIFUL)

'k vond signs geniaal, verschrikkelijk spannend met enorme goeie grappen (swimsuit special!).

ik snap 't gezeur niet zo. er zit humor in...'t eind is niet goed...

en er komt nergens een fatsoenlijk argument bij:

alsof er plotsklaps geen grappen meer zouden zijn omdat we worden aangevallen.



en 't eind was niet goed?

een priester die van z'n geloof valt en daar weer op terug komt door een invasion...kan ik me verdomd goed voorstellen hoor
[/spoilers]


avatar van raregek

raregek

  • 79 berichten
  • 406 stemmen

Nou, humor zeg, 3 authisten getooid met een muts van aluminiumfolie...HILARISCH!!


avatar van petterik

petterik

  • 25 berichten
  • 140 stemmen

Ik vind humor in een film helemaal niet verkeerd, maar humor past niet in deze film, kijk naar the 6th sence, the others of silence of the lambs, gooi daar humor tussen en de film krijgt meteen een andere draai.IK vind het zonde.


avatar van Sjoerd

Sjoerd

  • 999 berichten
  • 1348 stemmen

Als jij denkt dat Signs te vergelijken valt met The Others en 6th Sense, dan heb je blijkbaar niet veel van de film begrepen, petterik. Ik denk dat dat voor veel mensen geldt die Signs een slechte waardering geven.

Deze film heeft gewoon een hele andere insteek: duidelijk minder thriller en scary, maar meer gewoon speelfilm. Ik vind dat je een film "an sich" moet beoordelen en niet andere films als meetlat erlangs moet leggen.


avatar van petterik

petterik

  • 25 berichten
  • 140 stemmen

Ben ik het enigszins mee eens, maar heb je de trailer bekeken?Daarvoor ben ik met een heel hoog verwachtingspatroon naar deze film toegegaan, dan geeft de trailer een verkeerd beeld van de soort film, groetjes.


avatar van Hobbes

Hobbes

  • 2911 berichten
  • 1195 stemmen

die sfeer uit de trailer zat wel degelijk in de film. erg vaak en erg lang (zonder dat 't irritant werd). was erg goed uitgewerkt.

daar paste de humor perfect in.

waarom zou het in vredesnaam allemaal zo zwaar en intrigerend moeten? Shyamalan creeert door de humor juist een realiteit in een SF film die ik niet vaak gezien heb.


avatar van petterik

petterik

  • 25 berichten
  • 140 stemmen

Ik wou alleen maar zeggen dat IK het zonde vind van de film, dat betekend niet dat andere mensen dat ook moeten vinden, I'm just giving my opinion.Ik zat echt bij "signs" op sommige momenten op het puntje van mijn stoel, echt sommige scenes waren echt mega-spannend, voel ik de adrenaline, maar als ik dan een scene zie waar een volwassen man op de bank zit met een hoedje van aliminiumfolie, om "gedachtelezen door aliens"te voorkomen, zakt voor mij, let wel, MIJ,de film naar een dieptepunt.


avatar van Herald

Herald

  • 183 berichten
  • 0 stemmen

Maar je moet het wel in de context van de film zien. Het is al heel onrealistisch dat er ruimteschepen verschijnen boven graancirkels, het is al onrealistisch dat een buitenaards wezen wordt gefilmd, als dat alles ineens realiteit is, dan is een hoedje van aluminiumfolie op je hoofd zetten niet eens zo raar.

Let wel, het gebruik van aluminiumfolie stond beschreven in een boek en wordt daarom als waar aangenomen door Morgan. De watertheorie geopperd door Ray is nergens beschreven en derhalve als onwaar beschouwd door Morgan, hoewel deze theorie wél klopt.

Het dragen van dat hoedje geeft aan dat Merrill zich ineens realiseert dat aliens waar zijn. Hij heeft er notabene een op televisie gezien. Maar verder weet hij net zo min als de rest van de wereld wat ie moet doen. Natuurlijk staat het stupide, maar hey als je zou ook niet verwachten dat mensen in paniek raken als er een radiouitzending van War of the Worlds zou worden uitgezonden.
Stel Merrill zou dat hoedje niet hebben gedragen, dan zou hij met Graham hebben ingestemd om het huis te verlaten, maar daarentegen vertrouwd hij op de alienkennis van Morgan.


