Alone in the Dark (2005)

Canada / Duitsland / Verenigde Staten
Horror / Thriller

geregisseerd door Uwe Boll
met Christian Slater, Tara Reid en Stephen Dorff

Edward Carnby is een detective die het paranormale en bovennatuurlijke onderzoekt. Hij probeert de moord van zijn beste vriend op te lossen en dat leidt hem naar gevaarlijke gebeurtenissen waarin blijkt dat demonen de wereld over komen nemen. Slechts hij en zijn ex-vriendin en antropologe kunnen de mensheid redden.

avatar van Filmkriebel
606 schreef:
Zo mee eens, heb dat ook vaak gezegd, Alleen de naam Boll doet mensen slecht stemmen.

Niet mee eens. Rampage is een erg goede film van Boll ! En ook Darfur schijnt behoorlijk te zijn.

avatar van Suleika1
Hier was de kans om van een superspannende game een goede film te maken..helaas is dit niet gebeurd, wat een teleurstelling is deze film zeg. Ik voelde de hele tijd de behoefte om em af te zetten, maar heb toch maar verder gekeken. Niet dat dat geholpen heeft.. hoezo is deze film gebaseerd op de game 'Alone in the dark'? De game heeft een heerlijk donkere, beklemmend spannende sfeer om en in dat huis.. Dat zie ik hier helemaal niet in terug, het is simpele actiepulp zonder een degelijk verhaal. Niks spannende sfeer! En dan die muziek! 7 seconds bij een liefdesscene en vage rockmuziek bij een actiescene? Sluit totaal niet op elkaar aan! Dit is wel een heel erg slap aftreksel van de game en zou diezelfde naam niet eens mogen dragen! Terecht in de flop 100!

avatar van misterdhdh
zeer matige tot slechte film, kon mij nergens boeien
zeker het verhaal is slecht, vraag mij af waarom ik deze gekocht heb
tara reid doet wel nog haar best, maar ik zat nooit in de film, ik weet er ook niets meer van, film om snel te vergeten

al een paar films gezien van boll, en zoek nog altijd een goede film van hem, de films die ik al gezien heb van hem gaan altijd over eindeloos schietwerk
1.5/5

staat die nu niet meer in flop 100?

avatar van WanderingStar
Afgrijselijk.

Zelfde categorie als Tomb Raider.

Zo'n film die ik graag wil kijken wegens fijne hoofdrolspelers, maar als ik glazuur op mn oogballen had, zou t eraf springen van ellende.
Jammerdebammer. Zijn schrikbarend weinig films in deze categorie die ik niet liever halverwege uit wil zetten..

Met Tomb Raider wel gedaan omdat ik mijn dunk van Angelina niet zo erg wilde bedoezelen.
Stephen Dorff en Christian Slater (in mindere mate) zijn toch al vaak b-film acteurs.. Helaas.

Oh. Ps. Mijn mening heeft niets met Uwe Boll.te maken, want die naam zegt mij niets.
Heb eerlijk gezegd wel vaker moeite met dit genre idd..ik zal eerlijkheidshalve eens wat meer kijken in deze categorie. (Zit nu eerst in n superhelden/stripverhaal-flow.)
Horen Indiana Jones en bijv The Mummy ook in deze categorie? Want hoewel niet favoriet, vond ik die wel tig x beter om aan te zien dan dit gedrocht v/e film.
Die mening is trouwens gestoeld vooral op slecht (verteld) en (opper)vlak(kig) verhaal, onovertuigende special effects, Tara Reid en Stephen Dorff (hier hoef ik ws niet verder over uit te wijden). Brrrr

avatar van HK Senator
Tja, Boll is een B filmer en B films moet je door een andere bril bekijken dan een "normale" film. De mankementen, het slechte akteerwerk e.d. moet je eigenlijk als vermaak er op de koop toe bij nemen. De langzame vechtscenes aan het begin vondt ik een verademing, ik kon goed volgen wat er gebeurde, dit in tegen stelling van veel films waarin de aktie zo snel gaat dat je eigenlijk geen idee hebt wat er gebeurd.
Wat mij betreft mag Uwe blijven filmen. Dat er nog veel matige B films van zijn hand mogen komen.

avatar van tattoobob
HK Senator schreef:

Rare bril is dat zeg...als ik de dingen voor lief moet nemen die jij zegt,blijft er niets over.
Nou niets.......een halve ster dan.

avatar van psycholamp
HK Senator schreef:

Een b-film kan leuk zijn, maar dan moet het popcorngehalte wel aanwezig zijn. Dat vond ik hier niet het geval, ook niet met mijn b-film-bril. En Boll kan wel beter, kijk maar eens naar Rampage.

avatar van renzoroy
tsja.. kan wel een uur typen over wat er allemaal crap is aan deze film, maar ik kan het ook in 2 woorden samenvatten...

Uwe Boll...

laat die gast a.u.b. een x ophouden met het maken van zijn zogenoemde films. Hoe die mensen als christian slater wilde waarschijnlijk een definitief einde maken aan zijn carriere dat die hier aan mee deed.

en dan te bedenken dat uwe boll zich aanbood aan Blizzard om wow te verfilmen... hahahaha, gelukkig heeft blizzard dat keihard afgewezen.

avatar van Thorak
Uwe Boll heeft anders genoeg wél goede films! Deze niet, maar andere films wel.

World of Warcraft is en wordt helemaal niet verfilmd, geen idee waar je dat vandaan haalt.

avatar van renzoroy
goede films? noem er eens 1...
en ja, 10 juni dit jaar is de verwachte release datum van de verfilming van Warcraft.
Geloof mij maar gewoon als ik zoiets zeg, plus de film staat zelfs vermeld hier op movie meter, alleen niet de juiste releasedatum...:|

zo slecht vind ik de film ook weer niet zoals velen beweren ,al heeft iedereen recht op een eigen mening,dus bergrijp me niet verkeerd.maar vond de film best te pruimen.

avatar van Thorak
renzoroy schreef:
goede films? noem er eens 1...
Beetje (erg) late reaktie, maar Warcraft is níet World of Warcraft! De film speelt zich af vóór de eerste versie van WoW, het verhaal is zo ongeveer ten tijde van Warcraft 2 tot einde 3.
En voor goede Boll films, bekijk zijn films maar eens die niet op videogames gebaseerd zijn. Het zullen nooit blockbusters worden (dat is zijn insteek ook helemaal niet), maar slecht zijn ze zeker niet. Darfur, Heart of America, Rampage, Stoic, Max Schmeling, allemaal best goed te pruimen films.