Look Who's Talking (1989)

Alternatieve titel: Daddy's Home

geregisseerd door Amy Heckerling
met John Travolta, Kirstie Alley en de stem van Bruce Willis

Mollie werkt als boekhoudster voor Albert, die tevens haar minnaar is. Net wanneer ze besluit een einde te maken aan hun relatie, wordt ze zwanger. Wanneer Albert zijn vrouw verlaat en alleen gaat wonen, hoopt Mollie dat ze binnenkort gaan samenwonen. Op een dag ziet ze Albert in een winkel met een andere vrouw en van de schok beginnen Mollies weeën. Taxichauffeur James brengt haar naar het ziekenhuis, waar hij door het verplegend personeel, dat veronderstelt dat hij de vader is, wordt verplicht om de bevalling bij te wonen.

avatar van jumpstylemovie
een nog wel leuk eerste deel , ze hadden geen sequels moeten maken. 2***

blijft een leuke vondst dit: 3,5*

avatar van musicfriek
Vrij flauwe film die destijds erg succesvol was. Vind alleen mevrouw Alley erg leuk in deze film, Travolta is om te huilen..

avatar van Mark W
Ik dacht heel even dat ik deze bij de flop top 100 zag staan, gelukkig waren dat de sequels. Dit is een hele vermakelijke film met veel humor. Het verhaal is daarbij ook wel aardig. Bruce als stem is erg leuk!

avatar van niethie
Dit vond ik vroeger een ontzettend leuke film, ben inmiddels wat jaartjes ouder en heb voor de grap de film gister weer eens bekekeken en had er een beetje gemengde gevoelens over, het idee was destijds erg orgineel en moet zeggen dat ik de eerste helft van de film nog steeds erg leuk, schattig en vooral grappig vond maar het is toch allemaal net iets te oninteressant om mij de gehele speelduur te laten genieten, de tweede helft is iets wat meer op de automatische piloot en bovendien heeft het allemaal weer een behoorlijks standaard en cliche uitgangspunt en einde.

2,5 sterren

avatar van missl
ach deze film is leuk. het had wel alleen maar bij deze moeten blijven want nou ja, dat was toen vooral grappig aan de film. daarna werd dat hele idee een beetje uitgemolken. (toch grappig om te zien dat ze daar zo'n 20 jaar geleden ook al mee bezig waren maar dat is weer een ander verhaal.)
deze film vond ik erg grappig, en ook heel interessant allemaal toen ik nog wat kleiner was.

avatar van Kim008
Leuk filmpje, tof geacteerd!

avatar van tommykonijn
Niet heel Goed maar minstens nog het beste deel uit de reeks, John Travolta acteert het redelijk maar dit is absoluut niet de beste Film uit zijn carriere, Nogmaals eigenlijk niet Slecht maar had toch nog beter gekund.

avatar van notorious_kim
super filmpje, kan ik telkens weer mee lachen!

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Behoorlijk gedateerde comedy die enigszins onderhoudend is maar zich bediend van veel flauwe grappen. Gemiddeld.

avatar van kanjertje
Super lachfilm.
Spijtig dat ze der niet meer maken van dit soort.

avatar van Keutul
Jeugdsentiment

avatar van wapper
inderdaad

Bruce Willis met waarschijnlijk de beste voice-over prestatie allertijden

avatar van Aapje81
Erg leuke comedie die ik al een aantal keren heb gezien en me telkens weer vermaakt. Zeer geschikt voor een avondje onbekommerd lachen.

avatar van ratatouille
Ik heb deze film al ontelbare keren gezien en hij blijft leuk. Was gister nog op tv en heb weer moeten lachen. Er is een goede chemie tussen Kristie Alley en John Travolta,ze komen heel natuurlijk over. De 'baby' voice-over van Bruce Willis is heel leuk gedaan. Ik lees hieronder dat meerdere mensen deze film vaker hebben gezien en er toch elke keer om moeten lachen. Dan spreek je wel van een geslaagde komedie!

