Robots (2005)

Animatie / Sciencefiction

geregisseerd door Chris Wedge en Carlos Saldanha
met de stemmen van Ewan McGregor, Halle Berry en Robin Williams

De jonge robot Rodney Copperbottom is de zoon van een arme bordenwasser. Hij verhuist naar Robot City, in de hoop het daar te maken als uitvinder. Dit blijkt echter niet mee te vallen: zijn idool Bigweld is nergens te vinden, en zijn bedrijf wordt gerund door de op geld beluste robot Ratchet.

avatar van Freckles
Dit is wel één van de betere animatie films!

avatar van van duijn
best geinige animatie

avatar van Minotaures
Afgelopen dagen beetje bezetten van de animatie films die ik graag wil zien.

Mooie animatiefilm! Leuk verhaal, grappige personages (mijn lievelings was verreweg Rodney's kleine uitvinding).

Apart en niet al te geweldig verhaal, robots en Robot City was mooi geanimeerd. Ook de humor zat er lekker in.

Een goede animatiefilm!

avatar van Black Math
De keuze van vanavond ging tussen deze en Madagascar, waarbij ik de laatste nog maar even heb laten liggen, omdat die me erg flauw leek en omdat DreamWorks ongeveer mijn minst favoriete animatiestudio lijkt te zijn. Nou, met deze film gooit Blue Sky hoge ogen om die eretitel over te nemen, want wat een ontzettende miskleun is dit.

Het uitgangspunt is al behoorlijk ridicuul: een robot die een afwasrobot bouwt die het werk van vader robot die afwasrobot is kan overnemen. Yeah right .

Voeg hier aan toe de "humor" bestaande uit filmverwijzingen ( ) en kont- en scheetgrappen met robots ( ) aan toe, en er valt weinig te genieten, Verder veel kutmuziek (Britney ), alleen het Tom Waits nummertje was leuk en ook goed passend.

Erg jammer allemaal, want er zit veel meer in. Met Micmacs à Tire-larigot laat Jean-Pierre Jeunet bijvoorbeeld zien wat je allemaal voor leuks op het scherm kan toveren met gekke apparaten. Hier bleef dat beperkt bij één scène, waarbij de hoofdpersoon-robot in een balconstructie door de stad reist. Hiervoor een half sterretje, voor de rest was het echt drie keer niks. 1*.

orbit
Pfff, behoorlijk slappe anime dit, het begin van een glimlach was er nog niet de hele film lang.

avatar van Denzz
Slechte animatieprent. Het verhaal is op geen enkel vlak boeiend, de humor schiet tekort en de personages zijn oninteressant en saai. Een animatiefilm als deze kan op geen enkel vlak tippen aan de animatiefilms van Pixar. Betreurend. 1.5*

avatar van daxclusive
Wel een leuke film, hebben we in de kast staan en ook bekeken op dvd en 1 x in het vliegtuig.
Verhaal is wel leuk, niet te lang en precies goed.

avatar van booyo
Geen enkele keer ook maar een kleine glimlach op mijn gezicht gehad. Echt waardeloos! Halve ster voor de soundtrack van Tom Waits.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Na herziening vielen me toch wel de vele verdoken grapjes op. Met momenten best leuk, het geheel is nogal cliché. Maar er zijn de laatste jaren al slechtere animatiefilms gemaakt. Je moet er wel van houden natuurlijk, maar zo'n film vol verwijzingen bevalt me wel. Beter dan de irritante bananenschilhumor of dubbelzinnige oneliners. En op zich is het nog best goed geanimeerd. Dan kan je van de Ice Age sequels weer niet zeggen.

avatar van galaxydriver32
ik vond dit wel een leuke film alleen er was te weinig humor

avatar van galaxydriver32
galaxydriver32 schreef:
ik vond dit wel een leuke film alleen er was te weinig humor

PS: de Nederlandse stemmen waren niet echt heel goed ingesproken

avatar van Decec
Mooi HD kwaliteit...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Antonev
Vrolijke animatie met leuke grapjes en mooie details. Vooral om de robot met het bordje: i'm screwed vond ik erg grappig. Niet hoogstaand, maar wel vermakelijk, daarom 3*.

avatar van Betamax
Prachtig (vooral in HD) en ook nog een leuk verhaal.
De animaties zijn echt super. Zeer veel details.

Leuke animatie film!
De film heeft een simpel verhaal, maar leuk verhaal. En is ook erg mooi gemaakt. Je zit de hele film met een glimlach te kijken en soms kan je ook echt even lachen.
Wel is de film IETS meer bedoeld voor het jongere publiek denk ik, maar ook ouderen zullen zich er niet mee vervelen.
Ik hou van animatie films, en ik heb me er prima mee vermaakt..

avatar van baspls
Erg leuke en goede film. De CGI ziet er hier best goed uit. Leuk verhaal, Niet al te lang, Leuke humor en grapjes. Erg vermakelijke film.

avatar van Devoo
Vermakelijk.

Deze films biedt anderhalf uur degelijk vermaak. Er zaten grappige momenten in, zoals de deur die twee keer voor Rodney's neus dichtvalt. Het is mooi geanimeerd met oog voor detail in de omgeving en er zitten enkele toffe personages in.

Een leuke film die niets speciaal doet, maar waarbij je even in een andere wereld vertoeft.

avatar van arno74
Aardige animatie, die wel vooral op kinderen gericht is. Het onderscheidt zich niet echt van andere animaties. Leuk om een keer te zien, maar niet echt bijzonder. 2,5*

avatar van H.J. v d Horst
Uitzonderlijk goede animatie. Het ouderwetse emaille tegenover het moderne roestvrijstaal. De scene op het station is om te smullen.

Verrassend goede animatiefilm met erg leuke typetjes en een goed verhaal.

avatar van K. V.
Deze eens geprobeerd en viel beter mee dan verwacht. 'k vond het visueel wel een mooie animatiefilm die in het begin toch wel erg creatief was (met die glijbanen en zo) en het zo wel aantrekkelijk voor kinderen maakte.
Er zaten qua humor ook wel wat toffe grapjes in voor jong en oud.
Verder verveelde de film ook niet.
'k had geen grote verwachtingen, maar vond hem wel het bekijken waard.

Iegh.

Deze blijkbaar bij release gemist ... ik kende de film eigenlijk amper. Maar dit weekend toegevoegd op Netflix, dus toch maar even een kans gegeven. Had duidelijk niet gehoeven, want dit soort dingetjes heb ik nu echt wel gezien.

10 jaar na release ziet Robots er werkelijk vreselijk uit. De CG is plat en veel te glimmend, technisch heeft het niet veel meer te bieden. Maar het is vooral de lelijke stijl die van deze film een gedrocht maakt. Domme figuurtjes die constant hyperactief lopen doen.

Nu zou je die kritiek ook kunnen hebben op één van m'n top 10 films, maar daar is hyperactief ook echt hyperactief. Niet een beetje Britney Spears lopen zingen en verder gewoon wat druk doen. Wat ons meteen bij de vreselijke humor brengt. Droevige filmverwijzingen, wat tergende woordgrapjes en erg slechte visuele grapjes maken van die 90 minuten een ware martelgang.

Nee, dit mag gewoon op de schroothoop. Ik had nog het meest met de ideeën van de bad guy in deze film geloof ik.

Vermakelijke animatie film!

avatar van Phantasm
Leuke animatiefilm die lekker wegkijkt.