The Truman Show (1998)

Drama / Komedie

geregisseerd door Peter Weir
met Jim Carrey, Laura Linney en Noah Emmerich

Truman Burbank leidt een perfect leventje: goede baan, een liefhebbende vrouw en een goede vriend. Langzaam komt Truman er echter achter dat zijn leventje iets té perfect is: hij ontdekt dat hij het middelpunt is van het succesvolle TV-programma The Truman Show. Al zijn hele leven lang woont Truman in een enorme TV-studio, waar een dorpje is nagebouwd en al z'n vrienden acteurs zijn.