Koko Flanel (1990)

België / Frankrijk

geregisseerd door Stijn Coninx en Jef Van de Water
met Urbanus, Bea Van der Maat en Willeke van Ammelrooy

Op zijn sterfbed vraagt pa Smellekens aan zijn zoon Placide om toch te trouwen en kinderen te kopen. Placide, die in een caravan woont, heeft echter een probleem. Hij vindt zichzelf zo'n lelijke donder en wil alleen met een heel mooie vrouw trouwen. Tijdens zijn zoektocht naar een vrouw die voldoet, wordt Placide geholpen door zijn broer Azère. Op een dag loopt Placide toevallig door een fotosessie voor een modereportage. Daar ontmoet hij Sarah, de vrouw van zijn dromen. Als Placide per ongeluk mee op de mode-affiche belandt, is het publiek razend enthousiast over die rare snuiter op de foto.

avatar van Jordy
Vond 'm volgens mij wat minder dan Hector, 2 en een halve ster.

avatar van jackie
Deze is veel leuker dan Hector.

Welnee. Hector was warm en leuk. Dit was flauwe onderbroekenlol.

Geslaagde film, die nog altijd meedraaid. Normaal vier sterren,maar aangezien het verhaal in Hector verdient deze film 3 sterren

avatar van Ralfke
Waarom moeten alle komieken een eigen film maken? Niet leuk, Urbanus hoort gewoon op het podium thuis. Net als André van Duin trouwens!

sydney
Inderdaad Ralfke. André van Duin is het niet gelukt, maar ook Paul de Leeuw en Urbanus ook niet. Laat hun doen waar ze goed in zijn, nl. theater en T.V.

vic
eeh jongens zijn we de Urbanus film "Hector" vergeten. Die is behoolijk gelukt. Erg grappige film die ook bepaalde drama met zich mee brengt.

is inderdaad niet echt geslaagd te noemen, een handvol geslaagde grappen ("Receptionist met pruimen") volstaat niet.
De mix Urbanusgrappen - drama werkt absoluut niet.
Hector was nog aan te zien, dit is een regelrechte ramp

*' 1,5 op 5 *'

avatar van NERD
Geweldig grappige poster in ieder geval

Heb de film wel een aantal keer gezien maar kan hem me niet zo erg meer herinneren, nog maar niet stemmen dus

avatar van Yak
Yak
Geweldig grappige poster in ieder geval

Puur op deze quote in de updates nog eens even naar de poster gekeken, en ik rolde echt van mijn stoel van het lachen! Thanks, NERD!

JH
Urbanus stond al een keer aangekondigd op dvd.

JH schreef:

Urbanus stond al een keer aangekondigd op dvd.

Wat bedoel je?

er blijven hilarische stukken in deze film zitten.... "eeeeeh iek ang hier"

en toch blijft hector leuker

"nog choco"

Helemaal mee eens, Hobbes.

JH
Jos2 schreef:

Wat bedoel je?

dat hector al een keer op dvd zal uitkomen maar dat is al zeker anderhalf jaar geleden,maar we wachten het gewoon af!!

Chrizzlle
Vond hem wel heel erg grappige eigenlijk en één van de betere belgische films die ik heb gezien (heb niet zoveel films gezien uit België )

Hector is idd een stuk leuker dan deze film. Ik zal hem donderdag nog eens kijken, maar nu kom ik niet verder dan 2*.

avatar van sn@ke
Hector was beter maar dit is net als Hector soms een erg leuke en charmante humorfilm met Urbanus. 2,5*

avatar van nirvana
urbanus zoals we hem graag zagen, eigenlijk zo belachelijk dat het grappig lijkt.

avatar van 93.9
wel grappig eigenlijk!

markpennings
Leeft urbanes eigenlijk nog??

avatar van 93.9
Lees het varamagazine van deze week and u know it!

avatar van BoordAppel
Hij stond nog met de Heideroosjes op het podium op Rock Werchter.

avatar van Yak
Yak
Dat zal een eer voor de Heideroosjes zijn, want ze hebben hun naam gepikt uit een show van Urbanus.

avatar van BoordAppel
Klopt, dat zeiden ze er ook bij. Ze hadden blijkbaar al vaker aan zn kop gezeurd en eindelijk deed ie een keer mee.

Ik snap niet waarom hij maar 2 sterren heeft
Hij is stukken beter dan Hector.

zit in deze film dat stukje met dat wielrennen over de rotonde?? vond dat wel geinig, meer kan ik me er eigenlijk niet van herrinnere, maar goed was toen 11, dussss

Dat was 'Hector' Angie...

oh... oke dus toch mis gehad

bedankt voor de info empirekees!!