thymenmen
Vond het einde een beetje pruttelig, maar voor de rest een redelijke film

avatar van Movie Jim
Dit vind ik nu een erg leuke komedie. Op maat gemaakt voor John Travolta . Vooral Bruce Willis . Voor de rest was ik onder de indruk van deze film.

avatar van Mavoe
niethie schreef:

2,5 sterren

Ik kopieer je tekst even,scheelt mij typen. Ik ben het hier namelijk helemaal mee eens!

avatar van Elineloves
Ontzettend jeugdsentiment. Als kleine meid heb ik deze film, toen nog op videoband, ontzettend grijsgedraaid. Een leuke no-brainer, waar je lekker onderuitgezakt op de bank van moet genieten.

avatar van dave
Geen al te beste komedie. En dat is een understatement.

De film begint niet slecht. De zaadcel scène vond ik nog wel tamelijk amusant. Jammer dat dit ook meteen het hoogtepunt van de film was. Vanaf dan gaat alles de mist in. Een eindeloze combinatie van zwanger -en ouderschapsclichés, ergerlijke liedjes en nog veel meer dat de wenkbrauwen doet glooien.

De voice-over, ingesproken door Bruce Willis godbetert, doet alle haren ten berge rijzen. Alles wat hij zegt is flauw en ongeïnspireerd. Ik zat echt te wachten totdat hij 'Yippee-ki-yay, motherfucker.' zou zeggen. Gelukkig kwam het niet zover.

Verder een vrij onuitgewerkt verhaaltje, dat uiteraard ultra voorspelbaar is. Ik vond de plotse relatie tussen James en Mollie echter wel vreemd vormgegeven. In plaats van een langzame opbouw te creëren, wordt er zomaar een jaar overgeslagen. Zo krijg je natuurlijk nooit een goed beeld op hun visie ten opzichte van elkaar, en oogt de liefdesverklaring wel wat zonderling. Ik heb overigens geen enkel idee waarom zo'n grote sprong in de tijd nodig was.

Verder heeft James zich op de meest geforceerde manier in het verhaal gewurmd. Heel die affaire rondom zijn vader is maar een pover excuus om hem dichter bij Mollie te brengen.

Slecht acteerwerk, zeer matige regie, flinterdun verhaal en niets dat echt speciaal kan genoemd worden. Het lolligste aan deze prent waren nog wel de imponerende wenkbrauwen van James' vader.

1,00

avatar van M_M
M_M
Haha super!

avatar van riesma
Vroeger heb ik dit wel een leuke film gevonden. Toen ik hem laatst weer zag, was hij niet om aan te zien. De grappen en sfeer zijn té 80's, die werken anno 2000+ niet meer. Daarentegen blijft hij wel leuk om hem voor de eerste keer eens te zien, daarna is voor mij de lol eraf.
Een gniffel met een griffel: 2,5*.

Dick2008
Een film die nog nooit op tv is geweest. Vooruit dan maar toch een keer gekeken maar alleen vanwege John Travolta, in die tijd in ieder geval een goede acteur en danser. Het is dan ook leuk dat je hem hier ook nog even ziet dansen samen met de kindertjes. Erg leuke scene overigens.

Ik vind de combinatie Travolta en Alley niet altijd even overtuigend ook al brengen ze het beide verder wel goed. In het algemeen toch veel kleine hilarische momenten. De laatste 10 minuten vind ik dan wel weer jammer. De delen na deze film lijken me niks dus daar begin ik niet aan als het niet hoeft. Maar deze film is toch grotendeels meegevallen en zeker de moeite waard. 4.0.

avatar van Nand
dave schreef:

Het zou fantastisch zijn geweest.

avatar van Fran
In de tijd dat deze film gemaakt werd vond ik het zeker een hele leuke komedie. Zou heel misschien ook gekomen zijn omdat ik erg gecharmeerd was van John Travolta. Nu ik hem weer terugkijk zie ik dat hij wel erg gedateerd is en dat het voor deze tijd toch wel een behoorlijk flauwe film is. Maar ja, voor mij komt er toch nog wel wat nostalgie bij kijken.

