Koko Flanel (1990)

België / Frankrijk

geregisseerd door Stijn Coninx en Jef Van de Water
met Urbanus, Bea Van der Maat en Willeke van Ammelrooy

Op zijn sterfbed vraagt pa Smellekens aan zijn zoon Placide om toch te trouwen en kinderen te kopen. Placide, die in een caravan woont, heeft echter een probleem. Hij vindt zichzelf zo'n lelijke donder en wil alleen met een heel mooie vrouw trouwen. Tijdens zijn zoektocht naar een vrouw die voldoet, wordt Placide geholpen door zijn broer Azère. Op een dag loopt Placide toevallig door een fotosessie voor een modereportage. Daar ontmoet hij Sarah, de vrouw van zijn dromen. Als Placide per ongeluk mee op de mode-affiche belandt, is het publiek razend enthousiast over die rare snuiter op de foto.

avatar van XfofaXX
Hehe, echt een leuke film.

Alles wat een komedie nodig heeft (met een gratis Urbanus bij ook nog)

Spetterende finale.

avatar van stan
komop mensen hoog stemmen want diit is echt een geniale film

Urbanus leeft ng
gelukkig:d

hij speelt nu zelfs in een reeks: Urbain
te zien op de belgische buis
grtjes

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Typisch Vlaamse komedie dat net ietsje mist om er uit te springen. Urbanus houdt de film toch nog recht en zorgt dat de film de moeite is om te bekijken. 2 sterren

avatar van mikoz
Typisch Urbanes.

Ben er zelf niet weg van , maar ach ... 2.5

SUUUUUUUUPER toffe hersenloze Urbanusfilm!

VRAAGJE: heeft iemand die versie gezien met de scene waarbij de caravan van Placide de lucht wordt ingeblazen door Arlondo??? En dan dat hij bij Sarah en haar moeder in bed moet???

Staat deze scene op de DVD?

weet iemand het?

Je kan het aan een bepaalde scene zien:

wanneer placide wordt omgekleed door Helmut, wil hij naar buiten lopen maar wordt tegengehouden door Azère die zegt: "Waar gaat gij naartoe? Wilt ge dat ze u vermoorden?"

1 ---> wat doen Azère hier? (Placide beschermen!)
2 ---> "Wilt ge dat ze u vermoorden"
3 ---> zou ook het plotse 'moordend' karakter van Arlondo op de modeshow wat duidelijker maken

heb net de DVD aangeschaft! De geknipte scene staat er dus NIET op, maar in de trailer kan je wel n stukje zien van de onderhandeling van Orlando met 2 boeven om de caravan op te blazen en n fragment vd boeven terwijl het tuinhuisje afbrandt...

echt n teleurstelling; als je dan toch n "Special Edition" van je film uitbrengt, zijn de geknipte scènes toch n must he...

ik heb de film bekeken met de audiocommentaar en inderdaad op een bepaald moment zegt Urbanus iets dat ze serieus in de film hebben geknipt, zo een 20 min (!!!) eruit en dat dit wel te zien was in de serie later getoond op tv. het zou het einde van het verhaal allemaal heeeeel wat duidelijker maken...

deze film krijgt van mij 5 sterren, niet omdat het een goede film maar omdat het pure jeugdsentiment is, heb hem toendertijd in de bios gezien, vond hem toen geweldig en in de jaren daarna steeds weer gekeken als hij op tv kwam, was helemaal verliefd op da skone vrouwke uit belgique

