• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.256 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.417 acteurs
  • 199.077 gebruikers
  • 9.375.867 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Aristocats (1970)

Animatie / Muziek | 78 minuten
3,22 1.171 stemmen

Genre: Animatie / Muziek

Speelduur: 78 minuten

Alternatieve titel: De Aristokatten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Wolfgang Reitherman

Met onder meer: Phil Harris, Eva Gabor en Sterling Holloway

IMDb beoordeling: 7,1 (123.725)

Gesproken taal: Engels

Plot The Aristocats

"A tune-filled animated extravaganza."

Madame Bonfamille stelt bij haar notaris haar testament op. Edgar, haar trouwe butler, hoopt op een groot deel van de erfenis. Tot zijn verbazing zal de gehele nalatenschap gaan naar de katten van de overledene. Vol jaloezie en hebberigheid verzint Edgar een plan om het geld in handen te krijgen.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

O'Malley (stemrol)

Duchess (stemrol)

Roquefort (stemrol)

Scat Cat (stemrol)

Chinese Cat (stemrol)

English Cat (stemrol)

Italian Cat (stemrol)

Russian Cat (stemrol)

Berlioz (stemrol)

Marie (stemrol)

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Spetie

Spetie

  • 38871 berichten
  • 8156 stemmen

Een erg leuke Disney film met swingende muziek en leuke personages.

En dan bedoel ik vooral de dieren, want van slechterik Edgar ben ik niet zo onder de indruk. De katten zijn echter wel leuk, zowel de drie jonge als de volwassen katten, maar straatkat Thomas O'Malley is duidelijk het leukst. Een erg fijn karakter, dat met veel schwung neergezet wordt. Ook de kleine katjes zijn leuk en waar ik de liedjes in Disney’s soms nog wel eens een hinderlijke onderbreking vind, is het hier juist een mooie aanvulling op de rest van de film.

Ondanks dat katten hier de hoofdrol spelen, is de leukste scène toch weggelegd voor twee honden, die het aan de stok krijgen met butler Edgar. Een erg levendige scène, waarin werkelijk van alles gebeurt en waar ik toch wel een paar keer goed om heb kunnen lachen. Jammer dat die honden verder nauwelijks meer terugkomen.

De animatie is overigens ook erg mooi en vloeiend en ondanks dat het verhaal niet al te veel voorstelt, loopt het allemaal wel erg lekker door, zit er geen hinderlijke onderbreking in en ook geen vervelend moraaltje of één of andere wijze levensles. Ik had The Aristocats nog nooit gezien, maar moet vaststellen dat deze duidelijk tot de betere en leukere films uit de Disney stal behoort.

4,0*


avatar van Divoboy

Divoboy

  • 39 berichten
  • 83 stemmen

Wat was Disney toch geweldig in deze tijd, The Aristocats staat in mijn top 5 van leukste Disney films allertijden


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Bij mijn Disney herzieningen ben ik uitgekomen bij The Aristocats. De film stond me bij als oninteressant. Daar kom ik toch een beetje van terug. Oke, het plotje is vrij simpel en is in wat andere vorm al wel vaker teruggekomen bij Disneyfilms, maar het vermaakte wel. Wel jammer dat Edgar een vrij matige schurk was. Al ben ik blij dat we al een tijdje niet meer de standaard boze koninginnen zien, dat was echt vervelend. Wat The Aristocats goed doet is sfeer overbrengen. De beelden ademen sfeer uit, het ziet er allemaal erg goed uit. Ook de muziek helpt goed mee, aangezien de katten best muzikaal zijn in deze film. Het leverde een paar aardige momenten op. Verder is het een vrij typisch traditioneel Disneyfilmpje. Origineel zijn ze bijna nooit en de humor blijft ook enorm braaf, al waren die 3 kleine katjes best grappig.

3* (was 2,5*)


avatar van BBC

BBC

  • 137 berichten
  • 0 stemmen

God wat zijn die katjes aandoenlijk! Naar mijn mening is dit de beste Disneyfilm. Dit komt vooral doordat de sfeer in deze film ijzersterk is, met name aan het eind in het smoezelige kamertje waar de Jazzmuziek de ruimte vult. Elke keer als ik in Frankrijk loop in een desbetreffend straatje kijk ik naar de zolderkamertjes van die smalle huisjes en denk ik aan die scène, wat ik nooit heb met een disneyfilm.

Goed, het verhaal is niet bijster origineel en inderdaad is Edgar geen masterschurk. Maar ja, er is allereerst wel degelijk humor. Ook zijn de karakters goed uitgewerkt wat de film zeker ten goede komt.

Kortom, aanstekelijke muziek, geweldige karakters, barst van de sfeer en bovenal vermakelijk as hell. 4,0*


avatar van Ted Kerkjes

Ted Kerkjes

  • 979 berichten
  • 0 stemmen

BBC schreef:
inderdaad is Edgar geen masterschurk.