Ik vond Travolta erg leuk maar Kirsty Alley vond ik heel nep overkomen. Af en toe kreeg ze zo'n zeikerig toontje in haar stem, dat vond ik gewoon niet leuk meer. En ach ja, die pratende baby. Toen was het leuk gevonden maar in deze tijd kennen we dat wel.

avatar van Phantasm
Komedie die lekker wegkijkt, leuk om een keertje gezien te hebben.

avatar van DragQueen
Enigzins achterhaalde Komedie, Waarin leuk geacteerd wordt Travolta en Alley. Verder is het geheel onderhoudend, en steekt het verhaal leuk in elkaar. Ook de meeste grappen komen uit de verf, en zijn vermakelijk. 3 Sterren.

avatar van pollyke
zalige komedie, niet om bij te gieren maar oh zo schattig.
Wel tof om het door de ogen van de baby te bekijken! Super leuk gedaan

avatar van Mars4i
Ik heb deze film niet opnieuw bekeken, maar toen hij uit kwam was het een hele leuke en originele komedie. En ik beoordeel de films altijd naar de tijdsgeest, dus de 80's (net aan .

Ik zie dat veel mensen hem hier beoordelen naar de huidige maatstaven. Maar als je dat voor alle films zou doen zouden er veel films afgewaardeerd moeten worden. EN dan blijf je ook bezig met stemmen aanpassen

Deze komedie was eind jaren 80 toch best een aardig succes (mede daarom zijn er ook nog twee vervolgdelen gekomen) in de bioscopen en het concept was opzicht ook geinig bedacht. Helaas is de uitvoering wat flauwtjes en is het verhaal ook niet echt geweldig (is weliswaar vaak bij een komedie bijzaak) , waardoor er buiten een aantal leuke grappen weinig van het geheel overblijft. Het kind Mikey met de stem van Bruce Willis is natuurlijk het leukste van deze komedie en zijn situaties zorgen natuurlijk ook voor de meeste lachmomenten. Opzicht deed John Travolta het ook nog redelijk, maar de rol van de vreselijke irritante Kirstie Alley was verschrikkelijk slecht. Leuk om gezien te hebben zullen we maar zeggen.

avatar van Vinokourov
Een film moet je enigszins naar de huidige maatstaven kunnen waarderen en dan komt Look Who's Talking er niet goed af. Bruce Willis die een babystem doet kan best innovatief en grappig geweest zijn in 1989. Nu is dat absoluut niet leuk en wekt het alleen maar gekromde tenen op. Neem daarbij een allerbelabberdst en voorspelbaar verhaal en deze film kan rekenen op een zware onvoldoende. Wat een broddelwerkje.

avatar van debbietino
Mars4i schreef:

Helemaal mee eens met betrekking tot het waarderen van een film in de juiste tijdgeest. Als je alle films steeds opnieuw moet waarderen naar de huidige tijdgeest dan denk ik dat er niet veel films overblijven met waarderingen boven de 2.0.
Laten we wel zijn, de King Kong van de jaren 40 of de Gremlins van de jaren 80 zijn in deze tijd ook niet om aan te zien maar waren in die tijd zeer vermakelijke films die destijds ook goed werden gewaardeerd (even los gezien van persoonlijke smaak)

Deze film was voor die tijd een leuke film, geen topper maar ook geen slechte film. Ik weet zeker dat deze film menigeen heeft doen lachen.

avatar van IH88
“This has got to be the weirdest day of my life... well, so far.”

De grote ster van Look Who's Talking blijft natuurlijk Bruce Willis als baby/peuter/kleuter Mikey. Ik heb de film ontelbare keren gezien, maar zijn innerlijke dialogen blijven hilarisch. Travolta en Alley hebben ook een leuke chemie.

Het verhaal is standaard en op sommige momenten kakt het allemaal wel erg in. Vooral wanneer Travolta en Alley niet bij elkaar zijn of als Mikey buiten beeld is, beginnen de scheurtjes toch wel zichtbaar te worden. Maar vanaf het heerlijke nummer van The Beach Boys in het begin (en de erg komische beelden) zit je met een glimlach naar deze film te kijken. En dat telt ook wel.