The Day after Tomorrow (2004)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Roland Emmerich
met Dennis Quaid, Jake Gyllenhaal en Ian Holm

Weerdeskundige Jack Hall (Dennis Quaid) waarschuwt met weinig succes voor de invloed die de opwarming van de aardbol zal hebben op het klimaat. Wanneer het noordelijk halfrond van de planeet daadwerkelijk het slachtoffer wordt van tornado's, overstromingen en gigantisch lage temperaturen wordt hij eindelijk serieus genomen. Terwijl het zuiden van Amerika in allerijl wordt geëvacueerd, wordt de noorderlingen geadviseerd binnen te blijven, en op het beste te hopen. Hall besluit naar het noorden af te reizen om hier zijn zoon Sam (Jake Gyllenhaal) te vinden, die samen met enkele medestudenten gestrand is in een bibliotheek.

• maandag om 20:30 uur op TV (Veronica)

Trailer zag er in de bioscoop zeer indrukwekkend uit. Enige vrees die ik heb is de regisseur. Van de films die ik van hem heb gezien worden mijn verwachtingen eerder getemperd dan gevoed.

Goodfella schreef:

Dat reclamebord dat ik gisteren in Pathé Arena zag staan ook.

Dat bord hangt ook bij ons in De Kroon.

Prachtige poster zeg

"From the director of Independence Day"

"And the producer of Virus, The Relic and Speed 2"

"And that actor from Undercover Blues and Jaws 3D"

Ondanks al dat geouwehoer
ziet de 2e trailer er fenomenaal bangelijk uit !!

Ik geloof er sterk in dat dit 'n meesterlijke film word.
Ik heb genoten van films zoals
'the perfect storm, the core, independence day".
Zo'n films zijn echt 'n plezier om naar te kijken.
Deze volgens mij ook.

44 dagen remaining

avatar van Goodfella
eerdekes schreef:

'the perfect storm, the core, independence day".

Laten we hopen dat dit wel wat boven het niveau van met name die eerste twee titels uitstijgt, anders vrees ik een grote euh.. ramp.

avatar van moviefreak#1

Ondanks al dat geouwehoer
ziet de 2e trailer er fenomenaal bangelijk uit !!

Hmmm wat is bangelijk

:d euhm beschouw het als indrukwekkend

Goodfella schreef:

Ik vond het net zéér vermakende filmpjes.

Lijkt me zeer vermakelijke film en ook nog geregiseerd door Emmerich, die vaak spectaculaire films heeft gemaakt.

Ik kijk wel uit naar deze film. Toch hoop ik dat de regisseur niet dezelfde fout maakt als dat hij deed in ID4. Namelijk teveel verschillende verhaallijnen derin stoppen. De deskundige, de president van Amerika, de argeloze burger en natuurlijk de held. Zal er volgens mij allemaal weer derin zitten.

De held zal waarschijnlijk gyllenhaal worden vermoed ik

avatar van jassonn
De site ziet er ook best goed uit.

soboer schreef:

Is het niet gebruikelijk dat een rampenfilm veel verschillende verhaallijnen bevat? Ofwel: ze moetn der volgens mij veel verhaallijnen derin stoppen!

Wordt 'n topfilm volgens mij

Eindelijk waardering voor Dennis Quaid

avatar van jassonn
Freqeuncy was toch ook een goede film.

Klink allemaal erg cliché!! hij gaat op zoek naar zn zoontje :S Blik in de toekomst...hij vind zn zoontje aan het eind van de film!

avatar van DieGo
ik denk eerder dat hij hem vindt

salvatore schreef:

Daarom kan het natuurlijk nog wel een goede film gaan worden.

avatar van jassonn
Zouden dit soort grote films ook in de sneak gaan draaien denk je?

is de release niet op 28 mei ?

kappeuter (moderator)
Nee, in Nederland gaan films altijd op donderdag in premiere.
Imdb meldt voor België zelfs 26 mei....

avatar van bioscoopzaal
Klopt, in België gaan de films altijd op woensdag in premiere, in dit geval dus 26 mei.

Voor Van Helsing is dat ook zo. De film komt al op woensdag bij ons in de zalen, terwijl de release in de VS pas op vrijdag is.

Ow zow, gewoon omdat er staat.
Worldwide 28 may.
Maar ja goed, 26 mei is ook goed

eerdekes schreef:

Ow zow, gewoon omdat er staat.
Worldwide 28 may.
Maar ja goed, 26 mei is ook goed

Heeft er ook een beetje mee te maken dat de film zich op 28 mei 2004 afspeelt denk ik.

op 28 mei dan maar gaan kijken hé.
Maakt geen verschil

avatar van moviefreak#1
Heeft er iemand een idee hoe lang deze film moet gaan duren ?

avatar van jassonn
Heb wat rond gezocht maar kan nog nergens een speelduur vinden.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Ik gok iets rond de 130 minuten.