Oh, nee?
Hij wil anders wel die 'aandoenlijke katjes' vermoorden!


avatar van BBC

BBC

  • 137 berichten
  • 0 stemmen

Ach er zit bij iedereen wel een steekje los


avatar van Ted Kerkjes

Ted Kerkjes

  • 979 berichten
  • 0 stemmen

BBC schreef:

Ach er zit bij iedereen wel een steekje los

Niemand is perfect.


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 14518 berichten
  • 4518 stemmen

Voor jaren terug had ik deze eens gezien. Ik wist enkel nog dat het me niet mateloos boeide. Ook de herziening viel behoorlijk tegen. De opbouw in de film is nog wel aardig en daar wordt ruim genoeg de tijd genomen. Eens die eerste akte voorbij is, is er de tweede akte zonder noemenswaardige tegenstand (de katten komen opvallend makkelijk in Parijs terug) en de derde akte komt er helemaal bekaaid van af. Dan zit de film nog voor een derde gevuld met twee ganzen en twee honden; figuren die mij bijzonder wisten te irriteren en eigenlijk niets toevoegen. Sowieso waren de actiescènes met de honden belachelijk. Als je als Disney pretendeert levensechte films in animatievorm te maken, houd je dan ook aan de natuurwetten. Sowieso leek de zwaartekracht niet aanwezig bij de katten, hoe zij haast over het beeld zweefden. Die hele animatiestijl vond ik ook niet heel mooie - de achtergronden wel, die waren best heel aardig, maar alle bewegende animatie leek nooit helemaal bij die achtergronden te horen. Of het los stond. En zo krijg je dat zwevende idee. Voice-acting was prima en de muziek heel aardig, maar had wat meer Jazz toegevoegd. Verlaag naar 1,5*.


avatar van Ted Kerkjes

Ted Kerkjes

  • 979 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

Voice-acting was prima en de muziek heel aardig, maar had wat meer Jazz toegevoegd. Verlaag naar 1,5*.

Hoezo meer Jazz?


avatar van baspls

baspls

  • 4118 berichten
  • 1673 stemmen

@mjk87

zo slecht is ie toch niet? vind dit juist een van de beste Disney's.

Er zat al best veel Jazz/Blouse in vond je niet?



avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 14518 berichten
  • 4518 stemmen

@ baspls: zo slecht was deze wel. Had hier bijzonder weinig mee.

@ Ted: ik vond de hoeveelheid Jazz nog wel meevallen. Zal deels verwachting zijn, dat ik doorheen de hele film. Het begin was zelfs met l'amour est un oiseau rebelle, dus klassieke muziek. Het had veel swingender mogen zijn. Thomas zingt eens zijn liedje en daarna zijn vrienden. Dit had veel meer liedjes mogen hebben met Jazz.


avatar van baspls

baspls

  • 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Ik vind hem wel heel goed en heb er wel veel mee.

Ik vind dat er wel genoeg Jazz inzit. Prachtige liedjes.


avatar van Ted Kerkjes

Ted Kerkjes

  • 979 berichten
  • 0 stemmen

avatar van baspls

baspls

  • 4118 berichten
  • 1673 stemmen

"Thomas O'Malley"

Geweldige en erg mooie Disney!!

De Animatie vind ik wel mooi met de schetsachtige lijnen en dikteverschillen. Veel beter in dat opzicht als films zoals 101 Dalmatians. Mooie achtergronden. Leuke personages.

Erg mooie stemmen zowel de originele als Nederlandse versie. Wel irriteer ik me mateloos aan de nieuwe stemmen uit 2008 Günther Neefs, Maaike Widdershoven, Sander de Heer Geef mij maar de stemmen uit 1970 van Harrie Geelen met Louis Neefs, Wieteke van Dort, Luc Lutz, Arnold Gelderman, Joost Prinsen Waarom ze daar een nieuwe versie van gemaakt hebben komt er bij mij niet in

Soms is er tussen de geweldige animatie wat mindere te vinden. Slordigheden, onafgemaakte lijnen. Ze hebben zelfs, met een techniek die me erg aan Heavy Metal doet denken, een live-action scooter bewerkt tot Edgar's brommer.

Erg leuke liedjes vooral die van Thomas O'Malley. Erg leuk verhaal.


avatar van baspls

baspls

  • 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Thomas O'Malley

Tekst van Harrie Geelen gezongen door Louis Neefs uit 1970!!


avatar van Metalfist

Metalfist

  • 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik snap niet hoe je Louis Neefs slecht kunt vinden en Gunther Neefs niet. De stemmen zijn nagenoeg identiek.


avatar van baspls

baspls

  • 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Ik vind Louis Neefs juist goed en Günter Neefs slecht. Ik vond de stemmen niet identiek. Günter zingt veel slechter.


avatar van Metalfist

Metalfist

  • 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Hmm, ik dacht dat het daarjuist omgekeerd stond maar dan zal ik slecht hebben gelezen. Bon, dan ben je toch een van de weinigen volgens mij


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik snap niet dat je de films niet gewoon in hun oorspronkelijke Engelse/Amerikaanse taal bekijkt.


avatar van baspls

baspls

  • 4118 berichten
  • 1673 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik snap niet dat je de films niet gewoon in hun oorspronkelijke Engelse/Amerikaanse taal bekijkt.

