Alone in the Dark (2005)

Canada / Duitsland / Verenigde Staten
Horror / Thriller

geregisseerd door Uwe Boll
met Christian Slater, Tara Reid en Stephen Dorff

Edward Carnby is een detective die het paranormale en bovennatuurlijke onderzoekt. Hij probeert de moord van zijn beste vriend op te lossen en dat leidt hem naar gevaarlijke gebeurtenissen waarin blijkt dat demonen de wereld over komen nemen. Slechts hij en zijn ex-vriendin en antropologe kunnen de mensheid redden.

avatar van Filmkriebel
606 schreef:
Zo mee eens, heb dat ook vaak gezegd, Alleen de naam Boll doet mensen slecht stemmen.

Niet mee eens. Rampage is een erg goede film van Boll ! En ook Darfur schijnt behoorlijk te zijn.

avatar van Suleika1
Hier was de kans om van een superspannende game een goede film te maken..helaas is dit niet gebeurd, wat een teleurstelling is deze film zeg. Ik voelde de hele tijd de behoefte om em af te zetten, maar heb toch maar verder gekeken. Niet dat dat geholpen heeft.. hoezo is deze film gebaseerd op de game 'Alone in the dark'? De game heeft een heerlijk donkere, beklemmend spannende sfeer om en in dat huis.. Dat zie ik hier helemaal niet in terug, het is simpele actiepulp zonder een degelijk verhaal. Niks spannende sfeer! En dan die muziek! 7 seconds bij een liefdesscene en vage rockmuziek bij een actiescene? Sluit totaal niet op elkaar aan! Dit is wel een heel erg slap aftreksel van de game en zou diezelfde naam niet eens mogen dragen! Terecht in de flop 100!

avatar van misterdhdh
zeer matige tot slechte film, kon mij nergens boeien
zeker het verhaal is slecht, vraag mij af waarom ik deze gekocht heb
tara reid doet wel nog haar best, maar ik zat nooit in de film, ik weet er ook niets meer van, film om snel te vergeten

al een paar films gezien van boll, en zoek nog altijd een goede film van hem, de films die ik al gezien heb van hem gaan altijd over eindeloos schietwerk
1.5/5

staat die nu niet meer in flop 100?

avatar van WanderingStar
Afgrijselijk.

Zelfde categorie als Tomb Raider.

Zo'n film die ik graag wil kijken wegens fijne hoofdrolspelers, maar als ik glazuur op mn oogballen had, zou t eraf springen van ellende.
Jammerdebammer. Zijn schrikbarend weinig films in deze categorie die ik niet liever halverwege uit wil zetten..

Met Tomb Raider wel gedaan omdat ik mijn dunk van Angelina niet zo erg wilde bedoezelen.
Stephen Dorff en Christian Slater (in mindere mate) zijn toch al vaak b-film acteurs.. Helaas.

Oh. Ps. Mijn mening heeft niets met Uwe Boll.te maken, want die naam zegt mij niets.
Heb eerlijk gezegd wel vaker moeite met dit genre idd..ik zal eerlijkheidshalve eens wat meer kijken in deze categorie. (Zit nu eerst in n superhelden/stripverhaal-flow.)
Horen Indiana Jones en bijv The Mummy ook in deze categorie? Want hoewel niet favoriet, vond ik die wel tig x beter om aan te zien dan dit gedrocht v/e film.
Die mening is trouwens gestoeld vooral op slecht (verteld) en (opper)vlak(kig) verhaal, onovertuigende special effects, Tara Reid en Stephen Dorff (hier hoef ik ws niet verder over uit te wijden). Brrrr

avatar van HK Senator
Tja, Boll is een B filmer en B films moet je door een andere bril bekijken dan een "normale" film. De mankementen, het slechte akteerwerk e.d. moet je eigenlijk als vermaak er op de koop toe bij nemen. De langzame vechtscenes aan het begin vondt ik een verademing, ik kon goed volgen wat er gebeurde, dit in tegen stelling van veel films waarin de aktie zo snel gaat dat je eigenlijk geen idee hebt wat er gebeurd.
Wat mij betreft mag Uwe blijven filmen. Dat er nog veel matige B films van zijn hand mogen komen.

avatar van tattoobob
HK Senator schreef:

Rare bril is dat zeg...als ik de dingen voor lief moet nemen die jij zegt,blijft er niets over.
Nou niets.......een halve ster dan.

avatar van psycholamp
HK Senator schreef:

Een b-film kan leuk zijn, maar dan moet het popcorngehalte wel aanwezig zijn. Dat vond ik hier niet het geval, ook niet met mijn b-film-bril. En Boll kan wel beter, kijk maar eens naar Rampage.

avatar van renzoroy
tsja.. kan wel een uur typen over wat er allemaal crap is aan deze film, maar ik kan het ook in 2 woorden samenvatten...

Uwe Boll...

laat die gast a.u.b. een x ophouden met het maken van zijn zogenoemde films. Hoe die mensen als christian slater wilde waarschijnlijk een definitief einde maken aan zijn carriere dat die hier aan mee deed.

en dan te bedenken dat uwe boll zich aanbood aan Blizzard om wow te verfilmen... hahahaha, gelukkig heeft blizzard dat keihard afgewezen.

avatar van Thorak
Uwe Boll heeft anders genoeg wél goede films! Deze niet, maar andere films wel.

