Rollerball (2002)

Verenigde Staten / Duitsland / Japan
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door John McTiernan
met Chris Klein, Jean Reno en LL Cool J

IJshockey-speler Jonathan Cross verdient wat geld bij met straatraces. Ridley, een oude vriend, redt hem van de politie wanneer hij bijna opgepakt wordt, en vertelt hem vervolgens over Rollerball, een Aziatisch tv-fenomeen waar mannen en vrouwen op rollerblades en motoren op een track racen en punten proberen te scoren met een zware stalen bal. Jonatha wordt een grote ster, maar wanneer de producer van de show de kijkcijfers omhoog wil brengen door middel van het uitlokken van ongelukken begint Jonathan te twijfelen over de sport.

"Schijnt nogal slecht te zijn"??? Goeiendag zeg. Het is dat ik niet minder dan 1/2 ster mag geven...

Is dit een remake?

neo (crew)
ja van die met james caan.

Is volgens mij al een keer eerder geremaked, met dean cain (die superman knakker). Was ook niet geweldig.
Slapjes is nog overdreven positief.

Groet
Kbautr Bart

Goede kandidaat voor een toppositie in de flop100... ongelooflijk zeg

vic
gaan jullie mij nog echt zeggen dat deze slechter is dan de zeemeerman (flop 2) of wing commander (flop 3)

avatar van Macmanus
Ahhhhhhhhhhhhhhh hoogste cijfer een 1 hoe zielig is dat.

avatar van narva77
En dit is de regisseur van Die Hard???

avatar van Goodfella
Euh... Als je op z'n naam klikt zie je het hè.

avatar van Macmanus
Ja, misschien zag hij dat de beste film nooit zou lukken en ging zich toen maar richten op de slechste film.

avatar van narva77
Haha nou look on the bright side; in ieder geval aandacht genoeg zo

avatar van Goodfella
Op IMDb vinden ze 'm nadrukkelijk beter:

2.8/10

Da's omgerekend een 1,40 hier. Duidelijk meer dan die 0,60.

avatar van Armin
Ik ken het origineel en had van deze remake, gezien de huidige technische mogelijkheden, veel meer verwacht. **1/2

Na een half uur de film er maar weer uitgegooid. Kon me niet boeien.

Je mist dus meer dan een uur van de film en toch een stem uitbrengen.

avatar van Armin
Ik zag je al aankomen, EmDee.

Vind je dat niet vreemd dan Armin?

Ik vond deze film wel redelijk, ook al kon hij opzich wel een stuk beter heb ik hem toch een 2,5 gegeven.

avatar van Banjo
pfff slechte film hoor. een film met bassie en adriaan acteren (kijk uit daar komen de boefen!).
de actie op de roller baan was ook zeer gaotisch en slecht gefilmt.

1 1/2 ster

kbautr schreef:

Hoe heette dat?

avatar van Mischa
Film nog niet gezien, maar wanneer ik hier de omschrijving lees, hoef ik ook niet zo nodig meer. Ze hebben het hele achtergrondverhaal uit het origineel (over de samenleving waarin Rollerball wordt gespeeld) weggelaten. Dan kan er volgens mij niet veel meer overblijven dan een nogal dom actiefilmpje. Waarom doen ze dit toch steeds bij remakes (zie ook Shaft, Planet of the Apes)?

avatar van Double Deuce
Gisteren (in een vlaag van verstandsverbijstering?) deze film gehuurd. De openingssscene vond ik wel OK maar verder.... Het is het gewoon allemaal net niet om het zo te zeggen en dat terwijl het verhaal me wel aanspreekt.
Bij een film als dit denk ik al snel aan The Running Man of Mad Max 3: een beetje dat "arena met poppetjes"-gevoel maar waar voornoemde films wel slagen in hun opzet doet Rollerball dat helaas niet.

De cast bevat een paar bekende namen waaronder wat Nederlandse inbreng (Lucia Rijker die je 20 seconden in beeld ziet en Rebecca Romijn-Stamos die we hier en daar wel wat Nederlands horen brabbelen ) maar zij kunnen er ook niet aan doen dat de dialogen wat simpel en voorspelbaar zijn.

En waar het dan toch om zou moeten gaan in deze film, het "Rollerballen", dat komt ook niet lekker uit de verf en het voorspelbare einde maakt deze film voor precies 1 ster waard. En die ene ster is vooral te danken aan de coole sportwagens in deze film

Mijn advies: wacht maar tot deze film op TV komt en dan misschien eens kijken.

avatar van henkula
1 punt voor Rebecca, die even lekker in het Nederlands vloekt.

toch ben ik het niet helemaal eens met al deze meningen.
zo slecht was deze film toch niet zelfs jean reno had best leuke humor in deze movie.
en ik ken de orginele wel niet maar heb me gister goed vermaakt. het was dan wel geen gladiator maar wel een leuke film om eens te hebben gezien. 3 sterren

kArIzMa_TuRk
Goede Leuke film voor een 2,5*

avatar van Ché Cliché
Dit was echt een verschrikkelijke film. Ik vond het orgineel onwijs tof, dus ik wilde persé deze film zien. Toen deze, nadat hij net uit was niet te huur was, moesten er eigenlijk al alarmbellen bij mij gaan rinkelen. Maar toen ik hem bij FRS zag liggen heb ik hem gelijk gekocht. Wat een shitfilm zeg! Het acteerwerk, het verhaal... Dit is geen rollerball, dit is dramaball!

avatar van Mutlee
Onvoldoende voor deze film..
Slecht acteerwerk, zelfs jean reno vond ik maar matig acteren. Verhaal zit niet goed in mekaar, ik vond niet eens dat er een verhaal was...
Er zit geen enkel verbinding tussen bepaalde momenten, film springt van ene tak naar de andere...

avatar van jobbybx
Ik ken de eerste film en had er toch wel meer verwacht . Ik vond de eerste harder en levendiger dit zag er meer fake uit.
Het einde is eigenlijk ook maar melig hoor