Klijne zusjes en broertjes

Ik wil volgend jaar alle Disney's/Bluth's in oorspronkelijke taal hebben gezien. Momenteel alleen The Black Cauldron, The Lion King en The Hunchback of the Notre Dame in originele versie compleet gezien/


avatar van Phantasm

Phantasm

  • 7597 berichten
  • 7506 stemmen

Erg. leuke komische Disneyfilm die lekker wegkijkt, mooie muziek.


avatar van Ste*

Ste*

  • 2072 berichten
  • 1387 stemmen

Werkelijk Bas, kan je nu echt bij geen enkele animatiefilm hier op MM je waffel even houden als iemand iets post?


avatar van baspls

baspls

  • 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Ste* schreef:

Werkelijk Bas, kan je nu echt bij geen enkele animatiefilm hier op MM je waffel even houden als iemand iets post?

Hoezo?? Ik heb hier niet gereageerd op iemands anders post. Ajax reageerde op mij en ik reageerde terug.


avatar van Ste*

Ste*

  • 2072 berichten
  • 1387 stemmen

Je weet best waar ik het over heb. Ik heb het je ook vaak genoeg duidelijk gemaakt nu, dus dit is de laatste keer, ben immers geen mod.

Je hoeft niet op alles wat iedereen post te reageren, bij elke animatiefilm hier op Moviemeter. Een eigen recensie is doorgaans genoeg.


avatar van baspls

baspls

  • 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Ik:

Erg mooie stemmen zowel de originele als Nederlandse versie. Wel irriteer ik me mateloos aan de nieuwe stemmen uit 2008 Günther Neefs, Maaike Widdershoven, Sander de Heer Geef mij maar de stemmen uit 1970 van Harrie Geelen met Louis Neefs, Wieteke van Dort, Luc Lutz, Arnold Gelderman, Joost Prinsen Waarom ze daar een nieuwe versie van gemaakt hebben komt er bij mij niet in

Ajax&Litmanen1:

k snap niet dat je de films niet gewoon in hun oorspronkelijke Engelse/Amerikaanse taal bekijkt.

Ik:

Klijne zusjes en broertjes

Ik wil volgend jaar alle Disney's/Bluth's in oorspronkelijke taal hebben gezien. Momenteel alleen The Black Cauldron, The Lion King en The Hunchback of the Notre Dame in originele versie compleet gezien/

Hoezo irriteer ik je daar mee? een heel normaal gesprek. Ik snap echter wel wat je bedoeld maar dat is hier niet van toepassing.


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 14518 berichten
  • 4518 stemmen

Niet alleen deze film en zeer zeker niet die ene reactie, maar ik denk dat Ste* bedoelt dat je bij elke film bij haast elk bericht van wie dan ook reactie's plaatst. En dan vooral in de zin van: "Mee eens" en daar blijft het bij. Zie je laatste reactie bij Lion King.

Als je nu het ergens echt niet mee eens bent en diep in je ziel geraakt, of gewoon een fout ziet van iemand, of in een discussie zit met iemand of werkelijk een vraag hebt is dat niet zo erg als je reageert, ook niet als dat tig berichten doorgaat. Ook ik reageer weleens op iemand (zie de film Inside Job (2010)) maar op iedereen reageren zonder daadwerkelijk iets toe te voegen aan een discussie of meningsvorming is gewoonweg irritant. Vooral als het alleen maar is dat je het eens bent (heeft geen nut) of zeggen dat je het oneens bent (niet altijd even leuk voor iemand, zeker niet in een summier bericht). Als ik op alles zou reageren waar ik het niet mee eens ben, dan ben ik wel even bezig.

Dus als gezegd, deze reactie op A&L niet.


avatar van baspls

baspls

  • 4118 berichten
  • 1673 stemmen

mjk87 schreef:

Niet alleen deze film en zeer zeker niet die ene reactie, maar ik denk dat Ste* bedoelt dat je bij elke film bij haast elk bericht van wie dan ook reactie's plaatst. En dan vooral in de zin van: "Mee eens" en daar blijft het bij. Zie je laatste reactie bij Lion King.

Als je nu het ergens echt niet mee eens bent of in een discussie zit met iemand of werkelijk een vraag hebt is dat niet zo erg als je reageert, ook niet als dat tig berichten doorgaat. Ook ik reageer weleens op iemand (zie de film Inside Job (2010)) maar op iedereen reageren zonder daadwerkelijk iets toe te voegen aan een discussie of meningsvorming is gewoonweg irritant.

Dus als gezegd, deze reactie op A&L niet.

Ik snap het. Alleen zo erg vaak is het nou ook weer niet.

Ik zal er op letten


avatar van dr channard

dr channard

  • 563 berichten
  • 319 stemmen

Tegenvaller


avatar van baspls

baspls

  • 4118 berichten
  • 1673 stemmen

dr channard schreef:

Tegenvaller

Hoezo?