World of Warcraft is en wordt helemaal niet verfilmd, geen idee waar je dat vandaan haalt.

avatar van renzoroy
goede films? noem er eens 1...
en ja, 10 juni dit jaar is de verwachte release datum van de verfilming van Warcraft.
Geloof mij maar gewoon als ik zoiets zeg, plus de film staat zelfs vermeld hier op movie meter, alleen niet de juiste releasedatum...:|

zo slecht vind ik de film ook weer niet zoals velen beweren ,al heeft iedereen recht op een eigen mening,dus bergrijp me niet verkeerd.maar vond de film best te pruimen.

avatar van Thorak
renzoroy schreef:
goede films? noem er eens 1...
Beetje (erg) late reaktie, maar Warcraft is níet World of Warcraft! De film speelt zich af vóór de eerste versie van WoW, het verhaal is zo ongeveer ten tijde van Warcraft 2 tot einde 3.
En voor goede Boll films, bekijk zijn films maar eens die niet op videogames gebaseerd zijn. Het zullen nooit blockbusters worden (dat is zijn insteek ook helemaal niet), maar slecht zijn ze zeker niet. Darfur, Heart of America, Rampage, Stoic, Max Schmeling, allemaal best goed te pruimen films.

avatar van Boeikens
Uwe Boll heeft wel degelijk al enkele films uitgebracht die niet eens zo slecht zijn. Deze hier hoort daar i.i.g niet echt bij. Om hem nu af te kraken zoals hier gebeurt, neen, dan heb ik toch een andere mening.
De Director's Cut, met 99 min net iets langer, was niet zó rampzalig.
Het verhaal is niet erg aantrekkelijk en inhoudelijk soms saai, maar loopt nog redelijk vlot. Spanning en sfeer zijn eerder pover maar er is her en der toch wat actie te beleven met wat gore momentjes. De FX is niet altijd geslaagd en het acteerwerk zeker niet top, maar voor deze categorie films nog best ok.
Weinig waarschijnlijk dat ik deze film nog eens opzet maar geërgerd heb ik er me niet echt over.

Tarkus schreef:
De slechte kritieken die ik over deze film heb gelezen hebben me ervan weerhouden de DVD ervan te kopen toen die pas verscheen.
Nu heb ik hem wel gekocht, voor 1 €, en ik heb daar helemaal geen spijt van, want de film beviel me wel.
Het is natuurlijk geen topfilm, maar het verhaal kon me wel boeien, al had het einde van de prent wel beter gekund, ik vond dat men nogal snel een oplossing had om van de monsters af te raken.
Maar dat de film zulke selchte kritieken heeft gekregen vind ik een beetje onterecht, maar dat is natuurlijk ieder zijn mening.
Ik heb wel pret beleefd aan deze film, en heb er dan ook geen spijt van dat ie nu wel in m'n collectie staat.

Nog eens opnieuw bekeken, en wijzig niets aan mijn eerste mening. Het is een film die vlot wegkijkt, al is het dan geen topper !!

avatar van Shadowed
Flop?

Helemaal geen verkeerde film, die wel tot de B-film geclassificeerd moet worden, alleen dan eentje met net wat meer budget. Toch is de toon en sfeer in alle opzichten een B-film en dat merk je al als 1 van de eerste sequenties een gevecht midden in de stad voorstelt.

Slater was hierdoor een hoop kansen kwijt, maar acteert verder wel degelijk. Hij heeft betere rollen gespeeld ja, maar zo ernstig was dit niet. Reid was dan echt een stuk slechter. Dorff doet het verder ook naar behoren al blijft zijn personage zeer beperkt. Geen hele bijzondere acteerprestaties, maar zeker niet zo heel slecht.

Deze film doet me qua sfeer en opzet erg denken aan The Cave. Beide films kennen slechte CGI, een donkere setting en een hoop monsters die er hetzelfde uitzien. Het waren eigenlijk allemaal grote wandelende krokodillen. Alone in the Dark kent alleen wat meer actie en dat gaat helaas ten koste van de spanning.

De film voelt namelijk erg lomp aan en subtiel is het verre van. Van goede spanning is dus geen sprake, maar als het op actie aankomt kent het best wel een aantal degelijke momenten. Zeker de grote schietpartij waarbij zelfs helikopters diens intrede mogen doen mag er best wezen. Verder een hoop geknal en geluid en dat werkt eigenlijk best wel.

Het plot zelf is vooral de grootste remmer, want om de CGI kan je nog wel heen kijken. Het verhaal doet net wat te interessant en de mystery-elementen boeien totaal niet. Het plot probeert wel zijn eigen richtingen uit maar of die werken? Niet echt. Verder wel stijlvolle decoraties en cinematografie. Het zit niet eens zo heel slecht in elkaar, maar wel met een B-gevoel en een saai plot. Totaal geen flopmateriaal als je het mij vraagt.