Heart and Souls (1993)

Fantasy / Komedie

geregisseerd door Ron Underwood
met Robert Downey Jr., Charles Grodin en Alfre Woodard

Vier onbekende mensen stappen op een avond in San Francisco nietsvermoedend in de bus. De buschauffeur wordt echter op zeer prettige wijze afgeleid en zij verongelukken allen. Tegelijkertijd wordt tijdens het ongeluk in een van de betrokken auto's Thomas geboren. En juist deze onwillige sterveling is voorbestemd om de onvervulde dromen van de vier ongelukkige zielen te doen uitkomen.

Ooit gezien, niet gestemd en vandaag het laatste uurtje weer gezien. Het is een alleraardigste film met een paar grappige momenten, aardig acteerwerk (vooral van Robert Downey Jr.) en een leuk, origineel verhaal. Ik heb me in ieder geval, ook dit keer, wel weten te amuseren.

***

Deze film heb ik een paar keer gezien. Een mooie film met goeie muziek...."Walk like a man" .....
Blijft leuk om te zien, ook ontroerend!

avatar van SuperSideSwipe
Leuke en lieve familiefilm.

Redelijk goed verzonnen plot, met een hoog feel good gehalte.
Je moet er allemaal niet teveel van verwachten, maar het kijkt lekker weg. Er wordt ook wel redelijk geacteerd door de niet onaardige cast.

Goede zaterdag middag film om met het hele gezin te gaan kijken.

avatar van chemdennis
Een echte aanrader voor de "gevoelige" kijker!!! Tissue-film!

Echt jammer dat je deze film nergens kunt kopen zelfs niet downloaden....
Ik zoek hier al heeel erg lang naar.

avatar van brucecampbell
tamara430 schreef:
Echt jammer dat je deze film nergens kunt kopen zelfs niet downloaden....
Ik zoek hier al heeel erg lang naar.

Heart And Souls by Ron Underwood - Buy and Sell Region 2 DVD, new or used on PriceMinister - priceminister.co.uk

Die Ron toch.

Toch aardig vreemd dat hij drie jaar eerder nog Tremors maakte als debut. Wat een wereld van verschil.

Idee is nog wel grappig, wat knullige effecten zorgen bij momenten zelfs nog voor een beetje charme. Maar verder is het toch een aardig melig filmpje dat nét weet te vermaken maar daar ook echt wel strand;

Sommige scenes zijn werkelijk niet om aan te zien, het viertal acteert ook aardig pover, enkel Downey wil nog eens wat lolligs laten zien.

Fantasy romcom die aardig kind-proof is. Het had nog véél erger gekund, maar echt goed kan ik het allemaal niet vinden, daarvoor is het te pover op alle gebied.

avatar van Norma
Gezellige feelgood die ik nog altijd weer met een glimlach kan herzien.
Met een zwak voor Robert Downey jr, dat geef ik toe. Maar het is echt zo'n ongecompliceerde 'niets aan de hand film" met een paar grappige momenten, zoals het spontaan uitbarsten in zang en dans op straat. Voor mij in ieder geval een film met een kneuterige charme die ik moeilijk kan weerstaan.

Goeie film waarin vier vreemdelingen omkomen in een busongeluk op hetzelfde moment dat er een baby wordt geboren. Een charmant verhaal met dito personages en dat alles met een bovennatuurlijk sausje. De film ziet er goed uit (ook vanwege de locatie, San Francisco). Mede doordat de cast zichtbaar plezier lijkt te hebben met hun rollen (vooral Robert Downey jr.) nog net 3.5 sterren.