avatar van italian
zeker een stuk minder dan Hector...
zo verschillend maar ook ze gelijk : ze hebben allebei hetzelfde verhaaltje met steeds hetzelfde moraaltje: simpelheid overwint altijd... maar waar Hector nog leuk was is Koko Flanel een opeenstapeling van ongrappige scenes...
hoewel er nog een paar bekende koppen er zijn bijgestoken (Jan Decleir,...) is het acteerwerk flink afgezwakt tot amateurswerk vooral van die Bea van der Maet...gelukkig dat ze nu geen films meer maakt
ze doen hun best om het allemaal grappig te laten lijken mar ze slegen er niet in zodat het maar moeizaam wordt om de film af te kijken, het begint op een bepaald moment zeer langdradig te worden. Urbanus doet weer zijn werk en is de enige die nog grappig is maar doet het zeker niet zo goed als in Hector.
en dan wordt de film nog afgesloten met zo'n briljant einde de verrassing wordt een dikke telerustelling...
er is niets die de 2.5 die ik voor deze film geef wat opkrikt want alles ziet er bovendien zo gewoon uit.
had toch beter naar Togo- Frankrijk gekeken want die match was waarschijnlijk boeiender geweest dan dit prul.

avatar van speedy23
Frenkster schreef:

Bea Van Der Maet. Leuke vrouw inderdaad.

kArIzMa_TuRk
XfofaXX schreef:
Hehe, echt een leuke film.
ja leuk voor 1 keer

Gewoon een goeie film, een echte 'feel-good' film.

avatar van mo23
helaas,gemist,maar vind dit echt een leuke film. de beste film van hem in ieder geval

avatar van *kelly*
Zeer goede film(ondanks dat ik niet zo'n fan ben van Urbanus' humor). Echt wel grappige scènes waarbij ik niet kon stoppen met lachen!
Bijvoorbeeld die scène in dat restaurant waarbij Urbanus zijn handen op die borden laat vallen!

-------->4*

klute89
Ik heb altijd wel om deze film moeten lachen, zeker om die knotsgekke Urbanus. Leuke grappen grollen.

Net 3,5*

aerts007
1 van de betere in z'n genre.
Lach niet makkelijk,doch hier soms plezier met gehad!

Soms grappig maar voor de rest vond ik er weinig aan.

er zijn een paar goede grappige stukken in maar suppergoed is deze film toch niet. urbanus doet het wel zeeer goed en ik ben niet zo een fan van hem. er spelen nog zeer bekende en goede acteurs mee. voor een belgische is hij wel goed.

avatar van Friday the 13 th
De derde keer dat ik deze film gezien heb. De flauwe onderbroekenhumor is hier zeker aanwezig. Alhoewel de cast puur Belgisch en bekend is, kan de film slechts een glimlach op het gezicht toveren.

Ik heb nooit echt moeten lachen, maar de film slaagd er toch altijd in om te blijven boeien en om een leuke, ontspannen filmavond te verkrijgen.

Leuke bijrollen voor Koen Crucke en Yvonne Verbeeck btw.

pure nostalgie!

avatar van JTV-kijker
fantastische film, heerlijk gelachen en ook een goede parodie op de mode die hier compleet belachelijk word gemaakt

desteven007
Gisteren weer gezien op de tv, ik denk voor de 2de of 3de keer al, er staat wel een fout, het is niet met Urbanus zijn echte naam is Urbain Servranckx. Een cast vol Belgische sterren!

avatar van notorious_kim
Super grappige film die je niet echt beu wordt.

avatar van Vinokourov
Bwaaoh, niet zo best hoor. Het begin gaat nog wel, maar na een tijdje zijn de onzinnigheden niet zo leuk meer en wordt het ook erg langdradig.

avatar van A.L.I.E.N
Leuke quote:
Als placide zich wast in de drinkbak van de koeien
(wel in het vlaams anders is het niet half zo leuk!)
Boer: Godver degodver! ziet da daf! Nondedju hé! Hedde da van z'n leve gewete, in de beesten hun drinke zitte. die vangt zeker! Die denkt zeker da 't allemaal van em is! da t'em wach,m'n geduld is op! Ik schiet em een pak poeier in z'n gat!!! De bandiet, de profiteur! De vuile zot!

avatar van Kr!kke
Eindelijk heb ik deze Vlaamse klassieker eens gezien. Het is geen topper, maar slecht is hij ook niet. Soms is de film best grappig, al zijn de grappige scènes iets te schaars.

speranza
Dit is een langdradige film met spaarzame grappige momenten.