ad

Geregisseerd door: Nigel Cole

Met onder meer: Brenda Blethyn, Craig Ferguson en Martin Clunes

Releasedatum: 24 januari 2000

Over Saving Grace

Nadat Grace haar man zelfmoord heeft gepleegd ontdekt ze dat hij voor hun mooie huis van alles had geleend. Nu moet Grace alle moeite doen om haar huis te houden, aangezien ze de leningen niet kan afbetalen. Ze kan niet gaan werken want ze heeft geen ervaring met om het even welk werk, het enige dat ze kan is tuinieren. Matthew, die zijn eigen Marihuana verplant, vraagt raad aan Grace omdat zijn planten niet groeien. Grace beslist om ook Marihuana plantjes te gaan verplanten om zo geld te verdienen. Nadat ze de ongelooflijke goede en mooie planten heeft beslist ze om zelf naar Londen een koper te vinden, en dan geraakt ze in het drugsmilieu.

image

China MacFarlane

Vicar Gerald Perey

avatar van Jordy

Jordy

wat een mooi taaltje toch he...

avatar van Obiwannes

Obiwannes

WAT???!!! Mooi taaltje? (Deze tekst is een beetje verwarrend, akkoord)

Goeie en grappige film, een leuk gevonden verhaaltje dat goed verwerkt is in de film. Niet slecht geacteerd ook.3*

avatar van Wolkenmeter

Wolkenmeter

Was wel een leuke pretentieloze komedie. Niet echt speciaal te noemen, gewoon goed

avatar van lindastuurman

lindastuurman

Ik heb in tijden niet meer zo gelachen om een niet-Robin Williams film! Ik vond het een zeer vermakelijk verhaal. En over dat taaltje...het is weer eens iets anders, toch?

avatar van Tonyvdb

Tonyvdb

Ik vond dit een ietwat flauwe film, hoewel de lichtmassa-scène wel grappig was ...

**' 2,5 op 5 **'

Tony

avatar van mazdalfa

mazdalfa

Persoonlijk heb ik nog nooit kunnen lachen om een Robin Williams film...maar daar gaat 't hier niet over.

Dit is nou echt weer zo'n sympathieke britse film, vol met goede karakterakteurs en met heel wat meer gevoel voor humor dan de overvloed aan amerikaanse comedies met de voorspelbare lach-of-ik-schiet-grappen, danwel highschool-onderbroekenlol.

Prima film.

avatar van manic

manic

deze film lijkt eigenlijk gewoon een bbc-serie maar dan in 1 film. Goed acteerwerk, leuke grappen. Alleen de muziek is af en toe storend en weinig passend. Categorie "vermakelijk". 3½**

avatar van KillaJah

KillaJah

Tonyvdb schreef:

**' 2,5 op 5 **'

Tony

inderdaad dit vond ik ook een van de weinige leuke momenten van de film

avatar van EmDee

EmDee

LOL

avatar van Julie

Julie

ik vond deze film eigenlijk ongelooflijk saai. ik heb er echt niet zoveel van genoten

avatar van Skindowz

Skindowz

Hartstikke leuke film. Niet-blowers zullen hem misschien niet zo kunnen waarderen denk ik. Nóg leuker als je stoned bent

avatar van Rephlex

Rephlex

Ach ja...

Humor... zal wel komen omdat ik blow; ben je toch eerder geneigd uit een soort van herkenbaarheid iets meer te waarderen.

Niets mis mee, gewoon leuk, kijkt lekker weg.

3 sterren

avatar van bianca

bianca

Geweldige film!

avatar van P8rb

P8rb

Jaja dit was wel een grappig filmpje. De film had eigenlijk afgelopen moeten zijn nadat iedereen stoned was door die enorme berg wiet . Maargoed 't was leuk. 3*

avatar van neo

neo (crew)

Kon er niet erg veel om lachen, ondanks dat het idee best leuk klinkt.. Saving Grace is zo'n soort sympathieke, te brave Britse komedie. Het ''ohhhh ze roken wiet'' sfeertje is ook al erg snel flauw. Nigel Cole's Calendar Girls was stukken minder overdreven en bovendien veel charmanter. Saving Grace kan gerust op hetzelfde voetstuk als Waking Ned geplaatst worden.

