The Aristocats (1970)

Alternatieve titel: De Aristokatten

Animatie / Muziek

geregisseerd door Wolfgang Reitherman
met de stemmen van Phil Harris, Eva Gabor en Sterling Holloway

Madame Bonfamille stelt bij haar notaris haar testament op. Edgar, haar trouwe butler, hoopt op een groot deel van de erfenis. Tot zijn verbazing zal de gehele nalatenschap gaan naar de katten van de overledene. Vol jaloezie en hebberigheid verzint Edgar een plan om het geld in handen te krijgen.

Yeah, definately sucker for disney, d-d-definately, yeah

matige film

Ik vond dit echt één van de mindere films van disney. Misschien komt dat ook doordat ik een verschrikkelijke hekel heb aan katten.

avatar van jester
Leuke film (ook een beetje jeugdsentiment moet ik toegeven). De kwaliteit van Disney-films is zeker in die tijd altijd goed. Deze film valt op door het grote aantal bijrollen, zoals de twee honden (Lafayette en Napoleon, de ganzen (namen weet ik zo niet meer), en natuurlijk de jazz band van Thomas O'Malley). 4 sterren.

het leuke aan de originele disneyfilms zijn de liedjes die zo puur zijn dat ze totaal niet bedacht lijken, maar echt gezongen door de personages. de lion king blijft mijn eerste keus, maar ook de aristokatten was zeer de moeite waard.
***

Leuke film, moet je alleen niet te vaak kijken want dan gaat de sfeer eraf. ***

Ik was nooit echt een fan van De Aristokatten, het enige leuke vond ik dat swingende nummer. Maar ik moet toegeven dat het verhaal niet slecht is. Overbekend natuurlijk (had geen idee dat het van een boek afkomstig was totdat ik de voortiteling zag) maar idd niet al te leuk als je hem te vaak kijkt.

Een 2,5

avatar van The One Ring
De bijrollen maakten deze film. Ik vond de moeder en haar katten zelf wat mindere personages.
3 sterren

avatar van Poisonthewell
Dit was vroeger geloof ik een van mn favoriete Disneys. Leuke film.

avatar van Floris22
Een erg leuke film, het stukje met de "foute" bediende en de 2 honden is erg goed gemaakt.

avatar van Pieter Montana
Hoe kan dit Disney Pareltje nog geen 3 op 5???

avatar van dray
Jeugdsentiment beoordeling. Dit was de eerste film die ik ooit in een bisocoop heb gezien..

avatar van Regan_Robbie24
als klein meisje heb ik de tape helemaal kapot gekeken, nu heb ik hem op dvd en nog eens gekeken, vond hem nog wel heel leuk, maar toen ik 4 was was het alles, nu ik 12 ben, gewoon geinig om wellus te zien!

Ik vond dit eigenlijk maar een bijzonder matig filmpje. Niks bijzonders, al zijn de ganzen nog wel leuk. Voor de rest echt een mindere film van Disney.

avatar van Pieter Montana
Vroeger nog één van mijn favorieten.Nu vind ik hem wat minder

avatar van Rianneke_Dan
Leuke film!!!
zeker leuk verhaal en leuke liedjes.
ik heb ook zo gelachen om die ganzen!!

Nog zo'n goede Disney-Film die te weinig krijgt!
Prachtige muziek, goede animatie.
Heb wel goed gelachen

avatar van sinterklaas
Heb vroeger deze erg leuk gevonden en inmiddels al 100 keer gezien(laatst in 2002) was wel de Nederlandse synchronisatie en de versie uit 1994.

Maakt geen verschil, de versie uit 1994 was gewoon deze, alleen dan op video gereleased, volgens mij niet eens digitaal opgeschoont.

avatar van BlueJudaskiss
Fantastisch! Ben weer helemaal terug in deze film en heb weer dubbel gelegen. Hulde!

hahahahaha zo grappig.

Edgaaarrrrrr.

Dustyfan
Jee, toch nog een film die ik was 'vergeten'. Een juweeltje!

Voorlopig (tot herziening) 3,5*

film_kaza
Verhaal is nog best leuk maar ik werd gek van die zingende katten.

kiriyama
Leuke film, maar wel voor een wat jonger publiek.

Sneakerjeans29
Padd0 schreef:

film vond ik ook niet zoveel aan,maar ik hou van katten en heb een hekel aan klotepubers.

avatar van murtcelP
Eerste film na de dood van Walt Disney. Groot verschil is dat de kwaliteit een stuk minder is dan voorganger Jungle Book, maar het is toch wel een leuke film. Het stukje met de ganzen vind ik wel irritant. ***

Gewoon weer een goede disney film 3,5*

film_kaza
film_kaza schreef:
Verhaal is nog best leuk maar ik werd gek van die zingende katten.

Of bij het herzien word ik er knots-knetter-gek van. Geen goed verhaal, geen goeie humor, en irritante liedjes. Heb het al vaker gezegd: ik haat zingende dieren.

Don_Mat
Leuk, echt jeugdsentiment gewoon. 4 sterren.

avatar van JohnWilliams
Grappig deze keek ik vroeger altijd.