Lost Souls (2000)

Horror / Thriller

geregisseerd door Janusz Kaminski
met Winona Ryder, Ben Chaplin en Philip Baker Hall

Een kleine groep Katholieken denkt dat Satan van plan is mens te worden. Een patient van een geestelijke inrichting leidt ze naar Peter Kelson, een schrijver die seriemoordenaars bestudeert. Ze denken dat dit het lichaam is dat Satan het zijne zal maken.

saaie film. donker gefilmd maar dat hadden ze hier beter weg kunnen laten.

De film was traag, saai en weinig interessant. Geen spannende clymax, eigenlijk zit je op niks te wachten de gehele film. De schrikmomenten was dat ik wakker schrok tijdens de film van het kabaal. Jammer, had er meer van verwacht.

Wel, ik vind dat dergelijke mensen die comentaar hebben op deze film volledig fout zijn.
Deze film is wel echt goed vind ik, de effecten en dergelijk zijn gewoon goed !
Jullie snappen gewoon het verhaal niet van de film en zijn gewoon kinderfilms gewoon, simpel weg !
Deze film is trouwens in de Bioscopen te zien geweest, en neem het van mij aan, er worden jaarlijks enorm veel films geproduceerd meer halen gewoonweg niet de bioscopen, omwille van het verhaal nog de inhoud... en een film die wordt gespeelt in bioscopen zijn wel geselecteerd geweest om te mogen spelen in een bioscoop !
Deze film heeft het gehaald, en terecht, gewoon een aanrader voor de horror fans die liefhebber zijn van exorcisme en dergelijke !

avatar van as
as
Echt onzin wat je nu vertelt. Alsof er alleen goede films in de bioscopen zouden draaien.

avatar van Dikkie Post
Anatraxa schreef:

Ik ben ontzettend liefhebber van alles wat horror of maar enigzins eng is, maar dit gedrocht van een film is echt gewoon heel slecht.
Het verhaal is origineel maar niet goed uitgewerkt vind ik, werd ook nooit echt spannend of eng. En laten we over het einde maar zwijgen. Anders pis ik weer in me broek van het lachen hihi.

avatar van xenne
nogal een afgezaagd verhaal, we hebben dit allemaal al eerder en beter gezien. een saaie film die uitpakt met onnozele effecten en op het eind had de scenarist een black-out ... 1½

avatar van *kelly*
Redelijk mooie film die redelijk goed geacteerd is.
Niet echt makkelijk om te volgen op bepaalde ogenblikken maar al bij al viel hij goed mee.

--------->4*

avatar van AGE-411
Leuk verhaal, dat wel.
Slecht einde idd (ik dacht heel de tijd dat men en zwaar gevecht met SATAN zou leveren. En wat had die gestoorde er nu eigenlijk met te maken?)

avatar van vampyrmaiden
echt nederlands he, alles afkraken. Geven jullie wel een een positieve reactie? Of kraken jullie standaard alles af.

Anyway, best een hele goede film, voor liefhebbers van dit soort films dan, en ja, daar ben ik er één van.

CaptainTwisted
Op zich een heel aardig verhaal, alleen jammer dat het op deze manier uitgewerkt is. Het niveau hangt heel erg tegen een B film aan. Maar het acteren is wel weer goed. Maar niet goed genoeg om mijn aandacht te houden. Verhaal werd warrig, en uiteindelijk ben ik in slaap gevallen. Misschien is dat nog een positief iets aan de film, want ik was moe. 2*

avatar van ewalk
Heb je hem wel lang genoeg gezien om te kunnen stemmen?

ewalk schreef:
Heb je hem wel lang genoeg gezien om te kunnen stemmen?

Ben je mijn moeder ofzo???. Ik kan heel goed zelf bepalen wanneer ik kan gaan stemmen of niet. We zitten hier om over films te dicussieren, niet om "leuke" opmerkingen over elkaars berichten te sturen.

avatar van ewalk
HAhaha, no I'm your father! (weer een leuke opmerking)

Hey, man relaxed! Je zegt zelf dat je in slaap bent gevallen, als je halverwege in slaap valt zou het niet fair zijn om volledig te stemmen.

ewalk schreef:
HAhaha, no I'm your father! (weer een leuke opmerking)

Nee okee, mijn excuses voor mijn felle reactie..... Ik heb voldoende stof tot mij genomen om te kunnen oordelen.

avatar van Matt81
Ik had beter verwacht van Kaminski, is toch een geweldige cameraman. Verhaal schiet op alle kanten op en Ryder acteert diep onder haar kunnen. Het duivelsverhaaltje is te onbenullig voor woorden.

Gemiste kans!

avatar van gizzegiz
Redelijk gegeven, rommelig en onsamenhangend gebracht. Geen aanrader, wat mij betreft.

avatar van Rickyman
Best een aardig spannend horrorfilmpje, zonder gore gruwelijkheden.
Verhaal wist me genoeg te boeien, maar echt bijzonder werdt het uiteindelijk nou ook weer niet.
Toch redelijk sfeervol in beeld gebracht en spelen de acteurs gewoon naar behoren. Ryder kijkt misschien soms wat verontrustend uit haar ogen, maarja wat wil je in zo'n situatie.