• 8.564.379 stemmen

Tintin et le Lac aux Requins (1972)

Avontuur / Animatie | 81 minuten

Oorspronkelijke taal: Frans

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Tintin et le Lac aux Requins

Kuifje en Kapitein Haddock gaan vakantie vieren bij professor Zonnebloem in Syldavië. De professor is bezig met een nieuwe uitvinding, een apparaat dat voorwerpen kan dupliceren. Maar er is nog iemand geïnteresseerd in de uitvinding. Deze geheimzinnige persoon wil de uitvinding gebruiken om gestolen kunstwerken te dupliceren en te verkopen. Kuifjes vrienden Niko en Nouchka worden ontvoerd om de uitvinding in handen te krijgen.

imageimageimageimage

Dupond (stemrol)

Dupont (stemrol)

Niko (stemrol)

Nouchka (stemrol)

Le professeur Tournesol (stemrol)

avatar van Brix

Brix

Voor wie deze film op koop DVD (uit de Kuifje compleet serie) heeft een tip:

De Ketnet kopie is helderder van beeldkwaliteit.

(De film is vaker op die zender te zien, zoals ook nu weer op 2/11)

baspls

Als kind mijn favoriete film wel meer dan 100 keer gezien, blijft leuk. ik ben nog steeds kuifje-fan (zie avatar) en deze film heeft nog steeds geen jeugdsentiment!

avatar van Banjo

Banjo

ja ik heb ook een zwak voor kuifje..

ondanks dat dit niet de beste kuifje is geef ik het toch nog

3 1/2 ster.

avatar van Hannibal

Hannibal

baspls schreef:

en deze film heeft nog steeds geen jeugdsentiment!

Jeugdsentimenten heb je ook pas wanneer je niet meer tot de jeugd behoort.

Hannibal schreef:

Jeugdsentimenten heb je ook pas wanneer je niet meer tot de jeugd behoort.

Sorry maar ik kan toch bijvoorbeeld De Telletubies Jeugdsentiment vinden. Op je 13e vind je veel dingen die je toen je nog jeugdiger was ook Jeugdsentiment.

baspls

Geweldige film! Zoals gewoonlijk zwaar ondergewardeerd. Ik ben een groot Kuifje-fan en vind dit toch de beste Kuifje-film. Hergé's leerling Bob de Moor heeft die Animators van Belvision mooi geleerd hoe zo moeste tekenen. Want de tekenstijl van de Kuifje films uit de 50's en begin 60's lijkt nergens na. Vind alle Belvision-films wel mooi maar dit is toch de beste. Goede Animatie Schitterende achtergronden. Goed verhaal. Heel erg goede muziek. Zowel de nederlandse als franse stemmen zijn goed. Top film!

avatar van Dick2008

Dick2008

Dick2008 schreef:

Leuke film net als de serie met die korte films

Dick2008 schreef:

Lang geleden dat ik deze film voor het eerst zag. Nu dan weer eens herzien. Hij zit als bonus dvd bij de 7dvd-filmbox van de serie. De eerste keer was een Duitse versie, van RTL+, en moet zeggen dat die stemmen beter zijn. Trouwens van de serie zijn de stemmen ook beter. Dat gaat op zich best een rol spelen bij de beoordeling.

Het is een grappige film, beetje James Bond-achtig verhaal. Het tekenwerk is redelijk maar heel erg mooi ook weer niet. Een vrolijke film om weer eens gezien te hebben al viel hij toch wat tegen.

Toch alweer een paar jaar geleden dat ik hem gezien heb. En het valt niet mee, tussen al die computeranimatiefilms. Ouderwetse kinderfilm die iets te lang is. Dit is vooral merkbaar aan het eerste gedeelte, waardoor op sommige momenten traag. Naarmate de film vordert worden de trage scènes minder en neemt het actiegehalte toe. Met over de hele linie wel grappige momenten. Misschien niet supermooi maar dan toch wel erg leuk getekend. Het verhaal zelf is ook vermakelijk. Ik had hem nu wel (weer) minder verwacht maar uiteindelijk toch nog behoorlijk meegevallen. Waarschijnlijk ook door het over het algemeen vrolijke karakter van de film en een terugkerend vrolijk (titel)melodietje. Nederlandse stemmen zijn ook zeer aanvaardbaar. Vooral het laatste gedeelte is erg amusant, met o.a. een aantal goede grappen met Haddock. Als geheel keek het tegen verwachting toch lekker weg maar haalt het door de speelduur niet bij de avonturen van Kuifje (serie uit 1991/1992). 4.0