avatar van tonnyhk

tonnyhk

In het begin vond ik de film nog wel aardig maar naarmate het verder ging vond ik het zwakker en zwakker worden. Het daalde van een 3,5 naar een 2. Grappuig vond ik de film al helemaal niet

avatar van Niqk

Niqk

ah gaaf.. deze film heb ik een paar jaar geleden gezien, heb hier enorm van genoten, lekker taboes in het licht brengen!

avatar van nightbreed

nightbreed

De film begint goed maar zakt naarmate de tijd verstrijkt steeds verder in elkaar. Het einde was veel te braaf en politiek correct, dit deed me aan een Hollywoodfilm denken.

lordmars

binnekort weer op tv en ik ga hem zeker weer kijken, echt een leuke film. ben het met de andere blowers hier eens, je heb een stukje herkenning dat maakt het extra grappig! gewoon lekker onderuit gezakt kijken.

avatar van bianca

bianca

Jammer dat ik niet meer blow

Dit vind ik een geweldige film.

Met een jointje is ie nog leuker haha.

Bianca.

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Helemaal niet verkeerd. Het geslaagde van de film zit hem toch vooral in het concept van een net dametje dat een enorme wietplantage bouwt. Dit brengt als van nature de nodige hilariteit met zich mee, en dat werkt. Maar meer dan dat geestige idee is de film ook niet. Leuk grinniken maar de film komt niet onder genrecliché's uit en wordt uiteindelijk zelfs lichtelijk moralistisch. Saving Grace is een grappige komedie die eigenlijk niet veel meer te bieden heeft dan een geinig concept.

avatar van Dick2008

Dick2008

Deze film is minder leuk dan ik verwacht had. Misschien komt het ook wel omdat er verschillende verhaallijnen in zitten.

Ik vind de film toch vooral de moeite waard dankzij Brenda Blethyn. Hoe ze in andere films is dat weet ik niet, maar hier acteert ze goed en ze heeft ook een prettige uitstraling om naar te kijken. De scenes met haar zijn dan ook wel de beste.

Er zijn maar twee scenes die ik erg grappig vind Grace die op straat wiet probeert te verkopen en de twee oude dames die thee van wiet hebben gedronken voor de rest is het een film waarbij ik toch niet verder kom dan gemiddeld.

avatar van ducman

ducman

Heerlijke film, prachtige komische momenten, engelse humor "I love it". goed acteerwerk van oa de dames van het winkeltje.

Dagje down... kijken deze !!

avatar van Skindowz

Skindowz

Ik heb er wéér van genoten!

avatar van blurp194

blurp194

Grappig. Af en toe zelfs hilarisch op de stereotiep-Britse onderkoelde manier, de nette oudere mevrouw die op het verkeerde pad komt en de absurde situaties die dat oplevert. Met zoals dat hoort - ook al zo Brits - wat vreemde typetjes in het dorpje, met hun eigenaardigheden. En een bijzonder leuk bedacht einde - die draai had ik toch echt niet aan zien komen.

Valerie Edmond - de vismevrouw - verdient een extra stijlpunt door de scene waar ze zich omkleedt van haar beroepskleding om naar de begrafenis te gaan.

avatar van arno74

arno74

De film begint aardig, met een niet onwaarschijnlijke situatie waarin een dame na de dood van haar echtgenoot meer schulden dan bezittingen erft en het huis dreigt te verliezen. Maar dan ontpopt ze zich als drugsdealer en wordt de komedie een van de zoveelste met dat onderwerp, zonder dat het eigenlijk iets toevoegt. Het boeiende begin smelt als sneeuw voor de zon.

Qua acteerprestaties valt vooral die oude dame op, ze zet het typetje wel erg goed neer, wat zeker niet eenvoudig is met zo'n vrij karikaturaal figuur.

De hele tijd zat ik al aan 2 sterretjes te denken, tot het moment dat twee sympathieke dames van een kopje thee genieten . Die scene, en het vervolg in het winkeltje, kreeg me toch zeker wel aan het lachen. Een half puntje extra voor dat zeer geslaagde stukje.

avatar van Mrs. Donut

Mrs. Donut

Echt een leuke film, heb er van genoten.

avatar van ellie.vond

ellie.vond

Echt een heel leuke, grappige, vermakelijke film. Top acteerwerk.

avatar van vera24

vera24

Leuke film,in het begin beetje saai,maar is ruim goedgemaakt,dubbel gelegen van het lachen,TOPFILM