The Yards (2000)

Misdaad / Drama

geregisseerd door James Gray
met Mark Wahlberg, Joaquin Phoenix en Charlize Theron

Leo is een 24-jarige jongen die net uit de gevangenis is gekomen. Leo is op zoek naar een baantje, en komt terecht bij z'n oom Frank die bij de spoorwegen werkt. Zijn beste vriend Willie laat hem zien hoe er politici worden omgekocht, en hoe het werk van de concurrent 's nachts wordt gesaboteerd.

avatar van des1
Goeie film met (juist) allemaal sterk acterenden. Phoenix kan bijna als geen ander het getourmenteerde van een karakter in z'n rol leggen. Beetje zuur voor de oom, die fantastisch gespeeld wordt door James Caan, dat z'n neef Wahlberg kennis wilde opsteken bij a.s. son-in-law Phoenix. Veel trage momenten om de menselijke maat boven water te halen. Je gaat je alleen afvragen dat als er zo geknoeid, omgekocht en gesabotteerd wordt als het om treinstellen gaat, hoe zit het dan bij andere overheidsaanbestedingen? Thema alleen wat cliché.

avatar van Decec
Een goede misdaad/drama/romantiek/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Mark Wahlberg, Joaquin Phoenix en
James Caan ...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Ik vond dit een saaie film. Maar wel zo'n film die je af wilt kijken want ergens trekt het toch je interesse.
Het acteerwerk was goed maar in mijn ogen niet sterk genoeg om de langdradigheid te verbloemen.

avatar van DragQueen
Een onderhoudende misdaadfilm. Het verhaal is niet al te origineel, maar steekt wel goed in de uitvoering. Ook wordt er geloofwaardig geacteerd door de prima cast. 3 Sterren.