Maar goed, dat is mijn visie erop


avatar van FisherKing

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

Dat waardeer ik Petterik; tuurlijk elke film is een mening. Ik heb deze film 'Point Blanc' gezien. Zonder iets in genre's onder te verdelen. Wat Night Shyamalan doet is in feite geen SF te maken; ( denk aan de SF- mannetjes; ze zijn de terroristen van 11-09 ; ze hebben ook geen gezicht en opereren vanuit de onzichtbaarheid ) Wat deze film zo sterk maakt is de hele subtiele kritiek op de amerikaanse reactie, En daar past dat rare interview ook bij.

Ik heb in sommige kritieken gelezen dat de cast niet goed was. Ik heb dat ook wel eens gezegd bij andere films. Maar is dat wel een goed argument hier. De uitstraling van Mel Gibson is vele malen sterker. en daarom heeft Night Shyamalan ook daarvoor gekozen.

Dat de film ( en de trailer; en ook de distributie andere kijkers die naar niet van houden heeft aangetrokken is spijtig doch niet meer omkeerbaar )


avatar van FisherKing

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

Maar je moet het wel in de context van de film zien. Het is al heel onrealistisch dat er ruimteschepen verschijnen boven graancirkels, het is al onrealistisch dat een buitenaards wezen wordt gefilmd,
En het is ook heel onrealistisch dat er twee vliegtuigen in de Twin Towers vliegen ( denk nu aan het jaar 2000 )


avatar van Herald

Herald

  • 183 berichten
  • 0 stemmen

En het is ook heel onrealistisch dat er twee vliegtuigen in de Twin Towers vliegen ( denk nu aan het jaar 2000 )

en het is ook onrealistisch dat scheppen tienermeisjes gedwongen in de prostitutie zitten in Nederland. Your point being?


avatar van FisherKing

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

Het punt dat ik probeerde te verduidelijken is dat die graancircels er niet toe doen en dat de achterliggende gedachte een subtiele kritiek is achter de aanslagen van 11/09 maar als jij er tienermeisjes bij gaat halen.... phh


avatar van Herald

Herald

  • 183 berichten
  • 0 stemmen

Nou, het lijkt me sterk dat M. Night Shyamalan het script binnen 2 dagen heeft geschreven. Daarbij zijn je argumenten dat de aliens buitenaardse Al-Qaeda strijders zijn ook erg slap, want de aliens hadden weldegelijk een snoet en is met een vloot ruimteschepen boven graancirkels hangen nauwelijks onzichtbaar te noemen.

Laat staan dat de hele wereld zat tijd had om zich voor te bereiden tegen een invasie in tegenstelling tot 11 september wat niemand verwachtte.

Weet je wat, volgens mij was het kritiek op de immigrantenproblematiek in Nederland. De aliens zijn niet blank, ze komen ongevraagd, en worden met veel geweld weggejaagd want Pim had het zo gewild. Daarbij zegeviert aan het einde het enige juiste geloof het Christendom. Vergeet niet dat de priester van zijn geloof was gebracht nadat een allochtoon zijn vrouw doodreed. De Islam verbrijzelde het Christendom zeg maar. Ook de metafoor van het vele water van de kleine Bo, dat refereert naar de zwembaden waar snode buitenlanders vaak kleine meisjes lastigvallen is toch ontzettend duidelijk. Dat de aliens niet tegen water kunnen blijkt maar weer dat een gemiddelde allochtoon niet naar het zwembad gaat om te zwemmen, maar om meisjes te oogsten.


avatar van Hobbes

Hobbes

  • 2911 berichten
  • 1195 stemmen

Herald...bedoel je dat sarcastisch?

en petterik: ik zeg absoluut niet dat je ongelijk hebt o.i.d. ik gaf (net als jou) enkel mijn mening. alles wat ik hier typ is simpelweg mijn mening en ik typ niets om mensen ergens van te overtuigen of om te stellen dat ze ongelijk hebben.

we hebben het hier over smaak en kijk op films en dat is allemaal puur persoonlijk.

in dit geval pech voor jou en geluk voor mij want ik heb me waarschijnlijk meer vermaakt


avatar van FisherKing

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

Amen.


avatar van petterik

petterik

  • 25 berichten
  • 140 stemmen

(lange tekst van Herald even weggeknipt - Jordy)
, leuke tekst.


avatar van kolibrie

kolibrie

  • 4 berichten
  • 2 stemmen

Slaat nergens op deze film.

Het zoveelste verhaal van aliens die vijandig gezind zijn.

De boodschap dat toeval niet bestaat, is in een wel erg vreemde vorm gegoten.


avatar van Jordy

Jordy

  • 22567 berichten
  • 2952 stemmen

de boodschap is niet dat toeval niet bestaat